1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. مزدا
  4. 3
  5. صندوق دار تیپ 3 اف ال (تیپ 4) (1389-1398)

مزدا 3 نیو تیپ 4 1389-1398

Mazda 3 (Sedan Type 3 FL (Type 4 1389-1398

تیپ ها

اطلاعات کلی

  • تعیین نشده
  • 1,020,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1999 سی سی
بنزین سوز
4
اتوماتیک تیپ ترونیک
7.6 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

مزدا 3 - 3MAZDA mazda (تیپ 3 اف ال / تیپ 4) شناخته شده ترین و پر فروش ترین ساخته های مزدا در جهان است. به همین انگیزه این نسل تری، به عنوان نسل دوم آن نه تنها میبایست ادامه دهنده راه نسل پیشین ، بلکه باید اتومبیلی با کیفیتی برتر از نسل پیشین نیز می بود. در ایران نیز با توجه به پیش زمینه ی خوب مزدا 323 و پس از آن نسل اول مزدا3، مزدا 3 نسل 2 نیز با نام مزدا3 نیو یا مزدا3 جدید به موفقیت بسیار خوبی دست یافت.

 

23.jpg


مزدا 3 جدید در سال 1389 توسط گروه بهمن در 2 نوع سدان و هاچبک و در 3 تیپ عرضه شد. در سال 1391 تولید تیپ های 1 و 3 مزدا و همچنین اتاق هاچبک متوقف شد و تیپ3 فیس لیفت تنها کمی پس از عرضه در بازار جهانی در ایران نیز عرضه شد. این مدل با شناسه تیپ4 هم شناخته می شود. این خودرو تا سال 1398 در خط تولید گروه بهمن قرار داشت و به صورت مونتاژی عرضه شد اما هنوز از نسل های بعدی آن برای بازار داخل کشور خبری نیست، در حالی که از توقف عرضه ی نسل دوم در بازار های جهانی سال ها می گذرد. 

 

یک پیشرانه با حجم 1999 سی‌سی، 4 سیلندر تنفس طبیعی با 147 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور مشخصه های فنی مزدا3 نیو تیپ4 هستند. انتقال قدرت توسط یک جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک (AT) به چرخ های جلو منتقل می شود. جعبه دنده ای که با عملکرد کم نقص خود در دسته نکات قوت مزدا3 نیو  قرار می گیرد. مزدا3 جدید با تقسیم وزن مناسب و استفاده از تعلیق مولتی‌لینک (اتصال چند نقطه ای) یکی از فرمان پذیر ترین خودرو های رنج خود محسوب می شود و هندلینگ بسیار خوبی دارد. به سبب رعایت المان های اسپرت در طراحی خودرو سواری مزدا3 خشک تر از رقباست؛ البته که آزاردهنده نیست. فضای کابین در مقابل رقبا محدودتر است و سرنشینان عقب به میزان سرنشینان جلو از سفر لذت نخوهند برد؛ خصوصا اگر جثه بزرگی داشته باشند.

کیفیت ساخت مزدا3 در سطح بالایی قرار دارد. کابین کم سر و صداست و کار کردن با ادوات حس خوبی منتقل می کند. البته روکش چرمی فرمان و دستگیره های داخلی درب را می توان از این قضیه مستثنا دانست چرا که در کارکرد های کمتر از 100 هزار مستهلک می شوند. همچنین کیفیت رنگ آمیزی بدنه این خودرو در سطح بسیار پایینی قرار دارد که این انتقاد به کمپانی مونتاژ کننده (گروه بهمن) وارد است. از نکات دیگر که در رانندگی با مزدا3 جدید باید در نظر داشت ارتفاع کم خودرو نسبت به زمین است که در مسیر های ناهمواره، به خصوص با ظرفیت تکمیل خودرو، ممکن است مشکل ساز شود.

 

22.jpg

 

با توجه به گذشت بیش از یک دهه از معرفی این خودرو، امکانات رفاهی و ایمنی آن در سطح خوبی قرار دارد. 6 کیسه هوا در کنار سیستم کنترل پایداری و هرزگردی از امکانات ایمنی نیومزدا می باشند و این خودرو 5 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی اروپا کسب کرده است. سیستم چرخش نور در پیچ ها، نورپردازی کابین، دنده های پشت فرمان و سیستم شست و شوی چراغ ها در سال 1389 در هر خودرویی یافت نمیشد، هرچند این موارد در حال حاضر موارد خاصی تلقی نمی شوند و خیلی از خودرو ها به آن مجهز هستند. 

 

تفاوت تیپ های مزدا3 جدید:

تیپ های سدان و هاچبک هر دو از پیشرانه و جعبه دنده یکسان استفاده می کنند. تنها تفاوت آن ها در ضریب آیرودینامیک (مقاومت در برابر هوا ) و وزن آنهاست.
هاچبک ضریب آیرودینامیک 0.29 و سدان ضریب 0.31 دارد؛ از طرف دیگر هاچبک حدود 20 کیلوگرم از سدان سنگین تر است که دلیل آن، استفاده از شاسی مقاوم تر و سنگین در عقب خودرو برای افزایش ایمنی در تصادفات از پشت می باشد.

 

Slide.jpg


تیپ های سدان مزدا تفاوت فنی با یکدیگر ندارند و تفاوت محدود به موارد ظاهری و سطح امکانات ایمنی و رفاهی می شوند. در دسته امکانات ایمنی سیستم کنترل پایداری از مواردیست که تنها تیپ های فول آپشن به آن مجهز هستند. در موارد رفاهی نیز مواردی مثل سانروف، روکش چرمی صندلی ها و فرمان و دسته دنده، چراغ های زنون و .... بین تیپ ها تفاوت ایجاد میکنند. شما میتوانید در مطلب تفاوت تیپ های مزدا 3 نیو از ابتدا تا کنون به صورت دقیق و جامع از این تفاوت ها مطلع شوید. همچنین شتاب مزدا3 نیو در بخش ویدیو های کارلانچ مورد بررسی قرار گرفته است.

مزدا 3 به عنوان خودرویی با کیفیت، پر شتاب،  فرمان پذیر با امکاناتی مناسب و ایمنی بالا طرفداران زیادی دارد و خودروی مهمی در بازار خودورهای کلاس C-Segment کشور به حساب می آید. 

 

 

نظرات کاربران
  • امین جلالی زهرا 31 فروردین 1400 ساعت 11:16

    خواستم بدونم که صدا تو این ماشین چطوره صدای موتور محیط اینا خیلی تو کابین هست یا نه

  • kia 24 خرداد 1399 ساعت 12:36

    سلام دوستان ، وقت بخیر می خواستم بدونم در مزداهای تولید شده در سال 98 ، کیفیت قطعات همچنان مانند گذشته قابل اطمینان هست یا اینکه به خاطر تحریم ، از اجناس چینی استفاده شده ؟

  • abbas 23 اردیبهشت 1399 ساعت 11:38

    سلام خدمت دوستان عزیز یکم تصمیم گیری توی این رنج قیمت برای ماشین خیلی سخته. یجورایی بجایی میرسی که دیگه سلیقه ای عمل کنی چون همه خودروها توی این رنج قیمت عالی هستن. منم قبل از عید (اخرای سال 98) مثل شما با این رنج قیمت بین هزار مدل خودرو گیر افتادم. اگه علاقه به شاسی بلند داری (که بدلیل جاده های ناهموار کشورمون بیشتر طرفدار داره) میتونی روی توسان یا اسپورتیج حساب باز کنی البته اینو بگم مدل های خیلی پایینشون مثلا 2011 تا 2014 میتونی حساب باز کنی. اما رقابت زیادی در مورد النترا (کره ای) سراتو (کره ای) مزدا 3 (ژاپنی) توی این رنج هسته. اصلا نمیخوام تعصبی در این مورد صحبت کنم.چون مشخصه که پول بیشتر بدی امکانات بیشتری دریافت میکنی. از قدیم و ایام خودرو های ژاپنی به کیفیت ساخت بالایی معروفند اما در مورد مزدا شاید این موضوع کم و بیش صدق کنه چون مونتاژ هسته. در مورد النترا و سراتو که من بین این دو سراتو رو انتخاب میکنم چون بنظرم یکم میتونه خاص تر باشه چون تقریبا مقدار کمتری نسبت به النترا در سطح شهر هسته اما این دلیل کاملا سلیقه ایه و ناگفته هم نمونه که امکانات النترا به مراتب بیشتر و بهتر از سراتو هسته. منم همه اینا رو در نظر گرفتم و در اخر دیدم هیچ چیز رو نمیتونم با یه خودروی ژاپنی مقایسه کنم رفتم مزدا 3 صفر خریدم تا الانم 5 هزارتا باهاش رفتم و راضی ام اما خب اگه جوون پسند هستید مزدا اسپرته و اگه کم جمعیت هستید فضای ردیف عقب مزدا براتون کافیه و اگه عشق سرعت هستید مزدا گیربکس اسپرت داره و خیلی نرم و راحت گاز میخوره و دور موتور رو تا 7 یا 8 پر میکنه اما معایبی هم داره که بشدت ارتفاعش پایینه نسبت به بقیه رقباش که من بعد از خرید.این خودرو دو روز توی کوچه پارک بود تا تونستم با گود برداری بتونم این خودرو رو برای روی حیاط چون زیر خودرو میگرفت و هر جایی هم نمیتونی باهاش بری چون میگیره مخصوصا با جاده های هموار کشورمون و چون پایینه کوبش شدیدی رو داره اما ارتفاع کم هم خوبیای خودشو داره که توی سرعت بالای 120 بقدری روی جاده و فرمون مسلطی که انگار 30 کیلومتر بیشتر نداری. من هر صبح از خونه تا محل کار چون اتوبانه 180 رو راحت میرم بدون صدا و لرزش. اما ناگفته نمونه که کیفیت رنگ بدنش هم نسبت به بقیه پایینه. در مورد بازار دست دوم هم بنظرم النترا بهتره از بقیه هسته اما سراتو و مزدا هم اونقدرا بازار دست دومشون داغون نیست. اگر زیاد کشورمون دستکاریش نکرده باشه در مورد خرابی هم حالا حالا ها خیالتون راحت که موتور و گیربکس خراب نمیشه و موضوع خیلی خیلی خیلی مهم در مورد مزدا 3 اینه که این خودرو یه خودرو سال 2010 هسته و اصلا بروز نیسته و هیچ تغییری توش انجام نشده مثلا شما مدل 98 بخرین با مدل 2010 هیچ فرقی نکرده الا مانیتور لمسی.مزدا 3 نیو شاید تاریخ انقضاش تا سالی دیگه تموم بشه ولی اما خلاصه مطلب اینکه مزدا ژاپنیه

اضافه کردن نظر

مشخصات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو مزدا 3 نیو تیپ 4 1389-1398
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده بهمن یدک

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1310 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 205/R16
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 205/55R16

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1999 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 147.4 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 187 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 74 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 55 لیتر بنزین

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب اتصال چندگانه ( مولتی لینک )
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 9.2 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 8.4 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 6.4 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 7.6 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5
  • ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 5

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 36 ماه یا 60 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 6 عدد کیسه هوای ایمنی که شامل : 2 عدد برای راننده و سرنشین,2 عدد جانبی نصب شده برای سرنشینان جلو,2 عدد پرده ای نصب شده برای سرنشینان جلو و عقب
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم ضد قفل ABS به همراه EBD , EBA و DSC
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی دارای ریموت کنترل ، سیستم قفل دوبله ، سیستم ضد سرقت و دزدگیر ، کمربند ایمنی با قابلیت پیش کشنده
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری فرمان الکترو هیدرولیک با قابلیت تنظیم در 4 جهت به همراه روکش فرمان چرمی
  • نوع غربیلک سه شاخه اسپرت با طراحی جدید و روکش چرم
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع به همراه کنترل اتوماتیک و سیستم خروجی دوگانه هوا با قابلیت تنظیم در 2 دمای متفاوت برای هر خروجی
  • سیستم صوتی و تصویری سیستم صوتی MP3 به همراه ورودی AUX و کنترل از روی فرمان ، دارای 6 بلند گو
  • سیستمهای مولتی مدیا کامپیوتر سفر به همراه نشان دادن اطلاعات ضروری و مصرف سوخت و مسافت پیموده شده ، کیلومتر شمار اسپرت با قابلیت تنظیم شدت نور ، نمایشگر نشان دهنده دمای داخل و خارج خودرو
  • سیستم صندلیهای جلو سیستم تنظیم صندلی راننده در 4 جهت برقی به همراه گرمکن صندلی های جلو . وقابلیت تنظیم دما در 5 دمای متفاوت ، پشت سری های جلو با قابلیت عکس العمل در برابر ضربه
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرمی و 3 عدد پشت سری قابل تنظیم
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی با قابلیت جمع شونده خودکار ، به همراه چراغ راهنما بر روی آیینه و گرمکن ، آیینه وسط با حسگر کاهش دهنده شدت نور
  • سیستم شیشه ها شیشه بالابر برقی دربها و قابلیت برگشت اتوماتیک درب راننده
  • سیستم های سقف سانروف
  • سیستم روشنایی جلو چراغ Bi-Xenon به همراه قابلیت اتوماتیک روشن و خاموش شدن و مه شکن ، تنظیم کاملا اتوماتیک با افق ، چرخش همزمان چراغها داخل پیچ به همراه شیشه شوی چراغهای جلو
  • سیستم روشنایی عقب چراغهای عقب LED به همراه مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سنسور باران
  • سیستم های کمک رانندگی کروز کنترل ، کامپیوتر سفر
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • امین جلالی زهرا امین جلالی زهرا (31 فروردین 1400 ساعت 11:16)

    خواستم بدونم که صدا تو این ماشین چطوره صدای موتور محیط اینا خیلی تو کابین هست یا نه

  • kia kia (24 خرداد 1399 ساعت 12:36)

    سلام دوستان ، وقت بخیر
    می خواستم بدونم در مزداهای تولید شده در سال 98 ، کیفیت قطعات همچنان مانند گذشته قابل اطمینان هست یا اینکه به خاطر تحریم ، از اجناس چینی استفاده شده ؟

  • abbas abbas (23 اردیبهشت 1399 ساعت 11:38)

    سلام خدمت دوستان عزیز
    یکم تصمیم گیری توی این رنج قیمت برای ماشین خیلی سخته.
    یجورایی بجایی میرسی که دیگه سلیقه ای عمل کنی چون همه خودروها توی این رنج قیمت عالی هستن.
    منم قبل از عید (اخرای سال 98) مثل شما با این رنج قیمت بین هزار مدل خودرو گیر افتادم.
    اگه علاقه به شاسی بلند داری (که بدلیل جاده های ناهموار کشورمون بیشتر طرفدار داره) میتونی روی توسان یا اسپورتیج حساب باز کنی البته اینو بگم مدل های خیلی پایینشون مثلا 2011 تا 2014 میتونی حساب باز کنی.
    اما رقابت زیادی در مورد النترا (کره ای) سراتو (کره ای) مزدا 3 (ژاپنی) توی این رنج هسته.
    اصلا نمیخوام تعصبی در این مورد صحبت کنم.چون مشخصه که پول بیشتر بدی امکانات بیشتری دریافت میکنی.
    از قدیم و ایام خودرو های ژاپنی به کیفیت ساخت بالایی معروفند اما در مورد مزدا شاید این موضوع کم و بیش صدق کنه چون مونتاژ هسته.
    در مورد النترا و سراتو که من بین این دو سراتو رو انتخاب میکنم چون بنظرم یکم میتونه خاص تر باشه چون تقریبا مقدار کمتری نسبت به النترا در سطح شهر هسته اما این دلیل کاملا سلیقه ایه و ناگفته هم نمونه که امکانات النترا به مراتب بیشتر و بهتر از سراتو هسته.
    منم همه اینا رو در نظر گرفتم و در اخر دیدم هیچ چیز رو نمیتونم با یه خودروی ژاپنی مقایسه کنم
    رفتم مزدا 3 صفر خریدم تا الانم 5 هزارتا باهاش رفتم و راضی ام اما خب
    اگه جوون پسند هستید مزدا اسپرته
    و اگه کم جمعیت هستید فضای ردیف عقب مزدا براتون کافیه
    و اگه عشق سرعت هستید مزدا گیربکس اسپرت داره و خیلی نرم و راحت گاز میخوره و دور موتور رو تا 7 یا 8 پر میکنه
    اما معایبی هم داره
    که بشدت ارتفاعش پایینه نسبت به بقیه رقباش که من بعد از خرید.این خودرو دو روز توی کوچه پارک بود تا تونستم با گود برداری بتونم این خودرو رو برای روی حیاط چون زیر خودرو میگرفت و هر جایی هم نمیتونی باهاش بری چون میگیره مخصوصا با جاده های هموار کشورمون
    و چون پایینه کوبش شدیدی رو داره
    اما ارتفاع کم هم خوبیای خودشو داره که توی سرعت بالای 120 بقدری روی جاده و فرمون مسلطی که انگار 30 کیلومتر بیشتر نداری.
    من هر صبح از خونه تا محل کار چون اتوبانه 180 رو راحت میرم بدون صدا و لرزش.
    اما ناگفته نمونه که کیفیت رنگ بدنش هم نسبت به بقیه پایینه.
    در مورد بازار دست دوم هم بنظرم النترا بهتره از بقیه هسته اما سراتو و مزدا هم اونقدرا بازار دست دومشون داغون نیست.
    اگر زیاد کشورمون دستکاریش نکرده باشه در مورد خرابی هم حالا حالا ها خیالتون راحت که موتور و گیربکس خراب نمیشه
    و موضوع خیلی خیلی خیلی مهم در مورد مزدا 3 اینه که این خودرو یه خودرو سال 2010 هسته و اصلا بروز نیسته و هیچ تغییری توش انجام نشده مثلا شما مدل 98 بخرین با مدل 2010 هیچ فرقی نکرده الا مانیتور لمسی.مزدا 3 نیو شاید تاریخ انقضاش تا سالی دیگه تموم بشه ولی اما

    خلاصه مطلب اینکه مزدا ژاپنیه

  • Behnam Behnam (12 آذر 1398 ساعت 03:14)

    سلام
    متاسفانه همراه مکانیک اصلأ روی بدنه مزدا کارشناسی درستی انجام نمیده.(درج کردند صندوق تعویض و یک درب کامل رنگ رو ماشین ۱۲ هزارتا کارکرد)
    گزارش هم موجود بود با فروشنده رفتیم نمایندگی ۱۰۳۴
    دقیقاً گزارش رد شد و البته نمایندگی برگ کارشناسی نمیده.
    در حدی که ضخامت رنگ ۴تا ماشین صفر برامون گرفتم دقیق مشابه ماشین فروشنده بود که همراه مکانیک می‌گفت رنگ و در صندوق بدون موم که تمام صفر ها موم نداشتن
    البته که در نهایت طرف ماشین به ما نفروخت و قیمت برد بالا ????

  • بهنام بهنام (12 آذر 1398 ساعت 03:06)

    سلام ، خیر تیپ ۳ از سال ۹۲ تولید نشد.

  • امیر امیر (3 آذر 1398 ساعت 20:41)

    سلام
    یک ساله مزدا۳ دارم
    خدابیش بی نظیره

    بهنام بهنام (26 فروردین 1400 ساعت 10:32)

    قبلش جی داشتی؟

  • سپهر سپهر (21 فروردین 1398 ساعت 01:07)

    سلام به ادمین محترم و سایر دوستان
    من در حال حاضر یه زانتیا دارم و قصد خرید مزدا 3 تیپ 4 دارم.
    2 تا سوال دارم لطفا راهنمایی بفرماید:
    1. صندلی مزدا برای سفرهای طولانی راحت هست ؟ (اگر کسی اطلاع داره لطفا با زانتیا مقایسه کنید)
    2. از مطالبی که خواندم موجه شدم که مزدا کمی خشکه و دست اندازهای جاده رو به اتاق منقل میکنه. این صحت داره؟
    متشکرم

  • محسن محسن (25 اسفند 1397 ساعت 19:05)

    سلام من یه تیپ ۴ مدل ۹۴ دارم ولی تو سندش خورده تیپ۳n اشتباه زده؟
    مگه تو سال ۹۴ اصلا تیپ ۳ مزدا تولید میشده؟

    مدیریت سایت مدیریت سایت (28 اسفند 1397 ساعت 12:54)

    با سلام،
    دوست عزیز 3n به معنی 3 New هست و مدل خودرو محسوب میشه که در کارت ماشین و سند با نام تیپ شناخته میشه.
    تیپ(رده‌ی آپشنی) خودروی شما 3FL، کوتاه شده‌ی عبارت 3Face Lift هست که در بازار به صورت عامیانه با نام تیپ 4 می شناسند.

  • هوشنگ هوشنگ (3 اسفند 1397 ساعت 03:13)

    با سلام
    در مورد مصرف که دوستان اشاره کردن بستگی زیادی به فرم رانندگی و گاز دادنتون داره.من تجربه خودم رو مینویسم ،تو رانندگی آروم داخل شهر با ترافیک معمولی بین۸.۵ تا ۸ میانگین رو ثبت میکنه و در اتوبان مسطح بدون شیب و کروز سرعت ۱۱۰ ، لحظه ای بین ۵.۲ تا ۵.۷ . در حالت ترکیبی هم برای مسافت ۴۰۰۰ کیلومتر اندازه گرفتم که حدود ۳۰ درصدش درون شهری بوده که میانگین ۶.۶ رو داشت.البته مصرف درون شهری چون عوامل زیادی درش دخیله نمیشه خیلی بهش مطمین بود اما اتوبان بدون شیب و سرعت ثابت برای مقایسه مطمئن تره.قبلش۲۰۶ تیپ ۵ داشتم مصرفش از اون کمتر نباشه بیشتر نیست.
    خشکی ای که دوستان اشاره کردن یکی از خصلت های این کلاسه، سراتو و النترای وارداتی و حتی سراتو سایپا(که رینگش رو ۱۵ کردن و فاق لاستیکش رو بیشتر کردن) هم از نظر خشکی به همین صورت
    هستن البته خشکی اونقدرها قابل لمس نیست از ۲۰۶ نرمتره .اما پراید،سمند،ال۹۰ و... ازش نرمتر هستن
    کلا کم استحلاک و هندلینگ عالی

  • حسين حسين (19 دی 1397 ساعت 13:30)

    سلام. من 2ماهه مزدا3 تيپ4 صفر خريدم. با تعريفهايي كه ازش شنيده بودم و همچنين مصرف سوخت داخل شهر كه توي اين سايت هم زده 8/6 در هر 100 كيلومتر ولي متاسفانه اين عدد (8/6) فقط در سايت و كامپيوتر خودرو نشون ميده ولي واقعيت بين 11 تا 12 ليتر در هر 100 كيلومتر در شهر مصرف داره. ميشه يكي توضيح بده جريان چيه؟؟؟؟

  • عليرضا عليرضا (6 دی 1397 ساعت 18:40)

    دوستان من بين مزدا ٣ نيو و ماكسيماي مدل ٩١ موندم،ميشه كمك كنين؟

  • علی علی (5 آذر 1397 ساعت 18:13)

    سلام
    من یک مزدا ویو مدل ٩١ دارم و حدود ٦٠٠٠٠ تا کارکرد. داره تا کنون ازش راضی بودم مدت یک هفته است که پیغام خطای AT میده و همزمان دل میزنه البته تعداد این خطا در یک. انندگی یک ساعته دو یا سه بار است بردم نمایندگی روغن و صافی گیربکس رو عوض کرد و گفت مشکل حل شده ولی متاسفانه هنوز خطا میده
    کسی تا بحال این مشکل رو. داشته چکار باید بکنم ممنون میشم راهنمایی کنید
    بردم

    محمدرضا محمدرضا (10 آذر 1397 ساعت 18:22)

    سلام ECU گیربکس مورد داره الکی روغن عوض نکن ECU هم تعمیر میشه هم میتونی تعویض کنی و نو بخری ......

  • Mahdi Mahdi (4 آذر 1397 ساعت 20:34)

    سلام دوستان من یه مزدا ۳ نیو سراغ دارم مدل ۹۰ تمیزم هست قیمتشم ۱۲۰ میده به نظرتون تو هوا بزنمش یا نه؟

    احسان احسان (5 آذر 1397 ساعت 15:49)

    مهدی جان
    به قیمته. لطفا حتما کارشناسی کن و اگه سالمه قیمتشو خوب داره میگه بخر.سایت "همراه مکانیک" کارشناس های حرفه ای داره و برگه کارشناسی هم میده. مزدا ماشین بسیار خوبیه.

  • کیوان کیوان (3 آذر 1397 ساعت 14:56)

    درود ، بین خودرو هیوندای اکسنت 2014 و مزدا 3 جدید مدل 1390 به نظر شما کدومش بهتر ؟ لطفا راهنمایی نمایید با تشکر از شما

    احسان احسان (5 آذر 1397 ساعت 15:50)

    کیوان عزیز
    شک نکن و مزدا رو اگه سالمه انتخاب کن بدون تردید.

  • Mehdi Mehdi (21 آبان 1397 ساعت 18:07)

    32000کیلومتر با مزدای با کیفیت.بدون هیچ ضد حالی.

  • کیوان کیوان (18 آبان 1397 ساعت 16:48)

    سلام خدمت دوستان
    بنده ۱ماهه مزدا۳نیو تیپ۳مدل۹۰خریدم واقعا عالیه فقط میتونم بگم پولم رو به پول دادم همین
    یک ایراد داره که باید جاده خاکی باهاش نری

  • احمد احمد (8 آبان 1397 ساعت 07:33)

    سلام دوستان
    من یه مزدا3 مدل 2013 دارم و به یه مشکل برخوردم. وقتی فن را روشن می کنم ماشین خاموش میشه البته صدای فن هم بیشتر از قبل شده. فقط فن را روشن می کنم نه کولر. کسی از دوستان می تونه راهنمایی کنه؟ با سپاس

  • محمد محمد (16 مهر 1397 ساعت 23:50)

    سلام
    من مزدا سه اتاق قدیم دارم وقتی کولر رو روشن میکنم ماشین درست کار نمیکنه و تو بعضی موارد که میخوام حرکت کنم اصلا خاموش میشه ماشین و دل میزنه و ... ولی تو حالت درجا که پامو رو گاز نزارم اوکی هس علتش چیه ؟

    علی خیرخواه علی خیرخواه (17 مهر 1397 ساعت 13:06)

    دریچه گاز رو بشورید و از بنزین سوپر استفاده کنید؛ مشکل حل خواهد شد.

  • پارسا پارسا (28 شهریور 1397 ساعت 18:10)

    سلام کم یه مزدا تری نیو میخاستم بگیرم ولی از خیلی ها شنیدم که فضای عقب خیلی کمی داره خواستم بدونم درسته؟

    علی علی (11 آبان 1397 ساعت 22:57)

    زیر پای خشکی داره که ازار دهنده هست و تمام دست انداز های ریززز هم حس میکنی.من ک باهاش مشکل دارم الان و رو اعصابمه.

  • ایرانی ایرانی (11 مرداد 1397 ساعت 10:53)

    منم 11 ماهه مزدا 3 جدید دارم....قبل خریدن هم حسابی تحقیق کردم هرکی این ماشینو داشت اظهار رضایت کرد منم 207 اتومات داشتم فروختم و صفر این ماشینو خریدم.قابل مقایسه با 207 نیست.پرشتاب راحت زیبا و.....خلاصه خیییلی محشره ولی تنها عیبش نمایندگیهاست.....بقول دوستمون که بالا نوشتند تا پول رو نریختی قربان صدقه ات میروند بعدش خلاص....رفتارشون واقعا بد و زننده هست....اصلا رضایتبخش نیست.....وگرنه ماشین حرف نداره .....خدا کنه خراب نشه که کارمون به نمایندگی ها نیفته