رانا LX

کشور
ایران ایران
شرکت خدمات دهنده
ایساکو
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
نامشخص
قیمت بازار
نامشخص

مشخصات فنی رانا LX

189 KM/H
حداکثر سرعت
12 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
سدان
حجم موتور
1587 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی
6.9 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیل 6C Segment
وزن 81104 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 95
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 10185/65R14
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 11185/65R14
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها 1516
آرایش قرار گیری سیلندرها 16خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور 17موتور جلو
سیستم سوخت رسانی 18انژکتوری تزریق چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 20105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 21142 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 2265.6 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک 6750 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو 905w30 SM
روغن مناسب برای خودرو 2 9310w40 SM
روغن مناسب برای خودرو 3 9610w40 SL
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو) 245
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده 25کنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) 26موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمز 27روغنی با بوستر خلائی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 28دیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 29دیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیق 30مستقل برای هر چرخ
تعلیق جلو 31مک فرسون
تعلیق عقب 32مستقل
کمک فنرهای جلو 33هیدرولیکی
کمک فنرهای عقب 34هیدرولیکی
نوع سیستم فرمان 35قدرت کمکی هیدرولیکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت 36189 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 3712 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) 389 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 395.7 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی 41یورو 3
محدوده گارانتی
محدوده گارانتی 4324 ماه یا 40 هزار کیلومتر
امکانات رفاهی رانا LX
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS دارای 4 کاناله به همراه EBD
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستى ضد سرقت ، قفم مرکزی با ریموت رادیویی ، سیستم قطع سوخت خودکار ، سیستم کنترل بخار بنزین ، بازکن قفل درب صندوق عقب از داخل خودرو
سیستم فرمان و هدایت پذیریسیستم کمکی هیدرولیکی
نوع غربیلکسه شاخه
سیستمهای تهویه مطبوعکنترل دستی
سیستم صوتی و تصویریرادیو CD به همراه MP3
سیستم صندلیهای جلوصندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع ، پشت سری جلو با قابلیت تنظیم رتفاع
سیستم آیینه هاتنظیم آیینه های جانبی برقی
سیستم شیشه هاشیشه بالابرهای جلو برقی
سیستم روشنایی جلوتنظیم زاویه نور ، دارای مه شکن
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن و چراغ سوم ترمز
سنسورهای پیش فعالاطلاع از خرابی خودرو

رانا پس از سمند و تیبا سومین خودروی ملی محسوب می شود که در اصل می توان آن را نسخه ایرانیزه شده پژو 206 صندوقدار دانست. تولید این خودروی سدان جمع و جور از سال 1391 ابتدا با تیپ EL آغاز شد و سپس در سال 1392 تیپ LX آن که نسخه گران‌تر این خودرو محسوب می شد به تولید رسید.

در طراحی ظاهری، رانا LX تفاوتی با رانا EL ندارد. در نمای جلو چراغ های اصلی خودرو طراحی کشیده و ساده‌ای دارند و با جلوپنجره خودرو که آن هم کشیده و نسبتا نازک طراحی شده هماهنگی خوبی دارند.

در نمای جانبی تغییر محسوسی نسبت به برادر دیگر این خودر یعنی پژو 206 صندوقدار مشاهده نمی شود و تنها طرح قالپاق تایر ها و آینه های جانبی متفاوت شده‌اند. در نمای عقب نیز مانند نمای جلو چراغ های اصلی طراحی کشیده و ساده‌ای دارند که به صورت یک تکه نیز قرار دارند. همچنین چراغ سوم ترمز به بالای درب صندوق منتقل شده و سپر عقب نیز میزبان چراغ های مه شکن و سنسور دنده عقب است.

 

رانا-ال-ایکس.jpg

 

در بخش کابین نیز با طراحی نسبتا ساده و خسته کننده‌ای مواجه می شویم که متاسفانه از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است. مانند پژو 206 یک صفحه دیجیتالی در بالاترین بخش داشبورد قرار گرفته و پس از آن دو دریچه هوای تهویه مطبوع خودرو که طرحی مشابه دریچه های تهویه تندر 90 دارند تعبیه، سیستم پخش خودرو، برخی کلیدهای کنترلی و بخش سیستم تهویه مطبوع خودرو نیز داخل یک قسمت مشکی رنگ قرار گرفته‌اند.

 

کابین رانا ال ایکس.jpg

 

غربیلک فرمان طراحی سه شاخه و بسیار ساده‌ای دارد و همچنین پشت آمپر نیز در ساده ترین حالت ممکن و بدون هیچ المان اسپرت و جذابی در این خودرو قرار گرفته است. همانطور که اشاره شد کیفیت قطعات کابین بسیار پایین است و پس از مدت کمی داشبورد به صدا می افتد. همانند پژو 206، ردیف جلو رانا LX فضای نسبتا مناسبی دارد اما ردیف عقب برای افراد قد بلند آزار دهنده است.

 

در بخش مشخصات فنی، رانا مجهز به پیشرانه معروف TU5 شده است. این پیشرانه 4 سیلندر 1/6 لیتری توانایی تولید 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور را دارد. جعبه دنده رانا از نوع 5 سرعته دستی است که قدرت پیشرانه را به چرخ های جلوی خودرو منتقل می کند. مصرف سوخت ترکیبی این خودروی سدان برابر با 6/6 لیتر در هر صد کیلومتر و همچنین شتاب آن 12 ثانیه است.

 

داشبرد و فرمان رانا lx.jpg

 

از نظر امکانات رفاهی و ایمنی رانا ال ایکس مجهز به کیسه هوا راننده و سرنشین، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع دستی، سیستم صوتی با چهار اسپیکر، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، چراغ خطر سوم، تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو از داخل، تنظیم آینه‌های جانبی برقی، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، ایموبلایزر، هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز، حسگر پارک عقب، قفل مرکزی با ریموت کنترل، صندلی‌های راننده و جلو با تنظیم دستی، پشت سری صندلی عقب یکپارچه با صندلی، ستون فرمان جمع شونده تلسکوپی، صفحه نمایشگر ال سی دی تک رنگ روی داشبورد، دماسنج، چراغ بدرقه و ترمز ضد قفل ABS است.

 

تفاوت های رانا EL با رانا LX

این دو تیپ رانا تنها در امکانات رفاهی با یکدیگر تفاوت دارند و در بخش طراحی ظاهری و کابین و همچنین بخش مشخصات فنی تفاوتی میان این دو خودرو دیده نمی شود. تیپ EL نسخه پایه رانا محسوب می شود که از سال 1391 به مدت 3 سال روی خط تولید ایران خودرو بود اما تیپ EX نسخه‌ی کامل تر این خودرو محسوب می شود. این تفاوت ها شامل شیشه بالابر عقب برقی، بلندگوهای درب عقب، سنسور عقب، کامپیوتر سفری کامل تر و بهبود نسبی کیفیت قطعات کابین است که در نسخه LX به کار رفتند.

 

قیمت رانا

برای اطلاع از قیمت روز انواع تیپ های رانا به صفحه قیمت رانا مراجعه فرمایید.

نظرات کاربران
اباذر
اباذر
27 فروردین 1401
رانا ماشین سبک کم مصرف و پرشتابیه و خیلی هم عالیه از 98 دارم خیلی ازش راضیم