1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. لادا
  4. نیوا تراول
  5. دنده ای (2021-2024)

لادا نیوا تراول 2021-2023

Lada Niva Travel 2021-2023

تیپ ها
  • به زودی
  • ناموجود
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
کراس اور
بیشتر

معرفی خودرولادا نیوا تراول 2021-2023

لادا نیوا تراول یک خودروی کراس اور شهری ساخت کمپانی لادا شرکت روسیه است. این محصول برای اولین بار در سال 1998 توسط کمپانی AvtoVAZ (شرکت مادر لادا) معرفی شد و سپس در سال 2003 طی یک همکاری مشترک با جنرال موتورز، نام شورولت نیوا روی این خودرو گذاشته شد. نیوا تا سال 2020 با برند شورولت تولید شد و سپس در سال 2020، این خودرو به برند لادا فروخته شد تا ادامه حیات خود را با نام لادا نیوا تراول ادامه دهد.

 

 

 

پس از آزادسازی واردات خودرو در ایران، نیوا تراول تبدیل به یک گزینه برای واردات شد و شرکت نیکا موتور به عنوان نمایندگی رسمی لادا در ایران، واردات این محصول را آغاز کرد.

لادا نیوا تراول برای نخستین در نمایشگاه اوراسیا 1402 به نمایش عمومی در آمد. به نظر می رسد که پس از مدتی واردات، مونتاژ این خودرو در ایران آغاز خواهد شد.

 

10.webp

 

مشخصات فنی لادا نیوا تراول

در بازار روسیه، لادا نیوا تراول از یک موتور 4 سیلندر 1.7 لیتری تنفس طبیعی و 8 سوپاپ استفاده می کند که توانایی تولید تنها 79 اسب بخار قدرت و 127 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس 5 دنده دستی به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود. همچنین قابل ذکر است که سیستم 4WD این خودرو به کمک سبک و سنگین  نیز مجهز است تا قبلیت های آفرودی نیوا تراول افزایش یابد. قفل دیفرانسیل مرکزی نیز برای محصول خاص لادا در نظر گرفته شده است. نیوا تراول با این مشخصات فنی می تواند شتاب 0 تا 100 را در 19 ثانیه طی کرده و تا حداکثر 140 کیلومتر برساعت به شتاب گیری خود ادامه دهد!

 

26.webp

 

البته مسئولان نیکا موتور مدعی شده اند که نیوا تراول با موتور 1.8 لیتری 145 اسب بخاری به ایران خواهد آمد، پیشرانه ای که در خود بازار روسیه هم وجود خارجی ندارد!

سیستم تعلیق و ترمز نیوا تراول نیز تقریبا متعلق به زمان جنگ جهانی است؛ سیستم تعلیق دوجناغی به همراه ترمزهای دیسکی در جلو + سیستم تعلیق صلب با فنرلول و ترمزهای کاسه ای در عقب.

 

ایمنی و امکانات رفاهی لادا نیوا تراول

اطلاعاتی از ایمنی لادا نیوا تراول در دسترس نیست و نسخه معرفی شده این خودرو در نمایشگاه اوراسیا حتی ایربگ هم نداشت! طبیعتا خبری از سیستم کنترل پایداری و سایر سیستم های کمک رانندگی نیز در نیوا تراول نبود.

امکانات رفاهی این خودرو نیز شما را شگفت زده خواهد کرد؛ نیوا تراول حتی از ساده ترین امکانات نظیر شیشه بالابر عقب برقی نیز بی بهره مانده و تنها شیشه های ردیف جلوی آن برقی هستند. در واقع، بجز گرمکن صندلی، گرمکن فرمان و گرمکن تیغه برف پاکن، نیوا تراول هیچ تفاوتی با پراید صبا مدل 1383 ندارد.

هرچند گفته می شود که نیوا تراول های وارداتی به ایران، به امکاناتی محدود نظیر دو ایربگ، شیشه بالابر برقی عقب، ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC مجهز خواهند بود.

 

طراحی ظاهری لادا نیوا تراول

خودروهای لادا همواره به طراحی های قرون وسطایی و زمخت مشهور بوده اند. نیوا تراول نیز از این روند مستثنی نبوده و طراحی جعبه ای شکل، بسیار قدیمی و عامه ناپسندی دارد.

در نمای جلو چراغ های کاسه ای به همراه یک سپر زمخت با تزئینات پلاستیکی به چشم می خورد که کاملا هماهنگ با ذات اقتصادی خودرو است. نکته جالب، وجود دو قلاب برای یدک کش است.

 

11.webp

 

نمای کناری لادا نیوا تراول بسیار ساده و جعبه ای شکل است و بجز فلاپ های پلاستیکی و رینگ های 5 پره، نکته خاصی ندارد.

نمای عقب خودرو نیز بسیار ساده است. چراغ عقب های لامپی به صورت عمودی نصب شده اند و زاپاس نیز روی درب صندوق قرار گرفته.

 

06.webp

 

کابین و فضای داخلی لادا نیوا تراول

به قرن بیستم خوش آمدید! با ورود به کابین نیوا تراول می توانید هوای نوستالژی دهه 70 شمسی را تنفس کنید! طراحی کابین این خودرو از گذشته های دور سفر در زمان کرده و اکنون به ما رسیده است؛ همه چیز در این کابین مکانیکی و قدیمی است. حتی مانیتور عجیبی که برای این خودرو در نظر گرفته شده هم شبیه که صفحه نمایش های قدیمی نوستالژی است. از آن بدتر، این طراحی قدیمی با کیفیت ساختی تقریبا فاجعه ترکیب شده تا حس خوب سرنشینان را به حداکثر برساند.

 

17.webp

 

لادا نیوا تراول در بازار؛ قیمت و رقبا

به گفته شرکت واردکننده، فول ترین نسخه نیوا تراول وارد ایران خواهد شد. البته فول ترین نسخه این خودرو نیز چندان آپشن خاصی ندارد و کماکان باید شیشه های عقب را با دست باز کنید. همچنین، شما مجبورید برای داشتن یکی از این SUV های سخت جان و فوق العاده با کیفیت، مبلغی بین 1.5 الی دو میلیارد تومان را بپردازید… گران قیمت تر از فونیکس FX، تیگو 8 پرو و یک BMW 330i کارکرده!

گالری لادا نیوا تراول 2021-2023

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده روسیه
  • نام خودرو لادا نیوا تراول 2021-2023
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده نیکا موتور

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه کراس اور
  • کلاس اتومبیل C Segment

مشخصات فنی موتور

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

سیستم ترمزها

سیستم تعلیق و فرمان

عملکرد اتومبیل

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
خودروهای هم رده