1. خانه
  2. خودروها
  3. ایران خودرو
  4. سورن
  5. ای ال ایکس توربو (1385-1398)

ایران خودرو سورن ای ال ایکس توربو 1385-1398

Iran Khodro Soren ELX Turbo 1385-1398

مشخصات کلی

  • توقف فروش
  • ناموجود
نمودار قیمت
ای ال ایکس توربو
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1650 cc
بنزین سوز
4
دنده دستی
7.3
بیشتر

معرفی خودرو

ایران خودرو سورن توربو – IKCO Soren Turbo بر روی پلتفرم سمند ساخته شده است و در واقع می توان آن را فیس لیفتی از خودروی سمند دانست. تولید سورن از سال 1385 آغاز شد و این خودرو با پیشرانه ی XU7 عرضه شد. مدتی بعد سورن با موتور EF7 نیز عرضه شد و نام سورن ELX بر روی آن قرار گرفت. هم اکنون سورن توربو نیز توسط ایران خودرو عرضه می شود . در این تیپ موتور EF7 به سیستم پر خوران توربو مجهز شده است که 150 اسب بخار قدرت دارد و همچنین الایندگی و مصرف سوخت آن نیز کاهش یافته است. از برتری های سورن نسبت به سمند می توان به آینه های راهنما دار، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان تلسکوپی، امکان کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و طرح جدید داشبرد اشاره کرد.

مدیا گالری

نظرات کاربران
  • امید شمس 25 مرداد 1398 ساعت 00:32

    سلام دوستان، من خودم سمند ef7سری اولش رو دارم که موتور ساخت شرکت بوش آلمانه و پدال گازش هم برقیه، خدایش من فوق العاده ازش رازیم تا حالا 340 هزارکیلومتر باهاش رفتم و بجز تسمه تایم و روغن و وبنزین وگاز چیزی تا حالا براش هزینه نکردم. ولی دوستان عزیزم مواردی که باعث میشه طول عمر این خودروها چه سمند موتور ef7و چه سورن توربو و یا هر ماشینی که از موتورef7 استفاده میشه بالا بره این موارده.... 1_سعی کنید که هیچ زمان پاتونو یهویی تا آخر رو پدال گاز فشار ندید بزارید خودرو به صورت خیلی نرم حرکت کنه. 2_سرویس های مثل روغن و فیلترها و صافی بنزین زود بزود عوض کنید به صورت مثال اگه ازروغن 12000 استفاده میکنید سعی کنید 7000کیلومتر عوضش کنید و فیلتر روغن و فیلتر هواکش رو همزمان عوض کنید. سعی کنید از روغن بوش لاکچری و یا بنزول 10w40 استفاده کنید. تا شتاب و نرمی موتور خودرو تون بیشتر بشه. 3_به هیچ عنوان با دنده مرده رانندگی نکنید سعی کنید همیشه طبق علامتهای قرمزی که روی کیلومترتون هست دنده به خودروتون بدید. اگه نزدیک به سینه کشی هستید قبل از افتادن تو سینه کشی به صورت مثال اگه با دنده 5 هستی دنده رو به 4 بیارید و اینرو هم بدونید چون موتور ef7خیلی قدرتش بالاست تو هین معکوس دادن و یا دنده دادن حتما از گاز وسط استفاده کنید تا به تسمه تایم و گریبکس و پولسها و همچنین دسته موتورها ضربه وارد نشه. زمانی که به سینه کشی رسیدید این موتور هیچیش نمیشه که بخواد پر گاز تو سینه کشی باهاش رانندگی کنید. 4_سعی کنید برای ترمز کردن باهاشون یهویی روی پدال ترمز فشار حداکثری وارد نکنید. 5_اگه دمای آب بالا میاد زیاد این مشکل نگران کننده نیست فقط از متخصص تنظیم موتور بخواهید تا زمان دورتند فنهای خنک کننده رو براتون تغییر بده. و در آخر من به عنوان کسی که چندین ساله تارم با همچنین موتورهای سرو کله میزنم اینو بهتون بگم که واقعا لذت رانندگی رو بهتون میده و حیف که دیگه موتورهای ef7ساخت شرکت بوش وارد بازار نمیشه. دوستان هرکسی که ین خودرو رو داره چه سمند موتورef7و چه سورن توبو اگه این موارد بالا رو همیشه ازش استفاده کنند هیچ زمان پاشون پیش هیچ تعمیر کاری باز نمیشه. امید وارم که ایام به کامتون باشه.

  • احمد 25 تیر 1398 ساعت 18:17

    سلام خدمت تمامی دوستان بنده 2 هفته ای هست که سورن توربو مدل 97 خریدم قبل از خرید بین دنا پلاس و سورن توربو خیلی تحقیق کردم دنا توربو قیمتش خیلی بالاتر بود واسه همین از خریدش منصرف شدم و بین دنا پلاس و سورن توربو تحقیق کردم هم از چند تا مکانیک و اهل فن و هم از چند تا بورسی و آخر به این نتیجه رسیدم که سورن توربو بخرم دلایلش اینهاست که خدمتتون عرض میکنم 1. موتور قویتر سورن بخاطر توربو شارز 2. فضای داخل کابین چه جلو و چه عقب 3.هندلینگ خوب نسبت به دنا البته نه خیلی زیاد ولی با اختلاف کم بهتره 4.تعادل بهتر سورن در پیچ تجربه شخصی خودم 5.امکانات رفاهی نسبتا خوب ولی کمتر ازدنا یعنی همون کیفیت بهتر نسبت به کمییت 6.شتاب و کشش عای نسبت به موتور معمولی ef7 7. هزینه کمتر قطعات بدنه نسبت به دنا در پایان قصد من درمیان گذاشتن تجربه شخصی و نظر شخصی خودم بود که با شما دوستان در میان گذاشتم امیدوارم روزی برسه که دیگه نخواهیم از بد و بدتر انتخاب داشته باشیم ولی در کل دوست دارم ماشین تولید شده وطن خودم را سوار بشم تا خارجی چون خودم تولید کننده هستم و میفهمم رقابت با کشورهای دیگه چقدر سخته البته بخاطر شرایط کشورمون و دست تولید کننده خیلی بسته شده باید با مواد اولیه آشغال بهترین کیفیت را ارایه بده که چیزی است نشدنی ولی من اصلا ایران خودرو و سایپا را نمیگم چون قیمت واقعی این خودروها این نیست

  • مهدی کاربین 20 خرداد 1398 ساعت 21:29

    من در عرض دوسال نزدیک 80 هزار کیلومتر باهاش کار کردم فقط تا الان تسمه تایمش رو عوض کردم و شتاب فوق العاده ای داره

اضافه کردن نظر

اطلاعات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو ایران خودرو سورن ای ال ایکس توربو 1385-1398
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایساکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segmnet
  • وزن 1261
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو /
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب /

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1650 cc
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • ظرفیت باک 66 لیتر
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 215 نیوتن متر در (4800- 2200) دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 90.9

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز "ترمز ضد قفل ABS و EBD "
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب نیمه مستقل
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 10 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری -
  • مصرف سوخت جاده ایی 5.6
  • سیکل ترکیبی مصرف سوخت 7.3
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) راننده و سرنشین
  • سیستمهای تهویه مطبوع تنظیم اتوماتیک کانال تهویه برای سرنشینان عقب
  • سیستم صوتی و تصویری سیستم صوتی جدید، MP3 با طراحی یکپارچه با رمز ضد سرقت، هندزفری موبایل و خروجی SUB Woofer بلندگوهای جلو و عقب، تیوتر، آنتن اکتیو
  • سیستم صندلیهای جلو تنظیم برقی پشتی صندلی‏های جلو، تنظیم اهرمی ارتفاع صندلی راننده، پشت سری صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه،
  • سیستم صندلیهای عقب پشت سری صندلی عقب یکپارچه با صندلی، دسترسی به صندوق از داخل اتاق
  • سیستم آیینه ها تنظیم آینه‏های جانبی برقی و مجهز به گرمکن، آینه‏های جانبی راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد
  • سیستم شیشه ها شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، شیشه‏های بالابر برقی هوشمند (مجهز به آنتی ترپ و پاور ویندو) شیشه‏های سولار(ضد اشعه مضرUV)
  • سیستم روشنایی جلو چراغ مه شکن، تنظیم زاویه نور چراغ های جلو از داخل اتاق
  • سیستم روشنایی عقب چراغ مه شکن ، دارای چراغ های عقب ال ای دی
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • امید شمس امید شمس (25 مرداد 98 ساعت 00:32)

    سلام دوستان، من خودم سمند ef7سری اولش رو دارم که موتور ساخت شرکت بوش آلمانه و پدال گازش هم برقیه، خدایش من فوق العاده ازش رازیم تا حالا 340 هزارکیلومتر باهاش رفتم و بجز تسمه تایم و روغن و وبنزین وگاز چیزی تا حالا براش هزینه نکردم.
    ولی دوستان عزیزم مواردی که باعث میشه طول عمر این خودروها چه سمند موتور ef7و چه سورن توربو و یا هر ماشینی که از موتورef7 استفاده میشه بالا بره این موارده....
    1_سعی کنید که هیچ زمان پاتونو یهویی تا آخر رو پدال گاز فشار ندید بزارید خودرو به صورت خیلی نرم حرکت کنه.
    2_سرویس های مثل روغن و فیلترها و صافی بنزین زود بزود عوض کنید به صورت مثال اگه ازروغن 12000 استفاده میکنید سعی کنید 7000کیلومتر عوضش کنید و فیلتر روغن و فیلتر هواکش رو همزمان عوض کنید. سعی کنید از روغن بوش لاکچری و یا بنزول 10w40 استفاده کنید. تا شتاب و نرمی موتور خودرو تون بیشتر بشه.
    3_به هیچ عنوان با دنده مرده رانندگی نکنید سعی کنید همیشه طبق علامتهای قرمزی که روی کیلومترتون هست دنده به خودروتون بدید. اگه نزدیک به سینه کشی هستید قبل از افتادن تو سینه کشی به صورت مثال اگه با دنده 5 هستی دنده رو به 4 بیارید و اینرو هم بدونید چون موتور ef7خیلی قدرتش بالاست تو هین معکوس دادن و یا دنده دادن حتما از گاز وسط استفاده کنید تا به تسمه تایم و گریبکس و پولسها و همچنین دسته موتورها ضربه وارد نشه. زمانی که به سینه کشی رسیدید این موتور هیچیش نمیشه که بخواد پر گاز تو سینه کشی باهاش رانندگی کنید.
    4_سعی کنید برای ترمز کردن باهاشون یهویی روی پدال ترمز فشار حداکثری وارد نکنید.
    5_اگه دمای آب بالا میاد زیاد این مشکل نگران کننده نیست فقط از متخصص تنظیم موتور بخواهید تا زمان دورتند فنهای خنک کننده رو براتون تغییر بده.
    و در آخر من به عنوان کسی که چندین ساله تارم با همچنین موتورهای سرو کله میزنم اینو بهتون بگم که واقعا لذت رانندگی رو بهتون میده و حیف که دیگه موتورهای ef7ساخت شرکت بوش وارد بازار نمیشه. دوستان هرکسی که ین خودرو رو داره چه سمند موتورef7و چه سورن توبو اگه این موارد بالا رو همیشه ازش استفاده کنند هیچ زمان پاشون پیش هیچ تعمیر کاری باز نمیشه. امید وارم که ایام به کامتون باشه.

  • احمد احمد (25 تیر 98 ساعت 18:17)

    سلام خدمت تمامی دوستان بنده 2 هفته ای هست که سورن توربو مدل 97 خریدم قبل از خرید بین دنا پلاس و سورن توربو خیلی تحقیق کردم دنا توربو قیمتش خیلی بالاتر بود واسه همین از خریدش منصرف شدم و بین دنا پلاس و سورن توربو تحقیق کردم هم از چند تا مکانیک و اهل فن و هم از چند تا بورسی و آخر به این نتیجه رسیدم که سورن توربو بخرم دلایلش اینهاست که خدمتتون عرض میکنم
    1. موتور قویتر سورن بخاطر توربو شارز
    2. فضای داخل کابین چه جلو و چه عقب
    3.هندلینگ خوب نسبت به دنا البته نه خیلی زیاد ولی با اختلاف کم بهتره
    4.تعادل بهتر سورن در پیچ تجربه شخصی خودم
    5.امکانات رفاهی نسبتا خوب ولی کمتر ازدنا یعنی همون کیفیت بهتر نسبت به کمییت
    6.شتاب و کشش عای نسبت به موتور معمولی ef7
    7. هزینه کمتر قطعات بدنه نسبت به دنا
    در پایان قصد من درمیان گذاشتن تجربه شخصی و نظر شخصی خودم بود که با شما دوستان در میان گذاشتم
    امیدوارم روزی برسه که دیگه نخواهیم از بد و بدتر انتخاب داشته باشیم ولی در کل دوست دارم ماشین تولید شده وطن خودم را سوار بشم تا خارجی چون خودم تولید کننده هستم و میفهمم رقابت با کشورهای دیگه چقدر سخته البته بخاطر شرایط کشورمون و دست تولید کننده خیلی بسته شده باید با مواد اولیه آشغال بهترین کیفیت را ارایه بده که چیزی است نشدنی ولی من اصلا ایران خودرو و سایپا را نمیگم چون قیمت واقعی این خودروها این نیست

  • مهدی کاربین مهدی کاربین (20 خرداد 98 ساعت 21:29)

    من در عرض دوسال نزدیک 80 هزار کیلومتر باهاش کار کردم فقط تا الان تسمه تایمش رو عوض کردم و شتاب فوق العاده ای داره

  • حامد حامد (15 خرداد 98 ساعت 23:35)

    سلام دوستان عزیز. بنده یه سورن توربو دارم که تا الان ۱۴ هزار تا باهاش راه رفتم .تا الان مشکلی باش نداشتم .فقط در هنگام استفاده از کولر حتما سعی کنید که روی تنظیم اتوماتیک باشه تا آمپر دما خودرو بی جهت خط وسط رو رد نکنه...

  • سجاد سجاد (22 فروردین 98 ساعت 11:47)

    در یک جمله باید بگم سورن توربو خیلی بهتر از قیمتش هست . سه ماهه یکیش رو با کارکرد بیست هزار خریدم از لحاظ نرمی ، شتاب ، جاده ای ، قیمتی و ... نسبت به ماشین های هم قیمت خیلی بهتره . همین موتور با یخورده امکانات بیشتر روی دنا توربو هست با حد اقل قیمت 140 . مشخصات فنی هردوشون هم یکیه.

  • AlphaWolf AlphaWolf (3 فروردین 98 ساعت 20:27)

    ????Need For SorenTurbo

  • www.sorenlover@email.com www.sorenlover@email.com (23 بهمن 97 ساعت 12:07)

    من الآن میخوام گریه کنم.. یعنی چی توقف فروش؟ یکی باید جواب بده یا نه! یعنی ممکنه این ماشین حذف بشه؟
    زندگی یعنی سورن سورن یعنی زندگی..
    این و میگم به همه:سورن توربو محو بشه!
    ماشین نمیزارم توو ایران.

  • محمد محمد (24 آذر 97 ساعت 11:39)

    سلام
    دوست عزیز من یک کارمتد ۴۰ ساله هستم اکثر ماشینای ایرانی رو هم داشتم م و یا حداقل روندم
    معمولا هم همیشه ماشین صفر گرفتم و چند سالی سوار شدم
    میتونم به جرات بگم همه ماشینای تولید داخل وقتی که از کارخونه بیرون میان عیبهایی دارند
    اگر خودت آدم حساس وپیگیری باشی توی دوره گارانتی حل میشه
    هیچ ماشینی رو چه از ایران خودرو وچه از سایپا
    نشده که خریده باشم و بی عیب باشه
    اما همیشه عیبهاشون رو توی دوره گارانتی گرفتمو چند سال بعد رو راحت رانندگی کردم
    فعلا هم یک تیبا ویک سورن توربو دارم
    دوستان باورکنید سورن توربو خیییلی قدرت داره
    همیشه توی جاده وشهر رو سفیدت میکنه
    صدای موتورش رو خیلی حس نمیکنی فقط وقتی که به پدالش فشار میاری میری توی صندلی
    من هر باری که با تین ماشین بیرون میرم خیلی به خودم فشار میارم که پدالش رو فشار ندم
    با خودم میگم که در شان من نیست
    اما چه کنم آخرش شیطون پیروز میشه
    دوستان توی دنده ۲ بدون نیم کلاچ، فقط با فشار دادن پدال گاز روی آسفالت جیغ لاستیکها به هوا بلند میشه و ماشین هرز گردی داره
    هر کسی جای من بود هم وسوسه میشد
    باور کنیدبا هیچ کدوم از ماشینای قبلیم حتی یک کوچولو تیک آف نزدم و خیلی متشخص رانندگی میکردم اما این یکی واقعا یک شیطونه

  • محمد محمد (22 آذر 97 ساعت 22:50)

    لطفا نقد و بررسی این خودرو رو بذارید

  • میثم میثم (16 آذر 97 ساعت 19:20)

    از وقتی این فرغون را خریدم ،از زندگی سیر شدم.کارو بار و تعطیل کردم تا بتونم این لگن و درست کنم ،هنوز نتونستم.لعنت بر سازنده و فروشنده و طراح و ......
    صد رحمت به ماشین چینی.
    ۲سال ام وی ام داشتم ،فقط روغن ،بنزین و فیلتر
    این ماشین سورن توربو شده بلای جون و عذاب روح برای من

    کاظم کاظم (29 فروردین 98 ساعت 23:15)

    سلام دوست من.شانس نیوردی.ماشین تو ایران شانسی.امتحانش مجانیه بیا ماشین بندرو ببین خودت متوجه میشی چقدر عالیه تو 1 سال 40 هزارتا راه ربتم.فقط میگم عالیه در حد یه ماشین 250میلیونی هستش

  • علی علی (14 آذر 97 ساعت 11:31)

    حیف که دیگه تولید نمشه خیلی میخامش

  • جمال جمال (28 شهریور 97 ساعت 06:01)

    دوستای عزیز واسه اونایی که مثل من پولشون نمیرسه ماشین ۳۰۰ تومنی بخرن خوبه.من کامپیوترشو ریمپ کردم صفر تا صدش ۸/۵ثانیه هست و تا ۱۷۰ اسب بخار نیرو تولید میکنه.سواری عالی هست وقتی پشت فرمون میشینی احساس قدرت بهت میده فقط و فقط ماشین ۳۰۰ به بالا رقیبشه ولی از این نباید گذشت واشر منیفولدش و باید ببری نمایندگی اصلاح شدشو نصب کنه که ۶۰تومنه واشرش یه چیز جزعی هست.خلاصه ماشینیه که هر سنی بشینه پشتش حال میکنه.خوراک درگ و رو کم کنی هست مخصوصا با ماشینای خارجی

  • هادی هادی (7 شهریور 97 ساعت 12:19)

    سلام من این ماشین رو دو سال که خریدم ماشین فوق العاده نرم و  در مسافرت بسیار راحته. سرعت و شتاب آن فوق العاده است مخصوصاً در سربالایی و سینه کش. با ماشین سمند معمولی پارس و پژو۴۰۵  قابل مقایسه نیست. در خصوص قدرت کشندگی اون من این اصطلاح را به کار میبرم"  گاو وحشی". در انتخاب بین ماشین های ساخت داخل به اعتقاد من این خودرو بهترینه .

  • Saeed Saeed (22 تیر 97 ساعت 01:19)

    سلام بنظرم یه مشکلی داره که با این شتاب فوق العاده دارن هم قیمت( تقریبا) ماشینی مثل ۲۰۶ میفروشن عجیب نیست!!!!!!!!!!!

  • saeed saeed (18 اردیبهشت 97 ساعت 14:26)

    سلام عقبه ماشین زیباست ولی چراغهای جلو ؛ جلو پنجره و سپر خوب کار نکردند . مخصوصا سپر جلو خیلی زود خودش رو ول کرده و آویزون میشه

  • مسعود مسعود (2 اردیبهشت 97 ساعت 10:21)

    سلام به همه دوستان .بنده چند وقته سورن توربو گرفتم این خودرو واقعا خوبه. اما برای بعضی از دوستان باید بگم که تردید دارن واسه خرید موتور های جدید این ماشینا احتیاج به نگهداری خوب دارند.موتور توربو واقعا خوبه اما به استفاده کننده خوب هم احتیاج داره نکات مهمی واسه طول عمر این موتور ها هستش که بخونید یاد بگیرید واقعا .برای طریقه استفاده از این نوع موتورها که بهتون کمک میکنه.خود بنده فقط بنزین سوپر استفاده کردم که این یک نمونشه.ختم کلام تردید نکنید برای خرید این خودرو.این ماشین سخت پسنده و همه اصلاعات کافی ندارند .

  • اسماعیل اسماعیل (18 فروردین 97 ساعت 18:31)

    سلام وخسته نباشید خدمت همه عزیزان
    ببخشید من یه کارمندم تازه بازنشسته شدم بچه ها بهانه گرفتنه که ماشین میخواهیم و میگن توربو میخواهیم .میخاستم یه مرررد منو راهنمایی کنه که بخرم یانه چن میگن واشر منوفیلد نمیدونم چی و جوش میاره و این چیزا ولله من بلد نیستم یه از خدا باخبری منو راهنمایی کنه ممنون میشم

    nima nima (19 فروردین 97 ساعت 12:55)

    سورن توربو فعلا تولید نمیشه.

    شهاب شهاب (24 اردیبهشت 97 ساعت 18:45)

    سلام من الان یک ساله دارم از کیفیت مونتاژ که بگذریم که در همه ماشینهای ایرانی پایینه از نظر کیفیت موتور یک سر و گردن از بقیه بالاتره. من میانسال هستم و زیاد اهل شتابگیری کورس نیستم و پیرمردی هم رانندگی نکردم باید بگم ماشین خوبیه. سوختن واشر برای ماشینهایی هست که زیاد به اون فشار میارن. الان نزدیک یکسال یه قطره آب رادیاتور هم بهش اضافه نکردم. فقط نیاز به مراقبت بیشتر داره که تقریبا همه از عهدش برمیان.

  • علیرضا علیرضا (11 فروردین 97 ساعت 15:46)

    سلام دوستان
    سورن توربو رو میشه گاز سوز کرد؟
    اگه کسی انجام داده ممنون میشم تجربش رو بیان کنه

    شهاب شهاب (24 اردیبهشت 97 ساعت 18:46)

    نخیر اصلا نمیشه

  • خالقی خالقی (2 اسفند 96 ساعت 22:57)

    سلام دوستان عزیز
    بین سورن توربو و آریودنده ای شرکت ساپپا کدومو بخرم
    ممنون میشم راهنمایم کنین

    حامد حامد (8 اسفند 96 ساعت 17:32)

    سورن توربو

  • HAMID HAMID (27 بهمن 96 ساعت 17:04)

    سورن ، یک پادشاه بی رقیب