برلیانس H320 یک خودروی هاچ بک سگمنت B است که در سال 2012 در نمایشگاه خودرو پکن چین به عنوان جانشین برلیانس FRV معرفی شد و بلافاصله به فروش بسیار خوبی در بازار چین دست یافت. این خودرو پس از 3 سال یعنی در سال 1394 توسط گروه سایپا وارد ایران شد و به صورت مونتاژی روی خط تولید پارس خودرو رفت. برلیانس H320 که در ابتدا از یک موتور 1.5 لیتری 103 اسب بخاری تنفس طبیعی با گیربکس 4 دنده اتوماتیک و 5 دنده دستی تولید می شد به علت ظاهر زیبا (که حاصل همکاری ها برلیانس با گروه BMW بود)، شرایط فروش مناسب و امکانات قابل قبول به فروش خوبی در بازار ایران دست پیدا کرد و به سرعت به خودرویی محبوب تبدیل شد تا تجربه شکست برلیانس V5 در سال 1393 به دست فراموشی سپرده شود. اطلاعات بیشتر درباره این خودرو را می توانید در لینک های زیر به دست آورید:
برلیانس H320 1.5 لیتری دنده ای
برلیانس H320 1.5 لیتری اتوماتیک
در اواخر سال 1396، سایپا که متوجه ضعف اصلی برلیانس H320 یعنی شتاب ضعیف آن شده بود دست به تغییراتی در موتور آن زد و تغییر دادن پیستون ها حجم آن را از 1500 سی سی به 1650 سی سی رساند. این پیشرانه جدید که با افزایش 11 اسب بخاری هم اکنون 114 اسب بخار توان و 153 نیوتون متر گشتاور تولید می کرد به سرعت بر روی مدل های مختلف برلیانس از جمله H320 قرار گرفت و پس از آن تولید این خودرو تنها با موتور 1.65 و گیربکس های دنده ای و اتوماتیک ادامه یافت. گیربکس اتوماتیک این خودرو نیز دچار تغییرات شد و سایپا با سنگین تر کردن ضریب نهایی دیفرانسیل باعث ایجاد هماهنگی بیشتر میان موتور و گیربکس شد. برلیانس H320 با موتور 1.65 که پیشرفت هایی از لحاظ سطح امکانات نیز داشت به محبوبیت بیشتری در بازار دست یافت و افزایش محسوس فروش را تجربه کرد.
در نهایت در سال 1400 پس از قطع همکاری میان سایپا و برلیانس، مدل H320 نیز با بازار ایران خداحافظی کرد و تولید آن متوقف شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برلیانس H320 با موتور 1.65 لیتری می توانید از طریق صفحات زیر اقدام کنید: