تویوتا اف جی کروزر

کشور
ژاپن ژاپن
شرکت خدمات دهنده
ایرتویا
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
نامشخص
قیمت بازار
نامشخص

مشخصات فنی تویوتا اف جی کروزر

180 KM/H
حداکثر سرعت
8 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
شاسی بلند
حجم موتور
3956 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
6
نوع جعبه دنده
اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی
11.4 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیل 6J Segment
وزن 81946 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 92+2
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 10265/R17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 11265/70R17
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها 1524
آرایش قرار گیری سیلندرها 16خورجینی V شکل
محل قرار گیری موتور 17موتور جلو
سیستم سوخت رسانی 18انژکتوری تزریق مستقیم
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 20268 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 21380 نیوتون متر در 4400 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 2267 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک 6772 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو 905w30 SM
روغن مناسب برای خودرو 2 935w30 SN
روغن مناسب برای خودرو 3 965w40 SM
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو) 245
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده 25کنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) 26موتور جلو چهار چرخ محرک
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمز 27دارای سیستم مدیریت پایداری خودرو
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 28دیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 29دیسکی خنک شونده
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیق 30مستقل
تعلیق جلو 31جناقی دوبل
تعلیق عقب 32نیمه مستقل
کمک فنرهای جلو 33هیدرولیکی
کمک فنرهای عقب 34هیدرولیکی
نوع سیستم فرمان 35قدرت کمکی هیدرولیکی و سیستم حساس به سرعت
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت 36180 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 378 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) 3814.9 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 399.3 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی 41یورو 5
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 425
محدوده گارانتی
محدوده گارانتی 4360 ماه یا 100 هزار کیلومتر
امکانات رفاهی تویوتا اف جی کروزر
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )7 عدد کیسه هوای ایمنی که شامل : جلو ، جانبی ، پرده ای محافظ سر
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS , EBD , BA , VSC , TRC ، به همراه سیستم ضد لغزش در هنگام شتاب گیری و یا دور زدن بر روی سطوح لغزنده
سیستم های امنیتی و حفاظتیدارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه ای و دارای سیستم ضد سرقت همراه با آژیر ، قفل و بازکردن دربها بدون کلید ، دارای صفحه محافظ باک خودرو ، لاستیک زاپاس بر روی درب عقب همراه با قفل و کاور فایبر گلاس ، قطع کن دیفرانسیل اتوماتیک به همراه قفل دیفرانسیل
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی هیدرولیکی و سیستم حساس به سرعت
نوع غربیلک3 شاخه اسپرت به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان ، دارای روکش چرمی و برشهای نقره ای
سیستمهای تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه مطبوع کنترل دستی ، کانالهای تهویه هوا بر روی کنسول میانی ، دارای سیستم خروجی گرمکن مجزا
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD به همراه چنجر 6 تایی ، دارای پورت USB ، AUX ، iPod Cable و 9 بلندگو
سیستمهای مولتی مدیادارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده ، بلوتوث ، دارای پنل میانی چند منظوره شامل : قطب نما ، شیب سنج و دما سنج
سیستم صندلیهای جلودارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، دارای روکش پارچه ای ضد آب ، صندلی راننده دارای تنظیم دستی در 8 جهت
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش پارچه ای ضد آب ، دارای پشت سری فعال و هوشمند ، دارای قابلیت تا شوندگی
سیستم آیینه هاتنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن ، آیینه وسط با قابلیت الکترو کرومیک و منیتور LCD
سیستم شیشه هاتنظیم برقی تمام پنجره ها ، شیشه های سولار
سیستم های سقفسقف سفید رنگ
سیستم روشنایی جلودارای مه شکن
سیستم روشنایی عقبچراغهای LED طیفی به همراه مه شکن
سنسورهای پیش فعالمجهز به سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها ، مجهز به سنسور پارک
سیستم های کمک رانندگیمجهز به سنسور پارک ، سیستم کروز کنترل ، دارای ئوربین دید عقب

نمای بیرونی تویوتا اف جی کروزر - Toyota FJ Cruiser و مخصوصا جلوپنجره آن برای شما یاد آور ترکیبی از حجمهای بدنه هامر، لندکروزر دهه 90 و البته چراغ و جلوپنجره لندکروزرهای دهه 60 که در کشورمان بدلیل حضورشان در8 سال دفاع مقدس آنرا با نام لندکروزر جبهه‌ای میشناسیم است. این خودرو علی رقم اینکه بخشهای زیادی از قطعات پلت فرم و بدنه اش از تویوتا 4runner با آن سواری خشک گرفته شده اما برعکس برادر ژاپنی اش، سواری بسیار نرمی داشته و در جاده و مناطق سنگ لاخی اصلا آزار دهنده نیست، البته ضرباتی که به فرمان منتقل می‌کند زیاد بوده و سبب ایجاد لرزش می گردد که همین مسئله شما را مجاب می کند دائما در طول رانندگی و البته اگر هم درمناطق کوهستانی باشید با دودستتان فرمان را محکم بگیرید، البته سواری آن و کشش موتورش آنقدر به شما اعتماد به نفس می دهد که می‌توانید هرکجا که خواسته رفته و هرکاری بکنید .

نظرات کاربران
بهزاد
بهزاد
12 آذر 1399
خدایا یکیشوقسمتم کن