ورود
بیستوپنجمین نمایشگاه بینالمللی خودرو مشهد که قرار است از ۴ تا ۷ شهریورماه ۱۴۰۴ در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی این شهر برگزار شود در حالی نخستین روز خود را پشت سر گذاشت که امسال هم شاهد حضور پررنگ خودروسازان داخلی و شرکتهای واردکننده بودیم.
در میان سالنهای مختلف نمایشگاه امسال اما، سالن فردوسی یکی از شلوغترین بخشهای نمایشگاه بود؛ جایی که برندهای متنوعی همچون ماموت خودرو، مکث موتور، تیگارد، ایرانخودرو، گروه بهمن، امجی و سروشموتور حضور داشتند.
گروه ماموت تنها شرکت خصوصی نمایشگاه امسال است که با سه شرکت اصلی خود یعنی ماموت خودرو، مکث موتور و تیگارد به مشهد آمده تا عملاً به یکی از بازیگران اصلی نمایشگاه امسال بدل شود.
حضور گسترده ماموت در نخستین نمایشگاه پس از جنگ ۱۲ روزه، آن هم با سه شرکت اصلی خود (در غیاب دیار خودرو و تولیدکنندگان خودروهای تجاری مانند پیلسان)، پیامی روشن برای صنعت خودرو داشت: نگاه بلندمدت یک شرکت خصوصی به بازار خودرو کشور و تمرکز بر جذب مشتریان بالقوه آینده.
این رویکرد در سخنان مدیران گروه نیز مشهود بود:
یکی از بخشهای بسیار پر اهمیت غرفه ماموت، حضور خیریه نیکان ماموت در نمایشگاه مشهد است. خیریه نیکان بهعنوان بازوی مسئولیت اجتماعی ماموت و البته سازمانی خوشنام و صاحب سبک در فعالیتهای خیرخواهانه امسال با همکاری دیجیکالا کمپینی برای تأمین لوازمالتحریر دانشآموزان کمبرخوردار راهاندازی کرده است. این پویش با شعار «مِهر، مهربانی میخواهد» قصد دارد نیاز تحصیلی ۳۵۰۰ دانشآموز در سراسر کشور را برطرف کند.
نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۴ برای گروه ماموت را نباید تنها یک حضور نمایشگاهی توصیف کرد؛ بلکه نمایشی از قدرت، استراتژی و آیندهنگری این گروه به شمار میآید. از عرضه محصولات پریمیوم و لوکس گرفته تا توجه به مسئولیتهای اجتماعی، همگی نشان داد که ماموت بیش از یک خودروساز، یک بازیگر صاحبسبک در صنعت کشور است؛ شرکتی خصوصی که افقهای بلندمدت، مبتنی بر توسعه پایدار را در مسیر توسعه خود انتخاب کرده است.