پارس خودرو پارس نوآ دنده ای

کشور
ایران ایران
شرکت خدمات دهنده
پارس خودرو
نوع عرضه
تولید داخل
قیمت کارخانه
به زودی
قیمت بازار
به زودی

مزایای پارس خودرو پارس نوآ دنده ای

  • استفاده از قوای محرکه آشنا در ایران
  • خدمات پس از فروش گسترده
  • سواری مناسب

معایب پارس خودرو پارس نوآ دنده ای

  • عدم بهره مندی از پیشرانه با دوام گذشته
  • ترمزهای نه چندان مطمئن
  • هندلینگ و فرمانپذیری ضعیف
  • استفاده از متریال بی کیفیت در کابین

دریافت کاتالوگ

مشخصات فنی پارس خودرو پارس نوآ دنده ای

175 KM/H
حداکثر سرعت
12 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
سدان
حجم موتور
1587 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی
7.05 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلB Segment
وزن1205 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو185/65R15
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب185/65R15
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری با پاشش چند نقطه ای سوخت
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)111 اسب بخار
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)150 نیوتن متر
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)69.37 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک47 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزدارای ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبکاسه ای
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبنیمه مستقل پیچشی
نوع سیستم فرماندارای قدرت کمکی برقی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت175 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)12 ثانیه
استاندارد آلایندگییورو 5

امکانات رفاهی پارس خودرو پارس نوآ دنده ای

کیسه های هوا ( نوع و تعداد )دو عدد، راننده و سرنشین جلو
سیستم های پایداری و کمک رانندهدارای سیستم کنترل پایداری ESP، دارای سیستم کمکی حرکت در سربالایی
سیستم های امنیتی و حفاظتیدارای سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، دارای سیستم ورود و استارت بدون کلید
نوع غربیلکدارای غربیلک فرمان D کات مجهز به کلید های کنترلی
سیستمهای تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه مطبوع دیجیتال
سیستمهای مولتی مدیادارای صفحه نمایش لمسی 7 اینچی مولتی مدیا، دارای دوربین دید عقب
سیستم صندلیهای جلوصندلی راننده دارای تنظیم 6 جهته دستی و صندلی شاگرد دارای تنظیم 4 جهته، دارای سیستم هشدار نبستن کمربند ایمنی
سیستم صندلیهای عقبدارای قابلیت نصب آسان صندلی کودک
سیستم آیینه هاآیینه های جانبی دارای تنظیم برقی
سیستم شیشه هاشیشه های جانبی برقی، شیشه های دودی عقب، دارای سنسور باران
سیستم روشنایی جلوچراغ های جلو هالوژن، مجهز به سنسور نور و دارای مه شکن به همراه چراغ روشنایی در روز، مجهز به چراغ همراهی تا منزل
سیستم روشنایی عقبچراغ های عقب دارای مه شکن
سنسورهای پیش فعالدارای سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، دارای سنسور پارک عقب

پارس نوا خودرویی است که پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام مسیر طولانی توسعه و آزمایش را پشت سر گذاشت و در نمایشگاه خودرو تبریز ۱۴۰۴ به‌صورت رسمی رونمایی شد. مسئولان سایپا اعلام کرده‌اند که این خودرو از سال ۱۴۰۵ وارد خیابان‌های کشور خواهد شد.

نمای روبرو پارس نوآ - Car.ir.webp

پارس نوا در حقیقت نسخه داخلی سازی شده رنو لوگان (تندر ۹۰) محسوب می‌شود؛ خودرویی که سال‌ها یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌ها در بازار ایران بود و بیش از یک دهه در خطوط تولید ایران‌خودرو و پارس‌خودرو حضور داشت. با خروج رنو از ایران و توقف تولید لوگان، سایپا با تکیه بر میزان بالای داخلی‌سازی این مدل، پروژه‌ی جدیدی با کد P90 را برای تولید نسخه ایرانی آن آغاز کرد.

مشخصات فنی پارس نوآ

در بخش فنی، پیشرانه مشهور و بادوام K4M جای خود را به موتور ME16 داده است؛ همان پیشرانه‌ای که پیش‌تر در شاهین پلاس مورد استفاده قرار گرفت. این موتور در واقع نسخه‌ای بهینه‌شده از پیشرانه‌ی EC5 پژو است و توانایی تولید ۱۱۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را با نسبت تراکم ۱۱ به ۱ دارد. انتقال نیرو نیز همچنان از طریق گیربکس دستی پنج‌سرعته انجام می‌شود.

نمای موتور پارس نوآ  - Car.ir.webp

سیستم تعلیق پارس نوا تفاوت چندانی با تندر ۹۰ ندارد: در جلو از نوع مک‌فرسون مستقل و در عقب نیمه‌مستقل با فنر پیچشی است. ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای طراحی شده‌اند.

امکانات رفاهی و ایمنی پارس نوآ

در زمینه‌ی امکانات رفاهی و ایمنی، پارس نوا نسبت به تندر ۹۰ ارتقای محسوسی داشته است. از جمله امکانات جدید می‌توان به سیستم کنترل پایداری (ESP)، سنسور نور و باران، شیشه‌های دودی عقب، دوربین دید عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، چراغ‌های روشنایی روز و فرمان D-شکل مجهز به کلیدهای کنترلی اشاره کرد.

نمای داشبورد پارس نوآ  - Car.ir.webp

فرمان پارس نوا از نوع برقی است و دیگر خبری از فرمان سنگین و خشک تندر ۹۰ نیست. امکانات پایه همچون آینه‌های جانبی برقی، چهار شیشه برقی، صندلی راننده شش‌جهته دستی، صندلی شاگرد چهاره‌جهته دستی و دو کیسه هوا نیز همچنان حفظ شده‌اند.

طراحی ظاهری و کابین پارس نوآ

در نمای بیرونی، تغییرات چشمگیری نسبت به تندر ۹۰ دیده می‌شود. چراغ‌های جلو حالا به لنز مجهز شده‌اند و چراغ‌های عقب نیز با نئون طراحی شده‌اند. هرچند از دیدگاه برخی کارشناسان هماهنگی خطوط بدنه و برخی جزئیات ظاهری هنوز جای بهبود دارد.

نمای سه رخ عقب پارس نوآ  - Car.ir.webp

در کابین، ساختار کلی تندر ۹۰ تا حدودی حفظ شده اما امکاناتی همچون نمایشگر مالتی‌مدیا، تهویه دیجیتال، فرمان دی‌کات و صفحه کیلومتر جدید به خودرو اضافه شده‌اند. البته کیفیت متریال داخلی و قطعات پلاستیکی نسبت به تندر ۹۰ اصلی اندکی کاهش یافته است.

نمای کابین پارس نوآ  - Car.ir.webp

نوآ در بازار و رقبا

پارس نوا در بازار داخلی با رقبایی چون سورن پلاس، تارا V1 پلاس، شاهین G، رانا پلاس و دنا پلاس دنده‌ای روبه‌رو است. هرچند از نظر فنی و سطح امکانات در سطح این خودروها قرار دارد، اما بهره‌گیری از نام آشنا و محبوب تندر ۹۰ می‌تواند در جلب اعتماد اولیه‌ی مشتریان مؤثر باشد.
با این وجود، پارس نوا دیگر ویژگی‌های ممتاز تندر ۹۰ مانند کیفیت بالای متریال و استهلاک پایین را در اختیار نخواهد داشت و همین موضوع ممکن است برای برخی خریداران ناامیدکننده باشد. در نهایت، موفقیت این خودرو در بازار تا حد زیادی به قیمت نهایی، نام آشنای تندر 90 و کیفیت خدمات پس از فروش وابسته خواهد بود.

نظرات کاربران

نظر شما در مورد پارس خودرو پارس نوآ دنده ای چیست؟