1. خانه
  2. خودروها
  3. تویوتا
  4. یاریس
  5. صندوق دار (2005-2011)

تویوتا یاریس صندوق دار 2005-2011

Toyota Yaris Sedan 2005-2011

مشخصات کلی

صندوق دار
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1299 cc
بنزین سوز
4
اتوماتیک
6.3 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

تویوتا یاریس - Toyota Yaris یکی از بهترین‌های کلاس B segment بوده و هست و معمولا به‌راحتی در خیابان‌های باریک به مانور می‌پردازد و برخورداری از کیفیت ساخت بالا، طراحی مناسب و جذابیت‌های بصری همواره از نقاط قوت این محصول تویوتا بوده است؛ با این حال کارخانه تویوتا مطابق معمول به فکر راه‌هایی برای جلب رضایت همه اقشار خریداران بوده است. 

مدیا گالری

نظرات کاربران
  • Mozhgan 12 دی 1396 ساعت 12:45

    درسته موتورش ۱۵۰۰ولی تو جاده تا ۱۶۰ هم رفتیم..منم اولش فک نمیکردم تو جاده جواب بده ولی واقعا عالی بود..حتی با کولر روشن توی سربالایی رفتم اما خب رو حالت دنده دستی..

  • پرسپولیس 2 شهریور 1396 ساعت 12:05

    ماشینش عالیه کم مصرف نرم و کم اصطلاک فقط قیمتش بالاست

  • Mehdi 19 اردیبهشت 1396 ساعت 22:17

    برای داخل شهر عالیه خارج شهر هم اگه میتونید بالای ١٢٠تا برید یکم ضعیفه در کل استهلاک کم تکنولوژیه ژاپن رانندگی راحت در شهر من که بسیا ر راضیم الانم که چند ساله دارم مشکلی باهاش ندارم

اضافه کردن نظر

اطلاعات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ژاپن
  • نام خودرو تویوتا یاریس صندوق دار 2005-2011
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایرتویا

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل B Segment
  • وزن 1055 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 175/70 R 14
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 175/70 R 14

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1299 cc
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق مستقیم
  • ظرفیت باک 42 لیتر لیتر
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 84 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 121 نیوتون متر در 4400 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 64.6 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک
  • تعداد دنده (جلو) 4
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم مدیریت پایداری خودرو
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی خنک شونده

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق عقب مک فرسون مستقل برای هر چرخ
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 12 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری 6.9 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی 5.4 لیتر در 100 کیلومتر
  • سیکل ترکیبی مصرف سوخت 6.3 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5
  • ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 5

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 60 ماه یا 100 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 6 عدد کیسه هوای ایمنی که شامل :جلو ، جانبی ، زانویی
  • سیستم های پایداری و کمک راننده BA , TRC , VSC , ABS , EBD
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دارای سیستم کلید هوشمند ضد سرقت ، مجهز به ریموت کنترل ، سیستم باز و بسته شدن دربها بدون کلید
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی الکتریکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت
  • نوع غربیلک 3 شاخه اسپرت به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان ، دارای روکش چرمی
  • سیستمهای تهویه مطبوع دارای سیستم تهویه مطبوع کنترل دستی
  • سیستم صوتی و تصویری سیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD ، دارای پورت USB ، AUX ، iPod Cable
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده
  • سیستم صندلیهای جلو دارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، دارای روکش چرم ، صندلی راننده دارای تنظیم دستی
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرم ، دارای پشت سری فعال و هوشمند ، دارای قابلیت تا شوندگی
  • سیستم آیینه ها تنظیم برقی به همراه راهنمای LED
  • سیستم شیشه ها تنظیم برقی تمام پنجره ها
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای جلو هالوژن به همراه تنظیم دستی نور چراغها
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • Mozhgan Mozhgan (12 دی 96 ساعت 12:45)

    درسته موتورش ۱۵۰۰ولی تو جاده تا ۱۶۰ هم رفتیم..منم اولش فک نمیکردم تو جاده جواب بده ولی واقعا عالی بود..حتی با کولر روشن توی سربالایی رفتم اما خب رو حالت دنده دستی..

  • پرسپولیس پرسپولیس (2 شهریور 96 ساعت 12:05)

    ماشینش عالیه کم مصرف نرم و کم اصطلاک فقط قیمتش بالاست

  • Mehdi Mehdi (19 اردیبهشت 96 ساعت 22:17)

    برای داخل شهر عالیه خارج شهر هم اگه میتونید بالای ١٢٠تا برید یکم ضعیفه
    در کل استهلاک کم تکنولوژیه ژاپن رانندگی راحت در شهر
    من که بسیا ر راضیم
    الانم که چند ساله دارم مشکلی باهاش ندارم

  • مازیار مازیار (28 فروردین 96 ساعت 13:23)

    حجم موتورش کم باشه از نظر طراحی نقطه ضعف حساب نمیشه. نسبت توان به وزن کل خودرو یا گشتاور ماکزیمم به مصرف سوخت می تونه شاخص باشه، برای ایرانیها که اکثرا تک سر نشین هستن عالیه.

  • منصور شیراز منصور شیراز (19 بهمن 95 ساعت 22:55)

    چه دردیه اخه 110 ملیون بدی یاریس با موتور نه چندان قوی که چی بشه...ماشین ماشین هس با 40 تومن یه ال 90 اتومات تمیز میخرم که هم موتورش قوی تره و هم اگه به چیزی خورد بهم فشار نیاد

  • مصطفی مصطفی (25 آبان 95 ساعت 09:47)

    **** توی صندوق عقبش
    بعد دیدم بوش نمیاد
    این یعنی ماشین خوبیه
    البته در سرعت بالا بو نمیده

  • فرهاد مسعودی هفتاد فرهاد مسعودی هفتاد (27 شهریور 94 ساعت 04:12)

    ماشین خیلی خوب . نرم ، کم مصرف ، نمای بیرون زیبا ، و جا دار بخصوص صندلی عقب و صندوق . اما برسیم به عیبش داشبورد واقعا زشته . خدا را شکر در مدلهای بعد خود تویوتا هم فهمید چقدر خراب کرده و درستش کرد .

  • جوانلو جوانلو (15 مهر 93 ساعت 17:40)

    نقطع ضعفش: حجم موتورش خیلی کمه، در حد پراید.

  • نیماکورکی نیماکورکی (6 مهر 93 ساعت 02:38)

    نسبت به قیمتش افتضاااس

  • یوونتوس یوونتوس (3 مهر 93 ساعت 09:37)

    ماشین خوبیه ولی با این قیمت نمی ارزه.




خودروهای هم رده