درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
جناب آقای کاکائی فرمودید: در حال حاضر در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و باید آرایش جنگی بگیریم. در حال حاضر مسئله ما بقای صنعت خودروسازی و ثبات بازار خودرو است. آمریکا قصد دارد درآمد ارزی ما را کاهش دهد و از طرف دیگر صنایع کشور را نیز زمین بزند.
برادر ارجمندم ما هم موافقیم که شرایط جنگی است اما می گوییم همه باید وضعیت جنگی بگیرند (هم مردم و هم خودروسازان). نه آنکه مردم در خط مقدم جنگ باشند و خودروسازان در پشت جبهه مسئول تدارکات بوده و همه را بین خودشان تقسیم کنند و به مردم حاضر در خط مقدم چیزی نرسانند.
فرمودید: آمریکا برای واردات کالاهای تجملاتی همچون خودرو به واردکنندگان چراغ سبز نشان داده تا افزایش مصرفگرایی منجر به افزایش نیاز به ارز و تورم در جامعه شود.
اتفاقا ما هم موافقیم که نباید کالاهای تجملاتی وارد شود چرا که ثروتمندان قدرت خرید کالاهای تجملاتی را همین الان هم دارند. بلکه واردات آنهم به اندازه محدود (تا میزان حذف حباب بازار بجهت تقاضای زیاد) از نوع کالاهای هم کلاس با خودروهای داخلی برای رفع نیاز طبقات متوسط جامعه باید صورت گیرد. هیچ عقل سلیمی حامی واردات افسار گسیخته نیست. امروز مردم خودرو نیاز دارند اما خودروسازان به هزار دلیل ولو موجه بصورت قطره چکانی با قیمتی بالا در حال عرضه اند!
فرمودید: تجربه یک سال گذشته نشان میدهد که روش قیمتگذاری دستوری زیان وحشتناکی به صنعت خودروسازی وارد کرده و حاشیه سود بالایی نسبت به نرخهای بازار ایجاد میکند که طبق تجربه تنها دلالان از آن سود میبرند.
دوست عزیز! فرمایشتان درست است اگر فقط به قیمت گذاری شورای رقابت بسنده کنیم. بلکه باید بسته سیاستی همه با هم اجرا شود. راه حل این مشکل ایجاد بازار انحصاری برای خودروسازان نیست. بلکه بعد از قیمت گذاری شورای رقابت خودرو باید به میزان مورد نیاز تقاضای بازار با قیمت مصوب عرضه گردد تا مردم از دلالان خریداری نمایند. در صورتیکه عرضه به میزان کافی برای خودروسازان میسر نباشد باید به اندازه اغنای تقاضای مذکور اقدام به ورود خودروهای موردنیاز از خارج برای سطح متوسط جامعه نمایند. سپس به محض آنکه تقاضا به حد توان عرضه خودروسازان رسید ورادات را متوقف یا کنترل نموده و اولویت را به خودروسازان داخلی دهیم.
فرمودید: بهتر است بجای انواع خودروهای دست دوم برای واردات قطعات یدکی که ممنوعیتی نیز برای آن وجود ندارد اقدام کنند.
اتفاقا ما هم موافقیم که اگر خودروسازان با این تمهید دست از عرضه قطره چکانی بر میدارند این کار اولویت داشته باشد اما دوست عزیز خودروسازان با دپوی واحتکار بیش از 6000 کانتینر قطعات خودرو به مدت چند ماه در بنادر نشان دادند که اراده ای به این کار ندارند. ضمن آنکه اگر تنها 30 درصد قطعات خودرو از خارج وارد می شوند ما چرا شاهد افزایش 80 تا 100 درصدی قیمت خودروها هستیم. خصوصا آنکه صنایع خودروسازی از قهاران دریافت دلارهای 4200 تومانی اند.
خجالت بکش. بهتره بگم ببند. شماها فقط دوس دارین خون ملتو بکنین تو شیشه. وقتی عرضه ندارین قطعه تولید کنین پس وارد کنین چرا باید ملت تاوان بی عرضگی شما رو بدن؟
سلام
ايشون احتمالا عضو هيئت مديره چند تا از اين شركتهاي خودروسازي هست.
یکی لطفاً حسابهای بانکی ایشان و ارتباط ایشان با مافیاهای پشت پرده خودروسازی کشور را بررسی کند. ... آقای شیک و پیک لطفاً بفرمایید که خودتان چه خودرویی سوار میشوید؟ آقای تحلیلگر لطفاً بفرمایید که آیا این خودروسازان دارند با مردم میجنگند؟ یا ترامپ و اوباما؟ هر کسی عاقل باشد میفهمد محتملترین کار سازمان سیا اینست که به هر طریقی شده، حالا یا در پوشش حمایت از صنایع داخلی، یا در پوشش گرفتن آرایش دفاعی و ضدجنگی، یا از طریق رد گم کردن، کاری کند که یک صنعت خودروسازی ناکارآمد و آسیبرسان؛ اینگونه آبروی صنعت و اقتصاد مملکت را ببرد. ..... آقای وزارت اطلاعات، لطفاً هوشیار باشید.
پارسال اومده بود تلویزیون یادمه.اصلا حیف کلمه ********واسه این ادم.دقیقا داره نون میخوره از فرقون سازا
متاسفانه فقط فکر خودشه نه مردم
به ایشان هم میرسد.. این نظر بود
جای تاسف هست که به این شخص لقب کارشناس داده شده...
این آدم نسبتا متشخص از همون اول هم با واردات مشکل داشت . خب یعنی چه که ما انحصار کامل ایجاد کنیم و بعد انتظار داشته باشیم قیمت ها کاهش پیدا کنه .اقدام واگذاری قیمت کارخونه به خودرو ساز ها هم بزرگترین اشتباه تاریخی این صنعت بود که هر موقع که بخوان با کاهش عرضه قیمت ها رو بالا ببرند .
ایشان حتما طرفدار خودروسازها هستند.