1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. مشخصات و تصاویر سایپا S300

مشخصات و تصاویر سایپا S300

4 بهمن 1392
  • 63
  • 233239

جدیدترین خودروی سایپا یعنی S300 خودرویی چینی است که مدتی ست آزمایش‌های آن در ایران آغاز شده و به زودی فروش آن نیز آغاز خواهد شد. سایپانیوز در حالی از این خودرو با نشان و برند سایپا نام برده که اشاره‌ای به سازنده اصلی آن یعنی زوتای (zotye) نشده است.

سایپا اس 300/S300

زوتای شرکت تازه کاری است که در سال 2005 در شهر ژجیانگ چین تأسیس شده است و خودروهای مختلف خود را بر اساس پلتفرم‌های قدیمی فیات و لانچیا و با طراحی کپی شده از سایر خودروها و موتورهای میتسوبیشی می‌سازد.

سایپا اس 300/S300

Z300 محصولی ست چهار درب که در سال 2012 معرفی شده و بر اساس نسل دوم تویوتا Allion طراحی شده است. بنابراین طراحی خارجی و داخلی نسبتا مطلوبی دارد. موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپ با تکنولوژی VVT این خودرو 122 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته تیپترونیک نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است. البته مدل‌های با گیربکس پنج سرعته دستی و قدرت 113 اسب بخار نیز تولید می‌شوند. یک مدل توربوی 150 اسبی هم از همین موتور توسط این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سایپا اس 300/S300

این خودرو قرار است با برند سایپا و با کد S300 به بازار بیاید. مدل انتخابی سایپا، دارای گیربکس اتوماتیک است. از امکانات این ماشین باید به شش کیسه ایمنی هوا، سانروف، سیستم صوتی و تصویری، روکش چرم صندلی‌ها، دوربین و سنسور عقب، صندلی‌های تاشوی عقب و تجهیزات دیگر اشاره کرد.

سایپا اس 300/S300

مشخصات زوتای Z300:

موتور: Mitsubishi 4A92 MIVEC 1.6L (1590cc) L4 16V
قدرت: 120 اسب بخار در دور 6000 در دقیقه
گشتاور: 151 نیوتن متر در دور 4000 در دقیقه
گیربکس: 4 سرعته خودکار
تعلیق: جلو مک فرسون استروت؛ عقب تورشن بیم
حداکثر سرعت» 172 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: 6.7 لیتر
ظرفیت مخزن سوخت: 55 لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو 4
ابعاد (میلی‌متر):
طول: 4565
عرض: 1766
ارتفاع: 1486
فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2700
وزن: 1325 کیلوگرم
ظرفیت صندوق بار: 457 لیتر

سایپا اس 300/S300

سایپا اس 300/S300



منبع پدال



نظرات

  • حسن مرسدس بنز حسن مرسدس بنز (25 آذر 1393 ساعت 08:43)

    من بیش از 15 سال در مورد خودرو سازی ایران تحقیق کردم اگر بودجه دو این دو کشور در بخش کشاورزی و تولیدات غیر نفتی سرمایه گزاری میشد هیچ وقت مشکلات امروز رو نداشتیم، حتی امروز هم دیر نیست همین امروز در این دو شرکت بسته بشه، شاید موجی از تنش جامعه رو فرا بگیره ولی حداقل ده سال دیگه دوباره نیاز نیست فرغون های چینی رو بخریم.

  • مو قشنگ مو قشنگ (27 مهر 1393 ساعت 15:53)

    یه سؤال کاملا فنی:
    چرا یه ماشین با این طول و عرض موتورش باید 1590 باشه و مخزنش باید 55 لیتر باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  •  آکتروس آکتروس (15 مرداد 1393 ساعت 17:40)

    شما که تا s300 اومدید یه دفعه میذاشتید s500
    یه 200 میلیون هم میومد رو قیمتش
    متاسفم
    حداقل یه قیمتی میذاشتین دلمون نسوزه

  • امین  ع امین ع (13 مرداد 1393 ساعت 10:03)

    واقعا ، جای تاسف داره سایپا شرکت خودرو سازی نیست به جای وارد کردن و منتاز ماشین اوروپای بایید اشغالای چینی بیارن . واقعا به مظلومیت خودمون پی بردم ملت بد بختی که مجبوریم همیشه اشغال ترینارو به زور تحمل کنیم
    چرا بایید 70 تومن پول یه ماشین خوب اوروپا رو بدیم به یه اشغال چینی که فقط تو ایران سوار میشن تو چینم این اشغالا رو سوار نمیشن

  • امید غلامی امید غلامی (5 مرداد 1393 ساعت 20:14)

    ارزش خریدن نداره

  • هخامنش سعیدی هخامنش سعیدی (27 تیر 1393 ساعت 16:11)

    با موتور 1600 و 120 اسب بخار 65 ملیون است؟!

    مو قشنگ مو قشنگ (19 آبان 1393 ساعت 23:37)

    65 میلیون نه عزیزم،
    80 میلیون

  • علیرضا زیزو علیرضا زیزو (6 تیر 1393 ساعت 07:25)

    این شرکتای ما فقط بلدن تقلید کنن و از مردم پول بچاپن تا ضررهایی که کردن رو بدست بیارن.....چرا گفتم تقلید چون جلوی این ماشین شبیه جیلی هستش....اگه باورتون نمیشه برین نگاه کنین

  •  (23 اسفند 1392 ساعت 18:18)

    شاید لیاقت ما ایرانی ها بیشتر از این نیست 70 تومن اخه چه خبره

  • یاشار  یاشار (23 اسفند 1392 ساعت 15:08)

    تو ایران هر خودرویی تولید بشه فروش میره ، فرقی نداره تولید کجا باشه چین باشه یا افغانستان یا ...
    واقعا واسه خودمون متاسفم که طبع خیلی ضعیفی داریم که واسه خودروهایی که تو تمام دنیا دارن جمعشون میکنن ما تازه داریم پیش خرید میکنیم.

  •  کیوان کیوان (23 اسفند 1392 ساعت 12:52)

    تا 70 میدین اینو بخرین 80 بدین یه سوناتا 2009 یا 2008

    مو قشنگ مو قشنگ (27 مهر 1393 ساعت 16:00)

    تازه،آقای کیوان،آدم میتونه با این پولی که شما گفتی یه مگان 1600 یا یه میتسوبیشی لنسر یا یه مزدا 3 1600 یا به قول شما یه سوناتا 2009 بخره که ای چاهار تا ماشین خیلی از این بهترن

  •   علی علی (22 اسفند 1392 ساعت 19:11)

    به نظر من با توجه به آپشن های ذکر شده برای این ماشین در بازار فعلی قیمت حدود 40تا 45 تومن برای این خودرو منطقی است ولی در خرید آن به موارد زیر دقت کرده و از قیمت کم کرد.
    1 - شتاب پایین خودروهای چینی
    2- کیفیت بسیار پایین قطعات که معمولا" بعد از 2 یا 3 سال ایرادا پیدا می کنند و تأمین آنها مشکل بوده . گاها" ماشین باید چند ماه به خاطر قطعه بخوابد.
    3- همین که شرکت چینی به راحتی اجازه داده تا به سایپا تولید شود جای تعجب است که یکی از دلایل آن سابقه 8 ساله این شرکت استو(کسانی که با صنعت خودرو ارتباط دارند می دانند که پژو اجازه نداد تا در سال 80 خودرو پیکان آردی که تمام قطعات ایرانی داشت و فقط اتاق قدیمی پژو به پیکان تولید شود)
    4 - با این حال چینی ها ذائقه ایرانی ها را میدانند که اکثرا به قیافه ماشین توجه دارند و نه به مشخصات فنی - چه بسیارند مردمانی که قیمت این ماشین در آمد یک ماهشان است

  •  رضا رضا (22 اسفند 1392 ساعت 17:47)

    دنیا ترقی میکنه ما ....البته سایپا واقعا زحمت کشیده .قبول ندارید /اگر راست میگی شما حرف zرا بردارید به جاش sبگذارید ببینید چقدر سخته !!!!کلی مهندس زحمت کشیدن تا این خودرو شده ساخت ایران الکی نیست که !!!!!!!!!!!!

  •  فربد فربد (22 اسفند 1392 ساعت 17:40)

    این خودرو با این قیمت جای تعجب داره ولی رنوساندرو با قیمت 40 تومن خیلی خوبه

  •  اصغر اصغر (22 اسفند 1392 ساعت 12:38)

    به نظر من باید ایران هم مثل امارات و کردستان عراق از لحاظ واردات خودرو و محصولات متعلق به آن منطقه آزاد حساب بشه تا هر نوع خودرویی که خواستیم سوار بشیم و اینقدر بوسیله چینی ها تحقیر نشیم. باید خودوروسازان ما هم قبول کنند که از بازارهای جهانی بسیار عقب مانده اند و کار را برای ورود اتوموبیل از خارج آسان گردانند.

  • meisam meisam (21 اسفند 1392 ساعت 11:36)

    حیف پول که بدی برا این ماشین مگان بخرید حالشو ببرید....

  • محمد محمد (20 اسفند 1392 ساعت 20:18)

    سلام بیان 1ماشین جای گزین کنن نا ماشین چینی که بدتر پراید که قمتش 70 ملیونه واقعان میشه 1 ماشین خوب خرید با 70ملیون مصله مگان که 2000 هست

  • پویان پویان (20 اسفند 1392 ساعت 16:03)

    70 میلیون تومان حتما کسی خر شده ایند بخره

  • مهراب مهراب (20 اسفند 1392 ساعت 10:25)

    خوب اگه قرار بود من 70 میلیون بدم این را بخرم میرفتم انگلیس با 20 میلیون تومان بقیه پولم را اونجا 4 تا ماشین میخریدم.

  • رضا رضا (19 اسفند 1392 ساعت 19:52)

    ما اصلا پول نداریم یه پراید بخریم- بزار برا خودشون رونمایی کنن-حالا