1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. سوزوکی
  4. گرند ویتارا
  5. 2400 اتوماتیک (1386-1392)

سوزوکی گرند ویتارا 2400 اتوماتیک 1386-1392

Suzuki Grand vitara 2.4L Automatic 1386-1392

تیپ ها
  • تعیین نشده
  • تعیین نشده
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
شاسی بلند
2393 سی سی
بنزین سوز
4
اتوماتیک
9.7 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروسوزوکی گرند ویتارا 2400 اتوماتیک 1386-1392

سوزوکی گرند ویتارا (Suzuki Grand Vitara) خودرویی است که از سال ۱۹۸۸ تاکنون در هاماماتسو، ژاپن، کانادا، لینارس، اندلس، اسپانیا، ژاپن، اکوادور و آرژانتین و از سال۱۳۸۶ در ایران و با نام گراند ویتارا تولید شده‌است. گرند ویتارا در کلاس SUVهای کوچک قرار دارد. این خودرو ۲دیفرانسیل بوده و با گیربکس‌های ۵ دندهٔ دستی و ۴ دندهٔ اتوماتیک عرضه می‌شود. چند سال پس از تولید مدل 2 لیتزی سوزوکی، شرکت ایران خودرو بنا بر تقاضای بازار مبنی بر عرضه مدلی قوی تر و مجهزتر از سوزوکی گراند‌ویتارا به بازار، به این نیاز پاسخ گفت و گونه 2400 سی سی این خودرو را با تجهیزات ایمنی، رفاهی و عملکردی بیشتر و کیفیت بالاتر به بازار ارائه کرد.

گالری سوزوکی گرند ویتارا 2400 اتوماتیک 1386-1392

نظرات کاربران
  • احمد 12 آبان 1399 ساعت 10:16

    سلام .خودرو من روغن کم می کند خواستم بدونم مشکل از کجاست .گفتند همه مدلهای اولیه این مشکل را دارد و مربوط به روغن سوزی نیست خواستم ببینم همینطور است ؟؟

  • فرهاد 19 مهر 1398 ساعت 02:19

    متاسفاته این ماشین در مدل ۲۴۰۰ اتومات کلاس ۸ مدل ۸۹ دارای کیفیت رنک ضعیف وبد در تولیدات ایران خودرو میباشد و از نظر موتر از ناحیه اویل پمپ بسیار ضعیف و شدیدا در معرض یاتاقان زدن میباشد بااینکه اتومات هم بوده ولی از لحاظترمز های جلو بسیار پر مصرف و در صدهزار کیلومتر ۶ بار لنت ترمز تعویض شد و فیلتر اتاق وروغن ان بسیار ناکارامد است واز نظر من سمند با تمام نقاط ضعفش کارامد تر از سوزوکی گراند ویتا را میباشد

  • سید 22 دی 1395 ساعت 10:23

    با سلام ، میخواستم بدونم کیفیت سوزوکی های اتومات جدید چطوره و جایی برای نصب آپشن هایی مثل سانروف و غیره هست که مورد تایید باشه و گارانتی خودرو رو از بین نبره

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو سوزوکی گرند ویتارا 2400 اتوماتیک 1386-1392
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایساکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه شاسی بلند
  • کلاس اتومبیل J Segment
  • وزن 1567 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 225/70R16
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 225/70R16

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 2393 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 169 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 227 نیوتون متر در 3800 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 70.4 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 66 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 5w30 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 2 5w30 SL
  • روغن مناسب برای خودرو 3 10w40 SM

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک
  • تعداد دنده (جلو) 4
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو چهار چرخ محرک

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب اتصال چندگانه ( مولتی لینک )
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 12 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 12.5 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 8.1 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 9.7 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4
  • ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 4

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 12 ماه یا 30 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 6 عدد کیسه هوای ایمنی که شامل : 2 عدد برای راننده و سرنشین,2 عدد جانبی نصب شده برای سرنشینان جلو,2 عدد پرده ای نصب شده برای سرنشینان جلو و عقب
  • سیستم های پایداری و کمک راننده ABS دارای 4 کاناله به همراه EBD
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم کلید ضد سرقت ، دارای قفل مرکزی در اختیار راننده ، دارای ریموت کنترل رادیویی
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک قابلیت تنظیم در 2 جهت عمودی و افقی ، دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو ، قابلیت پخش CD
  • سیستمهای مولتی مدیا مانیتور LCD هفت اینچ لمسی برای سرنشینان جلو,2 عدد مانیتور پشت سری برای سرنشینان عقب,امکان پخش از روی کارت SD و فلش,امکان برقراری ارتباط بلوتوث,دارای تیونر تلویزیون,دارای کنترل از راه دور بیسیم
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش چرم سفارشی ، صندلی راننده دارای تنظیم دستی ، دارای سیستم گرمکن صندلی های جلو سفارشی ، ماساژور صندلی راننده سفارشی
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرم شفارشی ، قابلیت تا شوندگی
  • سیستم آیینه ها آینه های خارجی با تنظیم برقی به همراه راهنمای سفارشی و دارای گرمکن سفارشی
  • سیستم شیشه ها تنظیم برقی تمام پنجره ها
  • سیستم های سقف سانروف سفارشی با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای هالوژنی ، دارای مه شکن سفارشی
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن
  • سیستم های کمک رانندگی سیستم کروز کنترل هوشمندسفارشی ، دوربین دید عقب سفارشی
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • احمد احمد (12 آبان 1399 ساعت 10:16)

    سلام .خودرو من روغن کم می کند خواستم بدونم مشکل از کجاست .گفتند همه مدلهای اولیه این مشکل را دارد و مربوط به روغن سوزی نیست خواستم ببینم همینطور است ؟؟

  • فرهاد فرهاد (19 مهر 1398 ساعت 02:19)

    متاسفاته این ماشین در مدل ۲۴۰۰ اتومات کلاس ۸ مدل ۸۹ دارای کیفیت رنک ضعیف وبد در تولیدات ایران خودرو میباشد و از نظر موتر از ناحیه اویل پمپ بسیار ضعیف و شدیدا در معرض یاتاقان زدن میباشد بااینکه اتومات هم بوده ولی از لحاظترمز های جلو بسیار پر مصرف و در صدهزار کیلومتر ۶ بار لنت ترمز تعویض شد و فیلتر اتاق وروغن ان بسیار ناکارامد است واز نظر من سمند با تمام نقاط ضعفش کارامد تر از سوزوکی گراند ویتا را میباشد

  • سید سید (22 دی 1395 ساعت 10:23)

    با سلام ، میخواستم بدونم کیفیت سوزوکی های اتومات جدید چطوره و جایی برای نصب آپشن هایی مثل سانروف و غیره هست که مورد تایید باشه و گارانتی خودرو رو از بین نبره

  • بهرام بهرام (22 آبان 1395 ساعت 23:25)

    سلام.کسی درباره تاخیر تحویل ایران خودرو اطلاع داره؟

    ح .ض ح .ض (7 آذر 1395 ساعت 18:03)

    اگه مثل بنده ماشین شما رو تحویل بدن باید از خیرش بگذری بنده زمانیکه 58 قیمتش بود با 40م ثبت نام زمانیکه 125 میلیون شد تحویل گرفتم ؟!! در مجموع ماشین بی نقصیه! نجیب زاده ای ژاپنی است****

  • mohsen mohsen (5 مهر 1395 ساعت 15:12)

    در مشخصات خودرو مدل 95 تغییراتی ایجاد شده که لازم است در سایت وزین شما آپدیت گردد. سرعت این خودرو تا 220 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته و استاندارد آلایندگی هم یورو 5 شده است . منبع سایت ایران خودرو

  • حیدرمحمدعلی حیدرمحمدعلی (27 فروردین 1394 ساعت 14:15)

    در کل ماشینه خوبیه سوارش شدم ولی این خودرو اگه وارد میشد بالای 200تومن بود به خاطر گمرکیش

  • دانوش دانوش (21 آبان 1393 ساعت 14:30)

    یک سوال ..برای فعال سازی ایربگ سوزوکی باید اقدامی انجام داد یا نه؟
    وقتی هم بخوایم از دنده اتومات خارجش کنیم باید چیکار کنیم؟

    امیر ماشین باز امیر ماشین باز (6 آذر 1393 ساعت 11:38)

    سلام دوست عزیز اگر چراغ زرد رنگ ایربگ در هنگام روشن بودن اتومبیل برروی کیلومتر شمار خاموش باشد به معنی فعال بودن ایربگ می باشد در مورد گیربکس اتوماتیک سوزوکی از نوع تیپ ترونیک نمیباشد یعنی قابلیت تعویض دستی دنده به صورت مستقیم ندارد البته میتوان اون را به صورت غیر مستقیم انجام داد یعنی گیربکس را رو L گذاشته سپس برروی 2L و 3L قرارد که از نظر من اینکار درست نیست زیرا به گیربکس فشار زیادی وارد میشود و همان حالت اتوماتیک بهتر میباشد

  • امیر ماشین باز امیر ماشین باز (16 اسفند 1392 ساعت 10:39)

    با سلام من در حدود 1 هفته این اتومبیل در اختیارم بوده و توی این یه هفته کاملا این اتومبیل را بررسی کرده ام از خوبی های اون می تونم بگم که خودروی خوشدستی ابعاد مناسبی داره و در شهر به راحتی می توانید اونو پارک کنید دید اینه ها و جلو، اطراف ان بسیار خوب است از نظر امکانات هم در تیپ 8 قابل قبول است ولی کمبود هایی دارد مثلا این خودرو سانروف ندارد در حالی که بسیاری از رقبایش سقف پانوراما دارد دومین ایراد که میتوان گرفت حذف شدن سیستم کنترل و پایداری (esp) توسط ایران خودرو است که به شدت بر روی هندلینگ ان اثر منفی گذاشته است و در سرعت های بالی 100 کیلومتر کمی دچار اشفتگی میشود صندلی های اون هم اصلا خوب نیستند و مناسب یک خودرو در این قمیت نیست ولی فضای سرنشینان هم در ردیف جلو و هم عقب خوب است وفضای صندوق عقب هم بزرگ وقابل قبول است اما یکی از اصلی ترین مشکل های ویتارا گیربکس اتوکاتیک وقدیمی اون است که اصلا با موتور 2400 cc ان هماهنگ نیست و باعث می شود در جاهایی که نیازمند سبقت های سریع هستید این گربکس اصلا جوابگو نیست ولی موتور اون بسیار نرم کار می کند و زمانی که ئر جا کار می کند فکر می کنید که موتور ان خاموش است موتور جدید ان هم نسبت به موتور 2000cc ان بهتر عمل کرده و مانند ان بسیار کند و ازار دهنده نیست ولی خب به علت گیریکس قدیمی اون باعث میشود که حتی از نیسان قشقایی 140 اسب بخاری در شتاب اولیه جا بماند اما در کل برای ویتارا این قیمت واقعا بالاست و اصلا نمیارزد چون با این قیمت انتخاب های بهتری وجود دارد اگر قیمت ان با نرخ الان زیر 100میلیون بود خوب می شد