پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای 1395-1399

کشور
فرانسه فرانسه
شرکت خدمات دهنده
ایساکو
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
805,427,000 (تومان)
قیمت بازار
1,100,000,000 (تومان)
مزایا
  • بازار خرید و فروش مناسب
  • طراحی ظاهری مناسب
  • ابعاد جمع و جور
معایب
  • جعبه دنده 4 سرعته قدیمی
  • صندلی های نه چندان راحت
  • سواری و فضای کابین نامناسب
مشخصات فنی پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای
190 KM/H
حداکثر سرعت
12.6 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
هاچ بک
حجم موتور
1587 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی
7.1 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلB Segment
وزن کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو185/65R14
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب185/65R14
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیپاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)66.1 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک50 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو5w30 SM
روغن مناسب برای خودرو 210w40 SM
روغن مناسب برای خودرو 310w40 SL
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)4
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزروغنی با بوستر خلائی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیقمستقل
تعلیق جلومک فرسون با فنر پیچشی و میله
تعلیق عقبنیمه مستقل
کمک فنرهای جلوهیدرولیکی
کمک فنرهای عقبهیدرولیکی
نوع سیستم فرمانسیستم فرمان برقی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت190 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)12.6 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین)9.9 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین)5.5 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP4
محدوده گارانتی
محدوده گارانتیدوسال یا 40 هزار کیلومتر
امکانات رفاهی پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )2 عدد ، راننده و سرنشین جلو
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم ترمز به همراه EBD و ABS، EBA
سیستم های امنیتی و حفاظتیایموبیلایزر, قفل مرکزی با ریموت ، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو 3 نقطه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع،کمربند سرنشینان عقب 3 نقطه ای ،صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس ، سنسور دنده عقب ،دوربین دنده عقب
سیستم فرمان و هدایت پذیریسیستم فرمان برقی تلسکوپی
نوع غربیلک3 شاخه، دارای کلید های سیستم صوتی روی فرمان
سیستمهای تهویه مطبوعاتوماتیک
سیستم صوتی و تصویریبلندگو درهای جلو و عقب ، تیوتر صوتی جلو
سیستمهای مولتی مدیاسیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش 7 اینچی لمسی ، سیستم رهیاب، دی وی دی، پورت USB و قابلیت اتصال از طریق بلوتوث
سیستم صندلیهای جلوصندلی راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم 4جهت بصورت دستی, پشت سری جلو وعقب قابل تنظیم، صندلی راننده قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستم صندلیهای عقبجمع شونده دارای پشت سری
سیستم آیینه هاآینه های جانبی راهنما دار ،آینه های جانبی برقی هم رنگ بدنه
سیستم شیشه هاشیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، شیشه درب راننده اتوماتیک
سیستم های سقفدارای سقف شیشه ای ثابت (Moonroof)، آنتن کوتاه جدید
سیستم روشنایی جلوچراغ مه شکن جلو ,قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو ، چراغ جلو مجهز به چراغ روز
سیستم روشنایی عقبچراغ مه شکن عقب, چراغ جدید عقب طیفی
سنسورهای پیش فعالمه شکن جلو و عقب
سیستم های کمک رانندگیسنسور عقب، دوربین عقب، کروز کنترل
4 دقیقه


پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای پانوراما: تولید پژو 207 داخلی از سال 95  آغاز و در 2 تیپ عرضه شد؛ تا سال 1399 که ایران خودرو تغییراتی در تیپ بندی 207 ها صورت داد و همزمان، پژو 207 اتوماتیک پانوراما را در سبد محصولات خود قرار داد. این خودرو از لحاظ فنی مشابه تیپ های دیگر با گیربکس 6 دنده است.

 

 

این خودرو ابتدا در سال ۱۳۸۹ عرضه شد و تولید آن تا سال ۱۳۹۱ ادامه یافت. نسخه ای که در آن سال ها تحت عنوان 207 عرضه شد در واقع پژو +206 بود که ایرانخودرو نام ۲۰۷ را برای آن برگزید؛ در حالی که پژو 207 خودروی دیگری از کمپانی پژو است و مشخصات و ظاهر متفاوتی دارد. بعد از توقف تولید 207 سری اول، ایرانخودرو در سال 1395 نسخه‌ی ایرانیزه 207 را با ظاهر فیس لیفت شده (چراغ عقب و جلو و آیینه های جدید) و اضاقه کردن برخی امکانات مانند سیستم مولتی مدیا عرضه کرد. 

 

207-3.jpg


یک پیشرانه با حجم 1578 سی‌سی، 4 سیلندر تنفس طبیعی با 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور مشخصه های فنی 207i هستند.  انتقال قدرت توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. این  اما از نظر امکانات رفاهی و ایمنی برخی تغییرات دیده می شود. ایرانخودرو تجهیزاتی مثل رینگ آلومینیومی و کروز کنترل را در سال 98 از تیپ پایه این خودرو حذف کرد؛ اما این امکانات بر روی 207 سقف شیشه ای عرضه می شوند.

 

207-11.jpg

 

علاوه بر اینها، سقف شیشه ای به عنوان برجسته ترین آپشن این تیپ مطرح می شود؛ سیستم ترمز دیسکی عقب از روی این تیپ حذف نشده و 207i سقف شیشه ای همچنان از این امکان بهره می برد؛ همچنین سیستم فرمان برقی جایگزین سیستم هیدرولیک شده و روکش فرمان نیز که روی تیپ های پایه از جنس پلاستیک بود، با روکش چرمی (سوزنی در محل قرار گیری دست) جایگزین شده است.

207i سقف شیشه ای که جدید ترین تیپ این خودرو به حساب می‌آید با کامپیوتر (ECU) مدل EZU عرضه می شود که برنامه ریزی آن بر اساس استاندارد آلایندگی یورو۵ انجام شده. به گفته مالکان، کمی کاهش شتاب و کشش نسبت به مدل های قبلی (یورو۴) محسوس است.

از نظر ظاهری تفاوتی آنچنانی ما‌بین ۲۰۷ سقف شیشه ای و تیپ های دیگر دیده نمی‌شود. با کمی دقت بیشتر می‌توان متوجه شد آنتن رادیو، از قسمت جلویی سقف به عقب منتقل شده و البته رنگ متفاوت شیشه‌ی روی سقف با مابقی قسمت های بدنه‌ی خودرو مشخص است.

 

207-2.jpg

 

در زمان معرفی ۲۰۷ پانوراما انتقاد هایی به عایق بندی شیشه بر روی سقف و عملکرد آن در تصادفات و کاهش ایمنی مطرح شد. ایرانخودرو به این مسئله واکنشی نشان نداد و همچنین تست یا بررسی از عملکرد این بخش جدید منتشر نشد. ایرانخودرو مدتی بعد اعلام کرد که قصد دارد سقف شیشه‌ای را بر روی "رانا پلاس" نیز عرضه کند.

گالری ویدیوها
معرفی 207 اتوماتیک سقف شیشه ای
نظرات کاربران
8 فروردین 1404
اطلاعات در مورد فنی ۲۰۷سقف قرمز اتومات وقتی چراغ ای بی اس روشن شود آیا مشکل از. گیربکس هست چون در حین حرکت تقه میخورد و در یک دنده میماند و معمولا آمپر دو موتور از سه بالا گاز نمیخرد