سایپا بعد از خودروی برلیانس به سراغ چانگان آمده تا یک کراس آور نسبتاً ارزان را از این شرکت روانه بازار کند. فارغ از مشکلات کیفی چانگان که منجر به فراخوانی خودروهای آن در سال گذشته شده، این شرکت یکی از بزرگترین و باسابقهترین خودروسازهای چینی به شمار میرود که توانسته با همکاری گسترده و طولانی مدت با برندهایی چون سوزوکی، مزدا و فورد، خود را آبدیده نماید.
کراس آور CS35 نیز همانند سدان ایدو از پیشرانه 1.6 لیتری 125 اسب بخاری استفاده میکند. البته یک موتور 1.5 لیتری توربو با قدرت 174 اسب بخار نیز برای این خودرو قابل انتخاب است. برای انتقال نیرو هم گیربکسهای 5 سرعته دستی یا 4 سرعته خودکار قابل انتخاب میباشند.
طراحی CS35 نسبتاً خوب است و با وجود شباهت به خودروهای معروفتر این رده، میتوان نام تجاری چانگان را با افتخار روی خود پذیرا باشد. این خودرو در اصل اولین SUV چانگان است که با نشان تجاری خود این شرکت به فروش میرسد. همانند سایر خودروهای اخیر چانگان، یک مرکز طراحی وابسته به این شرکت در ایتالیا، کار طراحی آن را بر عهده داشته است.
ابعاد CS35 نسبتاً جمع و ور و در حد لیفان X60 و چری (در ایران: ام وی ام) تیگو و برلیانس V5 میباشد. لیستی از تجهیزات کامل را در این خودرو میتوانید پیدا نمایید. چرخهای 16 اینچی آلیاژی، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سنسور عقب، تهویه مطبوع، ورود بدون کلید، سیستم صوتی با شش بلندگو و رابط USB و ترمزهای ضد قفل ABS+EBD از جمله همین تجهیزات میباشند.
چانگان توانسته قیمت این کراس آور را در حد معقولی پایین نگاه دارد. با قیمتی در حدود 78 تا 92 هزار یوان، نهایتاً 15 هزار دلار باید برای CS35 پرداخت کرد که با توجه به واردات آن به صورت CBU به کشور، قاعدتاً رقمی به مراتب کمتر را میتوان انتظار داشت.
جهت مشاهده لیست قیمتها و پیش فروش این خودرو که به تازگی توسط سایپا آغاز شده است اینجا کلیک کنید.