1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. تویوتا
  4. پریوس
  5. هیبریدی (2015-2021)

تویوتا پریوس هیبریدی 2015-2021

Toyota Prius Hybrid 2015-2021

تیپ ها

اطلاعات کلی

  • تعیین نشده
  • 1,050,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
هیبریدی
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1798 سی سی
هیبرید
4
انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
3.5 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

نسل اول تویوتا پریوس - Toyota Prius سال 1997 عرضه شد. پریوس پرفروش ترین خودرو هیبریدی جهان است. این خودرو در کلاس خودروی هاچبک سایز متوسط دسته بندی می شود.

مدیا گالری

نظرات کاربران
  • رامیز 15 تیر 1400 ساعت 22:57

    با سلام ، تفاوت تیپ c و تیپ ۳ پریوس در چی هست؟ کدومشون امکانات بیشتری دارن؟

  • روح الله خوشخو 10 فروردین 1400 ساعت 19:43

    ماه آینده قراره بخرمش خواستم اطلاعات بیشتری ازش به دست بیارم ولی در کل اولین باری که سوراش شدم تفاوت های کلی و ویژه ای رو نسبت به سایر ماشین ها متوجه شد بی نظیره

  • پرهام مهاجری 20 بهمن 1399 ساعت 09:27

    واقعا پریوس عالیه اما قیمتش از ماشین های ایران خودرو هم ارزون تره

اضافه کردن نظر

مشخصات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ژاپن
  • نام خودرو تویوتا پریوس هیبریدی 2015-2021
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایرتویا

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1394 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 195/65R15
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 195/65R15

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1798 سی سی
  • نوع موتور هیبرید
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتور پاچش مستقیم
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 121
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 142
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 67.3 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 43 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 0w20 SN
  • روغن مناسب برای خودرو 2 5w30 SN
  • روغن مناسب برای خودرو 3 5w30 SM

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز ABS/EBD/BAS
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب نیمه مستقل ،بازویی دوبل جناغی به همراه میل موج گیر
  • نوع سیستم فرمان برقی (ESP) تنظیم دستی تلسکوپی و ارتفاع

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 176 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 9.6 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 3.3 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 3.7 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 3.5 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 6
  • ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 5

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 5 سال

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 7 عدد (جانبی ،زانویی ، پرده ای )
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی ترمز (BAS) ، سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC)، سیستم کنترل لغزش خودرو (TRC)
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی کیسه های هوا برای راننده، سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو، پرده ای و زانویی راننده ، سیستم هشدار دهنده فشار باد لاستیک ها
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری تنظیم دستی
  • نوع غربیلک فرمان برقی به همراه تنظیم دستی به صورت تلسکوپی و ارتفاع و کنترلر های بلوتوث و سیستم صوتی
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک همراه با سنسور رطوبت
  • سیستم صوتی و تصویری سیستم صوتی و مولتی مدیا JBL - صفحه نمایشگر تاچ- NAVIGATION-BLUETOOTH -USB- AUX (غیر فعال در ایران) - ده عدد اسپیکر (O)
  • سیستمهای مولتی مدیا NAVIGATION-BLUETOOTH-USB-AUX
  • سیستم صندلیهای جلو تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ حالت و سرنشین جلو ۴ حالت - تنظیم برقی گودی کمر صندلی راننده (O)
  • سیستم صندلیهای عقب صندلی های عقب تاشو ۶۰/40 - کنسول برای سرنشینان عقب
  • سیستم آیینه ها آینه های هم رنگ با بدنه ، چراغ راهنما روی آینه های جانبی، آینه های تاشو برقی
  • سیستم شیشه ها برقی - شیشه های جانبی و عقب مانع از ورود اشعه UV
  • سیستم های سقف ساده
  • سیستم روشنایی جلو کنترل اتوماتیک چراغ های جلو (Auto levelling) ، سیستم روشنایی در روز (DRL)
  • سیستم روشنایی عقب چراغ های ال ای دی / دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سنسور عقب - دوربین عقب
  • سیستم های کمک رانندگی کروز کنترل - سیستم هوشمند ورود بدون کلید با دکمه استارت – سیستم تشخیص نقاط کور در آینه های جانبی (BSM) - سیستم هشدار وجود مانع در نقاط کور هنگام حرکت به عقب (O) (RCTA) - انتخاب نحوه رانندگی EV و ECO,SPORT,NORMAL
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • رامیز رامیز (15 تیر 1400 ساعت 22:57)

    با سلام ، تفاوت تیپ c و تیپ ۳ پریوس در چی هست؟ کدومشون امکانات بیشتری دارن؟

  • روح الله خوشخو روح الله خوشخو (10 فروردین 1400 ساعت 19:43)

    ماه آینده قراره بخرمش خواستم اطلاعات بیشتری ازش به دست بیارم
    ولی در کل اولین باری که سوراش شدم تفاوت های کلی و ویژه ای رو نسبت به سایر ماشین ها متوجه شد
    بی نظیره

  • پرهام مهاجری پرهام مهاجری (20 بهمن 1399 ساعت 09:27)

    واقعا پریوس عالیه اما قیمتش از ماشین های ایران خودرو هم ارزون تره

  • تنهاخدا تنهاخدا (26 دی 1399 ساعت 18:39)

    همه چیزش وسطه آمپرکیلومترو...فرمونش هم وسط بوددیگه عالی میشد راننده راحترهمه چیزرامیدیداینجوری گردن دردمیگیره نگاه صفحه بکنه

  • پویا پویا (24 آذر 1399 ساعت 21:53)

    من دارم تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر مصرفش عالیه در کل ماشین بی ازاریه

  • تنهاخدا تنهاخدا (19 آذر 1399 ساعت 20:50)

    به نظرمن خیلی قشنگه وطراحی منحصربه فردی داره کاش یکیشوخدانصیب من میکردانشا؛الله

    پرهام مهاجری پرهام مهاجری (20 بهمن 1399 ساعت 09:21)

    خب بخرش گرون نیست

  • Haleh Haleh (10 مهر 1399 ساعت 17:44)

    دوستان من میخوام یه ماشین هایبرید بگیرم به دلیل اینکه مصرف بنزین رو کم کنم به نظر شما ماشین های برقی مثل هایبرید بهتره یا کلا برقی مثل تسلا و سمارت؟!

  • مجید مجید (4 مهر 1399 ساعت 12:24)

    درود بر دوستان.بنده سال ۲۰۱۷ که خودرو خیلی ارزان تر از حالا بود یک پریوس دست دوم که در حد نو بود را به قیمت صد و هفتاد میلیون خریدم و تا اکنون از این خودرو استفاده کرده ام.خودروی با کیفیت،کم مصرف و بسیار کم استهلاکی است اما قطعات یدکی و سرویس های این خودرو گران هستند.البته در مورد نوع طراحی این خودرو هم بارها از اطرافیان تیکه شنیده ام.خیلی ها نوع خاص طراحی این خودرو را دوست ندارند و اعتقاد دارند که به عنوان یک خودرو خیلی زشت است.بنده که راضی هستم.قبل از آن یک سوناتا شرکتی ۲۰۰۹ داشتم که آنهم واقعا خوب بود.شاید باور نکنید ولی بنده حدود سی سال پیش از ژیان شروع کردم و یک سال ژیان داشتم.انواع خودرو مثل ژیان،رنو،پیکان،پراید و دوو سی یلو را هم خریدم و استفاده کردم.

    پرهام مهاجری پرهام مهاجری (20 بهمن 1399 ساعت 09:25)

    نگران نباش کمتر از ۲۰۱۵ پرخرجه حالا اصلا صدمه نمیبینه جزء قالپاق ماشین که دزدیده میشه

  • احسان احسان (8 مرداد 1399 ساعت 14:15)

    من برخلافِ نظر شمادوستان خیلی از ماشینم راضی هستم مخصوص مسافرت هست سالی سه چهار بار باهاش به مسافرت میر ازش راضی هستم

  • دانیال دانیال (30 تیر 1399 ساعت 13:02)

    قیمتش الان چنده؟ با 400میشه خرید؟

  • حامد حامد (15 تیر 1399 ساعت 10:32)

    من آرتیستم، این ماشین رو۳ ساله دارم، از قیافه اش هم حالم به هم میخوره، به خاطر طرح ترافیک مجبور شدم تن به این افتضاح بدم، خدایی اگر سایپا این رو ساخته بود همه سوژه اش می‌کردند

    Amir Amir (15 فروردین 1400 ساعت 12:12)

    پر واضح که این ماشین رو نداری و فقط اومدی تخریب کنی

  • پژمان پژمان (12 اردیبهشت 1399 ساعت 17:54)

    من هر وقت این ماشین میدیدم ،ازش بدم میومد، تا اینکه در یک معامله مجبور شدم ،اتفاقی یکیشو بردارم،بعد از رانندگی باهاش نظرم عوض شد،عاشقش شدم سیستم تعلیق عالی،بی صدا،شتاب قابل قبول،ترمز عالی درکل ایمنی بالا

  • مهران مهران (28 فروردین 1399 ساعت 16:17)

    من ندارم ولی سوار شدم. چند تا نکته:
    -قیمت جهانی پریوس با سانتافه تقریبا یکیه ولی چرا تو ایران سانتافه دو برابر پریوس قیمت داره؟چون واردات خودروی برقی تعرفه کمی داره ولی بقیه خودروها 150 درصد تعرفه داره. یعنی در واقع وقتی پریوس میخری میدونی حداقل پول خود ماشینو میدی
    -گفته میشه وقتی باتری پریوس خراب بشه گرونه. اولا باتری رو 7 سال گارانتی میکنن پس قطعا بیش از 10 سال کار میکنه. دوما اگر باتری کار نکنه با موتور بنزینی حرکت میکنه و تازه میشه مثل بقیه ماشینا و اگه نخواستید میتونید اصلا عوض نکنید.
    -بی صدا و نرم بودن ماشین و شتاب ثانویه اش فوق العاده است. طراحی خاصشو خیلیا دوست دارند و خیلیا هم ماشینای طراحی عادی رو می پسندند
    -در آخر اینکه پریوس یه تویوتاست. کم استهلاک

  • بیژن بیژن (18 آبان 1398 ساعت 00:16)

    قیمت بدست نیاوردم

  • بازوند بازوند (24 شهریور 1398 ساعت 11:41)

    ضمن سلام ادب خدمت بینندگان این سایت
    این خودرو از همه لحاظ به نسبت قیمتی عالیه و باید با خودروهای با قیمت بالاتر مقایسه کرد نه با خودروهای هم قیمت خودش ، ایمنی وراحتی و نرمی رانندگی آن در جاده بسیار بی نظیر میباشد از طرفی کم استهلاک ترین خودو میباشد ، در ترافیک های طولانی مدت با هیچ خودوی قابل قیاس نیست ، در ضمن سرعت شتاب و بی صدا بودن آن در جاده هم بینظیر است ، هرکس بدنبال بهره وری خوب و با دوام میباشد پریوس عالیه ، این خودرو باید بیشتر وارد بازار شود که هم آلودگی کم و هم صرفه جویی در مصرف بنزین سرمایه ملی را شامل حال میباشد بامید روزی که طرز تفکر ودیدگاه مسئولین و کارشناسان خودرو سازی داخلی در جهت تحول بسمت این سری خودروها برود
    بامید حق

  • امید امید (20 شهریور 1398 ساعت 17:41)

    من خودم دارم عالیه 191 سرعت باهاش پر کردم

  • ابوطالب جعفری ابوطالب جعفری (22 اردیبهشت 1398 ساعت 18:21)

    بیش از یک سال این خودرو را دارم. بسیار نرم وکم سرو صدا و کم مصرف. رانندگی با آن لذت بخش است.

  • Mohammad Mohammad (16 فروردین 1398 ساعت 10:31)

    دو ساله این ماشین رو سوارم. از هر لحاظ عالیه
    رخ این ماشین بسیار زیباست.و از همه مهمتر نرمی سیستم تعلیق و شتاب و آرامش و راحتی در ترافیک های طولانی است. این ماشین هم برای داخل شهر بسیار مناسبه هم برای مسافرت

  • حسام حسام (10 دی 1397 ساعت 22:31)

    به نظر من شیک و با کلاسه شنیدم که سواری خوبی هم داره

  • sdfsd sdfsd (5 آبان 1397 ساعت 10:00)

    حالم از قیافش به هم میخوره

خودروهای هم رده