جیلی امگراند RV7 دنده ای 2013-2014

دنده ایاتوماتیک
کشور
چین چین
شرکت خدمات دهنده
جیلیران
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
نامشخص
قیمت بازار
نامشخص
مشخصات فنی جیلی امگراند RV7 دنده ای
185 KM/H
حداکثر سرعت
12 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
هاچ بک
حجم موتور
1792 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی
7.1 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلC Segment
وزن1280 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو215/55R16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب215/50R16
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)137 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)172 نیوتون متر در 4200 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)76.1 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک50 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو10w40 SL
روغن مناسب برای خودرو 210w40 SJ
روغن مناسب برای خودرو 35w30 SL
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزدارای سیستم مدیریت پایداری خودرو
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی خنک شونده با هوا
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیقسیستم تعلیق پیشرفته مستقل
تعلیق جلومک فرسون مستقل برای هر چرخ
تعلیق عقباتصال چندگانه ( مولتی لینک )
کمک فنرهای جلوهیدرولیکی
کمک فنرهای عقبهیدرولیکی
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی هیدرولیکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت185 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)12 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین)6.5 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین)6.5 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
امکانات رفاهی جیلی امگراند RV7 دنده ای
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی که شامل :جلو ، جانبی ، پرده ای
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS دارای 4 کاناله به همراه EBD
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم کلید ضد سرقت ، دارای قفل مرکزی در اختیار راننده ، دارای ریموت کنترل رادیویی
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی هیدرولیکی
نوع غربیلک4 شاخه لوکس ، قابلیت تنظیم در 2 جهت عمودی و افقی ، دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان ، روکش چرمی
سیستمهای تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، دارای کانال تهویه برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو ، دارای تیونر ، قابلیت پخش CD , DVD , MP3 , AUX , iPod
سیستمهای مولتی مدیادارای نمایشگر اطلاعات سفر و کامپیوتر سفر ، نمایشگر اطلاعات تایرها ، نمایشگر 6.5 اینچی برای سیستم DVD و GPS ، دارای سیستم بلوتوث ، صفحه کیلومتر دیجیتال با طراحی مدرن
سیستم صندلیهای جلودارای روکش چرم ، صندلی راننده دارای تنظیم برقی در 8 جهت و دارای سیستم حافظه ، صندلی سرنشین جلو دارای تنظیم برقی در 4 جهت ، دارای سیستم گرمکن صندلی های جلو ، ماساژور صندلی راننده سفارشی ، سنسور تشخیص وزن صندلی سرنشین و قطع کننده کیسه هوا
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرم ، قابلیت تا شوندگی ، دارای 3 عدد پشت سری به همراه محل قرار گیری آرنج
سیستم آیینه هاآینه های خارجی با تنظیم برقی به همراه راهنمای سفارشی و دارای گرمکن ، آیینه های الکتروکرومیک داخلی و خارجی
سیستم شیشه هاتنظیم برقی تمام پنجره ها ، شیشه های سولار و سبز رنگ به همراه سیستم HSEA ، آنتن درون شیشه ها ، سیستم پاور ویندو برای تمام پنجره ها ، شیشه ها با سیستم محافظ ضد صدا ، دارای پرده شیشه عقب
سیستم های سقفسانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب و سیستم بسته شدن خودکار
سیستم روشنایی جلوچراغهای دارای سیستم تنظیم ارتفاع ، دارای سیستم روشن شدن اتوماتیک چراغها ، دارای مه شکن ، سیستم شتشوی چراغها ، دارای تنظیم اتوماتیک نور چراغها
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن
سنسورهای پیش فعالسنسور پارک عقب
سیستم های کمک رانندگیسیستم کروز کنترل سفارشی، دوربین دید عقب سفارشی ، سیستم هشدار دهنده سرعت

جیلی RV7 نسخه هاچ‌بک جیلی امگرند 7 است که برای اولین بار در سال 2009 رونمایی و به بازار عرضه شد. این خودرو به علت دارا بودن استانداردهای اروپایی توانست به بازار اروپا وارد شود و مورد توجه بسیاری از مردم واقع شود.

این خودروی نسبتا خوش ساخت چینی توسط شریک تجاری کمپانی جیلی در ایران یعنی جیلران موتور پس از نسخه سدانش یعنی امگرند EC7 در مدل‌های 2013 و 2014 در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک وارد بازار ایران شد و توانست نظرات بیشتری نسبت به نسخه سدانش را جلب کند. اما باز هم به علت واردات نامناسب و استراتژی غلط شرکت وارد کننده نتوانست آنچنان نسبت به سایر رقبایش موفق عمل کند.

 

جیلی امگرند وی 7.jpg

 

  بررسی طراحی ظاهری جیلی RV7 دنده‌ای

جیلی RV7 از نظر طراحی ظاهری تفاوت چندانی با نسخه سدان خود ندارد. در نمای جلوی این خودرو چراغ‌های اصلی ظاهری نسبتا خشن و جدی دارند و به صورت کشیده طراحی شده‌اند. جلو پنجره جیلی RV7 کوچک و چهار وجهی است که دور تا دور آن با خطوط کرومی تزئین شده و در دل خود لوگوی جیلی را جای داده است. سپر جلوی جیلی RV7 طراحی ساده‌ای دارد و از خطوط تند و تیزی بهره نمی‌برد. این سپر میزبان یک ورودی هوای کشیده و نسبتا بزرگ به همراه دو مه‌شکن داخل یک قاب مشکی رنگ است. روی کاپوت جیلی RV7 خطوط نسبتا عمیقی طراحی شده که ظاهر جلوی خودرو را عضلانی‌تر کرده است.

 

جیلی آر وی 7 سفید.jpg

 

به بخش جانبی جیلی RV7 که می‌رسیم با ظاهری ساده مواجه می‌شویم. خط شانه این خودرو نسبتا عمیق است که از روی گلگیر جلو شروع شده و با گذشتن از دستگیره درب‌ها تا انتهای چراغ عقب کشیده شده است. همچنین یک خط رکاب زاویه دار و عمیق نیز در بخش انتهایی درب‌ها قرار گرفته است. شیشه درب‌های خودرو اندازه مناسبی دارند و با اینکه با یک خودروی هاچ‌بک سروکار داریم اما نور و میدان دید کابین برای راننده و سرنشینان مناسب و قابل قبول است. درب عقب نیز طول مناسبی دارد و برای سوار و پیاده شدن سرنشینان عقب مشکلی را بوجود نمی‌آورد.

 

جیلی آر وی 7 قرمز سمت چپ.jpg

 

هنگامی که به نمای عقب جیلی RV7 نگاه کنیم طراحی نسبتا جذاب و قابل قبولی را شاهد هستیم. چراغ‌های عقب به صورت چند وجهی و یک تکه طراحی شده‌اند و گرافیک داخلی خوبی نیز دارند. درب صندوق جیلی RV7 کمی زاویه دار طراحی شده که در بالاترین بخش آن یک باله بسیار کوچک به همراه چراغ سوم ترمز قرار گرفته است. همچنین وسط درب صندوق خودرو محل نصب پلاک با اندازه‌ای بزرگ و کشیده تعبیه شده که ضلع بالای آن با یک خط بزرگ کرومی پوشانده شده است. سپر جیلی RV7 نیز به صورت بزرگ و یک تکه قرار دارد که روی آن یک خط عمیق، منحنی و بزرگ انتهای دو چراغ عقب را به یکدیگر وصل کرده است. علاوه بر سنسورهای دنده عقب دو شب نما با طراحی نازک و کشیده، دو طرف سپر قرار گرفته‌اند و همچنین یک فلاپ مشکی رنگ نیز در انتهای سپر تعبیه شده است.  

 

جیلی آر وی 7 سفید رنگ نمای عقب چپ.jpg

 

  مشخصات فنی جیلی RV7 دنده‌ای

جیلی RV7 دنده‌ای از یک موتور 4 سیلندر 1/8 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که این موتور توانایی تولید 137 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور را دارد. این نیرو و گشتاور تولید شده از موتور خودرو توسط یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌ها و محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود. همچنین شتا 0 تا 100 جیلی RV7 دنده‌ای حدود 13 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن هم 7/5 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده است. جیلی RV7 دنده‌ای تا سرعت 180 کیلومتر بر ساعت نیز توانایی حرکت دارد. جیلیران در آن سال ها همچنین اقدام به عرضه جیلی RV7 دنده اتوماتیک نیز کرد که تفاوت هایی جزئی با نمونه دنده ای داشت.

 

موتور جیلی آر وی 7.jpg

 

  بررسی کابین و فضای داخلی جیلی RV7 دنده‌ای

هنگامی که وارد کابین جیلی RV7 می‌شویم با طراحی ارگونومیک و نسبتا ساده‌ای روبرو هستیم. داخل کابین جیلی RV7 همانند نسخه سدانش از المان های چهار گوش بسیار استفاده شده است.

در بالاترین بخش داشبورد یک حفره تعبیه شده که داخل آن یک ساعت دیجیتال و چند چراغ دیگر وجود دارد. با عبور از این قسمت به دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع خودرو میرسیم که در میان یکدیگر دکمه فلاشر را نیز جای داده‌اند. قسمت وسط داشبورد نیز یک مانیتور نسبتا بزرگ به همراه کلیدها و دکمه‌های کنترل سیستم مالتی مدیای خودرو قرار گرفته‌اند.

 

بخش انتهایی داشبورد وسط نیز میزبان سیستم کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک خودرو است که از نمایشگر کوچک نیز پشتیبانی می‌کند. کنسول میانی خودرو از انتهای داشبورد وسط شروع شده و در آن خروجی برق به همراه تعدادی جای کلید جا خوش کرده‌ که احتمالا مربوط به آپشن‌هایی است که در ایران از روی این خودرو حذف شده‌اند. غربیلک فرمان جیلی RV7 مانند نسخه سدانش ظاهر ساده‌ای دارد و به صورت 4 شاخه طراحی شده که وسط آن لوگوی جیلی و در شاخه‌های کناری کلیدهای کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی قرار گرفته‌اند.

 

پشت آمپر این خودرو نیز خیلی ساده و به صورت دو دایره‌ عقربه‌ای و دو نمایشگر کوچک دیجیتالی است. کابین جیلی RV7 ارگونومی خوبی دارد و راننده را در بلند مدت برای کار با ادوات خسته نمی‌کند. کیفیت متریال به کار رفته داخل کابین نیز مناسب و قابل قبول است. همچنین فضای پا و سر نیز برای سرنشینان هر دو ردیف مناسب است و همانطور که قبل‌تر نیز ذکر شد به خاطر اندازه خوب شیشه‌های جانبی، نور و دید مناسبی در کابین وجود دارد.

 

جیلی آر وی 7 سفید عقب سمت راست.jpg

 

فضای کابین جیلی آر وی 7.jpg

 

امکانات رفاهی و ایمنی جیلی RV7 دنده‌ای

جیلی RV7 دنده‌ای از نظر امکانات رفاهی در سطح قابل قبول و رضایت بخشی قرار می‌گیرد. این خودرو به امکاناتی نظیر: چراغ جلو به همراه تنظیم ارتفاع - چراغ مه‌شکن جلو و عقب - دستگیره در با تریم فلزی - رینگ آلومینیومی 16 اینچی - آنتن درون شیشه - گرمکن شیشه عقب - شیشه‌های جلو و عقب با سیستم HSEA سبز رنگ - سانروف برقی - آينه هاي برقي با گرمكن و قابليت جمع شوندگي دستي - كنسول جلو با تريم طوسي نقره اي - تريم داشبورد چرم - رودري ها با تريم چرم - فرمان چرم مجهز به كليد هاي كنترلي - ركاب استيل - چراغ زير درب راننده - چهار پنجره مجهز به سيستم Power Windows - شيشه ها با محافظ نويز - پرده شيشه عقب با قابليت جمع شوندگي دستي - صندلي هاي چرم - صندلي ها عقب تاشو - سنسور تشخيص كمك راننده - چراغ هاي جلو با قابليت روشن شدن اتوماتيك - آينه وسط با قابليت مات شدن - نمايشگر ضربه از كنار درب ها - سنسور عقب -  صندلي برقي راننده با قابليت تنظيم 8 حالته و آینه بغل مجهز به راهنما مجهز شده است.

 

همچنین جیلی RV7 دنده‌ای در بخش امکانات ایمنی و امنیت نیز سطح خوبی دارد و همچنین توانسته است از موسسه یورو انکپ 4 ستاره ایمنی را دریافت کند که برای یک خودروی چینی این نتیجه در همان زمان معرفی و عرضه به بازار بسیار قابل توجه است. این خودرو از نظر ایمنی امکاناتی نظیر: حسگر فشار باد تایر، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS، شش عدد کیسه هوای راننده و سرنشین + جانبی و پرده‌ای، پشت سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده و باك بنزين ضد انفجار و ضد نشتي با 6 لايه مواد پليمري مخصوص را داراست.

 

عکس جیلی آر وی 7 سفید.jpg

 

  بررسی بازار و قیمت جیلی RV7 دنده‌ای

جیلی RV7 دنده‌ای در اسفند ماه 1400 تنها در نسخه‌های دست دوم و کارکرده در بازار خودروی کشور یافت می‌شود و قیمتی حدود 245 تا 255 میلیون تومان را با مدل 2013 دارد.

 

  نتیجه گیری

جیلی RV 7 دنده‌ای یکی از خودروهای باکیفیت چینی در بازار ایران است که متاسفانه به علل مختلف مدت زیادی در بازار کشور حضور نداشت و خیلی زود ایران را ترک کرد. این خودرو نکات مثبتی همچون فضای داخلی جادار، امکانات رفاهی متقاعدکننده و امکانات ایمنی بسیار مناسب را دارد اما متاسفانه بخاطر واردات محدود و خدمات پس از فروش ضعیف  آنچنان مورد توجه قرار نگرفت و هم اکنون نیز بازار دست دوم پر رونقی ندارد اما همچنان جزو خودروهای با کیفیت بازار ایران است. 

 

نظرات کاربران
Reza
Reza
2 اسفند 1395
سلام خسته نباشید باتوجه به اینکه ماشینهای چینی افت قیمت زیادی دارن وبازارفروش خوبی ندارن ،قیمتش زیاده.