هیوندای اکسنت 2011-2017

کشور
کره جنوبی کره جنوبی
شرکت خدمات دهنده
آسان موتور
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
توقف عرضه
قیمت بازار
توقف عرضه
مشخصات فنی هیوندای اکسنت
220 KM/H
حداکثر سرعت
11 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
سدان
حجم موتور
1591 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی
6.4 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلC Segment
وزن1060 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو195/R16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب195/55R16
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری تزریق مستقیم
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)124 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)156 نیوتون متر در 4250 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)77.5 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک50 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو5w30 SM
روغن مناسب برای خودرو 210w30 SM
روغن مناسب برای خودرو 35w30 SN
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)4
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزدارای سیستم ضد قفل
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیقسیستم تعلیق پیشرفته مستقل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقباتصال چندگانه ( مولتی اینک )
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی هیدرولیکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت220 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)11 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP5
محدوده گارانتی
محدوده گارانتی60 ماه بدون محدودیت
امکانات رفاهی هیوندای اکسنت
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی که شامل :کیسه هوای سرنشینان جلو - کیسه هوای پرده‌ای - کیسه هوای جانبی
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS - EBD - VSM - ESC - TCS - OCS
سیستم های امنیتی و حفاظتیدارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه ای و دارای سیستم ضد سرقت ، قفل و بازکردن دربها بدون کلید
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی
نوع غربیلک4 شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در 4 حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان
سیستمهای تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه مطبوع دستی ( اتوماتیک سفارشی ) ، دارای سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی با قابلیت پخش CD، MP3، USB و AUX به همراه 4 بلندگو و 2 توئیتر - بلوتوث
سیستمهای مولتی مدیادارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده
سیستم صندلیهای جلودارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، دارای روکش چرم ، صندلی راننده دارای تنظیم برقی
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرم ، دارای پشت سری فعال و هوشمند
سیستم آیینه هاآینه الکترو کرومیک جهت سهولت دید راننده در شب ، آینه های خارجی با حالت الکترو کرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن
سیستم شیشه هاتنظیم برقی تمام پنجره ها
سیستم های سقفسانروف سفارشی
سیستم روشنایی جلودارای سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغها ، دارای سیستم شتشو ، دارای مه شکن ، مجهز به چراغهای روشنایی در زیر دربها
سیستم روشنایی عقبچراغهای LED طیفی به همراه مه شکن
سنسورهای پیش فعالمجهز به سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها
سیستم های کمک رانندگیمجهز به سنسور پارک جلو و عقب ، سیستم کروز کنترل ، دوربین دید عقب و نشان دهنده روی آیینه
2 دقیقه


19 سال پیش، در روزهایی که هیوندای و دیگر خودروسازان کره‌ای با شدت هرچه تمام‌تر کار می‌کردند تا جهانی شوند، هیوندای اکسنت - Hyundai Accent متولد شد . سدان سایز کوچکی که در بازار استرالیا به آن اکسِل می‌گفتند. در حالی که خود اکسنت به عنوان جانشین اکسل توسط هیوندای روی کار آمده بود . از همه این‌ها گذشته ، این خودرو در بازار کره جنوبی به اسم ورنا عرضه می‌شود . همین خودرو با همین اسامی توسط هیوندای بیجینگ در چین، توسط تگ‌آز در روسیه و توسط تاگان‌روگ در مکزیک ساخته می‌شد. در دوره‌ای شرکت آمریکایی کرایسلر آن را تحت برند خودش با نام Attetude و تحت برند دوج با نام Brisa راهی بازار می‌کرد. این‌ها منهای آن خط تولیدهایی است که توسط میتسوبیشی ژاپن در اسپانیا و ونزوئلا تاسیس شده بود. در پورتوریکو آن را با نام هیوندای Solaris و Brio روی هوا می‌زنند . اینکه چرا ورنا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته بود ( و البته گرفته است ) برمی‌گردد به کیفیت خوب، قدرت مناسب و صد در صد قیمت مقرون به صرفه آن.  آن ورنایی که در ایران می‌بینیم و چند سالی است که فروشش متوقف شده است،‌ مربوط می‌شد به نسل دوم که بین 2000 تا 2005 روی خط تولید می‌رفت.

نظرات کاربران
لی عسکری
لی عسکری
9 بهمن 1399
با سلام خودروی اکسنت وارداتی دارم. برای تعویض روغن گیربکس مراجعه کردم متاسفانه نوع روغن اصلی موجود نیست چون مکانیک میگه گیربکس ماشین با بقیه مدلها فرق دارد. لطفا راهنایی فرمایید از چه روغنی استفاده کنم با سپاس