ام جی GS 2015-2021

کشور
انگلستان انگلستان
شرکت خدمات دهنده
مدیا موتورز
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
توقف عرضه
قیمت بازار
توقف عرضه
مشخصات فنی ام جی GS
208 KM/H
حداکثر سرعت
8.69 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
شاسی بلند
حجم موتور
1995 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک دو کلاچه
مصرف سوخت ترکیبی
8.3 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلJ Segment
وزن1642 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو235/R18
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب235/50R18
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتور (تزریق مستقیم)
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)217 اسب بخار از دور 5000 تا 5300 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)350 نیوتن متر از دور 2500 تا 4000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)108 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک55 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو5w30 C3
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار چرخ محرک
سیستم ترمزها
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقببازوهای چندگانه مستقل
نوع سیستم فرمانالکتریکی (EPS)
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت208 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)8.69 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
محدوده گارانتی
محدوده گارانتی5 سال
امکانات رفاهی ام جی GS
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )دارای 6 ایربگ (2 عدد جلو، 2 عدد جانبی جلو، 2 عدد پرده ای) در 10 نقطه
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم کنترل پایداری (ESP)
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم ضد قفل ترمز (ABS)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) و سیستم کمکی الکتریکی ترمز (EBA) - اتصالات ISOFIX برای صندلی کودک - کمربندهای ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع - قابلیت بسته شدن اتوماتیک شیشه ها و سانروف با قفل نمودن درب های خودرو (Lazy Locking) - سیستم ایمنی شیشه درب های جلو (Anti Trap)
سیستم فرمان و هدایت پذیریسیستم کنترل ترمزها بر سر پیچ (CBC)
نوع غربیلکقابلیت تعویض دنده از روی فرمان
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه هوا برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی و تصویریسیستم رادیو پخش Arkamys با 6 بلندگو و صدای 3بعدی و اتصال iPod , Aux , USB, Bluetooth و دارای حافظه داخلی - کنترل سیستم صوتی روی فرمان
سیستمهای مولتی مدیاقابلیت تغییر رنگ نشانگرهای پشت آمپر مطابق با حالت گیربکس (Sportymeter) - صفحه نمایش لمسی 6/1 اینچی با قابلیت کنترل امکانات رفاهی داخل خودرو
سیستم صندلیهای جلوتنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و تنظیم گودی کمر دستی - تنظیم دستی صندلی سرنشین جلو در 4 جهت
سیستم صندلیهای عقبتنظیم زاویه صندلی های عقب - صندلی های عقب با پیکربندی 4:6 و قابلیت جمع شوندگی کامل - 3 عدد پشت سری صندلی های عقب
سیستم آیینه هاآینه های جانبی برقی، جمع شونده و دارای گرمکن - آینه دید عقب الکتروکرومیک (ECM)
سیستم شیشه هادارای گرمکن شیشه عقب - تیغه های برف پاک کن Boneless
سیستم های سقفسانروف برقی - ریل های سقف نقره ای رنگ - آنتن کوسه ای (Shark Fin)
سیستم روشنایی جلوچراغ های جلو زنون - قابلیت تنظیم ارتفاع خودکارچراغ های جلو - شیشه شوی چراغ های جلو - دارای سنسور روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو (Auto Light) - چراغ های خوش آمدگویی (Welcome) و بدرقه - چراغ های روشنایی روز (Day Light)
سیستم روشنایی عقبچراغ های مه شکن جلو و عقب - چراغ های LED عقب
سنسورهای پیش فعالسیستم Start/Stop جهت بهینه سازی مصرف سوخت - سیستم اندازه گیری فشار باد لاستیک ها (TPMS) - سیستم ورود بدون کلید (Key less) - استارت دکمه ای (Push Button Start)
سیستم های کمک رانندگیترمز دستی الکتریکی (EPB) - قابلیت نگهدارنده خودرو در سربالایی (Autohold) - سیستم کنترل خودرو در سراشیبی (HDC) - کروز کنترل - سنسور پارک عقب - دوربین دید عقب با راهنمای پارک حساس به زاویه فرمان
4 دقیقه


ام جی جی اس (MG GS) اولین کراس اور تاریخ 100 ساله ام جی است که نخستین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. ام جی تمام تلاش خود را به کار برد تا نخستین کراس اور خود را کاملا مسلح به جنگ رقبا بفرستد، بنا بر این در طراحی پلتفرم و انتخاب قوای فنی جی اس کاملا سخاوتمندانه رفتار کرد. به رغم خریداری سهام ام جی توسط سایک موتور چین،دفتر طراحی و مهندسی MG در بیرمنگام همچنان فعال است و مراحل تحقیق و توسعه تولید جی اس نیز در این دفتر طی شده است.

 

فلسفه ‌ام‌جی از ابتدا ساخت خودروهایی بود که علاوه بر داشتن قابلیت‌های فنی و حرکتی بالا، دارای قیمتی رقابتی نیز باشند. در واقع خودروهای ام‌جی ترکیبی از قابلیت‌های اسپرت و خانوادگی را به طور توأمان ارائه می‌کردند، مهندسین ام جی موفق شدند پس از خریداری سهام شرکت توسط سایک نیز این خصلت را در محصولات خود حفظ کنند، این مورد در ام جی GS هم همانند ام جی ۶ و بقیه ام جی های جدید، کاملا توجه راننده را به خود جلب می‌کند. ام جی GS همزمان توانایی جلب رضایت پدر و مادر، و فرزندان جوان خانواده را دارد، اما افرادی را که کیفیت ادوات داشبورد برایشان در اولویت است ناامید می کند.

 

مدیاموتور در سال ۲۰۱۵ و همزمان با معرفی جهانی MG GS اقدام به عرضه این کراس اور نوظهور ام جی در بازار ایران کرد، اما قیمت غیر رقابتی تعیین شده برای این خودرو و تبلیغات غیر موثر وارد کننده، در کنار خدمات پس از فروش بحث برانگیر شرکت در آن زمان، تا حدودی قوای فنی و ویژگی های جالب توجه ام جی جی اس را تحت شعاع قرار دادند تا این خودرو در ابتدای عرضه نتواند انتظارات را براورده کند، اما با گذشت زمان جی اس موفق شد کم کم توانایی های خود را به مخاطبین ثابت کند.

 

سایک موتور برای توسعه قوای فنی جی اس همکاری زیادی با شورلت داشت، این همکاری به قدری تنگاتنگ بود که در نهایت، پیشرانه GS را تولید مشترک سایک و GM بدانیم، این پیشرانه علاوه بر ام جی جی اس بر روی چند مدل از خودروهای opel، مانند اپل اینسیگنیا نیز به کار برده شد. ام جی جی اس، کراس اوور دورگه بازار ایران به پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژ در کنار سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل مجهز شد تا از زمان انتشار کاتالوگ، برای رقبای هم رده خط و نشان بکشد، پیشرانه ام جی جی اس ۲۱۷ اسب بخار قدرت و گشتاوری ۳۵۰ نیوتن متری تولید می کند، این قدرت توسط جعبه دنده دوکلاجه ۶ سرعته به هر ۴ چرخ خودرو ارسال می‌شود، جی اس با این مشخصات از تمام رقبای خود در بازار ایران سریع تر بوده و عملکرد بهتری دارد.

 

از مهم ترین امکانات رفاهی و ایمنی ام جی GS می توان به ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم کنترل ترمزها بر سر پیچ (CBC)، سیستم  ضد قفل ترمز (ABS)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی الکتریکی  ترمز (EBA)، ترمز دستی الکتریکی (EPB)، سیستم کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)، اتوهلد، سیستم کمکی حرکت در مسیر لغزنده، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، پدال تعویض دنده از پشت فرمان، سیستم Start/Stop، سنسور نور و باران، چراغ های زنون به همراه چراغ شور، سانروف برقی، استارت بدون کلید، صندلی برقی راننده و امکان تنظیم زاویه ردیف عقب صندلی ها، سیستم صوتی آرکامیس به همراه ۶ بلند گو و مانیتور لمسی ۶ اینچی اشاره کرد.

 

 از نقات قوت ام جی جی اس می توان به کابین جادار، سواری قابل قبول، شتاب فوق العاده و تنظیم مناسب شاسی اشاره کرد، همچنین سیستم دو دیفرانسیل این خودرو در این رنج قیمتی کارایی مناسبی از خود نشان می دهد، در مقابل اما می توان خدمات پس از فروش محدود، کمبود برخی لوازم یدکی در بازار، بازار دست دوم ضعیف و البته کیفیت پایین تر از انتظار روکش داشبورد را از مهمترین نقاط ضعف MG GS برشمرد.
همانند دیگر خودروهای مجهز به توربو شارژ، MG GS نیز حساسیت زیادی به کیفیت و عدد اکتان سوخت دارد و استفاده از بنزین سوپر برای این خودرو مخصوصا در فصول گرم سال توصیه می‌گردد.

شما می توانید مقایسه و بررسی اسپرتیج، توسان، میتسوبیشی ASX و ام جی GS را در car.ir تماشا کنید.

گالری ویدیوها
مقایسه و بررسی اسپرتیج، توسان، میتسوبیشی ASX و ام جی GS
نظرات کاربران
Parsa
Parsa
9 مرداد 1399
من خودم بی ام و 730li دارم بنده خدا