1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. اولین تجربه رانندگی با MG GT

اولین تجربه رانندگی با MG GT

10 آذر 1394
  • 2

 اولین تجربه رانندگی با MG GT

هفته گذشته جمعی از خبرنگاران و مشتریان شرکت مدیا موتور در پیست آزادی فرصت تست و بررسی مدل های تازه این شرکت MG GS و MG GT را بدست آورده بودند.از آنجا که پیش از این به تست و بررسی کراس اوور GS پرداخته بودیم، این مطلب را به بررسی و شرح عملکرد مدل GT اختصاص می دهیم که قرار است اواخر امسال یا اوایل سال آینده جایگزین مدل فعلی MG 350 شود.خودرویی که از نظر ابعاد و کلاس قیمتی در رده ای پایین تر از سدان های MG 6 قرار می گیرد اما همچون برادران بزرگترش به یک پیشرانه 4 سیلندر توربو مجهز است.

طراحی بدنه

 اولین تجربه رانندگی با MG GT

MG را باید در زمره خودروسازانی دانست که الگویی مشخص را در طراحی محصولات خود دنبال می کند و این الگو به خصوص در نمای جلو به جلوپنجره باریک و متصل به چراغ های نه چندان خشن و خطوط V شکل روی درب موتور که به برند و نشان MG ختم می شوند،تاکید دارد.

 اولین تجربه رانندگی با MG GT

نمای بغل اسپرت و عضلانی شکل گرفته است و فرم کوپه مانند سقف نیز به القای حس اسپرتی و افزایش جذابیت این مدل کمک شایان توجهی داشته است.در نهایت و در نمای عقب شاهد جسارت طراحان در رابطه با استفاده از چراغ عقب طویل عرضی به سبک خودروهای دهه 90 ژاپنی هستیم که تفاوت زیادی را نسبت به سایر خودروهای موجود در بازار ایجاد کرده است.بنابراین در مجموع می توان طراحی MG GT را خاص، متفاوت و تا حد زیادی جوان پسند و اسپرت توصیف کرد.

 اولین تجربه رانندگی با MG GT

 اولین تجربه رانندگی با MG GT

مشخصات فنی

MG GT با دو پیشرانه چهار سیلندر بنزینی تقریبا هم سایز 1.4 و 1.5 لیتری توربو عرضه می شود.نمونه 1.5 لیتری (خودرو حاضر در تست) از نظر مشخصات ساختاری با MG 350 اشتراک دارد اما اینبار به توربو مجهز شده است و یارای تولید 127 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را دارد در مقابل موتور 1.4 لیتری توربو به یمن تکنولوژی مشترک با موتورهای جنرال موتورز می تواند 147 اسب بخار قدرت را توامان با 235 نیوتن متر گشتاور راهی گیربکس کند و در عین حال نزدیک به 2 لیتر در یکصد کیلومتر نسبت به برادر 1.5 لیتری خود کم مصرف تر ظاهر شود.

 اولین تجربه رانندگی با MG GT

بدین ترتیب مدل 1.5 لیتری حدود 7.5 لیتر در یکصد کیلومتر می سوزاند اما نمونه 1.4 لیتری تزریق مستقیم عددی کمتر از 6 لیتر را به راحتی ثبت می کند.این درحالیست که مدل 1.5 لیتری از یک گیربکس 6 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک معمولی بهره می برد اما برای مدل پیشرفته تر 1.4 لیتری از گیربکس های 6 یا 7 سرعته دوبل کلاچ استفاده می شود.بدین ترتیب هیچ عجیب نیست که مدل 1.4 لیتری به شکل قابل توجهی گران قیمت تر است و ممکن است GT با این موتور بیش از 110 میلیون تومان قیمت داشته باشد.

 اولین تجربه رانندگی با MG GT

از جمله دیگر مشخصات GT باید به وزن نه چندان زیاد خودرو و زیر بندی ساده آن به خصوص در محور عقب اشاره کرد که دقیقا مانند سدان های اقتصادی براساس ساختار میله پیچشی بنا نهاد شده است.ساختاری که به دلیل سادگی معمولا در خودروهای ارزان قیمت استفاده می شود و نمی تواند چسبندگی مناسب یک خودرو نسبتا سریع را تامین کند.

 اولین تجربه رانندگی با MG GT

تجربه رانندگی

جالب است که علیرغم اختلاف محسوس توان دو پیشرانه قابل انتخاب برای این خودرو، محدوده توانایی شتاب گیری هر دو مدل حدود 9.5 ثانیه برای رسیدن به صد کیلومتر اعلام شده است.هرچند مدل مورد آزمایش در این زمینه هم ضعیف تر است و بنا به اعلام شرکت حدود 0.3 ثانیه از برادر تند و تیز و 1.4 لیتری خود عقب می افتد اما به هرحال عدد 9.8 ثانیه به خودی خود نشان می دهد که این خودرو می تواند با سدان های 2 لیتری شناخته شده ای مانند کیا سراتو و یا مزدا 3 رقابت کند.

 اولین تجربه رانندگی با MG GT

با این حال همه چیز شتاب و سرعت نیست و زمانی که مقایسه به فضای درون کابین برسد باید گفت که فرم کوپه سقف و ارتفاع کم پنجره های جانبی اندکی بر روی روشنایی فضای داخلی و راحتی سر سرنشینان عقب تاثیر منفی به همراه داشته و MG GT از این نظر شبیه به الانترا احساس می شود.همچنین جنس و طرح داشبورد MG GT نسبت به رقبا چندان فوق العاده و جذاب نیست و این نکته می تواند در بازاری که از نظر برند به نفع هیوندای ، مزدا و کیا موتورز است به ضرر MG تمام شود.

 اولین تجربه رانندگی با MG GT

 اولین تجربه رانندگی با MG GT

در همان اولین لحظات رانندگی درخواهید یافت که تاخیر اندکی در واکنش توربو به پدال گاز وجود دارد و هماهنگی بین موتور و گیربکس نیز در بهترین حالت ممکن نیست.به نظر می رسد که مدل 1.4 لیتری با موتور و گیربکس پیشرفته تر در هر دو این موضوعات بسیار بهتر ظاهر شود،اما نکته بعدی زمانی روشن می شود که با سرعتی نسبتا بالا قصد ورود به اولین پیچ را داشته باشید،در این حالت عقب خودرو کمی سبک احساس می شود اما به دلیل نرمی تعلیق میله پیچشی در محور عقب، چسبندگی چرخ های عقب به سطح مسیر حفظ می شود و چرخ های جلو به دلیل وزن بیشتر محور جلو و تقسیم وزن نامناسب شروع به خارج شدن از دایره پیچ می کنند.بدین ترتیب باید اذعان کرد که MG GT به دلیل تقسیم وزن غیر یکنواخت و سادگی تعلیق عقب، تمایل فراوانی به کم فرمانی دارد و این ویژگی چندان با فلسفه اسپرت این خودرو سازگار نیست.ترمز ها عملکرد خوبی دارند اما همچون مدل GS تحت فشار زیاد شروع به دود کردن و تصعید شدن می کنند که البته به جنس لنت های ترمز مربوط می شود و افت عملکرد خاصی در قدرت ترمز گیری به وجود نمی آید.

 اولین تجربه رانندگی با MG GT

قیمت و شرایط بازار

ام جی جی تی این روزها مراحل تست و آزمایش فنی پیش از ورود به بازار را می گذارند و شرایط و مدل نهایی این خودرو برای ورود به بازار کشورمان چندان روشن نیست اما با توجه به قیمت ارزی این خودرو و روند قیمت گذاری خودروهای MG می توان قیمتی از 90 تا 110 میلیون تومان را برای این مدل پیش بینی کرد که اتفاقا سگمنت قیمتی سخت و پر رقابتی برای یک سدان نه چندان شناخته شده به حساب می آید.در بازه قیمتی بیش از 100 میلیون تومان اکثر افراد به سراغ سراتو، النترا ، لنسر و کرولا می روند و در بازه 90 تا 100 میلیون تومان نیز مدل های دست دوم خودروهای فوق و MG 6 به راحتی قابل خریداری هستند و ممکن است بسیاری از مشتریان بالقوه GT در عمل جذب نمونه های سالم و کم کارکرد اما دست دوم خودروهای نامبرده شوند.از این رو به نظر می رسد که GT از نظر جذب مشتری با شرایط سختی مواجه خواهد شد.

نوشته: امیرعطا فکری



نظرات

  • عمو مهیار عمو مهیار (12 آذر 1394 ساعت 20:09)

    ماشین جالبی هستش ولی قیمتش زیاد است

  • گالاردو گالاردو (10 آذر 1394 ساعت 21:32)

    طراحی فوق العاده گیرا و جذاب و اسپرتی داره به خصوص در نمای عقب. اما قیمت و مشخصات فنی ش امیدوار کننده نیست.