1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. سایپا
  4. آریو
  5. 1.6L Elegant (1393-1403)

آریو زوتی S۳۰۰

Saipa Ario 1.6L Elegant 1393-1403

تیپ ها
  • تعیین نشده
  • تعیین نشده
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1590 سی سی
بنزین سوز
4
اتوماتیک
6.7 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروآریو زوتی S۳۰۰

سایپا آریو زوتی یا همان سایپا S300، یک خودروی چینی است که نام اصلی آن زوتی Z300 بوده و بر روی پلتفرم تویوتا آلیون 2007 ساخته شده و از سال 2012 روی خط تولید این شرکت چینی قرار دارد. زوتی Z300 در سال 1393 ابتدا با نام سایپا S300 وارد ایران شد اما پس از مدتی سایپا مونتاژ آن را در داخل ایران آغاز کرده و نام آریو را بر آن نهاد که برگرفته از یک سردار دلیر و قدیمی ایرانی است. هرچند نام گذاری یک خودروی گمنام چینی به نام یک شخصیت باستانی ایران مضحک است! با اوج گرفتن تحریم ها، آریو در سال 1399 با خط تولید سایپا خداحافظی کرد.

 

 

مزایا و معایب

+ بهره وری از پلتفرم تویوتا

+ طراحی ظاهری و داخلی پخته

+ ایمنی بالا

+ کابین جادار و سواری مناسب

- بازار خرید و فروش ضعیف

- شتاب کم در نسخه اتوماتیک

- پیشرانه ضعیف

- محدودیت تامین قطعات

 

مشخصات فنی

آریو از یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که در واقع از پیشرانه های قدیمی میتسوبیشی بوده و توانایی تولید 112 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 151 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را دارد. این قوا از طریق یک گیربکس 5 دنده دستی یا 4 دنده اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شوند.

البته سایپا در ابتدا تعداد محدودی آریو دنده دستی با پیشرانه 1.5 لیتری نیز عرضه کرده بود که خیلی زود جای خود را به پیشرانه 1.6 لیتری داد، آن پیشرانه می توانست 103 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

آریو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق تورشن بیم (نیمه مستقل میله پیچشی) و ترمز های دیسکی بهره می برد. همچنین ترمز های این خودرو به امکانات جانبی نظیر ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD نیز مجهزند.

سایپا S300 وزنی 1325 کیلوگرمی داشته و مصرف سوخت اعلامی آن 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی است.

 

حجم موتور ۱/۶ لیتر
۱/۵ لیتر
نوع موتور بنزین سوز
تعداد سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
قدرت موتور ۱۲۰ اسب بخار
۱۰۳ اسب بخار
گشتاور ۱۵۱ نیوتون متر
۱۴۱ نیوتون متر
نوع گیربکس ۵ سرعته دستی
۴ سرعته اتوماتیک
سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
ترمزهای عقب و جلو دیسکی
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب نیمه مستقل
سیستم فرمان هیدرولیکی
حداکثر سرعت ۱۷۲ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۴

 

ابعاد، اندازه ها و ظرفیت ها

نوع بدنه سدان 
کلاس بدنه C Segment
طول 4565 میلی‌متر
عرض 1766 میلی‌متر
ارتفاع 1486 میلی‌متر
فاصله محوری 2700 میلی‌متر
وزن 1275 کیلوگرم
حجم باک 55 لیتر
چرخ جلو و عقب 195/65R15

 

امکانات ایمنی و رفاهی

همانطور که گفته شد زوتی، Z300 را روی پلتفرم تویوتا آلیون ساخته و به همین علت این خودرو موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP شده و خودروی ایمنی محسوب می شود. همچنین این خودرو به 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز است. اما با این وجود جای خالی سیستم کنترل پایداری ESP و ایربگ های جانبی در این خودرو احساس می شود.

در زمینه امکانات رفاهی، سایپا آریو به آپشن هایی نظیر شیشه بالابر ها و آینه های جانبی برقی، سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع دستی، صندلی های چرمی با تنظیم دستی 6 جهته و همچنین سیستم مولتی مدیا با مانیتور 4.2 اینچی و کلید های کنترل از روی فرمان مجهز است.

 

طراحی ظاهری

 

آریو زوتی ۳۰۰ سایپا.jpg

 

با توجه به یکسان بودن پلتفرم، ظاهر سایپا آریو نیز شباهت فراوانی به تویوتا آلیون 2007 دارد و به همین علت، طراحی آن کاملا پخته و اصیل است. با دیدن آریو در نگاه اول به نظر می رسد که در حال تماشای یک خودروی تویوتا از دهه 2000 میلادی هستیم که تناسب خوبی در عین سادگی میان تمامی اجزای آن وجود دارد.

 

آریو زوتی ۳۰۰ سایپا نمای عقب.jpg

 

طراحی کابین

 

داخل کابین سایپا آریو زوتی.jpg

 

یکی از نقاط قوت آریو کابین آن است. جایی که باز هم طراحی منطقی و متناسب تویوتا به آن زیبایی بخشیده است. داشبورد بزرگ و ارگونومیک، فرمان 4 شاخه، صندلی های راحت با روکش چرمی و فضای سر و پای کاربردی در هر دو ردیف جلو و عقب از جمله نکات مثبت کابین زوتی Z300 هستند.

 

جمع بندی

سایپا آریو زوتی، خودرویی با طراحی مناسب، کابین ارگونومیک، ایمنی بالا و سواری نرم و راحت است که به علت قیمت گذاری اشتباه سایپا در ابتدای ورود به بازار با استقبال خوبی مواجه نشد. اما اکنون با گذشت چند سال از توقف تولید آن، آریو ارزش خرید بالایی در بازار متلاطم ایران داشته و گزینه ای ارزشمند برای مصرف کنندگان محسوب می شود.

 

گالری آریو زوتی S۳۰۰

نظرات کاربران
  • سجاد 16 آذر 1401 ساعت 08:30

    منم اول تردید داشتم به خرید آریو.چونکه سورن پلاس صفر داشتم.ولی یک ماهی میشه که مدل 97 تمیز خریدک که اصلا فکر نمیکردم اینقد ماشین عالی باشه.به هیچ وجهه دیگه نمیتونم ماشین ایرانی سوار شم.ماشین نرم و پر شتاب و جادار و زیبا و اتومات خیلی با کیفیت .اصلا شک نکنید و بخرید. من قبلا رانا پلاس و 207 و ساینا داشتم

  • Mmm 30 مرداد 1401 ساعت 16:24

    سلام خيلي هم خوبه الحمدلله اگر كپي هم شده باشد

  • محمد حسین زاده 10 اردیبهشت 1401 ساعت 10:35

    تدرود من بین اریو و دنا و پارس مردد هستم. فکر می کنم چون آریو ساخت چین هست کیفیتش از ماشین های تولید داخل مثل دنا یا پارس که الان ببخشید تف کن جفت کن درست می کنند کیفیتش بهتر باشه. اما در مورد قطعاتش مطمین نیستم پیدا بشه.من شمال کشور ساری مرکز استان مازندران زندگی می کنم به نظر شما قطعات آریو شمال پیدا میشه یا برای تهیه قطعات به مشکل بر می خورم؟حدس می زنم برای این از خودرو های دیگه چینی مثل ام وی ام آریزو ارزانتره چون قطعاتش کم پیدا میشه . اگر اطلاعتی دارید لطفا راهنمایی کنید تشکر

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو آریو زوتی S۳۰۰
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده سایپا یدک

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1325 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 195/65R15
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 195/65R15

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1590 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 120 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 151 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 75 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 55 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 5w30 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 2 5w30 SN
  • روغن مناسب برای خودرو 3 10w40 SM

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک
  • تعداد دنده (جلو) 4
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده با هوا
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق عقب نیمه مستقل
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 172 کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت ترکیبی 6.7 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 6 عدد : راننده ، سرنشین کناری ، جانبی ، پرده ای
  • سیستم های پایداری و کمک راننده ABS , BOS , EBD
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک 4 شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری رادیو پخش CD به همراه پخش MP3 و کنترل از پشت فرمان
  • سیستمهای مولتی مدیا مانیتور LCD با ورودی AUX و USB به همراه مکان یاب (GPS)
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش چرم ، دارای تنظیم
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرم ، قابلیت تا شوندگی
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی تا شونده با قابلیت تنظیم برقی
  • سیستم شیشه ها شیشه های جلو و عقب با تنظیم برقی
  • سیستم های سقف سیستم سانروف
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور ، مه شکن جلو
  • سیستم روشنایی عقب چراغهای LED به همراه مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سنسور پارک خودرو
  • سیستم های کمک رانندگی دوربین دید عقب
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • سجاد سجاد (16 آذر 1401 ساعت 08:30)

    منم اول تردید داشتم به خرید آریو.چونکه سورن پلاس صفر داشتم.ولی یک ماهی میشه که مدل 97 تمیز خریدک که اصلا فکر نمیکردم اینقد ماشین عالی باشه.به هیچ وجهه دیگه نمیتونم ماشین ایرانی سوار شم.ماشین نرم و پر شتاب و جادار و زیبا و اتومات خیلی با کیفیت .اصلا شک نکنید و بخرید.
    من قبلا رانا پلاس و 207 و ساینا داشتم

  • Mmm Mmm (30 مرداد 1401 ساعت 16:24)

    سلام خيلي هم خوبه الحمدلله اگر كپي هم شده باشد

  • محمد حسین زاده محمد حسین زاده (10 اردیبهشت 1401 ساعت 10:35)

    تدرود من بین اریو و دنا و پارس مردد هستم. فکر می کنم چون آریو ساخت چین هست کیفیتش از ماشین های تولید داخل مثل دنا یا پارس که الان ببخشید تف کن جفت کن درست می کنند کیفیتش بهتر باشه. اما در مورد قطعاتش مطمین نیستم پیدا بشه.من شمال کشور ساری مرکز استان مازندران زندگی می کنم به نظر شما قطعات آریو شمال پیدا میشه یا برای تهیه قطعات به مشکل بر می خورم؟حدس می زنم برای این از خودرو های دیگه چینی مثل ام وی ام آریزو ارزانتره چون قطعاتش کم پیدا میشه . اگر اطلاعتی دارید لطفا راهنمایی کنید تشکر

  • حمید مردانی حمید مردانی (19 فروردین 1401 ساعت 14:55)

    سلام،من موندم بین خرید اتوماتیک این ماشین با دنده ای،لطفا راهنمایی کنید چون میگن که اتومات تو سر بالایی کم میاره و دنده مرده داره،واینکه آیا اتومات این ماشین اگه تو سربالایی کم بیاره امکان دستی کردن داره؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید ????

    مهیار مهیار (20 فروردین 1401 ساعت 17:44)

    تا قیمت 400 تومن بهترین انتخاب آریو اتوماته، شما با تعویض شمع های ماشین با نمونه سوزنی از رانندگی لذت کافی رو خواهید برد. یک سال میشه که آریو رو فروختم و اگه بخوام تو رنج 300 الی 400 مجدد ماشین بخرم باز آریو می خرم.

    ایمان گرجی ایمان گرجی (24 مرداد 1401 ساعت 15:58)

    سلام اتومات هاش بهتره

  • حسن حسن (11 دی 1400 ساعت 14:49)

    من تازه خریدم مدل 97 اوماتیک قبلش پارس داشتم باسمند البته مدتی هم 207 همشون صفرکیلومتربودن،قابل مقایسه نیست بسیارماشین خوبیه نسبت به قیمتش واقعا ارزش خرید داره ناگفنه نماند من میخواستم اچ سی کراس بگیرم مقایسه کردم سواری دوتاش .اریو خیلی سرتربود.

  • احسان احسان (28 آبان 1400 ساعت 13:42)

    باسلام آیا آریو ۳۰۰ مدل ۹۷ فرمانش برقیه؟؟

  • جلیلی جلیلی (29 مرداد 1400 ساعت 08:35)

    سلام آریو زنجیر تایم یا تسمه تایم هست ؟؟

    مهدی مهدی (31 شهریور 1400 ساعت 01:31)

    زنجیر تایم

  • مهیار مهیار (16 اردیبهشت 1400 ساعت 11:08)

    آریو ماشینی که هر کسی داره ازش راضیه و هر کسی نداره ازش ناراضی...

  • آریو سوار آریو سوار (12 اسفند 1399 ساعت 09:22)

    عزیزان من نزدیک دوساله آریو مدل 97 دنده ای خریدم،نسبت به پولی که دادم رضایت کامل دارم.بغییر سانروف بقیه آپشن ها رو روش نصب کردم و دارم لذت میبرم.
    پیشنهادات:
    1- تو یه شرکت معتبر(نه باطریساز و ...)ریمپ سبک انجام بدید.(من کاراکال انجام دادم)
    2-از روغن های با کیفیت استفاده کنید.(نمایندگی برام لوبراش ریخته بی صدا و نرم)
    3- شمع سوزنی ایریدیوم بندازین(من خودم سوزنی NGk ILFR6T11 انداختم )
    4-دسته موتور بالایی رو از نوع 206 تیپ 5 بندازین نه فابریک،(تفاوت رو احساس می کنید)
    5-کف ماشین رو کامل عایق الاستومتری 13 میل بکنید( صدای کابین بخصوص گرمای اگزوز خیییییلی کمتر و رفع میشه)
    6-من بشخصه با کمک ها مشکلی ندارم ولی اگر تونستید با کایابا ژاپنی عوض کنید.
    7-یه اتصال برق بدنه اضافه کنید.
    8-طاقچه عقب رو باز کنید و زیرش یه نمد دوسانتی بندازین وزیر قرقره کمر تیکه نمد به قول معروف فرو کنید.
    وسلام.از ماشین لذت ببرید

  • پدر یک خانواده پدر یک خانواده (23 دی 1399 ساعت 10:53)

    خودروی آریو ی اتومات را از سال96 صفر تاکنون بانزدیک 60 هزارکیلومتر دارم.واقعا از این خودروراضی ام وبعیدمیدانم تا سال هاآنرا بفروشم. خودروجادار،کم مصرف،نرم،لاکچری و بسیار مناسب یک خانواده چهارنفره مانندخانواده خودم است. در انواع و اقسام جاده هااعم از خاکی ،کفی ،پر پیچ وخم و... باآن رانندگی کرده ام و به نظرم باداشتن قلق رانندگی آن ،راننده ازسواری باآن لذت می برد.در مقایسه با انواع خودرو های وطنی وغیر وطنی بسیار قیمت مناسب . معقولی دادر.کلیه ی آپشن های حذف شده توسط سایارا خودم روی آ ن نصب کرد ه ام واشکالات احتمالی آن را ازروزگارانتی برطرف نمودم.لطفا با تحقیق فراوا ن صحت مطالب را بررسی و سپس درصورت تمایل خرید نمایید.

    آریو سوار آریو سوار (12 اسفند 1399 ساعت 08:30)

    دقیقا

  • کاربر سایت کاربر سایت (12 مهر 1399 ساعت 22:29)

    رنگ بندینداره؟ یا فقط اهمین یه رنگش هست؟

  • رضا رضا (29 تیر 1399 ساعت 13:04)

    سلام این ماشینو من تازه خریدم من ماشینهای زیادی داشتم البته ایرانی این ماشین جادار نرم بیصدا تیپ خوب سواریش خیلی خوبه به نظر من میخوای دنا یا پرشیا یا ماشینهای چینی بخری من آریو را پیشنهاد میکنم چون قیمتش خوبه اگه تبلیغ خوبی داشت جز بهترین ماشینها داخل ایران بود

    امیر امیر (3 آبان 1399 ساعت 17:51)

    داداش جوک خنده داری بود.ولی دیگه جای دیگه نگو

  • بهروز بهروز (11 اردیبهشت 1399 ساعت 10:03)

    فقط یه خورده شتاب اولیه ش کمه دوم قطعاتش گیر نمیاد الان من چند روز دنبال اهرم از کردن درب باک هستم گیر نمیاد

  • علی دهقان علی دهقان (5 اسفند 1398 ساعت 14:24)

    با سلام.
    خلاصه :من بعد از دو ماه تحقیق، در رنج توان مالیم، آریو دنده ای خریدم و از خریدم واقعا راضی هستم.قبلا هم 206 مدل 83 ،سمند های مدل 83 و 93 و پژو پارس 97 داشتم.
    تشریح :با توجه به شرایط جامعه که پول درآوردن واقعا سخت شده و همه سعی می کنند پولشون رو حیف نکنن،واسه خرید ماشین تو بازه قیمت 110 تا 130 میلیون بدون تعصب خیییلی تحقیق کردن،از خودرو های سایپا،ایران خودرو،مدیران و... حتی چینی.در سایت ها در مورد آریو نظرات خییلی ضد و نقیض بود و تقریبا منفی و در کمال ناباوری نظرات مصرف کنندگان مثبت تر از سایت ها بود،واسه همین چند بار خودم رفتم پشت ماشین کسایی که میفروختن نشستم و خیلی وسواسانه تست کردم.اولین چیزی که برام خوش آیند بود دلبازی داخل کابین بود،به نظر من همه چیز جای خودشه و ترکیب رنگ ها و طراحی عالیه بخصوص رودری ها و داشبورد طرف شاگرد.ولی اصلا اسپرتی نیست و بیشتر باکلاسه،.متریال داخل کابین، بین این رده ماشین ها واقعا عالیه و خیلی تمیز تولید شده(تمیزی از این جهت که جای قالب ریزی و سمباده و ...وجود نداره)داخل ماشین،بدنه بدون صدا و نرم و راحت(ماشینی که من خریده ام طاقچه عقب یه صدای ریزی داشت که با یه ابر کوچیک حل شد)،صفحه کیلومتر ماشین با توجه به کلاس خودرو خوبه ولی به قول معروف رزولیشن عدد ها میتونست خیلی بهتر و ظریف تر باشه،دسته کنترل ها مثل راهنما و برف پاکن با کیفیت و بدون صدا،در ضمن،صدای موتور تو کابین کمتر از صدای صدای ماشین هایی هست که داشتم و صداش به اندازه ای بوده که ، کسایی که تو ماشین نشستن در موردش حرفی نزدن (یعنی توجهشون رو جلب نکرده)البته تو دور های پایین خیییلی کم صداست و تو دور های بالا به هیچ وجه اذیت کننده نیست و معمولی مایل به اسپرت،بخاری ماشین خیلی ضعیفه و گرمایه خوبی نمیده،داشبورتش چراغ نداره که تو این رنج قیمت خوب نیست،بیرون ماشین من خودم بشخصه قسمت جلو رو بیشتر از نمای پشتی دوس دارم ولی طرح اتصال ستون های پشتی به گلگیر های عقبی جالبه بخصوص تو زمان شستشوی ماشن که ماشین بازا میدونن چی میگم،داخل صندوق عقب بزرگه و آچار و چک رو خیلی شیک جاساز کردن،در مورد تایر ها اولش میخاستم بعد خریدم رینگ هاشو النترایی کنم ولی بعد خرید دیدم صاحب قبلی سایز تایر ها رو 205 کرده که رخ ماشین رو خیلی بهتر کرده دیگه بهشون دست نزدم،راستس یه مدیاپلیر 11 اینچی اندروید با کنترل رو فرمونی مرغوب هم روش انداخته که کابین ماشین رو خییلی بهتر کرده(دستش درد نکنه).در مورد موتور،چیزی که وقتی کاپوت موتور رو می دادم بالا توجهم رو جلب کرد اول سنگینی درب موتور بود که معلومه مقاومت خوبی داره و دومش بی کیفیتی درب رادیاتور بود که میتونست خیلی بهتر باشه.در مورد نمای موتور چون تا حالا تعمیر کار نرفتم و یه کاور هم روش گذاشتن، اصلا نمای موتور مشخص نیست تا در موردش نظر بدم ولی بیصدا و بدون لرزش کار میکنه،در مورد شتاب ،یه وقتایی پدال رو که فشار دادم ماشین سریع شتاب گرفته بعضی وقتی هم کند بوده،در کل ماشین پر شتابی نیست البته این روهم بگم که تا حالا کورس نذاشتم که مقایسش کنم،شاید کابین ماشین راحت بوده و شتاب رو نشون نداده چون تو سرعت که اینطوری بوده،یعنی انقدر داخل کابین راحت هست که اصلا متوجه نمیشی داری تند میری،در مورد گیربکس،چون به گیربکس های اتومات 4 سرعته علاقه ندارم گیربکس دستی انتخاب کردم که بیصدا کار میکنه ودنده ها نرم هستن ولی اگر اتوماتش 5 سرعته بود اونو انتخاب می کردم جالب اینکه قبلن ها اتومات و دستی از نظر قیمت زیاد با هم فرق نداشتن ولی این اواخر تفاوت قیمتشون بیشتر شده.
    در مورد قطعات ماشین هم،خوشبختانه تا حالا واسه خودم چیزی لازم نشده ولی تا جایی که من گشتم، قطعاتش در بازار اینترنتی خییلی بهتر از بازار و مغازه هست.
    این نظر کلی من بود.انشالله مفید بوده باشه.

    علی دهقان علی دهقان (5 خرداد 1400 ساعت 09:59)

    با سلام.این متن رو اوایل آریو خریدنم نوشته بودم،بعد 25 هزار زیر پام بودن،جهت تکمیل سه تا پیشنهاد دارم: اول ریمپ تو یه جای معتبر ، دوم عایق کاری کف، سوم نصب باد گیر شیشه که از عوض کردن ماهوتی بهتری و صدای باد شیشه رو میگره شیک هم هست.

    Ben Ben (18 بهمن 1400 ساعت 13:46)

    سلام.شما ریمپ کردید از نظر شتاب و کشش خیلی فرق کرد و بهتر شد؟

    حمیدرضا مالمیر حمیدرضا مالمیر (9 بهمن 1401 ساعت 21:58)

    درود ب شرفت ک انقدر ادم دقیق هستین
    ممنونم

  • علی علی (23 آبان 1398 ساعت 10:15)

    سلام
    من انواع خودروهاراداشته ام ونظری که خدمت شمامیگم جنبه تجربه شخصی رادارد
    آریوازنظرجاداربودن وایمنی ماشین بسیارخوب است
    ولی چندنقص دراین خودرووجودداردکه اگرخریدارباآین مواردکناربیادماشین بدی نیست
    کمکهای جلوی آن زودخراب میشود.درسرعت به خاطرکیفیت کم نواردورشیشه صدای بادداخل کابین میپیچد.درسربالایی به اگرشتاب مناسبی نگرفته باشیدبه شدت سرعت افت میکند.

    آریو سوار آریو سوار (16 اسفند 1399 ساعت 10:57)

    برای صدای باد دور شیشه ها و ماهوتی، بهترین کار نصب باد گیر شیشه هست.به جای خرید ماهوتی نو که امکان داره مشکل حل نشه با باد گیر هم زیبایی بیشتر میشه و هم صدای باد کامل حذف میشه

  • صادق سیاحی صادق سیاحی (17 آبان 1398 ساعت 01:20)

    خودروی خوبیه امتحان کنید

  • پیمان پیمان (15 آبان 1398 ساعت 08:03)

    سلام باتوجه به پرداخت اریو ماشین بسیار خوب و محکم وایمنی میباشد،اصل ماشین موتور ،گیربگس،وشاسی هستش که اریو دارای موتور خوب وگیربگس عالی والبته شاسی محکمی است،این بزک دوزکهام هم فقط بدرد افراد ماشین ندیده میخوره،
    وترمز خوبیم داره که هنگام رانندگی درسرعت بالا اعتماد بنفس راننده رو تامین میکنه،
    جاردار وراحت وکم صدا
    درکل گزینه خیلی خوبی نسبت بع خیلی از ماشینهای موجود هست

  • فرهاد فرهاد (4 آبان 1398 ساعت 13:22)

    نزدیک به یک سال ونیم یک آریو دستی خریدم که پس از 2ماه واشیر دور شیشه درب آن خراب شد که به نمایندگی آن مراجعه شد ودرخواست جهت تعویض آن ارسال شد که پس از گذشت حدود 7ماه به نمایندگی مراجعه نمودم جهت پیگری قطعه قبلی ودرست کردن دسته موتور عنوان کردند تاکنون قطعه قبلی ارسال نشده وجهت دسته موتور مجددادرخواست به مرکز ارسال شد که پس ازیک ماه نمایندگی عنوان کردند که قطعه ارسال نشده که باخدمات مرکز(096550) جهت مشخص شدن وضعیت درخواست تماس گرفته شد وعنوان نمودند قطعه وجود ندارد پس اگر بعد ازفروش قادر به خدمات رسانی نیستند چرا خودرو تولید ودرتبلیغات خود خدمات پس ازفروش می زنند وقتی جهت تهیه یک قطعه ماهها باید صبر کرد وماشین درپارکینگ بماندتبلیغ نکنند

    علی علی (8 آبان 1398 ساعت 00:26)

    من هم یک تیبا گرفتم و نمایندگی کمک درخواست داد بعد از دو هفته هیچ قطعه ای نفرستادند ولی کی از بچه های نمایندگی گفت باید هر روز زنگ بزنی به دفتر مرکزی همان شماره و سیریش بشی تا به کارت رسیدگی بکنند و من هم همین کار رو کردم عرض یک هفته قطعه حاظر شد

  • مهدی مهدی (1 آبان 1398 ساعت 15:43)

    آریو عالی است.موتور میتسوبیشی.اتاق تویوتا آلیون.گیربکس پاورتک کره ای و هوشمند. هر 4 ترمزدیسکی/جادار / هندلینگ خوب/شتاب مناسب (طبق سایت ها 11.2)/لطفا این سایت هم تست شتاب را روی این خودروانجام دهد. ./ترمز ها عالی/ داری5 ستاره ایمنی تصادف / 4ستاره کیفی از خودروسازی/بسیار نرم و جادار و مناسب خانواده/ از سال 96 خودرو را دارم واقعا سواری اش مخصوصا درمسافرت ها قابل مقایسه باقیمتش نیست./ مصرف کم /تا کنون بیشاز 40 هزار کیلوتر در انواع جاده ها باآن سفرکرده ام. /گیربکس بسیار هوشمند و به نظرم در آینده ی نه چندان دور مردم این خودرورابیشترخواهند شناخت و هنوز گمنام وناشناخته است و بنا به دلایلی مافیای قدرت همواره به عمد آن را تضعیف می کند تا دنا و اچ سی کراس و جیسی 6 و .. رابا قیمت های کذاییبه مردم غالب نمایند.
    لطفا از رانندگان تاکسی و هر آن کس که واقعا بااین خودرو مانوس است ازنزدیک مشاوره بگیرید وبسیار ی ازدروغ ها ی سایت ها که گاه نظراتشان به طنزمیماند را باور نفرمایید.

  • آرمان آرمان (30 مهر 1398 ساعت 15:24)

    ماشینی که سانروفش برداشتند مانیتورشو برداشتند صندق پرون و و در باک هندلی کردند خدا میدونه دیگه از چیای این ماشین زدند تا این ******هست من میگم نخرید پروشون نکنید کمترین آپشن با بالاترین قیمت میدند به مردم

خودروهای هم رده