1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. پلیس راهور: خودروسازان ارابه مرگ می سازند - "پراید" و "آردی" نباید در جاده‌ها تردد کنند

پلیس راهور: خودروسازان ارابه مرگ می سازند - "پراید" و "آردی" نباید در جاده‌ها تردد کنند

20 تیر 1398
  • 4

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از وضعیت ایمنی برخی خودروهای داخلی شدیدا انتقاد کرد و گفت:‌ برخی خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند.

سردار سید کمال هادیان فر در رزمایش گشت‌های نامحسوس پلیس راهور که در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: توسعه انضباط ترافیکی یک اصل لازم و اجتناب‌ناپذیر در کشور است و باید به آن توجه لازم بشود.

 

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۴۴ میلیون راننده ، ۳۳ میلیون وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت و خودرو در ۲۱۷ هزار کیلومتر از راه‌ها و بیش از هزار شهر در حال تردد هستند گفت: بر این تعداد دیگر نمی توان با شیوه های قدیمی و سنتی نظار ت کرد و لازم است با استفاده از شیوه های مدرن و نیز تجهیزات جدید و کنترل نامحسوس برای کاهش تخلفات اقدام کنیم.

هادیانفر با تاکید بر اینکه کاهش تلفات و جانباختگان حوادث رانندگی یک اصل مهم و هدف اصلی پلیس راهور است، اظهار کرد: سایر دستگاه‌ها علاوه بر پلیس نیز باید پای کار آمده و به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا با انتقاد از وضعیت ایمنی برخی خودروها، اظهار کرد: برخی خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند، آردی و پراید نباید در جاده ها تردد کنند و باید خودروسازان ما به سمت تولید خودروهای امن بروند

رونمایی از گشت های جدید پلیس نامحسوس

 2.jpg

بخشی از مهمترین بخش های رئیس راهور ناجا به این شرح است:


-- طرح های عملیاتی پلیس در این حوزه استفاده از بازرسان و گشت های نامحسوس‌ است.

-- گشت های جدید کنترل نامحسوس برای ۱۰ استان هدف که بیش از ۵۶ درصد تصادفات ما را به خود اختصاص داده است بکارگیری می شوند.

-- استفاده از پهبادها، جایروپلن ها و بالگردهای ناجا.


-- رانندگان حرفه ای به محض دیدن گشت های محسوس سرعت خود را کاهش می دهند و پس از آن سرعت خود را افزایش می دهند.


-- حدود۸۲ درصد علل تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی است.


-- هدف پلیس راهور کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت در محورهای پرتصادف است.


-- استفاده از تلفن همراه مورد برخورد جدی گشت های نامحسوس قرار می گیرد.


-- وظیفه کاهش کشته فقط با پلیس نیست و پلیس یک سازمان از ۳۲ سازمان کشور است.

-- خودروسازان ارابه مرگ می سازند و خودروهایی مانند پراید و‌ آر دی که ایمنی ندارند نباید در جاده ها تردد کنند.

-- بیمه مرکزی حاضر است حدود ۳۰۰ میلیون تومان دیه فوت شده را بدهد ولی برای کاهش تصادفات هزینه نپردازد.

-- امسال ۲۰۰۰ دوربین کنترل جاده ای و دوربین های لیزرگان جدید بکارگیری می شود.



نظرات

  • حمید س حمید س (22 تیر 1398 ساعت 13:29)

    آقا خیلی ها دیگه همین پراید و آردی ، بقول شما ارابه مرگ هم نمیتونن بخرن. وقتی کورکورانه چهل سال از خودروسازان داخلی حمایت کردید،نتیجش میشه این. دلم بحال خودمون میسوزه

  • Arman az Shahi Arman az Shahi (20 تیر 1398 ساعت 11:12)

    مردم یکم فکر کنند که این همه سال دارند به این نماینده های مجلس رای میدن ولی هیچ کدومشون هیچ کاری به نفع مردم در مورد ماشین های تولید داخل نکرده اند چه از لحاظ قیمت چه از لحاظ کیفیت. حداقل بیایم امسال به خاطر تبلیغات این و اون و خوردن شام مجانی به کسی رای ندهیم

  • محمدعلی محمدعلی (20 تیر 1398 ساعت 08:59)

    اینکه پلیس راهور پیشنهاد داده تا اردی و پراید در جاده نباشد واقعا جای تاسف به این نظامی دارم کشور ما بر پایه حکومت مستضعفین تشکیل شده حالا راند خواران ماشینهای آنچنانی سوار میشوند آیا در نظام عدالت این درسته . اونوقت مثل اون آقازاده بگید هر کی پول نداره بره بمیره شما در واقع از اونها حمایت میکنید اول دولت ماشین خوب به آردی و پراید سوارها بده فرقی نمیکنه شاسی هم باشه اشکال نداره بعدا... شما چشمتان به خودروهای لوکس عادت کرد و الان اصل ونسب خود را فراموش کرده اید در نظام جمهوری اسلامی تبعیض نداریم

  • حسین حسین (20 تیر 1398 ساعت 08:24)

    نابغه کم داشتیم اینهم از راه رسید. حاجی وقتی سیستم قراضه شد بجای بازسازی صنعت تولید و یا مونتاژ خودرو دست به قاچاق خودرو از کشورهای دست سوم خودروساز کرد آخرش می شود همین. حتما خجالت کشیدی تا از پیکان صحبت بکنی که با هشتاد سال سابقه تولید در انگلیس و پنجاه سال مونتاژ در ایران هنوز تو جاده ها هستند.