درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
با سلام . بنده در یکی از دفاتر اسناد رسمی مشغول به کار هستم ، هزینه هایی که جهت روئیت خریداران و فروشندگان محترم در سایت نوشته شده است دقیق نیست . برای مثال هزینه هر برگ اضافی یا هر نفر ( بیشتر از دو نفر ) هر کدام ده هزار تومان میباشد که این هزینه شامل بهای اوراق یا هزینه برگ 4آ نمیشود . برای اطلاع مردم هر شهر عرف خود را در پرداخت هزینه ها توسط خریدار و فروشنده دارد در یک شهر کل هزینه ها با خریدار و در شهر دیگر با فروشنده و یا ممکن است این هزینه ها تقسیم شود مثلا" مالیات نقل و انتقال با فروشنده و مابقی هزینه ها با خریدار باشد . نکات زیادی در مورد تنظیم اسناد خودرو وجود دارد که بنده یک مورد را اشاره میکنم ، موردی که باید مردم توجه کنند تا متضرر نشوند این است که جهت تنظیم سند وکالت فروش و یا سند قطعی باید عوارض خودرو کاملا" پرداخت گردد مثلا" اگر خودرو سال 90 تولید شده و در سال 98 معامله صورت میگیرد باید از سال 90 تا 98 کلیه عوارض سالیانه خودرو پرداخت شود لطفا" دقت کنید که فقط فیش پرداخت عوارض مراکز استان ها را قبول کنید زیرا سیستم مراکز استان ها به یکدیگر متصل میباشد و تا کلیه عوارض تسویه نشود عوارض سال آخر را نمی دهند .( در بسیاری موارد دیده شده برخی فروشندگان با زرنگی و سوء استفاده از عدم اتصال سیستم های شهرستان ها و نه مراکز استان ها برای پرداخت عوارض به این دفاتر مراجعه کرده و با پرداخت عوارض سال آخر به خریدار میگویند عوارض کاملا" پرداخت شده در صورتی که عوارض سال های قبل با جریمه در سیستم موجود بوده و گریبانگیر خریدار خواهد شد ) اگر فروشنده عوارض شهرستان ها را ارائه کرد به سال پرداخت دقت کنید مثلا" چند فیش پرداخت عوارض فروشنده ارائه میکند شما باید دقت کنید از سال تولید خودرو تا سال معامله خودرو هیچ سالی از قلم نیفتاده باشد ) موفق و پیروز باشید .
با سلام. مگر قرار نبود که دیگر دفتر خانه رسمی لازم نباشه. وقتی تعویض پلاک سند مالکیت خودرو صادر میکنه دیگه دفتر خانه وسیله منبع درامد برای چه کسانیه .
سلام دوست عزیز . در ایران دو مالکیت برای خودرو در نظر گرفته شده است اول : مالکیت پلاک و دوم مالکیت خودرو ( شاسی و موتور و متعلقات ) . در واقع شما با انجام تعویض پلاک مالک پلاک خودرو میشوید نه مالک خودرو چون بر اساس قانون انتقال مالکیت فقط در دفاتر اسناد رسمی امکان پذیر است . متاسفانه این یک بحث جدی بین قوه قضائیه و پلیس کشور است که پلیس به آن تمکین نمیکند و باعث وجود مشکلات بسیار زیادی برای مردم شده است . نکته مهم این است که هر خرید و فروش در کشور چه آپارتمان یا زمین و خانه باشد چه خودرو یا موتور سیکلت می بایست مالیات آن پرداخت شود و درآمد مالیاتی آن به خزانه وارد شود . برای مثال هر خودرو مالیات متفاوتی دارد حتی ( خودروی بنزینی و یا دوگانه ) هم هزینه هایی متفاوتی جهت ثبت در محضر دارند مالیات و هزینه ثبت خودروی پیکان با بنز بسیار متفاوت است و اداره دارائی و اداره ثبت هیچگاه از این درآمد نخواهد گذشت درصورتیکه در مراکز تعویض پلاک تمامی خودرو ها با یک هزینه یکسان تعویض پلاک میشوند چه پیکان باشد چه بنز . بر خلاف نظر مردم هزینه ای که در دفاتر اسناد رسمی جهت ثبت مالکیت خودرو اخذ میشود بخش اعظم آن مستقیما" به حساب اداره دارائی و ثبت واریز میگردد برای مثال یک خودروی سانتافه مدل 2016 بیش از هفت میلیون تومان هزینه ثبت سند مالکیت در دفاتر را دارد که نزدیک به هفتصد هزارتومان آن سهم دفترخانه است و متاسفانه این باور غلط بین مردم رایج شده است که دفاتر سهم زیادی در این هزینه های دریافتی دارند در صورتی که واقعیت امر این نیست .