ام جی 6 GT 2010-2016

جی تی لیفت بکنیوفیسمگنت سدان
کشور
انگلستان انگلستان
شرکت خدمات دهنده
مدیا موتورز
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
توقف عرضه
قیمت بازار
توقف عرضه
مزایا
  • شتاب خوب و هندلینگ قوی
  • سواری نرم
  • کیفیت ساخت بالا
  • کابین و صندوق جادار
معایب
  • ترمز گیری متوسط
  • بازار خرید و فروش متوسط
مشخصات فنی ام جی 6 GT
205 KM/H
حداکثر سرعت
8.8 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
سدان
حجم موتور
1796 سی سی
نوع موتور
بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک تیپ ترونیک
مصرف سوخت ترکیبی
8.1 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلC Segment
وزن1565 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو215/R17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب215/50R17
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)160 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)215 نیوتون متر در 4500 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)88.8 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک62 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو5w40 A3/B3
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزدارای سیستم مدیریت پایداری خودرو
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی خنک شونده با هوا
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیقمستقل برای هر چرخ
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبچند بازویی H شکل به همراه میل تعادل و فنر لول
کمک فنرهای جلوکمک فنرهای هیدرولیکی با قابلیت تنظیم
کمک فنرهای عقبکمک فنرهای هیدرولیکی با قابلیت تنظیم
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی هیدرولیکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت205 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)8.8 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین)11.1 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین)6.3 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP5
محدوده گارانتی
محدوده گارانتی5 سال یا 150 هزار کیلومتر
امکانات رفاهی ام جی 6 GT
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی که شامل :جلو ، جانبی ، پرده ای
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS , EBD , SCS , VSC , MSR , TCS , CBC , DSC , ITPMS
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم کلید ضد سرقت ، دارای قفل مرکزی در اختیار راننده ، دارای ریموت کنترل رادیویی ، قفل و باز نمود دربها بدون کلید
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی هیدرولیکی
نوع غربیلک4 شاخه اسپرت ، دارای سنسور حساس به سرعت ، قابلیت تنظیم در 2 جهت عمودی و افقی ، دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان ، روکش چرمی
سیستمهای تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه ، دارای سیستم تهویه مطبوع و کانال تهویه برای سرنشینان عقب ، دارای سیستم تصفیه هوای داخل کابین
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی های فای مجهز به 8 بلندگو ، دارای تیوتر ، دارای ساب ، قابلیت پخش CD , DVD , MP3 , AUX , iPod
سیستمهای مولتی مدیادارای نمایشگر اطلاعات سفر و کامپیوتر سفر ، نمایشگر اطلاعات تایرها ، نمایشگر 7 اینچی Full HD برای سیستم DVD و GPS ، دارای سیستم بلوتوث
سیستم صندلیهای جلودارای روکش چرم ، صندلی راننده دارای تنظیم برقی در 6 جهت، صندلی سرنشین جلو دارای تنظیم برقی در 4 جهت ، دارای سیستم گرمکن صندلی های جلو (مدل ۲۰۱۳ به بالا)
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرم ، قابلیت تا شوندگی ، دارای 3 عدد پشت سری به همراه محل قرار گیری آرنج
سیستم آیینه هاآینه های خارجی با تنظیم برقی به همراه راهنمای سفارشی و دارای گرمکن ، آیینه های الکتروکرومیک داخلی و خارجی
سیستم شیشه هاتنظیم برقی تمام پنجره ها ، شیشه های سولار و رنگی
سیستم های سقفسانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب و سیستم بسته شدن خودکار
سیستم روشنایی جلوچراغهای HID ، دارای مه شکن ، سیستم شتشوی چراغها ، دارای تنظیم اتوماتیک نور چراغها
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن ، طراحی سه بعدی
سنسورهای پیش فعالسنسور پارک عقب ، سنسور باران
سیستم های کمک رانندگیسیستم کروز کنترل هوشمند ، دوربین دید عقب سفارشی ، سیستم تنظیم و مدیریت مصرف سوخت ، دارای سیستم Over Drive
4 دقیقه


ام جی 6 جی تی - MG 6 GT  تیپ لیفت بک سواری کلاس C سایک موتور است که از سال ۲۰۱۲ توسط مدیا موتور به ایران عرضه شده، مراحل طراحی و توسعه ام جی ۶ در زمانی که کمپانی ب ام و مالکیت ام جی را بر عهده داشت طی شد، اما معرفی این خودرو در سال ۲۰۱۱ و در زمانی که ام جی تحت تملک سایک موتور درامده بود انجام شد.
مهندسین ام جی، ام جی ۶ را بر روی پلتفرم سدان بزرگ سایز روور ۷۵ بنا کردند و همین موضوع، موجب شده ام جی 6 از فاصله محوری بیشتری نسبت به اکثر رقبای کلاس خود بهره‎‎‎‎‌ مند باشد.

 

mg6-2.jpg

 

این خودرو را می توان نخستین خودروی اقتصادی بازار ایران با موتور توربوشارژ دانست، پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوی سری K روور با نام کاواچی، قلب تپنده این خودرواست که در کنار گیربکس ۵ سرعته آیسین، وظیفه به حرکت دراوردن این سدان ۱.۶ تنی را بر عهده دارد.
این پیشرانه توربوشارژنخستین بار در اواخر دهه نود توسط ام جی و روور طراحی شد و تا سال ۲۰۱۵، بر روی طیف وسیعی از خودروهای گروه ام‎‌جی روور و حتی لندرور و لوتوس نیز نصب شد.

 

mg6-engine.jpg

 

مدیا موتور از سال 2012 اقدام به واردات هر دو تیپ جی تی و مگنت این خودرو به داخل ایران کرد و این موضوع تا سال 2015 و معرفی مدل فیس لیفت ام جی 6 ادامه داشت، هر دو این تیپ ها دارای مشخصات و قوای فنی مشابه هستند و تنها تفاوت را می‎‌توان در فرم لیفت بک تیپ GT و فرم سدان تیپ مگنت یافت. ام جی ۶ لیفت بک در سال ۲۰۱۲ در دو تیپ نیم فول و فول عرضه شد،که مدل های فول دارای دوربین دنده عقب و صندلی شاگرد برقی بودند، اما مدیا موتور از سال ۲۰۱۳ به بعد تنها اقدام به واردات فول ترین مدل MG6 GT کرد که علاوه بر امکانات مدل فول سال ۲۰۱۲، به آپشن هایی چون سنسور پارک جلو، آیینه تاشوی برقی و گرمکن صندلی ها نیز مجهز بود.

 

mg6-1.jpg

 

 از نقات قوت ام جی 6 جی تی می توان به کابین جادار، سواری قابل قبول، پایداری و شتاب گیری فوق العاده آن اشاره کرد، همچنین قیمت برخی لوازم مصرفی این خودروها نیز در مقایسه با خودروهای هم کلاس مناسب تر است، در مقابل اما می توان خدمات پس از فروش محدود نمایندگی و بازار دست دوم ضعیف را از مهمترین نقاط ضعف MG6 GT دانست.
همانند دیگر خودروهای مجهز به توربو شارژ، MG6 GT نیز حساسیت زیادی به کیفیت و عدد اکتان سوخت مصرفی، و همچنین انجام به موقع و اصولی سرویس های دوره ای دارد و استفاده از بنزین سوپر برای این خودرو مخصوصا در فصول گرم سال توصیه می‌گردد.

 

mg6-3.jpg

 

شتاب ام جی6 GT توسط Car.ir مورد بررسی قرار گرفته است و شما میتوانید ویدیو آن را در کارلانچ تماشا کنید. 

گالری ویدیوها
شتاب ام جی 6 GT (لیفت بک)
نظرات کاربران
پيمان
پيمان
9 اردیبهشت 1400
سلام من ام جي٦دارم واشر زد و بعداز تعويضش همچنان آب كم ميكنه و تو محل روغنش كپك ميزنه(يعني روغن و آب قاطي ميكنه) يكي ميگشه از بوش هست كه گشاد كرده يكي ميگه ترك سر سيلند داره يكي هم ميگه بوش واشر سيلند خوب چفت نشده نمايندگي هم يه مايع تو منبع آب ريخته كه مثلا جلو ترك رو بگيره اگه ترك باشه الان كلا نميفهمم مشكلش چيه و اعصابم و خورد كرده ولي دود سفيد نداره ماشين و تحت فشار(كولر روشن باشه يا گاز سنگين بدم به ماشين)آب كم ميكنه و... لطفا كمكم كنيد