1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. کیا
  4. سورنتو
  5. 3500 (2010-2014)

کیا سورنتو 3500 2010-2014

Kia Sorento 3.5L 2010-2014

اطلاعات کلی

3500
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
شاسی بلند
3470 سی سی
بنزین سوز
6
اتوماتیک تیپ ترونیک
10.2 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

کیا سورنتو ایکس ام - Kia Sorento XM که نسل دوم سورنتو محسوب می شود از سال 2010 تا 2014 عرضه شد و پس از آن جای خود را به نسل سوم داد. سورنتو مجهز به یک پیشرانه ی 6 سیلندر 3.5 لیتری می باشد که آن را خودرویی پرقدرت و سریع ( در کلاس خود ) معرفی می کند. سورنتو از سواری قابل قبول و امکانات رفاهی کافی برخوردار است که باعث می شود بازار دست دومش پس از توقف تولید آن نیز نسبتا پر رونق باشد و بتوان به عنوان یک اس یو وی خانوداگی بر روی آن حساب کرد.

مدیا گالری

نظرات کاربران
  • karimi 19 آبان 1397 ساعت 16:02

    فوق العاده هست شتابش از جنسیس بیشتره.

  • سجاد 19 آبان 1397 ساعت 16:00

    عاشقتم جی تی لاین

  • ببوشهری 15 آبان 1397 ساعت 12:10

    سلام من بوشهر زندگی میکنم اما واسه تفریحاتم میام تهران یه سری به باغم میزنم.ماشینم یه سورنتو هست مدل جی تی لاین فقط اینو بهتون بگم که ردیف سوم صندلی ها رو جمع کردم و به۵ نفر گفتم بیاین تو ماشین صبحانه بخورن ۵ نفر اومدن تو ماشین و نشستن تو ردیف سوم یه سفره پهن کردیم تو ماشین و صبحانه خوردیم و جای ۵ نفر به راحتی بود،ماشین خیلی جاداره حتی صندلی های ردیف آخر رو که باز کردم ۲ و۳ نفر نشستن واسه عکس گرفتن در ضمن آدم ۱ متری۹۰ تا۲ متر۱۰ سانتی رفت تو ردیف سوم نشست و کمبود جا نکرد.

اضافه کردن نظر

مشخصات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده کره جنوبی
  • نام خودرو کیا سورنتو 3500 2010-2014
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده اطلس خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه شاسی بلند
  • کلاس اتومبیل J Segment
  • وزن 1707 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 7
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 235/60R18
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 235/60R18

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 3470 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 6
  • تعداد سوپاپ ها 24
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خورجینی V شکل
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق مستقیم
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 276 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 335 نیوتون متر در 5000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 78.8 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 70 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 5w30 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 2 5w30 SL

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو چهار چرخ محرک

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب مستقل
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 9 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 12.8 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 9.4 لیتر در 100 کیلومتر
  • سیکل ترکیبی مصرف سوخت(بنزین) 10.2 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 60 ماه یا 150 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 10 عدد : راننده ، سرنشین کناری ، جانبی ، پرده ای
  • سیستم های پایداری و کمک راننده ABS , BAS , TCS , ESP , DBC , HAC
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل ، سیستم ضد سرقت ، دارای دزگیر با آزیر ، سیستم باز و بسته شدن دربها بدون کلید Key Less Go
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی ، تلسکوپی با تنظیم دستی
  • نوع غربیلک دکمه های کنترل کننده از روی فرمان برای سیستم صوتی
  • سیستمهای تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک دو منطقه ای
  • سیستم صوتی و تصویری رادیو CD به همراه چنجر 6تایی و AUX , USB , MP3 , iPod Cable
  • سیستم صندلیهای جلو تنظیم برقی به همراه گرمکن صندلیها ، روکش چرمی ، پشت سری های فعال هنگام تصادف
  • سیستم صندلیهای عقب دارای سیستم تا شوندگی ، دارای سیستم پشت سری های فعال ، روکش چرمی
  • سیستم آیینه ها تنظیم برقی آیینه ها به همراه گرمکن ، سیستم جمع شوندگی آینه ها به همراه راهنما
  • سیستم شیشه ها شیشه بالابر جلو و عقب برقی ، سیستم یخ ضدایی شیشه های جلو
  • سیستم های سقف سقف پانوراما
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای زنون ، دارای مه شکن جلو ، تنظیم اتوماتیک نور چراغها ، سیستم شتشوی چراغها
  • سیستم روشنایی عقب چراغهای LED طیفی ، دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سنسور پارک خودرو ، سنسور باران به همراه کنترل کننده سرعت برف پاکن ها
  • سیستم های کمک رانندگی کروز کنترل ، دوربین دید عقب ، کلید کنترل کننده نیروی ترمز در سراشیبی
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • karimi karimi (19 آبان 97 ساعت 16:02)

    فوق العاده هست شتابش از جنسیس بیشتره.

  • سجاد سجاد (19 آبان 97 ساعت 16:00)

    عاشقتم جی تی لاین

  • ببوشهری ببوشهری (15 آبان 97 ساعت 12:10)

    سلام من بوشهر زندگی میکنم اما واسه تفریحاتم میام تهران یه سری به باغم میزنم.ماشینم یه سورنتو هست مدل جی تی لاین فقط اینو بهتون بگم که ردیف سوم صندلی ها رو جمع کردم و به۵ نفر گفتم بیاین تو ماشین صبحانه بخورن ۵ نفر اومدن تو ماشین و نشستن تو ردیف سوم یه سفره پهن کردیم تو ماشین و صبحانه خوردیم و جای ۵ نفر به راحتی بود،ماشین خیلی جاداره حتی صندلی های ردیف آخر رو که باز کردم ۲ و۳ نفر نشستن واسه عکس گرفتن در ضمن آدم ۱ متری۹۰ تا۲ متر۱۰ سانتی رفت تو ردیف سوم نشست و کمبود جا نکرد.

  • امیررضا پور سلیم امیررضا پور سلیم (8 آبان 97 ساعت 18:52)

    سلام من دارم فقط میتونم بگم بسیار نرم قابلیت آفرود عالی
    بدنه بسیار محکم و موتور قوی

  • حسن حسن (5 آبان 97 ساعت 17:36)

    من خودم ۳نسل سورنتو رو داشتم هم ۶سیلندر( ex3300cc) و
    هم ۶سیلندر ۳۵۰۰cc و الان هم جی تی لاین ۲۰۱۷دارم تجربه آفرود
    با هر ۳ را داشتم بینظیره. با اینکه ۲مدل ۶سیلندر،کمک سبک وسنگین دارن(l4،h4،push).ولی توی جی تی لاین فقط دفلاک
    هست توزیع نیرو به هر چهار چرخ و کمک سبک و سنگین نداره.
    ولی فکر میکنی به دلیل ارتفاع کمی که داره نمیشه باهاش آفرود
    رفت، میشه باهاش بری آفرود. جی تی لاین هم سیستم قفل
    چرخها و سیستم قفل دیفرانسیل داره ولی بهتون بگم
    تو یک کلام
    جی تی لاین واقعا در آفرود و در آپشن ها کاملتر و
    عالی تر از ۲مدل ۶سیلندرهستش.واقعا عالیه موتور تیزی داره.
    اگه با سورنتو جی تی در افرود گیر کردی و در حالت دفلاک باشی اون موقع
    خود موتور تصمیم میگیره که نیرو را به طور مساوی یا نا مساوی
    بین چرخها تقسیم کنه. سیستمی که جی تی لاین داره مثله
    کنترل خزنده لندکروز و پرادو هست که بهش میگن کرال کنترل
    واقعا عالیه برای توضیحات بیشتر توی اینترنت بزن بررسی
    کیا سورنتو um دنده۶ اونجا توضیحات بیشتری داده. من خودم مدیر گروه آفرود نوردی هستم.
    تجربه با همه ماشینای افرودی هم داشتم ولی سورنتو جی تی
    واقعا عالیه .کیا موتورز با ساخت این ماشین بعد از موهاوی
    اثبات کرد که توانایی رقابت با لندکروز و پرادو و... رو داره
    کسی که میخواد بفهمه کیا موتورز چه چیزی ساخته ،باید بشینه
    پشتش و با هاش تجربه رانندگی در همه جا رو داشته باشه
    تا بفهمه چه غول اسپرت و افرودی ساخته . شاسی مستقل
    و محمکی که در جی تی هست از ex3300 برداشته شده
    که این خودش حس امنیت و قدرت عالی تو افرود بهت میده
    قدرت سورنتو ex3300 واقعا معادل قدرت یه لندکروز
    V8 هست تو سربالایی و در افرود
    هندلینگ سورنتو جی تی لاین به دلیل ارتفاع کم بسیار بهتر از
    مدل های قبلیش شده
    ممنونم از نظرات شما کاربران سورنتو این بود نظر من در باره
    سورنتو جی تی لاین کسی خواست بخره واقعا عالیه جی تی
    بسیار موتور پر قدرت و تیزی داره که ماشین رو به پرواز در
    میاره با اینکه موتورش ۴سیلندر ۲۴۰۰cc هست و فکر میکنی
    موتورش ضعیفه ولی عالیه بسیار پر قدرت در جاده در شهر و
    همچنین در افرود .

  • حسن حسن (5 آبان 97 ساعت 14:23)

    سلام دوستان،من یه سورنتو جی تی لاین ۲۰۱۷ سیاه دارم و کارخونه دارم هستم در فیروزکوه تهران.به خاطر کارم مرتب تو جاده در حال رفت و آمد هستم،در مسیر قم به سمت فیروز کوه تهران،چون جاده خلوت بود تند میرفتم یعنی سرعت ۱۶۰ به بالا،ولی جلو دوربین ها و پلیس ها سرعت زیر ۱۰۰تا میرفتم.بعد از پلیس و دوربین ها که گذشتم سرعتمو زیاد کردم رفتم بالای ۱۵۰تا،یه ولوو xc90 سفید دیدم من از اونم گذشتم.بعد از ۱۰ دقیقه دیدم ولوو هم اومده با من کورس بذاره من سرعتم بالا بود تا یه دفعه تابلوی ایست پلیس را دیدم هم من و هم ولوو چون سرعت زیاد داشتیم را نگه داشت بعد از جریمه زیادی که داشتیم باز سبقت گذاشتیم و باز سورنتو رفت.واقعا که هر سرعتی میذاشتیم سورنتو پا به پا ولوو و ولوو پا به پای سورنتو میومد واقعا عالی بود.در آخر هم سورنتو و ولوو برنده کورس ها شدن، نمیتونم بگم سورنتو اول شد و یا ولوو اول شد چون جفت ماشین پا به پا همدیگه میومدن با سرعت بالا.امیدوارم لذت کافی رو برده باشی

  • پیمان پیمان (20 مهر 97 ساعت 01:20)

    سلام سورنتو جی تی لاین ماشین عالیه اینو بگم اگه بیفته تو دور سرعت خیلی بد میشه گرفتش یا اصلا نمیشه گرفتش.خیلی پرقدرته من خودم با ماشینم که هایما توربو اس ۷ هست تو جاده شیراز به بوشهر ساعت ۳ظهر بعد از دو راهی کازرون در ابتدای کفی کمارج،فقط دیدم ماشینی این جت داره میاد با سرعت بالا یکی از پشتم میاد نزدیک که شد دیدم سورنتو جی تی لاین از من رد شد منم گفتم که باهاش کورس بذارم ببینم چه سرعتی داره میره سرعتم رو نزدیک به ۱۷۰ کردم ولی نتونستم بگیرمش واقعا اصلا پرواز کرد اصلا ندیدمش یه دفه گاز داد رفت بعد از دالکی گرفتمش با سرعت ۱۶۰ یا۱۷۰ ازش رد شدم واقعا توپه کسی خواس بخره اصن شک نکنه هایما بهش نرسید ،کم اورد واقعا شتابش از حد راضی کننده هم گذشته خیلی خیلی راضی کننده است..
    سورنتو سرنشین پر بود من با هایما ۳سرنشین داشتیم که اصلا هایما به گرد لاستیکشم نرسید واقعا رفتا خیلی پر قدرته منم تصمیم گرفتم یه وام بگیرم یه سورنتو جی تی بخرم انشالله

  • محمدرضا محمدرضا (19 مهر 97 ساعت 17:35)

    سلام سورنتو چراغ داشبوردو چراغ صندوق عقب و چراغ زیر داشبورد برا سرنشین داره یا نه میدونم ،فقط چراغ داره اونم زیر فرمون واسه راننده این موردو راهنمایی کنید

  • سامان سامان (19 مهر 97 ساعت 15:49)

    خودم سورنتو جی تی لاین فقط میتونم بگم این سورنتو یه چیز دیگس.
    توپه توپه توپه باحال ترین ماشینی که سوارشدم

  • سامان سامان (19 مهر 97 ساعت 15:45)

    عالیه خیلی خیلی نرمه

  • زهرا زهرا (18 مهر 97 ساعت 16:32)

    میتونم بگم خیلی تیزه جی تی لاین

  • ali ahmadi ali ahmadi (18 مهر 97 ساعت 16:30)

    سلام دوستان من اهل برازجون هستم من قبلا یه پارسelx و زانتیا داشتم و شوتی بودم یه۲ماهیه که یه زمینی داشتم فروختمش و یه سورنتو جی دی ای شرکتی گرفتم از شیراز به جون خودتون این سورنتو از ماشینای قبلیم که پارس و زانتیا بودن شوتی تره

  • کامران کامران (18 مهر 97 ساعت 16:27)

    سلام میتونم بگم عالیه من نمونه ۶سیلندر۳۵۰۰ سی سی داشتم مدل۲۰۱۲ با کارکرد ۴۸۰۰۰۰ کیلومتر واقعا نرم بود حسه قدرت بهت دست میداد آفرودشم خوب بود.ولی یه یکسالی هست که عوضش کردم و مدل ۲۰۱۶ با کارکرد ۲۰۰۰۰ خریدم تو یک جمله به طور خلاصه، عالی تر از موتور ۶سیلندر و افرود هم بهتر از مدل قبلی من با قبلی تو جاده های مختلف روندم بالای ۱۰۰تا ولی با سورنتو جدیدا ۱۸۰روندم که بی نهایت نرمه و بسیار راحت میشه ماشین رو کنترل کرد و واقعا پرشتابه تفاوت بین مدل قدیم و جدیدا انگار از پارس در اومدی رفتی پشت هایما اس۷ توربو یا سوزوکی گرند ویتارا نشستی خیلی ازش راضیم خیلی ماشین باحالیه کلاس بهت میده یه نوع شخصیت بهت میده انگار با کراولت کت وشلوار به طور رسمی داری رانندگی میکنی

  • کیوان کیوان (17 مهر 97 ساعت 23:33)

    سلام من اهل خوزستان هستم سورنتو واقعا عالیه قدرتی داره که از لندکروز بیشتره نرمی داره که سیستم تعلیق هیچ ماشینی این نرمی رو نداره محشره کلاسی این ماشین داره که سوار بشی دیگه دوس نداری پیاده بشی واقعا عالیه خودم جنسیس G90 پلاک اروند دارم و با تمام کمال میگم سورنتو عالیه و موتور قوی تره از جنسیس داره و تو گرما و سرما اصلا کم نمیاره من با جنسیس پلاکشو کردم گذر همین طور سورنتو رو گذر ۱ماهه با۲تا ماشین طی۳سال رفتم شمال مازندران به مدت ۲۷روز با جنسیس که رفتم در طی مسیر به مازندران احساس کمر درد و خشکی کمر گرفتم بس که یه سره روندم تا جایی که تونستم احساس خستگی و کمر درد گرفتم و دیدم کیفیت صندلی کمتر شده و سفر بعدی باز به مازندران رفتم از خوزستان با سورنتو در طی این مسیر یکسره اومدم اصلا کیفیت صندلی کم نشده بود اصلا هم احساس خستگی و خواب الودگی نکردم و یکسره رسیدم چالوس البته استراحت هم کردم ولی بسیار نرم و صندلی جا دار بودن خودم کیف کردم افرود هو بسیار عالی عاای شک نکنید تو خریدش.

  • محمود محمود (17 مهر 97 ساعت 23:15)

    سلام سورنتو عالیه ماشینه خوبیه موتور پرقدرت و صندلی های نرم و بزرگ و کابین جادار و بزرگ امکانات عالی و آپشن های در خور ماشین داره آپشن اضافی که باعث سر در گمی راننده و سرنشینان بشه نداره و هر امکاناتی هم که داره مناسبه من دارمش الان ۲ساله دارمش که غیر از خرج هایی که رو گارانتی مثل روغن و فیلتر و...عوض شده هیچ خرج دیگه ای نداشته ماشین خوبیه اگه جای سورنتو جی تی لاین ماشین دیگه ای داشتم واقعا کم میورد واقعا سورنتو ماشین بینظیری برام بود به این دلیل که غیر از سورنتو اگه داشتم چند ماهه خراب میشد ولی سورنتو اخ هم نگفته من اهل فشار به ماشین نیستم ولی جاهایی فشار بهش اوردن که ترسیدم تصادف کنم فوق العاده هست نه سانتافه و نه هیچ ماشین دیگه ای تو سبقت بهش نمیرسه.

  • سارینا سارینا (17 مهر 97 ساعت 23:06)

    سلام سورنتو جی تی لاین عالیه عالی بسیار نرم موتورش واقعا پر قدرت و آفرودش عالی و در کل ماشین فوق العاده توپیه

  • محمد مهدی محمد مهدی (17 مهر 97 ساعت 18:14)

    سلام من سورنتو جی تی لاین دارم از شیراز خریدم واقعا تو یه کلام بخوام بگم سورنتو جی تی لاین ۲۰۱۷ با قابلیت های لندکروز و امکانات سری ۷ واقعا توپه بیییییینظیر عالیییه، من تجربه رانندگی با ماشین های گذر داشتم از قبیل بنز cla45 و سانتافه توربو و سورنتو توربو و جنسیس جدید واقعا عالیه در آفرود اصلا کم نمیاره،یه نصف شب تو خیابون داشتیم گشت میزدیم که برادرم با cla45 و خودم با سورنتو یه درگ خیلی سختی گذاشتیم از جاده های مختلف و...بعد از اتمام مسابقه، اومدیم خونه باورتون نمیشه سورنتو برنده این دور از رقابت ها شد بنز هم عالی بود البته اون شب جفت ماشین رو دفلاک بودن خیلی درگ جالبی بود واقعا عالی بود.بعد حقیقتا میگم هرکی بشینه پشت فرمون سورنتو حسابی ماشین بهش شخصیت میده این بی ام و۷۳۰li،واقعا عالی ولی تو سرعت و قدرت بنز واقعا خوب جواب داد با اینکه پا به پای سورنتو میومد ولی سورنتو اگر یه نیش گاز میداد فر میکرد پرواز میکرد میرفت که اصلا بنز هم تو سرعت بهش نمیرسید ولی صدای اگزوز بنز اون شب واقعا شنیدنی بود البته آفرود من زیاد میرم باور کنید آفرود سورنتو خیلی بهتر از لندکروز بود من خودم تو تاچارا با سرعت با لندکروز رفتم تو چاله سرم خورد به سقف ولی با سورنتو یه چاله رو با۴۰ تا سرعت رفتم انگار که نه انگار چاله بود این آسفالت صاف میرفت ولی لندکروز و بی ام و تو نوبه خودشون واقعا بهترین بودن تو بی ام و میشینی حس قدرت و امکانات زیاد و امنیت بهت دس میده و لندکروز خدای آفرود و نوبت به سورنتو میرسه که واقعا جمله ای در شان کیا ندارم که بهش بگم فوق العادس عالیه برید بخرید مطمئنا اگه کسی سوار سورنتو جی تی لاین بشه دیگه سواری هیچ شاسی بلند و سواری بهش لذت نمیده جالبه بدونید در آفرودها سورنتو گزینه اول رو کسب کرده و در فروش هم سورنتو پر فروش ترین بوده،نسبت به هم رده هاش فرق مثله هیوندا تا بنز اس ۵۰۰واقعا عالیه خیلی عالیه.خونوادگی رفتیم آفرود در تهران باورتون نمیشه لندکروز یه شیب خیلی تند رو رفت بالا ولی بالا که رفت گیر کرد ولی سورنتو باقدرت بینظیرش بکسلش کرد آوردش بیرون.در ضمن سورنتو فوق العاده عالیه از همه لحاظ،از لحاظ فضای داخلی با ولوو xc90 ولندکروز مقایسه میشه خیلی نرمه فوق العاده هس بینظیره من که عمرا یه لاستیک سورنتو به ۱۰ تا از لندکروز عوض کنم سورنتو موتورش۴ سیلندر ۲۴۰۰ سی سی هست که واقعا بسیار نرمه و با کمی گاز دادن وحشی میشه یه دفعه بالای ۱۲۰تا پر میکنه میره شتاب اولیه و ثانویه و قدرتش فوق العاده بالاس وحتی بیشتر از بنز cla45 فوق العاده محشره،کیفیت ساخت بالا و دوام عالی بهتر از پرادم و لندکروز وکمری سانتافه آفرود قوی تر و بهتر از لندکروز،تو شیب زدن و بالا رفتن از کوه و تپه به دلیل وزن کمتر نسبت به لندکروز و پرادو عالیه قدرتش عالیه و امکاناتشم عالی تر از خودش تو هیچ کدوم از سبقت هاتون شرمندتون نمیکنه فوق العاده پر شتابه برید قدرت بنز cla45 رو ببینید حتی بیشتر از اون قدرتشه با اینکه ۱۸۸اسب بخار و ۲۴۱ گشتاور داره و فکر میکنی که قدرتش کمه ولی تا نشینی پشتش نمیفهمی کره چه محصول عالی و پرقدرت با قابلیت آفرود عالی ساخته تو آفرود سنگین جایی که لندکروز نمیره سورنتو با قدرت آفرود سنگین جوابش رو داده و قدرتش فوق العاده اس.واقعا بسیارنرمه سیستم تعلیق فوق العاده نرم داره در ضمن بگم من سوار خیلی از ماشینا شدم ولی لذتی که سورنتو میده هیچ ماشینی که تا الان سوارم شدم این قدر لذت بهم نداده. برید بخرید تا بفهمید چه ماشینیه فوق العاده

  • احسان احسان (31 شهریور 97 ساعت 09:43)

    سلام سورنتو ۲۰۱۷ جی تی لاین،سیستم قفل هرزگرد چرخها رو داره.بعد یه توضیح بدید ببینم قفل دیفرانسیل با سیستم قفل هرزگرد چرخها چه فرقی میکنه.لطفا معنی هر دو رو بهم بگین چون خودم یه جی تی لاین قهوه ایشو دارم ولی نمیدونم قفل دیفرانسیل داره یا نه،بعد به چه دردی میخوره و چجوریه میشه فعالش کرد.ممنون میشم دوستان جوابمو بدن.فرق بین قفل دیفرانسیل و سیستم قفل هرزگرد چرخها.
    بعد یه سوال دیگه درسته که پرادو و لندکروز دکمه دفلاک و انتخاب حالت دارن یعنی برای صخره مسیر خاکی و گلی و برفی و...حالتL4 و H4 و push و...دارن ولی سورنتو دفلاک داره(انتقال نیرو به هر چهار چرخ)ولی اگر در آفرود و مسیر خاکی و گلی و...گیر کرد و اون موقع ماشین در حالت دفلاک باشه،خود موتور تصمیم میگیره که الان چه چرخی نیاز به نیروی بیشتر داره و خود موتور نیرو رو به چرخها به طور مساوی انتقال میده یا نه،یا در غیر این صورت نیاز به کمک هست که ماشیپی بکسلت کنه از اونجا بیارتت بیرون.
    کلا سواری پرادو بهتره یا سورنتو جی تی لاین هم از لحاظه ایمنی،قدرت،آفرود و آنرود،شهری،جاده ای، و آپشناشون کدوم گزینه گزینه بهتری اند.

    ساناز ساناز (7 مهر 97 ساعت 12:27)

    سلام سورنتو جی تی لاین سیستم قفل چرخها و سیستم قفل دیفرانسیل داره و اگر آفرود باهاش بری و در ماسه یا گل احسان جان گیر کنی و اون موقع در حالت دفلاک باشی خود موتور تصمیم میگیره و بیشترین نیرو رو به چرخی که گیر کرده میده و بقیه نیرو رو هم در تایرها میده عین سیستم کنترل خزنده تویوتا لندکروز من خودم دارم فولشو پرادو بابامو سوار شدم ولی این یه چیز دیگس عالیه نرم نرم تعلیق منحصر به فرد عالیه از ماشین بابام عالیه عالیه میفهمی.

  • شراره شراره (28 شهریور 97 ساعت 22:32)

    سلام من سورنتو ۲۰۱۷ جی تی لاین دارم البته فول آپشن هست و آپشن اتو پارک چهار حالته و خروج از پارک داره رو داره و چون نو گرفتمش بلد نیستم چجوریه و چجوری کار میکنه.کسایی که این آپشن رو ماشینشون داره لطفا راهنمایی کنن مرسی از کاربرای محترم سورنتو

  • آرمان آرمان (20 شهریور 97 ساعت 18:29)

    سلام به دوستان عزیزم،من خودم یه سورنتو جی تی لاین موتور GDI فول آپشن ۲۰۱۷ دارم.و به عنوان یه سورنتو سوار نظرم رو میخوام به شما دوستان عزیزم بگم.البته قبل از سورنتو،پرادو نسل قدیم و جدید و لندکروز ۲۰۱۱ صفر کیلومتر داشتم.من حقیقتا آفرود زیاد با ماشین ها میرم(کویر مرنجاب ،کوهستان،جاده سنگلاخی،شن و ماسه و...) البته تجربه اف جی کروز دوستم را هم داشتم آن هم خوب بود آفرودش ،خدایی اگه بخوام نظر بدم بین ماشین ها سورنتو واقعا بینظیره از همه لحاظ.من سورنتو رو حسابی تقویت کردم (اسب بخار از۱۸۸ به ۵۸۰ وگشتاور اون از۲۴۱ به ۸۹۰ ارتقا دادم)من سورنتو خودم رو ماشین واقعا عالی میدونم به این دلیل که موتوری بسیار قوی داره و در حالت پارک،موتور ماشین بسیار بی صدا تر از سانتافه هست،و یه نکته که بخوام بگم در مورد دفلاک اون،باید بگم وقتی سورنتو رو رو دفلاک میذاری قدرتش دو چندان میشه و لندکروز ۴۵۰۰ رو غال میذاره و این ماشین واسه من یه موشک زمینی هست خیلی پرقدرت،کابین بزرگ و جادار،موتور نرم و تند وتیز و سیستم تعلیق فوق العاده نرم و عالی،من خیلی ازش راضی هستم به این دلیل که هر وقتی پارو روی گاز آروم فشار میدم باورکن جاده قورت میده.گل سرسبد محصولات کیا موتورز اول موهاوی ۸سیلندر ۴۷۰۰cc بود که به خاطر قانون ممنوعیت خودرو های بالاتر از۲۵۰۰cc وارداتش ممنوع شد،و بعد از موهاوی قرعه به نام سورنتو زدند.باور کنید سورنتو گزینه عالیه،من به تویوتا سوارها توهین نمیکنم چون خودم هم لندکروز و هم پرادو داشتم نمیگم بد بودن،ولی سورنتو بدنه اش سبکتر از لندکروز و پرادو بود و آفرودشم عالی تر از پرادو و لندکروز بود.خیلی راضیم از سورنتو چون بدنه بسیار محکم تر از سانتافه داره و ۵ ستاره ایمنی رو به صورت کامل دریافت کرده و هم بدنه پرادو و سورنتو در جلو طوری طراحی شده که اگر برخورد از جلو داشته باشی کم ترین آسیب به اون طرف و به جلوی ماشینت وارد بیاد.امکاناتی که سورنتو داره اینه که:۱-بدنه محکم و مقاوم به ماشینای هم رده اش داره۲-آپشن های زیادی داره۳-سیستم تعلیق عالی و نرم داره که محشره۴-صندلی های برقی و چند حالته داره و نرم وراحت داره۵-کابین بزرگ و جادار داره۶-موتورش GDI قوی و بیصداست و نرمه۷-سه ردیف کولر و بخاری داره با قابلیت تنظیم شدت باد مثله لندکروز و پرادو۸-سیستم تنظیم بار که حتی تو سانتافه نیست که اگر بیش از حد بار بذاری تو سورنتو اگه تنظیم ارتفاعش فعال باشه حجم بارش مشخص نیست و حالتی این تنظیم بار داره که اگه بیفته تو جوب تنظیم بارش هم کار تنظیم بار انجام میده و هم کارتنظیم ارتفاع رو انجام میده.من یه روز تو کفی سرعتم بالا بود دیدم یه ماشین مثله موشک اومده پشتم،هی چراغ و بوق میزنه تو آینه دیدمش تا پانامرا توربو اجازه بهش ندادم که سبقت بگیره من سرعتم کردم ۲۴۰تا پانامرا جا موند،یعنی ۲۴۰تا من بالای۳۰۰تا پورشه بود.حسابی اونو تقویت کردم که پورشم به گرد لاستیکش نمیرسه به نظر من عالیه و بین گزینه های ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیونی سورنتو عالیه این ماشین من بود و اینم نظر من بود که بگم سورنتو موشک زمینیه امیدوارم از نظرم لذت کافی رو برده باشی.

    حمیدرضا حمیدرضا (27 شهریور 97 ساعت 13:49)

    داداش مبارکت باشه ولی اینی ک گفتی فک کنم لامبورگینی اورئوس بود تا کیا سورنتو!