1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. میتسوبیشی
  4. میراژ
  5. اتوماتیک (2016-2022)

میتسوبیشی میراژ اتوماتیک 2016-2022

Mitsubishi Mirage اتوماتیک 2016-2022

تیپ ها
  • توقف فروش
  • 750,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
اتوماتیک
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
هاچ بک
1200 سی سی
بنزین سوز
3
اتوماتیک
4.6 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرومیتسوبیشی میراژ اتوماتیک 2016-2022

میتسوبیشی میراژ، یکی از خودرو های قدیمی کمپانی میتسوبیشی است که در سگمنت C از سال 1978 به عنوان ورژن هاچ بک میتسوبیشی لنسر روی خط تولید قرار گرفت و در نهایت در سال 2003 از روی خط تولید خارج شد.

 

 

در سال 2012 میراژ دوباره به خط تولید برگشت؛ اما این بار نه به عنوان ورژن هاچ بک لنسر، بلکه به عنوان یک هاچ بک کامپکت شهری سگمنت A برای مصارف داخل شهری و با تمرکز روی اقتصادی بودن و مصرف سوخت پایین.

میراژ برای اولین بار در سال 2015 توسط آرین موتور وارد بازار ایران شد. سپس در سال 2017 نسخه فیس لیفت آن هم معرفی شده و به فروش رسید.

 

طراحی ظاهری

میراژ ابعاد بسیار کوچکی دارد و می توان آن را در زمره خودرو های بامزه بازار ایران قرار داد. در نمای جلو میتسوبیشی میراژ یک جلو پنجره 6 وجهی کوچک به چشم می خورد که چراغ های نسبتا اخمالوی مجهز به دی لایت خودرو در دو سمت آن قرار گرفته اند.

در میانه کاپوت هم دو خط از جلو به عقب کشیده شده که تلاش می کنند نمای جلو را مقداری عضلانی تر نشان دهند.

 

میتسوبیشی میراژ.jpg

 

نمای کناری میراژ بسیار ساده است و تنها دو خط روی در ها به صورت شیب دار از جلو به عقب رفته اند. البته که رینگ های 15 اینچی با طرح جدید به چشم نواز تر شدن این نما کمک کرده.

 

میتسوبیشی میراژ نمای کناری.jpg

 

نمای عقب میتسوبیشی میراژ جمع و جور طراحی شده و تقریبا شلوغ است. چراغ های عقب فرم کلی مشابه و هماهنگی با چراغ های جلو دارند.

درب صندوق ابعاد ریزی دارد و یک دستگیره مشابه دستگیره در های کناری خودرو برای باز کردنش روی آن قرار گرفته. یک بال عقب هم به عنوان گیلاس روی کیک، بالای درب صندوق تعبیه شده تا نمای اسپرت تری به میراژ بدهد.

 

قسمت عقب میتسوبیشی میراژ.jpg

 

کابین و فضای داخلی

کابین میتسوبیشی میراژ طراحی نسبتا ساده ای دارد که البته این سادگی در این سگمنت خودرو های اقتصادی تقریبا رایج است. در متریال داخلی میراژ پلاستیک خشک به کار رفته که البته در مقایسه با رقبای این کلاس، از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

صندلی ها پارچه ای بوده و فقط در فرمان و سردنده از چرم دوزی استفاده شده است. برای جذاب تر شدن نمای داخلی میراژ، از تریم مشکی پیانویی در فرمان، قاب دور دنده، کنسول میانی داشبورد و رودری ها استفاده شده و دکمه استارت خودرو هم برعکس روال معمول خودرو سازان در سمت چپ فرمان قرار گرفته است.

در کنسول میانی داشبورد سیستم پخش MP3 قرار دارد و پایین تر از آن پنل تهویه مطبوع به چشم می خورد که می تواند بسته به سطح امکانات خودرو از نوع دستی یا اتوماتیک باشد.

در سمت شاگرد نیز یک فضای خالی بالای محفظه داشبورد طراحی شده که برای قرار دادن وسایلی مانند جعبه دستمال کاغذی کاربردی به نظر می رسد. فضای کابین میراژ مطابق انتظارات کوچک است و مناسب استفاده های خانوادگی نیست. البته فضای سر و شانه در این خودرو برای افراد قد بلند قابل قبول می باشد.

 

عکس کابین میتسوبیشی میراژ.jpg

 

مشخصات فنی

میتسوبیشی میراژ از یک پیشرانه 3 سیلندر به حجم 1200 سی سی استفاده می کند. این پیشرانه که توانایی تولید 79 اسب بخار قدرت در 6000 RPM و 100 نیوتون متر گشتاور در 4000 RPM را دارد نیروی خود را از طریق یک گیربکس CVT به چرخ های جلو انتقال می دهد.

میراژ 890 کیلوگرمی شتاب صفر تا صد کیلومتر اعلامی 13.8 ثانیه ای دارد که عدد دلچسبی نیست اما وقتی بدانیم که این خودرو مصرف سوخت باور نکردنی 4.5 لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش را به ثبت می رساند می توانیم ضعف شتاب آن را کاملا به دست فراموشی بسپاریم!

میراژ از سیستم فرمان برقی (EPS) بهره می برد که نرمی آن برای استفاده درون شهری مطلوب است. سیستم تعلیق این خودرو نیز در جلو مک فرسون و در عقب اکسل یکپارچه است. ترمز های میراژ هم که به ABS و EBD تجهیز شده اند، در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای می باشد.

 

عکس موتور میتسوبیشی میراژ.jpg

 

امکانات ایمنی و رفاهی

میراژ 6 کیسه هوا دارد که شامل دو عدد برای سرنشینان جلو، دو عدد جانبی های جلو و دو عدد پرده ای هستند. این خودرو در تست تصادف 4 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ گرفته که در سطح بالاتری از رقیبی مانند پیکانتو با 3 ستاره ایمنی قرار دارد.

میتسوبیشی میراژ در فول ترین حالت خود از آپشن هایی مانند ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، کروز کنترل، گرمکن 2 حالته صندلی های جلو، سنسور های پارک عقب، دوربین دنده عقب با نمایشگر روی آینه، چراغ های جلو HID زنون، چراغ های روشنایی در روز، کامپیوتر سفری و تهویه مطبوع اتوماتیک بهره می برد که لیست بلند و بالایی نیست اما با توجه به سگمنتی که خودرو در آن قرار دارد می تواند قابل قبول باشد.

 

میتسوبیشی میراژ در بازار

در بازار این روز های خودرو در ایران، میراژ رقیبانی مانند کیا پیکانتو، هیوندای i10 و MG3 دارد. واقعیت این است که به دلیل ابعاد بسیار کوچک، پیشرانه های ضعیف و قیمت های غیر منطقی هر سه این خودرو ها بازار دست دوم بسیار ضعیفی دارند و استقبال چندانی از آن ها در ایران انجام نشده است. میتسوبیشی میراژ کیفیت ساخت خوب و مصرف سوخت بسیار پایینی را به خریدار خود هدیه می دهد و ابعاد آن نیز برای ترافیک های داخل شهری بسیار مناسب است. اما اگر احتیاج ضروری ای به این موارد ندارید شاید خرید هاچ بکی بزرگتر، قدرتمند تر و با امکانات بیشتر مانند هیوندای i20 با قیمت مشابه بسیار کار عاقلانه تری باشد.

گالری میتسوبیشی میراژ اتوماتیک 2016-2022

نظرات کاربران
  • ماهان 4 آذر 1400 ساعت 23:29

    بسیار ماشین نرم و خوش فرمانی هست و کاملا رضایت دارم ازش

  • امیر 3 آبان 1399 ساعت 13:12

    باسلام بعد از یک سال داشتنش میتونم بگم عالیه عالی فنر بندی بسیار نرم و بی صدایی داره.

  • هومن 3 خرداد 1399 ساعت 14:27

    واقعا ماشین خوبیه از خریدش پشیمون نمیشید

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ژاپن
  • نام خودرو میتسوبیشی میراژ اتوماتیک 2016-2022
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده آرین موتور پویا

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه هاچ بک
  • کلاس اتومبیل A Segment
  • وزن 920 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 4
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 165/65R15
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 165/65R15

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1200 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 3
  • تعداد سوپاپ ها 12
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتور پاچش مستقیم
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 79
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 100
  • ظرفیت باک 40 لیتر بنزین

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک
  • تعداد دنده (جلو) 4
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز ABS/EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب تعلیق مستقل
  • نوع سیستم فرمان برقی (ESP)

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 13.7 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 5.3 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 3.9 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 4.6 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5
  • ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 4

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 5 سال

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 6 عدد (جانبی ، پرده ای ، راننده و سر نشین جلو)
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سنسور عقب ، کروز کنترل
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی ضد سرقت ایموبیلایزر ،کمربند ایمنی 3 نقطه ای
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری تنظیم تلسکوپی غربیلک فرمان
  • نوع غربیلک تلسکوپی
  • سیستمهای تهویه مطبوع اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری mp3
  • سیستمهای مولتی مدیا BLUETOOTH-USB-AUX
  • سیستم صندلیهای جلو دستی 4 حالته
  • سیستم صندلیهای عقب تاشو
  • سیستم آیینه ها برقی تاشو با گرمکن
  • سیستم شیشه ها برقی
  • سیستم های سقف ساده
  • سیستم روشنایی جلو زنون (HID ) / اتو لایت و روشنایی در روز
  • سیستم روشنایی عقب ال ای دی
  • سنسورهای پیش فعال مه شکن جلو و عقب و گرمکن صندلیهای جلو
  • سیستم های کمک رانندگی سنسور عقب
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • ماهان ماهان (4 آذر 1400 ساعت 23:29)

    بسیار ماشین نرم و خوش فرمانی هست و کاملا رضایت دارم ازش

  • امیر امیر (3 آبان 1399 ساعت 13:12)

    باسلام
    بعد از یک سال داشتنش میتونم بگم عالیه عالی
    فنر بندی بسیار نرم و بی صدایی داره.

  • هومن هومن (3 خرداد 1399 ساعت 14:27)

    واقعا ماشین خوبیه از خریدش پشیمون نمیشید

  • محمود محمود (16 آذر 1398 ساعت 20:54)

    چنتا نکته؛
    ۱-دوستمون گفتن فنربندیش خشکه و ۲۰۷ یا ۲۰۶ بهتر از اینه، باید بگم اصلا قابل مقایسه نیست
    سواری بسیار عالی با شتاب متعارف
    ۲-دوستانه گیریبکس خودرو cvt هست و بعد از فقط چند لحظه ماشین خودشو جوری جمع میکنه که باور کردنی نیست
    ۳-این خودرو شهری هست اما من توی جاده هم ازش جواب خوبی گرفتم
    ۴-البته ماشین دوم من هست و خودم یه مرسدس ای ۳۵۰ مدل ۲۰۱۶ دارم
    دیدم هزینه تردد توی شهر برام خیلی بالاست و سال گذشته البته با قیمتی خیلی متفاوت یک دستگاه میراژ خریداری کردم و حتما توصیه میکنم

  • ککک ککک (9 مهر 1398 ساعت 13:19)

    این ماشین عالیه... هم مصرف سوختش که بنزین رو بو میکنه...هم یک ماشین عالی برای تردد تو شهر و نسبت به اتاقش جاداره

  • Amir Amir (1 دی 1397 ساعت 12:51)

    این ماشین سه سیلندر هست که به اشتباه پنج سیلندر درج فرمودید

  • عباس عباس (5 اسفند 1396 ساعت 11:05)

    اگر دیگاهم رو چاپ کنید باید بگم سه نکته دارد:
    1- شتاب بسیار بد
    2- سیستم فنربندی بسیار خشک
    3- قیمت بالا در این کلاس
    4- من 207 و 206 و حتی بعضی از چینی ها رو به این ترجیح میدهم محصولی بسیار بد و ضعیف فقط صدای موتور اون به خودروهای ژاپنی شبیه است و بس

    هومن هومن (3 خرداد 1399 ساعت 14:30)

    قول میدم حتی یه بار هم داخل این ماشین نشستی که این جوری ازش بد میگی????متاسفم که بعضی ها نه دیده و نداشته و تجربه نکرده اظهار نظر میدن

  • شاهرخ شاهرخ (21 بهمن 1396 ساعت 09:03)

    تو کلاس خودش از همه نظر عالیه.قیمت بالا هم ایراد کشور ماست.

  • محمد محمد (4 مهر 1396 ساعت 18:23)

    این ماشین غافلگیرتون میکنه البته از ماشین ژاپنی همیشه باید انتظار نهایت کیفیت رو داشت

خودروهای هم رده