درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
بهتر است مساله را از جنبه دیگری بررسی کنیم. بیاییم فرض کنیم که خودروسازان بخواهند محصولات خودرو با قیمت بازار به فروش برسانند یا 5 درصد زیر حاشیه بازار. در آن صورت قیمت یک پراید مثلا می شود 60 میلیون تومان! واقعیت این است که مصرف کنندگان واقعی خودرو نه حاضر هستند و نه می توانند چنین قیمتی را بابت چنین خودروهایی پرداخت کنند! از طرف دیگر بخش عمده خرید خودرو توسط مردمی انجام می شود که به امید سود بیشتر، سرمایه های راکد خود را به جریان می اندازند. اگر این مردم بدانند که خرید آنها سود قابل توجهی برای آنها نخواهد داشت از خرید منصرف می شوند، پس به این ترتیب، خودروها خریداری نخواهد داشت. بر این اساس، می توان فاصله چند ده میلیونی این کالا از کارخانه تا خودرو را ، به نوعی یک سیاست فریبکارانه اقتصادی از سوی خودروسازان، برای حفظ فروش خودرو دانست. برای ایجاد این فاصله هم، فعلا قیمت دستوری خودرو توسط دولت را بهانه می کنند! با وجود اینکه صمت پیشتر در همکاری کامل با این شرکتها، نسبت به فرمول تعیین قیمت بر اساس حاشیه بازار، دست آنها را کامل بازگذاشته بود. بهرشکل اگر قیمت دستوری هم وجود نداشت، مهندسی عرضه، تکنیکی قدیمی از سوی خودروسازان برای احقاق خواسته هایشان بوده که ایشان ثابت کرده اند که می توانند از این تکنیک با گروگانگیری بازار مصرف و شاغلین این صنعت ( که البته هیچ آمار رسمی از این تعداد وجود نداشته و تمامی ارقام اعلام شده صرفا ادعاهایی از سوی مدیران قطعه ساز یا خودروساز بوده است) به خوبی استفاده نمایند. بدون تردید خواسته نهایی این مجمع، ارتقای قیمت ها به میزان افزایش دلار بوده است، به بیان دیگر باید مطمن بود، تا زمان رسیدن قیمتها به میزان تورم دلاری، بازار خودرو داخلی، روی آرامش به خود نخواهد دید!
با توجه به افزایش تولید وثبت نامهای مکرر شاهد هیچ گونه تغییری در قیمتها در این چند ساله نبودیم 1: نبود یک استراتژی مشخص در تولید با این تعداد پرسنل وحقوق دادن بانها 2:خارج شدن اختیارات وتصمیم گیریها از حوزه وزارت 3:منظور از خارج شدن یعنی در مقام حرف بلی اما در عمل جای دیگر 4:دادن بیش از اندازه قدرت به قطعه سازان 5:بودن افراد باند باز ورشوه گیر در خود مجموعه 6:عده ای نمی خواهند این مشکل حل شود چه در خود دولت، مجلس ،وسایر جاهای دیگر خوب وقتی شما سود 18درصد می دهید یعنی این رویه ادامه دارد هم اکنون شما شده اند یک نوع بانک خصوصی ودر پایان باید گفت این مقدار تولید واین مقدار ثبت نام به دلایل بالا هیچوقت کاهش نخو.اهد یافت بنظر م برای اینها راهکار وجود دارد اما اراده ای نیست