هیوندای اکسنت

کشور
کره جنوبی کره جنوبی
شرکت خدمات دهنده
آسان موتور
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
توقف عرضه
قیمت بازار
توقف عرضه

مشخصات فنی هیوندای اکسنت

220 KM/H
حداکثر سرعت
11 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
سدان
حجم موتور
1591 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی
6.4 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیل 6C Segment
وزن 81060 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 95
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 10195/R16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 11195/55R16
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها 1516
آرایش قرار گیری سیلندرها 16خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور 17موتور جلو
سیستم سوخت رسانی 18انژکتوری تزریق مستقیم
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 20124 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 21156 نیوتون متر در 4250 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 2277.5 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک 6750 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو 905w30 SM
روغن مناسب برای خودرو 2 9310w30 SM
روغن مناسب برای خودرو 3 965w30 SN
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو) 244
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده 25کنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) 26موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمز 27دارای سیستم ضد قفل
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 28دیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 29دیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیق 30سیستم تعلیق پیشرفته مستقل
تعلیق جلو 31مک فرسون
تعلیق عقب 32اتصال چندگانه ( مولتی اینک )
نوع سیستم فرمان 35قدرت کمکی هیدرولیکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت 36220 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 3711 ثانیه
استاندارد آلایندگی 41یورو 5
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 425
محدوده گارانتی
محدوده گارانتی 4360 ماه بدون محدودیت
امکانات رفاهی هیوندای اکسنت
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی که شامل :کیسه هوای سرنشینان جلو - کیسه هوای پرده‌ای - کیسه هوای جانبی
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS - EBD - VSM - ESC - TCS - OCS
سیستم های امنیتی و حفاظتیدارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه ای و دارای سیستم ضد سرقت ، قفل و بازکردن دربها بدون کلید
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی
نوع غربیلک4 شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در 4 حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان
سیستمهای تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه مطبوع دستی ( اتوماتیک سفارشی ) ، دارای سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی با قابلیت پخش CD، MP3، USB و AUX به همراه 4 بلندگو و 2 توئیتر - بلوتوث
سیستمهای مولتی مدیادارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده
سیستم صندلیهای جلودارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، دارای روکش چرم ، صندلی راننده دارای تنظیم برقی
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرم ، دارای پشت سری فعال و هوشمند
سیستم آیینه هاآینه الکترو کرومیک جهت سهولت دید راننده در شب ، آینه های خارجی با حالت الکترو کرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن
سیستم شیشه هاتنظیم برقی تمام پنجره ها
سیستم های سقفسانروف سفارشی
سیستم روشنایی جلودارای سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغها ، دارای سیستم شتشو ، دارای مه شکن ، مجهز به چراغهای روشنایی در زیر دربها
سیستم روشنایی عقبچراغهای LED طیفی به همراه مه شکن
سنسورهای پیش فعالمجهز به سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها
سیستم های کمک رانندگیمجهز به سنسور پارک جلو و عقب ، سیستم کروز کنترل ، دوربین دید عقب و نشان دهنده روی آیینه

19 سال پیش، در روزهایی که هیوندای و دیگر خودروسازان کره‌ای با شدت هرچه تمام‌تر کار می‌کردند تا جهانی شوند، هیوندای اکسنت - Hyundai Accent متولد شد . سدان سایز کوچکی که در بازار استرالیا به آن اکسِل می‌گفتند. در حالی که خود اکسنت به عنوان جانشین اکسل توسط هیوندای روی کار آمده بود . از همه این‌ها گذشته ، این خودرو در بازار کره جنوبی به اسم ورنا عرضه می‌شود . همین خودرو با همین اسامی توسط هیوندای بیجینگ در چین، توسط تگ‌آز در روسیه و توسط تاگان‌روگ در مکزیک ساخته می‌شد. در دوره‌ای شرکت آمریکایی کرایسلر آن را تحت برند خودش با نام Attetude و تحت برند دوج با نام Brisa راهی بازار می‌کرد. این‌ها منهای آن خط تولیدهایی است که توسط میتسوبیشی ژاپن در اسپانیا و ونزوئلا تاسیس شده بود. در پورتوریکو آن را با نام هیوندای Solaris و Brio روی هوا می‌زنند . اینکه چرا ورنا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته بود ( و البته گرفته است ) برمی‌گردد به کیفیت خوب، قدرت مناسب و صد در صد قیمت مقرون به صرفه آن.  آن ورنایی که در ایران می‌بینیم و چند سالی است که فروشش متوقف شده است،‌ مربوط می‌شد به نسل دوم که بین 2000 تا 2005 روی خط تولید می‌رفت.

نظرات کاربران
لی عسکری
لی عسکری
9 بهمن 1399
با سلام خودروی اکسنت وارداتی دارم. برای تعویض روغن گیربکس مراجعه کردم متاسفانه نوع روغن اصلی موجود نیست چون مکانیک میگه گیربکس ماشین با بقیه مدلها فرق دارد. لطف