مزدا مزدا 3 - 3 MAZDA mazda ( تیپ 3 اف ال / تیپ 4 ) ( جدید - نیو ) شناخته شده ترین و پر فروش ترین ساخته های مزدا در جهان است . به همین انگیزه این نسل تری، به عنوان نسل دوم آن نه تنها میبایست ادامه دهنده راه نسل پیشین ، بلکه باید اتومبیلی با کیفیتی برتر از نسل پیشین نیز می بود . در ایران نیز با توجه به پیش زمینه ی خوب مزدا 323 و پس از آن نسل اول مزدا3، مزدا 3 نسل 2 نیز با نام نیو مزدا به موفقیت بسیار خوبی دست یافت. مزدا 3 جدید در سال 1389 توسط گروه بهمن در 2 نوع سدان و هاچبک و در تیپ های 1 و 3 عرضه شد. در سال 1391 تولید تیپ های 1 و 3 مزدا و همچنین اتاق هاچبک متوقف شد و تیپ 3 فیس لیفت تنها کمی پس از عرضه در بازار جهانی در ایران نیز عرضه شد. این خودرو تا ستا 1398 در خط تولید گروه بهمن قرار داشت و به صورت مونتاژی عرضه شد اما هنوز از نسل سوم آن برای بازار داخل کشور خبری نیست، در حالی که از عرضه ی آن در بازار های جهانی بیش از 5 سال می گذرد. مزدا 3 به عنوان خودرویی با کیفیت، پر شتاب، فرمان پذیر با امکاناتی مناسب و ایمنی بالا طرفداران زیادی دارد و خودروی مهمی در بازار خودورهای کلاس C-Segment می باشد.
سلام دوستان ، وقت بخیر می خواستم بدونم در مزداهای تولید شده در سال 98 ، کیفیت قطعات همچنان مانند گذشته قابل اطمینان هست یا اینکه به خاطر تحریم ، از اجناس چینی استفاده شده ؟
سلام خدمت دوستان عزیز یکم تصمیم گیری توی این رنج قیمت برای ماشین خیلی سخته. یجورایی بجایی میرسی که دیگه سلیقه ای عمل کنی چون همه خودروها توی این رنج قیمت عالی هستن. منم قبل از عید (اخرای سال 98) مثل شما با این رنج قیمت بین هزار مدل خودرو گیر افتادم. اگه علاقه به شاسی بلند داری (که بدلیل جاده های ناهموار کشورمون بیشتر طرفدار داره) میتونی روی توسان یا اسپورتیج حساب باز کنی البته اینو بگم مدل های خیلی پایینشون مثلا 2011 تا 2014 میتونی حساب باز کنی. اما رقابت زیادی در مورد النترا (کره ای) سراتو (کره ای) مزدا 3 (ژاپنی) توی این رنج هسته. اصلا نمیخوام تعصبی در این مورد صحبت کنم.چون مشخصه که پول بیشتر بدی امکانات بیشتری دریافت میکنی. از قدیم و ایام خودرو های ژاپنی به کیفیت ساخت بالایی معروفند اما در مورد مزدا شاید این موضوع کم و بیش صدق کنه چون مونتاژ هسته. در مورد النترا و سراتو که من بین این دو سراتو رو انتخاب میکنم چون بنظرم یکم میتونه خاص تر باشه چون تقریبا مقدار کمتری نسبت به النترا در سطح شهر هسته اما این دلیل کاملا سلیقه ایه و ناگفته هم نمونه که امکانات النترا به مراتب بیشتر و بهتر از سراتو هسته. منم همه اینا رو در نظر گرفتم و در اخر دیدم هیچ چیز رو نمیتونم با یه خودروی ژاپنی مقایسه کنم رفتم مزدا 3 صفر خریدم تا الانم 5 هزارتا باهاش رفتم و راضی ام اما خب اگه جوون پسند هستید مزدا اسپرته و اگه کم جمعیت هستید فضای ردیف عقب مزدا براتون کافیه و اگه عشق سرعت هستید مزدا گیربکس اسپرت داره و خیلی نرم و راحت گاز میخوره و دور موتور رو تا 7 یا 8 پر میکنه اما معایبی هم داره که بشدت ارتفاعش پایینه نسبت به بقیه رقباش که من بعد از خرید.این خودرو دو روز توی کوچه پارک بود تا تونستم با گود برداری بتونم این خودرو رو برای روی حیاط چون زیر خودرو میگرفت و هر جایی هم نمیتونی باهاش بری چون میگیره مخصوصا با جاده های هموار کشورمون و چون پایینه کوبش شدیدی رو داره اما ارتفاع کم هم خوبیای خودشو داره که توی سرعت بالای 120 بقدری روی جاده و فرمون مسلطی که انگار 30 کیلومتر بیشتر نداری. من هر صبح از خونه تا محل کار چون اتوبانه 180 رو راحت میرم بدون صدا و لرزش. اما ناگفته نمونه که کیفیت رنگ بدنش هم نسبت به بقیه پایینه. در مورد بازار دست دوم هم بنظرم النترا بهتره از بقیه هسته اما سراتو و مزدا هم اونقدرا بازار دست دومشون داغون نیست. اگر زیاد کشورمون دستکاریش نکرده باشه در مورد خرابی هم حالا حالا ها خیالتون راحت که موتور و گیربکس خراب نمیشه و موضوع خیلی خیلی خیلی مهم در مورد مزدا 3 اینه که این خودرو یه خودرو سال 2010 هسته و اصلا بروز نیسته و هیچ تغییری توش انجام نشده مثلا شما مدل 98 بخرین با مدل 2010 هیچ فرقی نکرده الا مانیتور لمسی.مزدا 3 نیو شاید تاریخ انقضاش تا سالی دیگه تموم بشه ولی اما خلاصه مطلب اینکه مزدا ژاپنیه
سلام متاسفانه همراه مکانیک اصلأ روی بدنه مزدا کارشناسی درستی انجام نمیده.(درج کردند صندوق تعویض و یک درب کامل رنگ رو ماشین ۱۲ هزارتا کارکرد) گزارش هم موجود بود با فروشنده رفتیم نمایندگی ۱۰۳۴ دقیقاً گزارش رد شد و البته نمایندگی برگ کارشناسی نمیده. در حدی که ضخامت رنگ ۴تا ماشین صفر برامون گرفتم دقیق مشابه ماشین فروشنده بود که همراه مکانیک میگفت رنگ و در صندوق بدون موم که تمام صفر ها موم نداشتن البته که در نهایت طرف ماشین به ما نفروخت و قیمت برد بالا ????