1. خانه
  2. خودروها
  3. ایران خودرو
  4. روآ
  5. 1.7L (1385-1390)

ایران خودرو روآ 1.7L 1385-1390

Iran Khodro Roa 1.7L 1385-1390

مشخصات کلی

1.7L
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1696 cc
بنزین سوز
4
دنده دستی
8.5 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

ایران خودرو روآ - IKCO ROA خودروی سواری از محصولات شرکت ایران خودرو می‌باشد. این خورو بهینه سازی شده خودروی پژو آردی، محصول پیشین ایران خودرو است. ایران خودرو در سال ۱۳۸۵ تولید و عرضه برند بهبود یافته پژو آردی را تحت عنوان ROA با موتور OHV، قطعات بهینه شده و الگو برداری براساس موتورهای روز هم کلاس خود آغاز کرد.تولید روآ در نیمه سال 88 متوقف و به جای آن روآی سال باموتور پایه گاز سوز OHVG2 جایگزین گردید. پژو روا از همان روز های نخست برای قشر متوسط جامعه در نظر گرفته شده بود ولی ترکیبی بودن ماشین از نصب موتور پیکان با کمی تغییر باعث بروز مشکلات زیادی از جمله لرزش اتاق، کیفیت پایین قطعات، عدم هماهنگی اتاق با موتور محور عقب، صدا های غیر عادی گیربکس و ضعف قدرت و کشش مناسب را برای خریدار ایجاد می کرد. شایان ذکر است که پس از سال 1388 طرح پژو 405 معمولی به روا سال نیز اختصاص یافت که دارای رخ و چهره کامل پژو 405 معمولی بود.

نظرات کاربران
  • شپلق 30 خرداد 1398 ساعت 00:41

    من دو سه سال پراید داشتم و دو سال روا.پراید حلبیه.ولی کم مصرف تر از روا.هر چند دوتاش ماشین بدبخت بیچاره هاست.ولی روا بهتر از پرایده.هیچ کدومش هم خرابی نداشت.البته هر دو ایرادات خودش داره ولی روا بهتره.الانم tu5پژو405دارم

  • محمد 19 آذر 1397 ساعت 15:56

    سلام من پژو روآ دارم خیلی هم راضی ام من با نصب هدرز و دیفرانسیل تویوتایی گیربکس تویوتایی و ریمپ ایسیو فقط انجین فابریکه که بعدا تقویت میشه شمع سوزنی و کیت مکش هواکش استیلی و توربو فن دو پره و فیلتر اسپرت اینارو نصب کنی ماشین عالی میشه کات اف هم تا ۶۰۰۰

  • سجاد 8 آذر 1397 ساعت 18:59

    دوستان من میخام ی ماشین بخرم، که مطمین بشم، بین روا سال و پراید موندم، هر کسی هم می پرسم یکی میگه روا سال خوبه یکی میگه بعد مدتی صداش در میاد و پول پژو میدی سوار پیکان میشی، گیج شدم نمی دونم چی بخرم

اضافه کردن نظر

اطلاعات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو ایران خودرو روآ 1.7L 1385-1390
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایساکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل D segment
  • وزن 1100 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 165/65 R 13
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 165/65 R 13

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1696 cc
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 8
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق چند نقطه ای
  • ظرفیت باک 52 لیتر لیتر
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 88 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 140 نیوتون متر در 3000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 51 اسب بخار به لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل عقب

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب نیمه مستقل
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 12.7 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری 11.5 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی 6.7 لیتر در 100 کیلومتر
  • سیکل ترکیبی مصرف سوخت 8.5 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 3

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 12 ماه

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • سیستم های پایداری و کمک راننده ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی ، سیستم ضد سرقت
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمک هدیرولیکی
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع جدید با کنترل دستی
  • سیستم صوتی و تصویری رادیو کاست ، رادیو CD سفارشی ، خروجی 4 باند
  • سیستمهای مولتی مدیا ساعت دیجیتال
  • سیستم صندلیهای جلو تنظیم دستی
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی تا شونده با قابلیت تنظیم دستی از داخل
  • سیستم شیشه ها شیشه های جلو با تنظیم برقی ، برف پاک کن جلو به همراه دور قابل تنظیم
  • سیستم روشنایی عقب چراغ مه شکن عقب به همراه چراغ سوم ترمز
  • سنسورهای پیش فعال چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • شپلق شپلق (30 خرداد 98 ساعت 00:41)

    من دو سه سال پراید داشتم و دو سال روا.پراید حلبیه.ولی کم مصرف تر از روا.هر چند دوتاش ماشین بدبخت بیچاره هاست.ولی روا بهتر از پرایده.هیچ کدومش هم خرابی نداشت.البته هر دو ایرادات خودش داره ولی روا بهتره.الانم tu5پژو405دارم

  • محمد محمد (19 آذر 97 ساعت 15:56)

    سلام من پژو روآ دارم خیلی هم راضی ام من با نصب هدرز و دیفرانسیل تویوتایی گیربکس تویوتایی و ریمپ ایسیو فقط انجین فابریکه که بعدا تقویت میشه شمع سوزنی و کیت مکش هواکش استیلی و توربو فن دو پره و فیلتر اسپرت اینارو نصب کنی ماشین عالی میشه کات اف هم تا ۶۰۰۰

  •  سجاد سجاد (8 آذر 97 ساعت 18:59)

    دوستان من میخام ی ماشین بخرم، که مطمین بشم، بین روا سال و پراید موندم، هر کسی هم می پرسم یکی میگه روا سال خوبه یکی میگه بعد مدتی صداش در میاد و پول پژو میدی سوار پیکان میشی، گیج شدم نمی دونم چی بخرم

    امیررضا امیررضا (5 تیر 98 ساعت 12:47)

    از همه لحاظ پژو روآ خوبه هم از آردی هم از پراید صداش هم درنمیاد فقط سعی کن مدل 89 بگیری چون ما خودمون پژو روآ سال داریم تا این لحظه یک قرون هم خرج ماشین نکردیم البته از لحاظ فنی

  • امیر امیر (3 آذر 97 ساعت 04:38)

    سه ماهه روآ خریدم هر جاییش که ممکن بود یا تعمیر کردم یا تعویض بخدا میترسم ایندفعه یا اتاق جر بخوره یا چهارتا چرخ یجا دربیان تازه مدل هشتاد و هفته و کم کار. بدتر از همه اینه که قابل پیش بینی نیست و هرجاییش بدون هیچ پیش زمینه ای ممکنه خراب بشه. تا الان پنج بار گوشه خیابون و بیابون گیر کردم باهاش
    تازه اگر سالم هم بود مالی نبود. تعلیق افتضاح و خشک. صدای زوزه و ناله از هرجاش. جعبه فرمونو هم که انگار با تف میچسبونن. سربالایی میمیره یبار نتونستم جمشیدیه برم باهاش. مصرف بالا. برق کشی مشکل دار. صندلی خشک و بدحالت و ...
    نه تعصبی به پراید دارم نه علاقه ای به سایر ماشینای ایرانی فقط مطمئن باشید اگر این ماشین کلکسیون ایراد نبود ایران خودرو ارزون ترین محصولشو از رده خارج نمیکرد و بازارو دو دستی تقدیم پراید نمیکرد.

  • عمار عمار (16 آبان 97 ساعت 13:40)

    سلام‌رواسال‌‌اولش‌چهارشاخه‌گاردان‌ندارد‌گاردان‌ش‌دوتیکه‌است
    قدرت‌موتور‌۱۷۰۰است‌ولیروامعمولی‌۱۶۰۰است‌صندق‌‌کامل‌۴۰۵است
    کابین‌وحاید‌کابین‌کامل‌‌۴۰۵است‌‌قیمت‌رواسال‌تمیزش‌۳۰ملیون‌اس
    ولی‌روا‌معمولی‌۸ملیون‌است‌تفاوت‌زایاد

  • علی علی (14 آبان 97 ساعت 13:30)

    سلام من پراید نداشتم دوستان عزیز ولی یه روا مدل 85 دوگانه داشتم هر روز یه جاش خراب بود اکثر قطعه هاشم عوض کردم ولی بازم درست نشد ک نشد خیلی پرخرجه 90 درصدشونم جعبه فرمون هاشون سریع خراب میشه شتاب هم اصلا نداره ..توی شیب هم گیر میکنه مصرف سوختشم خیلی زیاده
    فقط نسبت ب پراید امنیتش بهتره ولی من دارو ندارم رو خرجش کردم بازم درست نشد ...خواهش میکنم فقط نخرید..

  • افتاده افتاده (10 آبان 97 ساعت 19:56)

    قیمت اردی مدل 85 چنده؟

    علی علی (14 آبان 97 ساعت 13:34)

    من 85 دوگانه گذاشتم برا فروش7 تمن..
    هر کی بخره روا بیچاره شده خیلی پر خرجه

  • علی علی (4 آبان 97 ساعت 22:12)

    واقعا عالیه دم سازندش گرم ....من سه ساله دارم بدون کوچیک ترین کم کردن اب و روغن به موقع بهش برسی هیچی ازت نمیخواد

  • علی علی (21 مهر 97 ساعت 19:59)

    از95رواسال دارم از93تا95 هم پراید داشتم هردو دوگانه کارخونه مصرف رو گاز 20درصد از پراید بیشتر بنزین که اصلا قابل مقایسه با پراید نیست خیلی بیشتره روگاز خیلی خوب کار میکنه حتی بهتر از بنزین جادارتر از پرایده فرمونش عالیه تعادلش بیشتر در کل خیلی راحتر از پرایده مخصوصا بخاریش عالیه که مال پراید افتضاحه هزینش بیشتره از لحاظ بدنه و لاستیک چون با پژو یکیه موتوری زیاد فرقی با پراید نداره هزینشون بازار فروشش اصلا با پراید قابل مقایسه نیست پراید مثل پول نقده تو حرکت در حالت سربالایی کنده ولی رو دور که بیفته خوبه ولی تو کفی هیچ مشکلی نداره مخلص کلام اگه بازار فروش مصرف سوخت وشتاب براتون مهمه پراید اگه راحتی ایمنی بیشتر و درکل یه ماشینی که چندسالی داشته باشید و خانوادتون زیاد اذیت نشن تا بعدا بتونید ماشین بهتر بخرید روا سال ضمنا صندوقشم جالب نیست باید باربند داشته باشید که تو پرایدم زیاد فرقی نمیکنه البته مال پراید بنظرم جادارتره چون زاپاس زیره

    مهدی مهدی (8 آبان 97 ساعت 12:52)

    تمام حرفات درسته دادا ولی یه چیزی در مورد رواسال بهت بگم اگه دفرانسیل شو با مزدا 20000عوض کنی خیلی تو شتاب و سرعت فرق میکنه
    یه 4تا لاستیک 205
    یه 4تا شمع سوزنی ان جی کی ژاپنی
    یه دفرانسیل مزدا 2000یا تویوتایی
    تمام برونید حالشو ببرید

  • فریدون خلخالیها فریدون خلخالیها (17 مهر 97 ساعت 00:46)

    به نظر من اگه ترو تمیزشو پیدا کنید و نذاری دور موتورش از 4 بالاتر بره و سرویساشو بع موقع انجام بدی نمیگم بهتر از پژو ولی برابر با پژوعه.سواری همونه هندلینگ ماشین همونه جفتش یکیه

  • بهرام بهرام (14 مهر 97 ساعت 12:17)

    کلا لکنن همشونننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن

  • علی علی (9 شهریور 97 ساعت 13:22)

    من قبلاپرایدداشتم ولی بعدروآخریدم واقعااین ماشین عالیه درسته توسربالایی وقتی میخوای ازجات بلندشی تنبله ولی روسرعت هزارتامثل پرایدوتوسربالایی جامیزاره وچون سرسیلندرهای قدرتمندی نسبت به پرایدداره خیلی دیرترازپرایدروغن میسوزونه واگه مرتب مواظب هواگیری رادیاتورش باشی واشارنمیسوزونه دفرش هم بایدمواظب باشی که توسربالایی دورموتورت از۲پایینترنباشه اونم صدانمیده درکل این خودرودرمقابل پرایدبهشتیه پراید کلا هیچیش بااساس نیست دراشوببندی صدای قابلمه میده ولی روآ درش وبدنش بااصوله اینوهرکسی که حتی ذره ای هم فنی نیس به خوبی متوجه میشه

  • علی علی (26 مرداد 97 ساعت 19:40)

    بهتر از پرایدهای حلبی هست.
    مقاوم و مستحکم و بادوام و جادار و ایمن و...

  • Saeed Saeed (20 تیر 97 ساعت 01:32)

    روا ::: هزینه پژو میکنی سوار پیکان میشی خخخخخ@ نگاه به داشبورد شبیه پژوش نکن از عقب نگاه ماشین میکنی انگار مای بیبی ش کردن @ اگه میخوای بدونی اقایی که تعصب این ماشینو میکشی یه بار سربالایی ببرش بعد حرف بزن @ با پژو مقاااایسه نکنید

  • حمزه حمزه (9 خرداد 97 ساعت 00:37)

    سلام من در حال حاضر مدل87 نقرابی رو دارم وبخاطر تقیراتی که دادم مصرف سوختشو رسوندم به6/05لیتر در صد کیلومتر.وتمام آپشنای موجودشو فعال کردم

    اصغر اصغر (30 مرداد 97 ساعت 14:37)

    داداش میشه بگی چکارا کردی روش؟

  • محمد محمد (3 خرداد 97 ساعت 00:11)

    من مدل87دوگانه کارخونه رو دارم وحاضر نیستم با هیچ برند داخلی عوضش کنم.تمام آپشن های نداشته که تودسته سیمش بوده رو فعال کردم ومسیر فیلتر هواشو جمع کردم کیت تربو با فیلتر اسپرت گذاشتم هم شتابش عالی شده وهم مصرفشو رسوندم به 6/05در100 کیلومتر البته در جاده-موتورش آونجره پس اگه مثل پژو فشار بالاش بیاری واشر نمیزنه وسگ جونه.قیمتش هم خیلی عالیه.

    محمد محمد (25 آبان 97 ساعت 03:55)

    داداش روا داری یا روا سال
    میخام راهنماییم کنی ممنون

  • ناصر ناصر (31 اردیبهشت 97 ساعت 12:56)

    با سلام من مدل 89 روا سال دارم خیلی راضی هستم به هیچ وجهی هم حاضر به فروشش نیستم 185کیلو متر هم باهاش تست کردم روی گاز راحت به راهش ادامه میده استحلاک کم امنیتش هم خوبه من با 170کیلو متر و 10مسافر لاستیک جلو ترکوندم خیلی راحت بعد از 100متر ماشین ایستاد البته رینگ اسپورت داره کولر بخاری فرمان عالی من از اصفهان تا تهران در عرض سه ساعت و نیم میرم هیچ مشکلی هم برای ماشین پیش نمیاد

    علی علی (24 مرداد 97 ساعت 17:36)

    مطمئنی داری درباره ی روآ حرف میزنی؟؟؟
    خودم یه روآ مدل ۸۷ رو دارم سربالایی اصلا راه نمیره.
    لطفا چرت و پرت نگید.

  • صادق صادق (9 فروردین 97 ساعت 21:40)

    باسلام خدمت دوستان عزیز و تبریک سال نو.بنده هم پراید داشتم هم 405 و الان روا. پراید که فقط به درد داخل شهر میخوره و من دیگه به هیچ وجه سراغش نمیرم.405 ماشین خوبیه ولی مخارج بالایی داره.برای من که دنبال شتاب زیاد نیستم ونهایت سرعتم 120 تاست روا بهترین گزینه بود چون هم مخارجش مناسبه مخصوصا که دوگانه فابریکه و هم اینکه امنیت و راحتیه خوبی داره که با پراید قابل مقایسه نیست از این نظر. .اینکه انقدر پشت سرش بد میگن یا ندانسته است یا بخاطر اینه که توقع 405 ازش دارن.یه سالمش رو گیر بیارین واقعا عالیه.قضاوت با شماست.....

  • علی علی (29 بهمن 96 ساعت 14:32)

    سلام دوستان
    من تازه گواهینامه گرفتم و دنبال یه ماشین ارزون و کم خرج میگردم که به روا رسیدم.
    خواستم بدونم آیا روا سال برتری بیشتری نسبت به روا معمولی داره، از لحاظ مصرف سوخت و ... چه طور؟؟
    آیا مدل بنزینی بهتره یا دوگانه؟
    در کل آیا خرید این ماشین رو پیشنهاد می کنید؟
    ممنون.

    مهرشاد مهرشاد (26 اردیبهشت 97 ساعت 08:23)

    سلام از نظر من روا معمولی خیلی بهتره شتاب بهتر مصرف کمتری داره خرج کمتری داره حجم کابین و حجم صندوق بیشتری داره و درزمن اگه تونستی مدل موتور ohv پیدا کن و روش نمد زیر کاپوت بزار و با 500 هزار تومن یک دیفرانسیل تویوتا بزار اگه دنبال شتاب و سرعتی ولی در دیفرانسیل معمولی هم عالی کار میکنه

  • حسن حسن (4 آذر 96 ساعت 16:35)

    واشر سر سیلندر میسوزونه....سر بالایی نمیکشه...شتاب اصلا نداره تو سبقت اذیت میکنه

    هانی هانی (14 آذر 96 ساعت 18:42)

    سلام 405 زود واشر میزنه نه روا

    مهدی مهدی (8 آبان 97 ساعت 13:09)

    مابه تفاوت روا سال با پژو هم تراز خودش تقریبا 2 یا 3ملیون نهایت 4تومن است اونایی که پژو دارن یه جوری حرف میزنن که انگار پورشه یا بنز سوار میشن من خودم پژو داشتم هر سال 700تومن هزینه سوزوندن واشر سرسیلندرش بود روغن کم کردن و هرروز یه ادا در اوردنش بکار تو تعمیرگاه مکانیک واشر سرسیلندر 3لایه مسی رواسال رو اورد با واشر کاغذی پژو بهم نشون داد و گفت پژو شاید نهایت 10اسب بخار قدرت بیشتر از داشته باشع ولی کلا ماشین بدرد نخوریه مخصوصا 90به اینور من فروختم یه روا سال خریدم یه دفرانسیل مزدا 2000 روش انداختم یه قرون هم دیه خرجش نکردم عالیه ازش راضیم برای من فقط مهم اینه ماشین کم خرج باشع تو مکانیکی علاف نباشم 10تا سرعت اینور اونور تر برام فرق نداره ماشین تویوتا هست اگه داشتم تویوتا میخرم نداشتم پراید و روا و پژو سمند همشون یه اشغال ببین یه عده چقدر عقده دارن که با پژو پوز میدن خخخخ نمیدونستم پژو داشتن کلاسه خخخ والا نمیفروختم خخخ




خودروهای هم رده