1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. سایپا
  4. کادیلا
  5. دنده ای (1402)

کادیلا دنده ای 1401-1402

Cadila Manual 1401-1402

تیپ ها
  • به زودی
  • ناموجود
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1587 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
بیشتر

مزایا

  • سواری مناسب
  • فضای کافی کابین

معایب

  • متریال نامناسب کابین
  • عدم بهره گیری از پیشرانه کم استهلاک تندر 90
  • عدم تناسب طراحی

معرفی خودروکادیلا دنده ای 1401-1402

کادیلا (که با نام پروژه P90 نیز شناخته می شود) یکی از جدید ترین محصولات گروه خودروسازی سایپا است که با برند پارس خودرو و در خطوط تولید این شرکت تولید می شود. این خودرو در واقع نسخه ایرانیزه شده رنو لوگان یا همان تندر 90 است. تندر 90 خودرویی بسیار محبوب و موفق در بازار ایران بود که بیش از 10 سال روی خط تولید ایران خودرو و پارس خودرو قرار داشت اما با بازگشت مجدد تحریم ها علیه ایران و خروج شرکت های خودرویی از جمله رنو فرانسه، تولید این خودرو متوقف شد. در همین زمان بود که سایپا تصمیم گرفت با توجه به درصد داخلی سازی تندر 90 در ایران، نسخه ایرانیزه این خودرو را تولید کند؛ بر همین اساس پروژه تندر 90 ایرانی با کد p90 در این شرکت تعریف شد.

 

 

سایپا p90.webp

در اواخر سال 1399 تصاویری گرافیکی از پروژه P90 به بیرون درز کرد که فرم کلی این خودرو و طراحی ظاهری آن را نشان می داد. اما این تصاویر اطلاعات دیگری به بیننده نمی دادند. اما بالاخره در فروردین ماه 1402 سایپا در مراسمی اقدام به رونمایی از محصول پروژه P90 با نام کادیلا کرد. طبق اعلام این شرکت، کادیلا از دی ماه 1402 با برند پارس خودرو به بازار عرضه خواهد شد.

 

مشخصات فنی کادیلا

کادیلا در زیر کاپوت خود از موتور جدید ME16 سایپا بهره می برد؛ این موتور که در واقع مشابه موتور TU5P ایران خودرو است توانایی تولید 115 اسب بخار قدرت در 5800 دور در دقیقه و 147 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را دارد. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 5 دنده دستی به چرخ های جلو منتقل خواهد شد. البته طبق صحبت های مدیرعامل سایپا، تولید کادیلای اتوماتیک نیز با گیربکس 6 سرعته AT ساخت DAE در دستور کار قرار دارد.

 

 

کادیلا همانند تندر 90 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق تورشن بیم بهره می برد. ترمز های این خودرو نیز در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع کاسه ای بوده و به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD نیز مجهزند.

 

 

ایمنی کادیلا

کادیلا از دو 2 ایربگ برای سرنشینان جلو بهره می برد و از آن جایی که پلتفرم این خودرو نیز با رنو L90 (با 3 ستاره ایمنی) یکسان است، می توان انتظار داشت که کادیلا حداقل های ایمنی مورد نیاز برای یک خودرو را داشته باشد. همچنین پارس خودرو با قرار دادن سیستم کنترل پایداری ESP در محصول جدید خود تلاش کرده تا خطرات استفاده از این محصول وطنی را کاهش دهد.

امکانات رفاهی کادیلا

با توجه به این موضوع که هنوز کاتالوگ رسمی کادیلا منتشر نشده نمی توان به طور قطع درباره آپشن های این خودرو اظهار نظر داشت؛ اما نسخه موجود در مراسم رونمایی دارای مواردی مانند شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی برقی، صندلی های دستی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، روکش چرمی صندلی ها، روکش چرمی غربیلک فرمان، سیستم مولتی مدیا دارای مانیتور و کامپیوتر سفری است.

 

 

طراحی ظاهری کادیلا

فرم کلی بدنه کادیلا همان تندر 90 است زیرا اتاق و شاسی این خودرو هیچ تغییری نداشته اند، با این حال طراحان سایپا با تغییر دادن نمای جلویی و عقبی این خودرو تلاش کرده اند تا چهره کادیلا مانند تندر 90 خسته کننده نباشد، هرچند که این تلاش ها کادیلا را تبدیل به یک فاجعه کرده است!

 

 

نمای جلویی کادیلا ترکیبی عجیب از دنا پلاس (جلوپنجره و کاپوت) و فیدلیتی (چراغ های جلو) است که مقدار زیادی حجم های اغراق آمیز نیز به آن اضافه شده و تضاد بسیاری با باطن این خودرو دارد.

 

مشخصات فنی سایپا p90.webp

 

نمای کناری این خودرو همان ال 90 است و سایپا حتی اضافه کردن دستگیره درب های easy open را نیز برای این خودرو زیاد دیده، با این حال نکته عجیب در این نما استفاده از رینگ های هیوندای اکسنت در کادیلا هستند!

نمای عقب نیز همان فرم جعبه ای لوگان را دارد و تنها سایپا با تغییر دادن فرم چراغ ها (بخوانید قرار دادن چراغ های سهند در کادیلا) تلاش کرده تا نمای عقب محصول خود را مدرن نشان دهد.

 

 

کابین و فضای داخلی کادیلا

طراحان گروه سایپا فضای داخلی کادیلا را با نگاه به داشبورد رنو ساندرو و البته عاریه گرفتن ادوات داخلی محصولات مختلف گروه طراحی کرده اند، فرم کلی داشبورد کادیلا مشابه تندر 90 است و با نگاه به جزئیات ادوات استفاده شده در داخل کابین، با قطعات آشنایی مواجه خواهید شد.

 

 

در کنسول میانی داشبورد کادیلا، در بالاترین قسمت و زیر دریچه های گرد تهویه مطبوع خودرو، یک سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش لمسی 7 اینچی (مشابه سیستم اطلاعات سرگرمی استفاده شده در شاهین) به چشم می خورد، اندکی پایین تر، کلید های بالا و پایین بردن شیشه های جانبی خودرو قرار گرفته، همچنین کلید های قفل مرکزی و خاموش کردن سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو نیز در همین قسمت قرار داده شده است، کمی پایین تر نیز پنل تهویه مطبوع خودروی کوییک خودنمایی می کند!

 

 

با نشستن پشت فرمان کادیلا نیز حس آشنای محصولات گروه سایپا تکرار خواهد شد، غربیلک فرمان مشابه غربیلک ساینا s است، صفحه کیلومتر خودرو از ساینا قرض گرفته شده و حتی رودری های خودرو نیز مشابه رودری های خودروی تندر پلاس هستند.

کابین کادیلا از نظر فضای سرنشین ها نیز در هر دو ردیف مشابه خودروی تندر 90 است و در صورتی که از فوم مناسبی برای صندلی ها استفاده شود، می تواند راحتی معمولی برای سرنشینان فراهم کند.

کادیلا در بازار؛ قیمت و رقبا

رونمایی از کادیلا در حالی انجام شد که نمونه نهایی این خودرو همچنان آماده نشده بود و این خودرو در صورت تحقق وعده های مدیرعامل سایپا در اواخر سال 1402 آماده ورود به بازار خواهد شد، مسلما در این اوضاع اقتصادی و بازار نا بسامان خودرو نمیتوان هیچ پیش بینی از قیمت احتمالی این خودرو داشت، اما می توان پیشبینی کرد کادیلا در زمان ورود به بازار با رقبای آشنایی چون شاهین، دنا پلاس و... رو در رو شود.

گالری کادیلا دنده ای 1401-1402

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو کادیلا دنده ای 1401-1402
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده سایپا یدک

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل B Segment
  • تعداد فضای سرنشینان 5

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1587 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 115 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 147 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 72.46 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب سیستم تعلیق غیر مستقل با فنر پیچشی

عملکرد اتومبیل

  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
خودروهای هم رده