پس از استقبال مردم از خودرو های هاچ بک کراس (خودرو های هاچ بک که با اندکی افزایش ارتفاع و قطعاتی مانند روف رک یا زه های پلاستیکی نمایی شبیه به کراس اور ها گرفته اند) در دنیا، کمپانی برلیانس چین نیز تصمیم گرفت تا با ایجاد تغییراتی در خودروی H320 خود، مدل کراس آن را نیز تولید و به بازار های هدف عرضه کند که نتیجه آن متولد شدن برلیانس C3 بود.
برلیانس C3 که در ایران با نام برلیانس کراس نیز شناخته می شود از سال 1396 با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی که پیشتر از آن در سایر خودرو های برلیانس استفاده شده بود و گیربکس 4 دنده اتوماتیک روی خط تولید سایپا رفت.
تغییرات برلیانس کراس نسبت به برلیانس H320 بیشتر در بخش ظاهری خودرو بود و برلیانس با افزودن چند سانتی متر به ارتفاع خودرو و انجام یک فیس لیفت که شامل رینگ های 16 اینچی جدید، افزودن روف رک و فلاپ های پلاستیکی به نمای کناری خودرو، افزودن دفیوزر با طرح جدید و اسپویلر به عقب خودرو و تغییر دادن جلو پنجره بود چهره ای کاملا جدید و البته زیبا برای مدل کراس خود پدید آورد. کابین خودرو نیز در دو تریم مشکی و مشکی کرم تولید می شد که نسبت به تریم کرم رنگ مدل های هاچ بک اسپرت تر به نظر می رسید.
از اواخر سال 1396 سایپا با انجام تغییراتی بر روی پیشرانه 1.5 لیتری سابق موفق شد تا حجم آن را به 1650 سی سی افزایش دهد و در نتیجه قدرت پیشرانه از 103 اسب بخار به 114 اسب بخار برسد. این پیشرانه جدید به سرعت بر روی تمامی محصولات تولیدی برلیانس سری H300 در ایران از جمله برلیانس کراس قرار گرفت و این خودرو با پیشرانه 1.65 لیتری، تریم مشکی و آپشن هایی جدید مانند کروز کنترل به بازار عرضه شد و مورد استقبال خوبی قرار گرفت. همچنین گیربکس خودرو نیز با تغییر ضریب دیفرانسیل مقداری سنگین تر شد تا عملکردی بهتر داشته باشد و با پیشرانه هماهنگ تر شود. برای کسب اطلاعات کامل در مورد برلیانس کراس با پیشرانه های 1.5 و 1.65 لیتری می توانید از طریق لینک های زیر به صفحه تیپ آن ها مراجعه کنید.