دی اس - DS برند لوکس خودروسازی سیتروئن محسوب می شود و درمیان خودرو های این شرکت، دی اس7 - DS7 در جایگاه پرچمدار قرار گرفته است. دی اس 7 در 2 تیپ، البته به صورت خیلی محدود، در کشور ما عرضه شده است. کیفیت ساخت فوق العاده در کنار لیست بی کران امکانات و طراحی خیره کننده از ویژگی های برجسته ی دی اس7 محسوب می شود در حالی که عدم وجود سیستم 4 چرخ متحرک و پیشرانه ی ضعیف، نبود خدمات پس از فروش و بازار بسیار بد این خودرو سایه ای بر روی نکات مثبت آن ایجاد کرده است. دی اس7 در یک دوره خودروی مورد استفاده رئیس جمهور کشور فرانسه نیز بوده است.
نظرات من بر اساس حدود 8000 كيلومتر استفاده از اين خودرو است. ماشين بسيار بسيار با كيفيت، نرم، بيصدا و با لذت رانندگي است. قاعدتاً ملاك قدرت، توان و گشتاور خروجي موتور است كه براي اين ماشين مناسب است مگر بخواهيد درگ داشته باشيد كه طبعاً كم خواهد بود. 4WD ندارد كه البته شخصا نميدانم چند درصد مالكان ماشينهاي لوكس، خودروهاي ميلياردياشان را به آفرود ميبرند كه جزو نقاط ضعف واقعي ماشين به حساب آيد. هزينه سرويس و تعميرات پايين و هندلينگ عالي دارد.
به فرض قبول تمام تعریفات و امکاناتی که داره ولی دو عیب بسیار اساسی داره 1- تک دیفرانسیل بودن یا تک محور محرک 2-قدرت 170 اسبی برای یک ماشین شاسی بلند متوسط عیب بزرگی است.این قدرت ماشین را تارده ماشین های چینی چون بی وای دی و جک و تیگو پایین می اره.حیف!
به نظر من خیلی جالب نیست واسه یه همچین ماشین با ابهت و بزرگی موتور 1600 با 160 اسب بخار و دیفرانسیل جلو بذارن به نظر من باید 2500 سی سی هیبرید دو دیفرانسیل میذاشتن اون موقع جالب و وسوسه انگیز بود