درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
باید اتومبیل از انحصار خودرو سازها ... خارج شود چرا مثل مناطق آزاد تعرفه واردات را کم نمی کنید.
1- خودرو کار کرده خارجی کیفیتش از نو داخلی کمتر نیست بیشتره 2- ارزانتره 3- برای از بین بردن انحصار و زور گویی خودرو ساز داخلی لازم است 4- م در واقع خودرو ساز نیستیم و نبوده ایم پس چه بهتر از امکانات دنیا استفاده کنیم و خودمان را تحریم نکنیم 5- خودرو خارجی کارکرده نفعش به کل ملت می رسد. می توان کار واردات واردات آنرا به یک شرکت داد که سهامش مال سهام عدالت باشد و متعلق به کل ملت. 6- لباس کارکرده خارجی خیلی بهتر از لباس کارکرده ایرانیه. خودرو هم همین طوره...
به نظر من کار بسیار درست و عقلانی است. در کشوری یک مشت دلال از خدا بی خبر و کمپانی های سود جویی که ماشین های بی کیفیت و چند برابر قیمت جهانی رو قالب مردم ضعیف می کنند بایستی بداند که با ورود این کالاهای هزاران بار با کیفیت تر از کالای آنها(مثال هیوندای 3 مدل پایینتر با حدود قیمت 150 میلیون تومان) کسی سوار دنا و ساندروی 160 میلیونی نخواهد شد.
شما واردات رو برا همه ازاد کنید خود ملت میدونن چی وارد کنن
من فکر میکنم : دولت ، ارز کافی برای وارد کردن خودروهای دست دوم خارجی رو نداره و همینطور منابع کافی و برنامه ای برای خدمات پس از فروش این خودروها رو به طور حتم نخواهد داشت ، به احتمال خیلی زیاد این مورد هم مثل تمام وعده های قبلی ، که نتونستن جامه عمل بپوشونن ، فراموش میشه و هیچ اقدامی صورت نمیگیره ، البته ناگفته نماند این طرح به مزاق ایران خوردویی ها و سایپایی ها خوش نمیاد و ممکنه تمام عزمشونو برای رد کردن این طرح از طرف دولت جزم کنن !
مگردولت میخادپولشروبده شرکتهای داخلی واردمیکنندومردم هم میخرند
به هیچ روی واردات خودروی دست دوم کار درستی نیست و بی تردید این فکر نادرست فکری زیانباربرای کشورمان می باشد! آن هم درجایی که باید بر روی رونق درست و دوباره ی قطعه سازی در کشور و نیز انتقال پلت فورم به کشور متمرکز بود. در دوران دولت های نهم و دهم با واردات قطعه و خودرو از چین هم قطعه سازی در کشور متوقف شد و هم مشاغل زیادی از دست رفت و واردات خودروی دست دوم منجر به از دست رفتن همیشگی صنعتی مادر خواهد شد! لابد بعدها می خواهیم گریه کنیم و غصه بخوریم و انگشت اتهام به سوی این و آن نشانه ببریم که مقصر کیست! به جای کار بر روی این ایده ی تحقیر آمیز واردات خودروی دست دوم بر روی داهکار درست متمرکز باید شد! راهکاری که هم به کنترل بازار و ایجاد رقابت منطقی و کارا که در خدمت رشد صنعتی کشورمان هم باشد منتهی بشود و هم به سود مصرف کنندگان آن هم با پاشداشت شان و منزلت و احترام مصرف کنندگان همراه باشد! پس بی تردید راهکار منطقی و درست برای کشوری که تجربه موفق قطعه سازی و حتا صادرات قطعه به اروپای غربی را هم دارد به هیچ روی واردات خودرو چه نو و چه دست دوم نیست! بماند که اصل واردات خودروی دست دوم حس حقارت به نسل جوان ایرانی هم خواهد داد که از این دید تاثیر منفی آن بر حس اعتماد عمومی و ملی هم باید به واردات خودروی دست دوم نگریسته شود! پس راهکار چیز دیگری است آن هم درجایی که امکان کار با خودروسازانی از اروپا هنوز وجود دارد که هم چون در بازار آمریکا حضور ندارند از کار با ایران ترسی ندارند و هم چون از زیر مجموعه ی خودروسازان صاحب دانش و فن آوری همچون فولکس واگن یا رنو هستند می شود با واسطه آنها به انتقال نقشه و محاسبه و دانش به کشور کمک کرد و قطعه سازی را رشد داد و حتا کارآفلرینی حقیقی کرد! پس به جای بحث بر سر واردات خودروی دست دوم بحث بر روی کار با خودروسازانی همچون سآت اسپانیا که با پلت فرم های و دانش فوکلس واگن کار می کند و زیر مجموعه ان است یا کار با اشکودا چک که آن هم زیر مجموعه فولکس واگن است و یا کار با داچیا رومانی که زیر مجموعه ی رنو است را باید جدی پیگیری کرد و در دستور کار قرار داد.
یعنی ما اون روز رو میبینیم
خوب نیست خودرو دستدوم برای شخصیت کشور ما مناسب نیست ولی مجبوریم چون کسی به فکر مردم ما نیست
شخصیت کشور، خ خ خ خ، مگه شخصیت داریم
شخصیت کشورت رو وقتی بسنج که اقتصاد کشور اوضاعش اینقدر بد نباشه
شخصیت کشورت رو وقتی بسنج که میخای بری اونطرف آب
باسلام:امید وارم این تصمیم عملی شود هرچند به نفع بعضی راند خواران نیست چنین امر مهمی اتفاق بیا فتد. چون بازارشان کساد می شود.
ماشین خارجی با 5 سال مدل پایین تر از ماشین ایرانی هزاران بار بهتر و بادوام تره بخدا کاش وارادات خودرو دسته دوم خارجی آزاد بشه
البته تجربه نشان داده است که واردات خودروی دست دوم نه تنها مقرون به صرفه نیست که زیانی جبران ناپذیر به اقتصاد خانواده و کشور وارد می کند. زیرا خودرو نیاز به قطعه دارد که در کشور یافت نمی شود. لذا مثل اتوبوسهای بنزی که برای شرکت واحد وارد شد در کمتر از یکی دوسال زمینگیر می شوند. اتوبوسهایی که عکس پدر پسر شجاع روی آن بود یادتونه؟؟؟
اگه واردات آزاد بشه پس آقازاده ها و امثال اونها چطوری بخورن
چرت ننویسید توی ارز برای جو و گندم ماندیم چه برسد به خودرو
هر کسی بلده ارز خودشو تامین کنه