خودروی پارس نوآ، در واقع همان تندر 90 ایرانی است که پس از چند سال و با تجربه نام گذاری های مختلف از سوی سازنده، در سال 1404 راهی بازار کشور شد، این خودرو که بر پایه پلتفرم تندر ۹۰ (L90) توسعه یافته، با تغییرات گسترده در طراحی بدنه، کیفیت ساخت و سطح امکانات رفاهی روانه بازار خواهد شد. این محصول جدید قرار است بهعنوان یکی از گزینههای اقتصادی و بهروز در سبد محصولات پارسخودرو عرضه شود.
رنو تندر 90 که روزگاری قرار بود به عنوان یک خودروی اقتصادی، جایگزینی برای پیکان در بازار ایران باشد، خودرویی بسیار محبوب و موفق در بازار ایران بود که بیش از 10 سال روی خط تولید ایران خودرو و پارس خودرو قرار داشت، هرچند این خودرو هرگز نتوانست از نظر قیمتی به عنوان جایگزینی برای پیکان در بازار ظاهر شود، اما استهلاک پایین و کیفیت فنی مناسب، رمز موفقیت این خودرو در بازار ایران بودند، پس از توقف تولید آن خودرو، ابتدا قرار بود نسخه ایرانیزه آن با نام پروژه P90 راهی بازار کشور شود، با گذشت چند سال و نمایش در چندین نمایشگاه مختلف، این خودرو تغییراتی جزئی در ظاهر و قوای فنی را تجربه می کرد، اما بنظر می رسد بیشترین اختلاف نظر ها بین سال های 1400 تا 1404 بر سر نام گذاری این خودرو بود، p90، کادیلا و پارس آریا هرکدام در دوره ای خاص به عنوان نام نهایی این خودرو مطرح شدند، اما در نهایت، مدیران پارس خودرو نام پارس نوآ را به عنوان نام قطعی این خودرو اعلام کردند، پارس نوا نخستین بار در مهرماه 1404 در نمایشگاه خودرو تبریز در معرض نمایش عموم قرار گرفت.