ام جی 6 جی تی - MG 6 GT تیپ لیفت بک سواری کلاس C سایک موتور است که از سال ۲۰۱۲ توسط مدیا موتور به ایران عرضه شده، مراحل طراحی و توسعه ام جی ۶ در زمانی که کمپانی ب ام و مالکیت ام جی را بر عهده داشت طی شد، اما معرفی این خودرو در سال ۲۰۱۱ و در زمانی که ام جی تحت تملک سایک موتور درامده بود انجام شد.
مهندسین ام جی، ام جی ۶ را بر روی پلتفرم سدان بزرگ سایز روور ۷۵ بنا کردند و همین موضوع، موجب شده ام جی 6 از فاصله محوری بیشتری نسبت به اکثر رقبای کلاس خود بهره مند باشد.
این خودرو را می توان نخستین خودروی اقتصادی بازار ایران با موتور توربوشارژ دانست، پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوی سری K روور با نام کاواچی، قلب تپنده این خودرواست که در کنار گیربکس ۵ سرعته آیسین، وظیفه به حرکت دراوردن این سدان ۱.۶ تنی را بر عهده دارد.
این پیشرانه توربوشارژنخستین بار در اواخر دهه نود توسط ام جی و روور طراحی شد و تا سال ۲۰۱۵، بر روی طیف وسیعی از خودروهای گروه امجی روور و حتی لندرور و لوتوس نیز نصب شد.
مدیا موتور از سال 2012 اقدام به واردات هر دو تیپ جی تی و مگنت این خودرو به داخل ایران کرد و این موضوع تا سال 2015 و معرفی مدل فیس لیفت ام جی 6 ادامه داشت، هر دو این تیپ ها دارای مشخصات و قوای فنی مشابه هستند و تنها تفاوت را میتوان در فرم لیفت بک تیپ GT و فرم سدان تیپ مگنت یافت. ام جی ۶ لیفت بک در سال ۲۰۱۲ در دو تیپ نیم فول و فول عرضه شد،که مدل های فول دارای دوربین دنده عقب و صندلی شاگرد برقی بودند، اما مدیا موتور از سال ۲۰۱۳ به بعد تنها اقدام به واردات فول ترین مدل MG6 GT کرد که علاوه بر امکانات مدل فول سال ۲۰۱۲، به آپشن هایی چون سنسور پارک جلو، آیینه تاشوی برقی و گرمکن صندلی ها نیز مجهز بود.
از نقات قوت ام جی 6 جی تی می توان به کابین جادار، سواری قابل قبول، پایداری و شتاب گیری فوق العاده آن اشاره کرد، همچنین قیمت برخی لوازم مصرفی این خودروها نیز در مقایسه با خودروهای هم کلاس مناسب تر است، در مقابل اما می توان خدمات پس از فروش محدود نمایندگی و بازار دست دوم ضعیف را از مهمترین نقاط ضعف MG6 GT دانست.
همانند دیگر خودروهای مجهز به توربو شارژ، MG6 GT نیز حساسیت زیادی به کیفیت و عدد اکتان سوخت مصرفی، و همچنین انجام به موقع و اصولی سرویس های دوره ای دارد و استفاده از بنزین سوپر برای این خودرو مخصوصا در فصول گرم سال توصیه میگردد.
شتاب ام جی6 GT توسط Car.ir مورد بررسی قرار گرفته است و شما میتوانید ویدیو آن را در کارلانچ تماشا کنید.
سلام من ام جي٦دارم واشر زد و بعداز تعويضش همچنان آب كم ميكنه و تو محل روغنش كپك ميزنه(يعني روغن و آب قاطي ميكنه) يكي ميگشه از بوش هست كه گشاد كرده يكي ميگه ترك سر سيلند داره يكي هم ميگه بوش واشر سيلند خوب چفت نشده نمايندگي هم يه مايع تو منبع آب ريخته كه مثلا جلو ترك رو بگيره اگه ترك باشه الان كلا نميفهمم مشكلش چيه و اعصابم و خورد كرده ولي دود سفيد نداره ماشين و تحت فشار(كولر روشن باشه يا گاز سنگين بدم به ماشين)آب كم ميكنه و... لطفا كمكم كنيد
سلام من ام جي٦دارم واشر زد و بعداز تعويضش همچنان آب كم ميكنه و تو محل روغنش كپك ميزنه(يعني روغن و آب قاطي ميكنه) يكي ميگشه از بوش هست كه گشاد كرده يكي ميگه ترك سر سيلند داره يكي هم ميگه بوش واشر سيلند خوب چفت نشده نمايندگي هم يه مايع تو منبع آب ريخته كه مثلا جلو ترك رو بگيره اگه ترك باشه الان كلا نميفهمم مشكلش چيه و اعصابم و خورد كرده ولي دود سفيد نداره ماشين و تحت فشار(كولر روشن باشه يا گاز سنگين بدم به ماشين)آب كم ميكنه و... لطفا كمكم كنيد
سلام دوستان عزیز، وقت همگی بخیر... قصد خرید ام جی دارم، تا الان هم آشنایی زیادی با این برند نداشتم. بنظر شما توی مدلهای این سواری، کدوم یکی واسه خانواده مناسبتر هست؟ قصد خرید مدل ۲۰۱۵ دارم که پولم درهمین حدود جوابگو باشه. سپاسگذارم من راهنمایی کنید