ام جی 5502008-2012

کشور
انگلستان انگلستان
شرکت خدمات دهنده
مدیا موتورز
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
توقف تولید
قیمت بازار
توقف تولید
مشخصات فنی ام جی 550
205 KM/H
حداکثر سرعت
11 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
سدان
حجم موتور
1798 سی سی
نوع موتور
بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک تیپ ترونیک
مصرف سوخت ترکیبی
8.1 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلC Segment
وزن1550 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو215/R17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب215/50R17
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)160 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)215 نیوتون متر در 4500 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)88.8 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک62 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو5w40 A3/B3
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزدارای سیستم مدیریت پایداری خودرو
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی خنک شونده با هوا
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیقمستقل برای هر چرخ
تعلیق جلومک فرسون مستقل برای هر چرخ
تعلیق عقبچند بازویی H شکل به همراه میل تعادل و فنر لول
کمک فنرهای جلوکمک فنرهای هیدرولیکی با قابلیت تنظیم
کمک فنرهای عقبکمک فنرهای هیدرولیکی با قابلیت تنظیم
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی هیدرولیکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت205 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)11 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین)11.1 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین)8.4 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP5
محدوده گارانتی
محدوده گارانتی36 ماه یا 100 هزار کیلومتر
امکانات رفاهی ام جی 550
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی که شامل :جلو ، جانبی ، پرده ای
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS , EBD , EBA , SCS , CBC , DSC , TCS , SCS
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم کلید ضد سرقت ، دارای قفل مرکزی در اختیار راننده ، دارای ریموت کنترل رادیویی ، قفل و باز نمود دربها بدون کلید ، روشن و خاموش شدن خودرو بدون کلید
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی هیدرولیکی
نوع غربیلک4 شاخه اسپرت ، دارای سنسور حساس به سرعت ، قابلیت تنظیم در 2 جهت عمودی و افقی ، دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان ، روکش چرمی
سیستمهای تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه ، دارای سیستم تهویه مطبوع و کانال تهویه برای سرنشینان عقب ، دارای سیستم تصفیه هوای داخل کابین
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی مجهز به 8 بلندگو ، دارای تیونر ، دارای ساب ووفور و آمپلی فایر ، قابلیت پخش CD , DVD , MP3 , AUX , iPod ، دارای سیستم تبدیل متن به گفتار TTS
سیستمهای مولتی مدیادارای نمایشگر اطلاعات سفر و کامپیوتر سفر ، نمایشگر اطلاعات تایرها ، نمایشگر 7 اینچی Full HD برای سیستم DVD و GPS ، دارای سیستم بلوتوث ، صفخه کیلومتر دیجیتال با طراحی مدرن
سیستم صندلیهای جلودارای روکش چرم ، صندلی راننده دارای تنظیم برقی در 6 جهت و دارای سیستم حافظه ، صندلی سرنشین جلو دارای تنظیم برقی در 4 جهت ، دارای سیستم گرمکن صندلی های جلو ، ماساژور صندلی راننده سفارشی
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرم ، قابلیت تا شوندگی ، دارای 3 عدد پشت سری به همراه محل قرار گیری آرنج
سیستم آیینه هاآینه های خارجی با تنظیم برقی به همراه راهنمای سفارشی و دارای گرمکن ، آیینه های الکتروکرومیک داخلی و خارجی
سیستم شیشه هاتنظیم برقی تمام پنجره ها ، شیشه های سولار و رنگی
سیستم های سقفسانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب و سیستم بسته شدن خودکار
سیستم روشنایی جلوچراغهای HID ، دارای مه شکن ، سیستم شتشوی چراغها ، دارای تنظیم اتوماتیک نور چراغها
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن ، طراحی سه بعدی
سنسورهای پیش فعالسنسور پارک عقب ، سنسور باران
سیستم های کمک رانندگیسیستم کروز کنترل هوشمند ، دوربین دید عقب ، سیستم تنظیم و مدیریت مصرف سوخت ، دارای سیستم Over Drive ، سیستم اخطار دهی سرعت
5 دقیقه


ام جی ۵۵۰ MG550 اولین خودروی مدیاموتور است که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ به بازار ایران وارد شد. پیش از ورود ۵۵۰ به بازار ایران نیز، در سالهای دور شاهد واردات محدود مدل‎های کلاسیک این خودروساز مانند MG B و.... به کشور بودیم. MG در اصل یک کمپانی انگلیسی است که بیشتر به ساخت خودروهای دونفره مشهور شد، اما به دلایل اقتصادی نتوانست استقلال خود را حفظ کند و با شرکت روور ادغام شد، بعدها نیز سهام اتحاد ام جی روور بین شرکت های بسیاری از جمله BMW دست به دست شد. در نهایت اما، در سال ۲۰۰۵، برند روور، ورشکست و منحل شده و مالکیت ام جی نیز در دستان سایک موتور چین افتاد.

mg550-1.jpg

پس از مالکیت سایک بر گروه ام جی روور، سایک موتور ضمن حفظ کردن برند ام جی و دفتر طراحی آن شرکت در بیرمنگام، اقدام به تاسیس برندی تازه به نام رووی Roewe کرد.
رووی در واقع برند چینی روور بود که پس از تعطیلی آن اقدام به تولید خودروهایی با مهندسی و زبان طراحی روور کرد. ام جی 550 وارد شده در ایران، در واقع رووی 550 بود که به دلیل پیشینه روشن تر و نام آشنای ام جی در ایران، تحت این نام تجاری به بازار ایران آمد. اتفاقی که در عرضه محصولاتی مانند داچیا لوگان، داستر و ساندرو نیز تکرار شد.

rover-roewe.jpg

با وجود نام تجاری متفاوت اما، ام جی ۵۵۰ در باطن کاملا با سدان جدید ام جی اشتراک داشت، ام جی ۶ و MG550، هردو بر روی پلتفرم روور ۷۵ ساخته شده و از قوای فنی مشترکی هم بهره مند شدند، استفاده از پلتفرم روور ۷۵ موجب شده ام جی ۵۵۰ از فاصله محوری بیشتری نسبت به اکثر رقبای کلاس خود بهره‎‎‎‎‌ مند باشد، سایک موتور ۵۵۰ را تنها در فرم بدنه سدان تولید کرد، این خودرو از سال ۲۰۰۸ و با پیشرانه توربو شارژ و تنفس طبیعی به بازار آمد، همانند ام جی ۶، مراحل توسعه و طراحی ام جی ۵۵۰ هم در زمانی که ب ام و مالکیت ام جی-روور را بر عهده داشت طی شد، اما معرفی این خودرو پس از منحل شدن روور و خریداری ام جی توسط سایک موتور انجام شد.

MG550 نخستین خودروی اقتصادی بازار ایران با موتور توربوشارژ بود، پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوی سری K روور با نام کاواچی، قلب تپنده این خودرواست که در کنار گیربکس ۵ سرعته آیسین، وظیفه به حرکت دراوردن این سدان 1550 کیلویی را بر عهده دارد. این پیشرانه توربوشارژنخستین بار در اواخر دهه نود توسط ام جی و روور طراحی شد و تا سال ۲۰۱۵، بر روی طیف وسیعی از خودروهای گروه ام‎‌جی روور، سایک و حتی لندرور و لوتوس نیز نصب شد، با وجود این پیشرانه، ام جی ۵۵۰ با وجود اضافه وزن قابل توجه نسبت به اکثر رقبا، به راحتی می توانست در شتاب گیری از پس همه آن‎ها بربیاید و حتی عملکردی بهتر از برخی سدان های ۶ سیلندر بازار از خود نشان داد.

موتور ام جی 550.jpg

ام جی ۵۵۰ در دو تیپ نیم فول(دولوکس) و فول(گرند دولوکس) عرضه شد،که مدل های فول دارای سیستم مولتی مدیای متفاوت، دوربین دنده عقب و صندلی شاگرد برقی بودند، امکاناتی مانند شیفترهای تعویض دنده، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچ، تریم داخلی چرمی، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم مدیریت پایداری خودرو، تهویه مطبوع دوکاناله، شیشه های سولار و...نیز در تمامی MG550 های وارد شده به کشور موجود بودند.

داشبورد ام جی 550.jpg

 از نقات قوت ام جی 550 می توان به ارزش بالای خودرو نسبت به مبلغ پرداختی، کابین جادار، سواری قابل قبول و پایداری فوق العاده آن اشاره کرد، همچنین قیمت برخی لوازم مصرفی این خودروها نیز در مقایسه با خودروهای هم کلاس مناسب تر است، در مقابل اما می توان خدمات پس از فروش محدود نمایندگی و بازار دست دوم ضعیف را از مهمترین نقاط ضعف MG550 دانست.
همانند دیگر خودروهای مجهز به توربو شارژ، MG550 نیز حساسیت زیادی به کیفیت و عدد اکتان سوخت مصرفی، و همچنین انجام به موقع و اصولی سرویس های دوره ای دارد و استفاده از بنزین سوپر برای این خودرو مخصوصا در فصول گرم سال توصیه می‌گردد.

نظرات کاربران
جی ام
جی ام
30 آبان 1399
اگه مپ سنسو. هوا کش ام جی ۵۵۰ شما خراب بود قبل تعویص اول سوکت پشت ان را برسی کنید و پلاتین های داخل سوکت تنگ کنید و بعد مپ سنسور را در اورده با الکل تمیز کنید فقط الکل و سرکه سفید و حتما حتما لوله که سوکت روی ان سوار میشود را در اورده با ریکا و سرکه بشورید به طوری که هیچ چربی در ان نباشد اگر لوله را نشورید بعد از مدتی یا به سرعت ایراد ریپ زدن ماشین تکرار میشه پس حتما لوله تی که سوکت سوارش میشه رو بشورید با ریکا و سرکه سفید از سواری ماشین لذت ببرید