1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. سایپا
  4. آریو
  5. 1.6L Elegant (1393-1399)

آریو اتوماتیک 1393-1399

Saipa Ario 1.6L Elegant 1393-1399

اطلاعات کلی

  • تعیین نشده
  • 380,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
1.6L Elegant
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1590 سی سی
بنزین سوز
4
اتوماتیک
6.7 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

با دیدن سایپا آریو ( اس 300 ) – Saipa Ario ( S300 ) به یاد تویوتا آلیون ( سال 2007 ) خواهیم افتاد چراکه این خودرو بر روی پلتفرم آلیون ساخته ( کپی ) شده است. آریو که ابتدا با برند زوتی و نام S300 عرضه شد، کمی بعد لوگوی سایپا بر روی آن قرار گرفت و با نام آریو، که نام یک سردار شجاع در ایران باستان است، شناخته شد؛ در حالی که انتخاب نام ایرانی برای یک محصول بیگانه کار درستی به نظر نمی رسد. آریو با دو موتور 1.5 و 1.6 لیتری و با 2 جعبه دنده ی اتوماتیک و دستی در 4 تیپ عرضه می شود. از آریو در ناوگان حمل داخل و برون شهری نیز استفاده می شود.

مدیا گالری

مشخصات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو آریو اتوماتیک 1393-1399
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده سایپا یدک

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1325 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 195/65R15
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 195/65R15

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1590 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 120 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 151 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 75 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 55 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 5w30 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 2 5w30 SN
  • روغن مناسب برای خودرو 3 10w40 SM

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک
  • تعداد دنده (جلو) 4
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده با هوا
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق عقب نیمه مستقل
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 172 کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت ترکیبی 6.7 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 6 عدد : راننده ، سرنشین کناری ، جانبی ، پرده ای
  • سیستم های پایداری و کمک راننده ABS , BOS , EBD
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک 4 شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری رادیو پخش CD به همراه پخش MP3 و کنترل از پشت فرمان
  • سیستمهای مولتی مدیا مانیتور LCD با ورودی AUX و USB به همراه مکان یاب (GPS)
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش چرم ، دارای تنظیم
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرم ، قابلیت تا شوندگی
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی تا شونده با قابلیت تنظیم برقی
  • سیستم شیشه ها شیشه های جلو و عقب با تنظیم برقی
  • سیستم های سقف سیستم سانروف
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور ، مه شکن جلو
  • سیستم روشنایی عقب چراغهای LED به همراه مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سنسور پارک خودرو
  • سیستم های کمک رانندگی دوربین دید عقب
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • پدر یک خانواده پدر یک خانواده (23 دی 99 ساعت 10:53)

    خودروی آریو ی اتومات را از سال96 صفر تاکنون بانزدیک 60 هزارکیلومتر دارم.واقعا از این خودروراضی ام وبعیدمیدانم تا سال هاآنرا بفروشم. خودروجادار،کم مصرف،نرم،لاکچری و بسیار مناسب یک خانواده چهارنفره مانندخانواده خودم است. در انواع و اقسام جاده هااعم از خاکی ،کفی ،پر پیچ وخم و... باآن رانندگی کرده ام و به نظرم باداشتن قلق رانندگی آن ،راننده ازسواری باآن لذت می برد.در مقایسه با انواع خودرو های وطنی وغیر وطنی بسیار قیمت مناسب . معقولی دادر.کلیه ی آپشن های حذف شده توسط سایارا خودم روی آ ن نصب کرد ه ام واشکالات احتمالی آن را ازروزگارانتی برطرف نمودم.لطفا با تحقیق فراوا ن صحت مطالب را بررسی و سپس درصورت تمایل خرید نمایید.

  • کاربر سایت کاربر سایت (12 مهر 99 ساعت 22:29)

    رنگ بندینداره؟ یا فقط اهمین یه رنگش هست؟

  • رضا رضا (29 تیر 99 ساعت 13:04)

    سلام این ماشینو من تازه خریدم من ماشینهای زیادی داشتم البته ایرانی این ماشین جادار نرم بیصدا تیپ خوب سواریش خیلی خوبه به نظر من میخوای دنا یا پرشیا یا ماشینهای چینی بخری من آریو را پیشنهاد میکنم چون قیمتش خوبه اگه تبلیغ خوبی داشت جز بهترین ماشینها داخل ایران بود

    امیر امیر (3 آبان 99 ساعت 17:51)

    داداش جوک خنده داری بود.ولی دیگه جای دیگه نگو

  • بهروز بهروز (11 اردیبهشت 99 ساعت 10:03)

    فقط یه خورده شتاب اولیه ش کمه دوم قطعاتش گیر نمیاد الان من چند روز دنبال اهرم از کردن درب باک هستم گیر نمیاد

  • علی دهقان علی دهقان (5 اسفند 98 ساعت 14:24)

    با سلام.
    خلاصه :من بعد از دو ماه تحقیق، در رنج توان مالیم، آریو دنده ای خریدم و از خریدم واقعا راضی هستم.قبلا هم 206 مدل 83 ،سمند های مدل 83 و 93 و پژو پارس 97 داشتم.
    تشریح :با توجه به شرایط جامعه که پول درآوردن واقعا سخت شده و همه سعی می کنند پولشون رو حیف نکنن،واسه خرید ماشین تو بازه قیمت 110 تا 130 میلیون بدون تعصب خیییلی تحقیق کردن،از خودرو های سایپا،ایران خودرو،مدیران و... حتی چینی.در سایت ها در مورد آریو نظرات خییلی ضد و نقیض بود و تقریبا منفی و در کمال ناباوری نظرات مصرف کنندگان مثبت تر از سایت ها بود،واسه همین چند بار خودم رفتم پشت ماشین کسایی که میفروختن نشستم و خیلی وسواسانه تست کردم.اولین چیزی که برام خوش آیند بود دلبازی داخل کابین بود،به نظر من همه چیز جای خودشه و ترکیب رنگ ها و طراحی عالیه بخصوص رودری ها و داشبورد طرف شاگرد.ولی اصلا اسپرتی نیست و بیشتر باکلاسه،.متریال داخل کابین، بین این رده ماشین ها واقعا عالیه و خیلی تمیز تولید شده(تمیزی از این جهت که جای قالب ریزی و سمباده و ...وجود نداره)داخل ماشین،بدنه بدون صدا و نرم و راحت(ماشینی که من خریده ام طاقچه عقب یه صدای ریزی داشت که با یه ابر کوچیک حل شد)،صفحه کیلومتر ماشین با توجه به کلاس خودرو خوبه ولی به قول معروف رزولیشن عدد ها میتونست خیلی بهتر و ظریف تر باشه،دسته کنترل ها مثل راهنما و برف پاکن با کیفیت و بدون صدا،در ضمن،صدای موتور تو کابین کمتر از صدای صدای ماشین هایی هست که داشتم و صداش به اندازه ای بوده که ، کسایی که تو ماشین نشستن در موردش حرفی نزدن (یعنی توجهشون رو جلب نکرده)البته تو دور های پایین خیییلی کم صداست و تو دور های بالا به هیچ وجه اذیت کننده نیست و معمولی مایل به اسپرت،بخاری ماشین خیلی ضعیفه و گرمایه خوبی نمیده،داشبورتش چراغ نداره که تو این رنج قیمت خوب نیست،بیرون ماشین من خودم بشخصه قسمت جلو رو بیشتر از نمای پشتی دوس دارم ولی طرح اتصال ستون های پشتی به گلگیر های عقبی جالبه بخصوص تو زمان شستشوی ماشن که ماشین بازا میدونن چی میگم،داخل صندوق عقب بزرگه و آچار و چک رو خیلی شیک جاساز کردن،در مورد تایر ها اولش میخاستم بعد خریدم رینگ هاشو النترایی کنم ولی بعد خرید دیدم صاحب قبلی سایز تایر ها رو 205 کرده که رخ ماشین رو خیلی بهتر کرده دیگه بهشون دست نزدم،راستس یه مدیاپلیر 11 اینچی اندروید با کنترل رو فرمونی مرغوب هم روش انداخته که کابین ماشین رو خییلی بهتر کرده(دستش درد نکنه).در مورد موتور،چیزی که وقتی کاپوت موتور رو می دادم بالا توجهم رو جلب کرد اول سنگینی درب موتور بود که معلومه مقاومت خوبی داره و دومش بی کیفیتی درب رادیاتور بود که میتونست خیلی بهتر باشه.در مورد نمای موتور چون تا حالا تعمیر کار نرفتم و یه کاور هم روش گذاشتن، اصلا نمای موتور مشخص نیست تا در موردش نظر بدم ولی بیصدا و بدون لرزش کار میکنه،در مورد شتاب ،یه وقتایی پدال رو که فشار دادم ماشین سریع شتاب گرفته بعضی وقتی هم کند بوده،در کل ماشین پر شتابی نیست البته این روهم بگم که تا حالا کورس نذاشتم که مقایسش کنم،شاید کابین ماشین راحت بوده و شتاب رو نشون نداده چون تو سرعت که اینطوری بوده،یعنی انقدر داخل کابین راحت هست که اصلا متوجه نمیشی داری تند میری،در مورد گیربکس،چون به گیربکس های اتومات 4 سرعته علاقه ندارم گیربکس دستی انتخاب کردم که بیصدا کار میکنه ودنده ها نرم هستن ولی اگر اتوماتش 5 سرعته بود اونو انتخاب می کردم جالب اینکه قبلن ها اتومات و دستی از نظر قیمت زیاد با هم فرق نداشتن ولی این اواخر تفاوت قیمتشون بیشتر شده.
    در مورد قطعات ماشین هم،خوشبختانه تا حالا واسه خودم چیزی لازم نشده ولی تا جایی که من گشتم، قطعاتش در بازار اینترنتی خییلی بهتر از بازار و مغازه هست.
    این نظر کلی من بود.انشالله مفید بوده باشه.

  • علی علی (23 آبان 98 ساعت 10:15)

    سلام
    من انواع خودروهاراداشته ام ونظری که خدمت شمامیگم جنبه تجربه شخصی رادارد
    آریوازنظرجاداربودن وایمنی ماشین بسیارخوب است
    ولی چندنقص دراین خودرووجودداردکه اگرخریدارباآین مواردکناربیادماشین بدی نیست
    کمکهای جلوی آن زودخراب میشود.درسرعت به خاطرکیفیت کم نواردورشیشه صدای بادداخل کابین میپیچد.درسربالایی به اگرشتاب مناسبی نگرفته باشیدبه شدت سرعت افت میکند.

  • صادق سیاحی صادق سیاحی (17 آبان 98 ساعت 01:20)

    خودروی خوبیه امتحان کنید

  • پیمان پیمان (15 آبان 98 ساعت 08:03)

    سلام باتوجه به پرداخت اریو ماشین بسیار خوب و محکم وایمنی میباشد،اصل ماشین موتور ،گیربگس،وشاسی هستش که اریو دارای موتور خوب وگیربگس عالی والبته شاسی محکمی است،این بزک دوزکهام هم فقط بدرد افراد ماشین ندیده میخوره،
    وترمز خوبیم داره که هنگام رانندگی درسرعت بالا اعتماد بنفس راننده رو تامین میکنه،
    جاردار وراحت وکم صدا
    درکل گزینه خیلی خوبی نسبت بع خیلی از ماشینهای موجود هست

  • فرهاد فرهاد (4 آبان 98 ساعت 13:22)

    نزدیک به یک سال ونیم یک آریو دستی خریدم که پس از 2ماه واشیر دور شیشه درب آن خراب شد که به نمایندگی آن مراجعه شد ودرخواست جهت تعویض آن ارسال شد که پس از گذشت حدود 7ماه به نمایندگی مراجعه نمودم جهت پیگری قطعه قبلی ودرست کردن دسته موتور عنوان کردند تاکنون قطعه قبلی ارسال نشده وجهت دسته موتور مجددادرخواست به مرکز ارسال شد که پس ازیک ماه نمایندگی عنوان کردند که قطعه ارسال نشده که باخدمات مرکز(096550) جهت مشخص شدن وضعیت درخواست تماس گرفته شد وعنوان نمودند قطعه وجود ندارد پس اگر بعد ازفروش قادر به خدمات رسانی نیستند چرا خودرو تولید ودرتبلیغات خود خدمات پس ازفروش می زنند وقتی جهت تهیه یک قطعه ماهها باید صبر کرد وماشین درپارکینگ بماندتبلیغ نکنند

    علی علی (8 آبان 98 ساعت 00:26)

    من هم یک تیبا گرفتم و نمایندگی کمک درخواست داد بعد از دو هفته هیچ قطعه ای نفرستادند ولی کی از بچه های نمایندگی گفت باید هر روز زنگ بزنی به دفتر مرکزی همان شماره و سیریش بشی تا به کارت رسیدگی بکنند و من هم همین کار رو کردم عرض یک هفته قطعه حاظر شد

  • مهدی مهدی (1 آبان 98 ساعت 15:43)

    آریو عالی است.موتور میتسوبیشی.اتاق تویوتا آلیون.گیربکس پاورتک کره ای و هوشمند. هر 4 ترمزدیسکی/جادار / هندلینگ خوب/شتاب مناسب (طبق سایت ها 11.2)/لطفا این سایت هم تست شتاب را روی این خودروانجام دهد. ./ترمز ها عالی/ داری5 ستاره ایمنی تصادف / 4ستاره کیفی از خودروسازی/بسیار نرم و جادار و مناسب خانواده/ از سال 96 خودرو را دارم واقعا سواری اش مخصوصا درمسافرت ها قابل مقایسه باقیمتش نیست./ مصرف کم /تا کنون بیشاز 40 هزار کیلوتر در انواع جاده ها باآن سفرکرده ام. /گیربکس بسیار هوشمند و به نظرم در آینده ی نه چندان دور مردم این خودرورابیشترخواهند شناخت و هنوز گمنام وناشناخته است و بنا به دلایلی مافیای قدرت همواره به عمد آن را تضعیف می کند تا دنا و اچ سی کراس و جیسی 6 و .. رابا قیمت های کذاییبه مردم غالب نمایند.
    لطفا از رانندگان تاکسی و هر آن کس که واقعا بااین خودرو مانوس است ازنزدیک مشاوره بگیرید وبسیار ی ازدروغ ها ی سایت ها که گاه نظراتشان به طنزمیماند را باور نفرمایید.

  • آرمان آرمان (30 مهر 98 ساعت 15:24)

    ماشینی که سانروفش برداشتند مانیتورشو برداشتند صندق پرون و و در باک هندلی کردند خدا میدونه دیگه از چیای این ماشین زدند تا این ******هست من میگم نخرید پروشون نکنید کمترین آپشن با بالاترین قیمت میدند به مردم

  • رامین رامین (21 مهر 98 ساعت 14:21)

    یه سوال داشتم ماشین مدل آخر سال ۹۶ باهر یه ترمز حتی کوچک یه صدای تقه میاد نمایندگی بردم میگه مربوط به گیربکس cvtماشین که من قانع نشدم گفتم اگه اینجوری بود باید همه خودروهای این مدل این صدا را داشتن..خواهشا کسی اطلاع داره منو راهنمایی کنه ؟

  • مهدی660 مهدی660 (15 مهر 98 ساعت 17:24)

    سلام
    فقط اینو بگم که در حق این ماشین ظلم شده، اگر راجع به این ماشین بیشتر تبلیغ میشد الان اینطوری ناشناخته نمیموند.
    من نزدیک به دو سال دارمش وهر روز بیشتر ازش خوشم میاد.
    بعضی از سایت‌ها عمدا این ماشین رو بد جلوه میدن، نمیدونم یا اصلا سوار نشدن یا قصد خاصی دارن

    امیر امیر (2 آذر 98 ساعت 23:04)

    سلام
    جناب مصرف این ماشین چجوریه؟ و قطعاتش؟
    من برای پمپ بنزین یا کیت بخاری ساینا هفته ها توی بازار بودم ایا کلیه قطعات این ماشین هست؟ قیمت قطعاتش بالا نیست؟

    با تشکر

  • حسام حسام (13 مهر 98 ساعت 22:06)

    سلام
    میخوام این ماشینو بخرم
    چطور ماشینیه؟

    رضا رضا (29 تیر 99 ساعت 12:53)

    سواریش عالی از سمند و پرشیا ودنا وماشینای چینی تو بازر خیلی بهتره از لحاظ قیمتی هم خیلی خوبه اگه تبلیغ خوبی داشت یکی از بهترین خوروها بود

  • کوروش کوروش (3 مهر 98 ساعت 21:33)

    با سلام من ازرای۲۰۰۷ داشنم فروختم اریو خریدم واقعا بهترین قدرتی با سیستم ترمز و پایداری عالی .جا دار با کلاس خودروی مدرن در سایت ها طراحی اینو قدیمی عنوان میکنن این طراحیش کجا قدیمیه بله در ژاپن قدیمیه نه اینجا .در ایران یه خودروی مدرنه در خریدنش شک نکنید که من سراتو هم داشنم از سراتو سرتره با نصف قیمت البته اگز مردم بشناسن قیمت میشه ۴۰۰ میلیون

  • ستاره ستاره (27 شهریور 98 ساعت 19:00)

    آریو در کل ماشین خوبیه فقط توی سربالایی یه کم گیج میزنه (:
    توی مسافرت با 5 نفر سرنشین و بار صندوق عقب توی دست اندازا از خجالت سیستم تعلیق دراومدیم ( اخه با پژو پارس با همین وضعیت چنین اتفاقی نیفتاد) ک گمونم با ی سینی گذاشتن درس میشه مشکلش

  • احمد احمد (19 شهریور 98 ساعت 13:02)

    سلام. من تازه خریدمش و تو همین ۱۰۰۰ کیلومتری که رفتم خیلی عالیه، بااین پول با این امکانات با این کیفیت، چی میتونید بخرید. سمند بدون اپشن و ایمنی ۸۵۰۰۰۰۰۰۰میلیون ، این خودرو ۱۲۰۰۰۰۰۰۰۰ ، این خیلی بهتره، من خیلی راضیم.

    خیلی زیباست. خیلی عالیه. خیلی خوبه. حیف این ماشین نیست. اصلا شک نکنید

  • فرشاد فرشاد (11 شهریور 98 ساعت 15:55)

    2ساله خریدم 54هزار تا رفتم باید این ماشین رو سوار شی یه مسافرت هم بری بعد ببینی میتونی دیگه سوار کمتر از مزدابشی یا نه بسیار خودروی خوبیه من از اول هم بهش اطمینان داشتم وبا تحقیق خریدم و راضی ام مث ساعت داره کار میکنه.

  • ارمان ارمان (26 مرداد 98 ساعت 02:30)

    باسلام درایران اگر کامیونی جدید دربیاد اگر مردم نقدش کنن بدشو بگن این کامیون بعدها بهترین میشه منم با همون فرمول اریو رو انتخاب کردم که بهترین شده تویوتا بوده و حس تویوتا رو میده اریو الان نصف قیمتشو داره

  • matin matin (2 مرداد 98 ساعت 18:53)

    دو ساله این ماشین رو دارم و خیلی راضی هستم. نمیدونم چرا سایتها در موردش دروغ مینویسن.