1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. بهترین شرکت های بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو 1401

بهترین شرکت های بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو 1401

12 شهریور 1401
  • 1

وسایل نقلیه، نقش مهمی در زندگی بشر امروزی دارند. چون سرعت فاکتوری مهم برای این سبک از زندگی است و افراد دوست دارند تا کارهای خود را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند. اما استفاده از خودرو و یا دیگر وسایل نقلیه موتوری، با خطرات خاص خود همراه است. پس لازم است که همواره از خودرویی استفاده کنیم که بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه داشته باشد. چون استفاده از چنین خدمات بیمه ای به شما این اطمینان را می دهد که در صورت بروز حادثه، شرکت بیمه ای خسارت های جانی و مالی به وجود آمده را جبران خواهد کرد. اما یک سری فاکتور ارزشمند برای انتخاب و خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه وجود دارد. در نظر گرفتن این موارد، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین بیمه نامه خودرو را تهیه کنید. در این مقاله به بررسی عوامل موثر در انتخاب بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خواهیم پرداخت.

 

فاکتورهای موثر در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث

 

1 - توانگری مالی

 

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در هنگام انتخاب بیمه شخص ثالث باید در نظر گرفت، بحث توانگری مالی است. چون این فاکتور می تواند میزان توانایی شرکت در پرداخت خسارت شخص ثالث و یا فرد آسیب دیده در حادثه را مشخص کند. بیمه مرکزی شرکت ها را بر اساس توانگری مالی به سطوح یک تا چهار تقسیم می کند. پس سعی کنید که همیشه خدمات بیمه ای خود را از شرکتی با سطح توانگری مالی «یک» تهیه کنید.

 

2 - پوشش مالی

 

دو نوع پوشش جانی و مالی در بیمه شخص ثالث وجود دارد. میزان پوشش جانی بر اساس نرخ دیه اعلامی تعیین می شود و مقدار آن در تمامی بیمه نامه ها ثابت است. اما سقف پوشش مالی را می توان متناسب با شغل و یا شرایط زندگی خود افزایش داد. چون حداقل پوشش مالی تعیین شده در بیمه نامه های شخص ثالث کم بوده و جوابگوی هزینه های مالی به وجود آمده در تصادفات نیست. پس در هنگام خرید بیمه شخص ثالث به سقف پوشش مالی آن دقت کرده و میزان آن را متناسب با تشخیص خود افزایش دهید. یا از سایت بیمه با ما برای اطلاع از هزینه افزایش سقف پوشش مالی کمک بگیرید.

 

3 - تعداد شعب پرداخت خسارت

 

شاید سخت ترین کار ممکن برای فرد خسارت دیده در حادثه، مراجعه به شهری دیگر برای کارشناسی تصادف و دریافت خسارت باشد. اما اگر یک شرکت بیمه ای در اکثر شهرهای کشور شعبه پرداخت خسارت داشته باشد، دیگر نیازی به چنین جابه جایی نخواهد بود. پس لازم است که در هنگام انتخاب شرکت بیمه ای برای خرید بیمه شخص ثالث، به تعداد شعب پرداخت آن هم دقت کنید.

 

4 - میزان تخفیفات

 

نرخ تعیین شده برای بیمه شخص ثالث تقریبا ثابت است و شرکت ها خیلی اجازه اعمال تخفیف و یا تغییر آن را ندارند. اما بهرحال برخی شرکت ها هستند که تخفیفاتی جزئی را بر روی حق بیمه ثالث در نظر می گیرند. این تخفیفات به همراه تخفیف عدم خسارت خودرو، باعث کاهش حق بیمه نهایی شخص ثالث خواهد شد.

 

5 - رضایت مشتریان

 

بهترین منبع برای شناسایی و بررسی عملکرد یک شرکت بیمه ای، مطالعه رضایت مشتریان است. چون این افراد تجربه استفاده از خدمات بیمه ای آن شرکت را داشته و می توانند نقاط ضعف و یا قوت آن را برای دیگر مخاطبان بازگو کنند. پس اگر به کیفیت خدمات بیمه ای اهمیت می دهید، شرکتی را برای خرید بیمه شخص ثالث انتخاب کنید که مشتریان قبلی از آن راضی بوده اند.

 

رضایت مشتریان.jpg

 

6 - سهم از بازار

 

مطمئنا هیچ کیفیت و یا موفقیتی تصادفی نیست. وقتی تمامی آمارها حاکی از سهم زیاد یک شرکت بیمه ای از بازار باشد، یعنی این شرکت توانسته با ارائه خدماتی متفاوت و مناسب، جامعه مشتریان خود را افزایش دهد. پس بهتر است که شرکتی را برای خرید بهترین بیمه شخص ثالث انتخاب کنید که سهم چشمگیری از بازار داشته باشد.

 

7 - پرداخت سیار خسارات

 

یکی از خدمات جدیدی که شرکت های بیمه ای به مشتریان خود ارائه می دهند، امکان پرداخت سیار خسارات است. در این روش، نیازی به مراجعه حضوری مشتری برای کارشناسی تصادف و تعیین میزان خسارت نیست. چون کارشناسان شرکت با حضور در محل تصادف، خسارت را به صورت لحظه ای و سیار پرداخت می کنند. پس اگر به تنوع در خدمت رسانی اهمیت می دهید، حتما به چنین ویژگی قبل از خرید دقت کنید.

 

8 - قیمت مناسب

 

شاید قیمت آخرین فاکتور در این لیست باشد، اما بی شک جزو اولین معیارهایی است که مشتریان در هنگام خرید در نظر می گیرند. چون تمامی هزینه های مربوط به خرید، تعمیر و یا جبران خسارت خودرو افزایش یافته و مردم قدرت خرید زیادی ندارند. پس خواسته یا ناخواسته لازم است که به قیمت اهمیت دهیم. برای مقایسه قیمت ها هم خیلی راحت می توانید اطلاعات خودرو خود را در سایت بیمه با ما وارد کرده و حق بیمه را استعلام بزنید. این سایت لیستی از قیمت بیمه ثالث در شرکت های مختلف را برای شما نمایش می دهد. 

 

فاکتورهای موثر در انتخاب بهترین بیمه بدنه

 

1 - قیمت بیمه بدنه

مبلغ بیمه بدنه بر اساس معیارهای مختلفی مانند سال ساخت، نوع خودرو، میزان تخفیف عدم خسارت، نوع و تعداد پوشش های اضافی درخواستی توسط بیمه گزار تعیین می شود. پس حتما باید توجه داشته باشید که بیمه ای بدنه صادر شده توسط شرکت هی بیمه ای با چه قیمت و شرایطی صادر می شوند. اما شرکت ها این امکان را دارند تا با ارائه تخفیف های مختلف بر قیمت بیمه بدنه، حق بیمه پرداختی توسط مشتریان را کاهش دهند. با توجه به تعدد عوامل موثر بر قیمت بیمه بدنه، محاسبه دستی این مبلغ سخت و غیرممکن است. پس برای اطلاع دقیق از قیمت بیمه بدنه خودرو خودرو و مقایسه قیمت و شرایط آن در شرکت های مختلف بیمه ای، از امکانات سایت «بیمه باما» استفاده کنید.

 

2 - تخفیفات بیمه بدنه

 

قانون مشخصی برای تعیین قیمت بیمه بدنه وجود ندارد  شرکت های بیمه ای این اجازه را دارند تا با اعمال تخفیف های متنوع و جذب مشتری، سهم خود از بازار بیمه را افزایش دهند. تخفیف هایی متنوعی مانند تخفیف خودرو صفر کیلومتر، تخفیف خرید نقدی، عدم خسارت، دارندگان بیمه عمر و غیره، نمونه هایی از این نوع تخفیف هستند. پس به عنوان یک مشتری، باید بیمه بدنه خود ا از شرکتی تهیه کنید که بیشترین میزان تخفیف را داشته باشد.

 

3 - پوشش های بیمه بدنه

 

شاید قیمت بیمه بدنه یک شرکت نسبت به شرکتی دیگر کمتر باشد و این موضوع برای مشتری جذاب به نظر بیاید. اما هنگام خرید بیمه باید دقت کرد که مبلغ حق بیمه پرداختی در ازای استفاده از چه نوع پوشش هایی است. چون بیمه بدنه دو نوع پوشش اصلی و اضافی دارد. پوشش اصلی به طور ثابت در تمامی بیمه نامه ها وجود دارد. اما برای استفاده از پوشش های اضافی مانند سرقت جزئی و یا شکستن شیشه، بیمه گزار باید مبلغی مازاد پرداخت کند.

 

بیمه.jpg

 

4 - توانگری مالی

 

توانگری مالی در اصل معیاری برای سنجش میزان توانایی شرکت های بیمه ای در پرداخت خسارت و انجام تعهدات است. چون هر چقدر که توانگری مالی یک شرکت بیمه ای بیشتر باشد، فرآیند جبران خسارت سریع تر انجام می شود و بیمه گزار از این بابت نگرانی نخواهد داشت. 

 

5 - کسر فرانشیز

 

به بخشی از خسارت به وجود آمده در تصادفات که بیمه گزار باید آن را از جیب خود بپردازد، در اصطلاح فرانشیز می گویند. امکان حذف فرانشیز و یا کاهش آن در بیمه بدنه وجود دارد. چون برخی از شرکت های بیمه ای چنین آپشنی را تحت عنوان پوشش اضافی در اختیار مشتریان قرار می دهند. پس مشتری در ازای پرداخت مبلغی جزئی، می تواند تمام هزینه های خسارت را به شرکت بیمه ای واگذار کند. پس برای خرید بهترین بیمه بدنه باید شرکتی را انتخاب کنید که درصد فرانشیز آن کمتر بوده و یا قابلیت کاهش را داشته باشد.

 

کلام آخر

علاوه بر موارد فوق در مقاله بیمه موتورسیکلت چیست؟ می خوانیم که؛ همانگونه که اتومبیل ها دارای بیمه شخص ثالث اجباری هستند، این بیمه برای موتورها نیز اجباری است. با این حال، بسیاری از موتورسواران فاقد بیمه شخص ثالث برای موتور خود هستند. متاسفانه طبق آمار، بین 80 تا 90 درصد از موتورسیکلت های ایران تحت پوشش بیمه موتور قرار ندارند. این امر، زمینه ساز وقوع خسارات چند میلیونی درصورت بروز حوادث برای موتور سوار است.

همچنین در مقاله دیگری از وبسایت بیمه باما در خصوص اینکه ارزانترین بیمه موتورسیکلت مربوط به کدام شرکت های بیمه است؟ نوشته شده است که “قیمت نهایی بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، بر اساس مشخصات موتور و سقف درخواستی بیمه گزار برای پوشش مالی تعیین می شود. خب مطمئنا هر چقدر سقف پوشش مالی درخواستی توسط بیمه گزار بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری پرداخت کرد. اما هزینه استفاده از سقف های متنوع پوشش مالی در شرکت های مختلف، با یکدیگر فرق دارد. پس لازم است که قبل از صدور بیمه ثالث، شرایط و قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید. تنها کاری که باید انجام داد، وارد کردن اطلاعات موتورسیکلت در سایت بیمه باما (bimebama.com) است.



نظرات

  • safir1362 safir1362 (16 شهریور 1401 ساعت 12:42)

    سلام. این متن خوبه و یه راهنمایی خیلی خیلی کوچیکه.
    چرا؟
    چون وقتی شما عنوان رو مینویسید : (بهترین شرکت های بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو 1401) ناخودآگاه این ذهنیت در مخاطب ایجاد میشه که یه لیست به ترتیب خوب تا بد دارید و مخاطب میتونه بدونه کدوم شرکت بیمه گر طبق شرایط اعلامی و مورد بررسی شما بهترین و کدوم بدترینه.
    شما یک رسانه خبری تحلیلی در زمینه صنعت خودرو هستین و قرار نیست فقط یه عنوان دهن پرکن برای فهرست بلند بالای مقالات زرد تهیه کنین.
    لطفا رساله تون رو بهتر انجام بدید و فقط مختص به تیتر نباشین