1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. آلفارومئو
  4. جولیتا
  5. 1400 توربو (2010-2017)

آلفارومئو جولیتا 2010-2017

Alfa Romeo Giulietta 1.4T 2010-2017

تیپ ها

اطلاعات کلی آلفارومئو جولیتا 2010-2017

  • توقف فروش
  • 1,750,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
هاچ بک
1368 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
اتوماتیک دو کلاچه
5.2 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروآلفارومئو جولیتا 2010-2017

آلفارومئو جولیتا (Alfa Romeo Giulietta) یک هاچبک ایتالیایی است که تولید نسل اول آن از سال ۲۰۱۰ آغازشده است؛ این خودرو در کلاس خودروهای کامپکت قرارگرفته، موتور جلو و دیفرانسیل جلو است. واردات جولیتا از سال 2010 به کشورمان آغاز شد و به واسطه کیفیت بالا و تبلیغات گسترده با استقبال فراوانی از سوی مشتریان خود روبرو شد.

اما در سال 2017 به دلیل ممنوعیت واردات خودرو به کشور تنها بازار دست دوم این هاچبک جذاب برای دوستداران خود باقی ماند. در ادامه به بررسی کامل این خودرو میپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید ویدئوی نقد و بررسی آلفارومئو جولیتا را مشاهده نمایید. همچنین ویدئوی تست شتاب جولیتا درکارلانچ قرار دارد.

بررسی گیربکس 

 

بررسی گیربکس آلفارومئو جولیتا.webp

جولیتا با دو نوع گیربکس دستی و دو کلاچه TCT عرضه‌شده است که البته تنها با نسخه‌ی اتوماتیک دبل کلاچ (TCT) در بازار کشور ما عرضه‌شده است.

گیربکس دبل کلاچ نوع خشک این خودرو درحالی‌که نگهداری و هزینه‌ی بالایی برای صاحب خود به همراه دارد، در کنار پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ عملکرد اسپرت و پرهیجانی را به ارمغان می‌آورد و مشخصات فنی آلفارومئو جولیا به‌عنوان یک هاچبک جذاب (Hot Hatch) به‌خوبی راننده را راضی می‌کند.

پیشرانه 

 

موتور  آلفارومئوجولیتا

 

هنگام باز کردن کاپوت این خودرو با نوشته بزرگ Multi Air Turbo Benzina بر روی پوشش موتور این هاچبک ایتالیایی مواجه می‌شوید که به معنی پیشرانه بنزین سوز مجهز به توربو شارژ و سیستم مالتی ایر است. در سیستم مالتی‌ایر، سوپاپ‌های ورودی سوخت به موتور، از نوع شیرهای الکترومکانیکی (سلونوئید) هستند که زمان و میزان باز و بسته شدن آن‌ها به‌صورت کاملاً هوشمند و از طریق کامپیوتر خودرو کنترل می‌شود.
در رانندگی‌های معمولی و روزمره این سوپاپ‌ها به میزان کمتری باز و بسته می‌شوند تا مصرف سوخت خودرو کاهش بیابد، اما با فشردن ناگهانی پدال گاز سوپاپ‌ها مدت‌زمان بیشتری بازمی‌مانند و نتیجه این کار شتاب گیری بهتر خودرو است.

 

بررسی مصرف سوخت و استانداردهای ماشین جولیتا

 

مصرف سوخت شهری 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 4.6 لیتر در هر 100 کیلومتر
مصرف سئخت ترکیبی 5.8 کیلومتر در هر 100 کیلومتر
حجم باک 60 لیتر
استاندارد آلایندگی استاندارد یورو 5
میزان تولید CO2 134 گرم در هر 100 کیلومتر
استاندارد تصادف 5 ستاره ایمنی

 

سیستم تعلیق 

 

جلوپنجره  آلفارومئوجولیتا

 

سیستم تعلیق آلفارومئو جولیتا در جلو از نوع مک فرسون انتخاب شده‌ که در آن از آلیاژهای سبک استفاده شده‌است. این سیستم علی‌رغم راحتی مناسب و سواری نچندان خشک، با کمک سیستم مولتی لینک محور عقب، پایداری و فرمان پذیری مناسبی را در پیچها و مانورها ارائه می دهد و حداقل در بین هم رده های قیمتی خود در بازار کشور ما، یک سر و گردن بالاتر از همه ظاهر می شود. 
سامانه کنترل دینامیک خودرو (VDC) ترکیبی از سیستم‌های پیشرفته الکترونیکی می‌باشد که در کنترل خودرو در زمان حرکت به کمک شما می‌آید. مجموعه این سیستم از تکنولوژی‌های ESP, ASR,HBA, MSR,CBC, DST, HHC,ABS,EBD, E-Q2،PreFill و AFS تشکیل‌شده است که نهایت لذت رانندگی مطمئن را برای شما به ارمغان می‌آورد.

یکی از دیگر نکات جذاب در مشخصات فنی این هاچبک جذاب وجود سیستم فرمان چرخ دنده ای دوگانه فعال (Dual Pinion Active) است. عملکرد این سیستم به این شکل است که هنگام چرخش فرمان، چرخی که در قسمت درونی پیچ قرار دارد به میزان بیشتری نسبت به چرخ مقابل میپیچد و این نکته باعث می‌شود تا هندلینگ و چسبندگی خودرو به میزان قابل توجهی بهبود یافته و شعاع گردش آن کاهش می‌یابد.

بررسی ترمز ها

 

ترمز برمبو  آلفارومئوجولیتا

 

در تریم فول آپشن آلفارومئو جولیتا، سیستم ترمز برمبو باعث می شود در هر سرعتی به با اطمینان خاطر پا را بر روی پدال ترمز قرار دهید که البته، باید در هزینه  کردن برای تعویض لنت های گران قیمت آن که بچسب قیمتی نزدیک به 9 میلیون تومان برای 2 محور بر خود دارند، سر کیسه را کمی شل کنید! همچنین سوت کشیدن ترمز ها امری مرسوم در جولیتا محسوب می شود. شتاب خوب، فرمان پذیری عالی و ترمز های بی نقص سواری دلچسبی از جولیتا به نمایش می گذارند.

سیستم تنظیم حالت رانندگی آلفا DNA

 

dna در آلفارومئو جولیتا.webp

 

آلفارومئو جولیتا مجهز به سیستم تنظیم حالت رانندگی (Drive Mode) پیشرفته موسوم به آلفا DNA است. DNA مخفف سه حالت تعریف شده برای این سیستم به نام های Dynamic، Natural و All Weather است که به‌ترتیب معادل حالات اسپرت، نرمال و برفی سایر خودروها هستند.
در حالت Dynamic خودرو در حالت اسپرت قرار گرفته و در این شرایط بوست توربو افزایش یافته و دنده ها در دور موتور بالاتر تعویض می‌شوند و گیربکس واکنش بیشتری به پدال گاز داشته و عملیات دنده معکوس سریع‌تر انجام می‌شود. وقتی خودرو در حالت Dynamic قرار داشته باشد، یک ویژگی ایمنی دیگر به نام سیستم پیش‌فعال‌سازی ترمزها (Pre-Fill) نیز وارد مدار می‌شود. سیستم مذکور، با بازخوردهایی که از سیستم کنترل دینامیک خودرو (VDC) می‌گیرد، قادر است موقعیت‌های خطرناک را شناسایی و قبل از این‌که راننده پدال ترمز را فشار دهد، ترمزها را فعال کند
در حالت Natural خودرو در حالت معمولی رانندگی روزمره قرار میگیرد.
حالت All Weather  نیز برای شرایط رانندگی و هنگامی که جاده لغزنده است مورد استفاده قرار میگیرد.

 

Dynamic = D حالت رانندگی اسپرت
Natural = N حالت رانندگی معمولی
All Weather = A حالت رانندگی زمستانی

 

بررسی کابین و امکانات رفاهی آلفارومئو جولیتا

 

کابین آلفارومئو جولیتا

 

محصولات ایتالیایی، از البسه گرفته تا غذا ها و البته خودرو های تولید این کشور، به ریزه کاری ها مشهورند. در هر بخش از این خودرو با ریزبینی هایی در امر طراحی و مونتاژ روبرو خواهید شد؛ کابین جولیتا نیز از این امر مستثنا نیست و ترکیب های رنگی مورد استفاده، نوع دوخت و چرم بکار رفته، فونت های ایتالیایی در بخش های مختلف کابین و چینش ادوات همگی دائما یاداور این موضوع خواهند شد که با یک محصول ایتالیایی طرف هستید.

 

صندلی چرمی  آلفارومئوجولیتا

 

فضای کابین برای سرنشینان جلو مطلوب است ولی ردیف دوم فضای زیادی در اختیار شما قرار نمی دهد. از جمله امکانات رفاهی آلفارومئو جولیتا میتوان از سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سقف پانوراما 2 تکه، گرمکن و تنظیم برقی صندلی های ردیف جلو، کروز کنترل، سیستم خاموش و روشن‌شدن اتوماتیک خودرو در ترافیک  (Stop & Start)، سیستم مالتی مدیا چندکاربره در کنار سیستم صوتی با برند تجاری مشهور Bose نام برد.

 

سیستم صوتی  آلفارومئوجولیتا

 

جولیتا های تولید سال 2014 تا 2016 موجود در ایران، سفارش کشور آلمان بوده و مدل های تولید 2017 سفارش کشور امارات هستند؛ به جهت تشابهات بیشتر آب و هوایی کشور امارات و ایران، مدل های 2017 سازگاری بهتری با شرایط اقلیمی آب و هوای ایران دارند.

 

کیلومترشمار  آلفارومئوجولیتا

 

مورد دیگر وجود 2 تیپ اسپرتیوا(Sportiva) و کیو وی لاین(QVline) برای آلفارومئو جولیتا می باشد. از تفاوت های اسپورتیوا و Qvline می توان به رنگ دستگیره ها و قاب آیینه ها اشاره کرد که در تیپ QVline به رنگ نوک‌مدادی و در تیپ اسپورتیوا نقره ای هستند. علاوه بر آن  فرمان دی-کات تنها در تیپ QVline یافت می شود. برخی امکانات نیز مانند مموری صندلی به صورت سفارشی بر روی هر دو تریم دیده می شود.

 

امکانات رفاهی کابین آلفارومئو جولیتا

 

کیسه هوا کیسه هوای سرنشنان جلو - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای پرده ای
سیستم صوتی سیستم صوتی Hi-Fi مجهز به آمپلی فایر Bose و 8 بلندگو (سفارشی) - بلوتوث - قابلیت پخش CD و MP3 - قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان
سایر تجهیزات پیشرانه توئین توربو مجهز به سیستم مولتی ایر - آلفا DNA (امکان انتخاب و تنظیم خودرو با شرایط رانندگی به دلخواه راننده: اسپرت، نرم و زمستانی) - جعبه دنده 6 سرعته خودکار دو کلاچه و پدال پشت فرمان - سیستم Microhybrid Start and Stop - چراغ مه‌شکن جلو و عقب - چراغ عقب LED - شیشه بالابر one touch - صندلی‌های تاشو ردیف عقب - رینگ آلومینیومی - ریموت کنترل - صفحه نمایش اطلاعات خودرو - روکش چرمی صندلی به همراه گرمکن - آینه داخلی فتوکرومیک حساس به نور - آینه‌های بیرونی برقی گرمکن‌دار فتوکرومیک حساس به نور با قابلیت تاشو برقی - سقف کشویی شیشه‌ای پانوراما - سنسور نور چراغ‌ها - تنظیم خودکار چراغ‌ها با زاویه فرمان مجهز به زنون و LED و سیستم شستشو - سیستم Blue&Me - فرمان برقی تلسکوپی بشکن با روکش چرم با قابلیت تنظیم سیستم صوتی - سنسور پارک - تهویه مطبوع خودکار با قابلیت تنظیم دما به صورت مجزا برای سرنشینان جلو - 5 ستاره ایمنی - کروز کنترل - رینگ 18 اینچی به صورت سفارشی - صفحه نمایشگر چند منظوره به صورت سفارشی

 

مزایای آلفارومئو جولیتا

1- ایمنی بالا

 

ایمنی آلفارومئو جولیتا.webp


از مهم ترین مزایای این خودرو میتوان به ایمنی بالای جولیتا اشاره کرد. آلفارومئو جولیتا با بهره گیری از سیستم هایی از جمله کنترل پایداری الکترونیکی (DSC)، کنترل دینامیک خودرو (VDC)، کنترل لغزش (ASR)، کنترل سرعت موتور (MSR)، تعدیل گشتاور (DST) و کنترل شروع حرکت در سربالایی (HSA) میتواند در بسیاری از شرایط سخت و پیش‌بینی نشده، پایداری خود را حفظ کند. در هنگام تصادف نیز 6 ایربگ 10 نقطه‌ای از جان سرنشینان حفاظت خواهند کرد. بنابراین، ایمنی مناسب را می‌توانیم یکی از مهم‌ترین مزایای آلفارومئو جولیتا محسوب کنیم.

جالب است بدانید که آلفارومئو جولیتا جزو معدود خودروهایی است که در طی یک نسل حیات خود، دوبار در موسسه Euro Ncap تحت تست تصادف قرار گرفته که نتیجه تست اول در سال 2010 کسب 5 ستاره ایمنی بوده است، اما تست دوم که در سال 2017 انجام شده، به‌دلیل سخت‌گیرانه‌تر شدن قوانین، تنها 3 ستاره را برای این خودرو در پی داشته است.

 

2- آپشن های زیاد و قابل قبول

 

آپشن های آلفارومئو جولیتا.webp


بیشتر آلفارمئو جولیتاهایی که وارد ایران شده اند از نوع فول آپشن هستند که امکانات راضی کننده ای به همراه دارند.
از جمله مهمترین این امکانات عبارتند از سقف پانورامای دوتکه، سیستم کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، صندلی‌های جلو با تنظیم برقی و گرم‌کن، شیفترهای تعویض‌دنده پشت فرمان، چراغ‌های جلو زنون با تنظیم ارتفاع اتوماتیک، چرخش لنز چراغ‌ها در پیچ (AFS) و چراغ‌شور، سنسور نور، سنسور باران، سیستم استارت–استاپ اتوماتیک پیشرانه در ترافیک (Stop & Start)، درایومد سه‌حالته (آلفا DNA) و… هستند.


3- عملکرد خوب ترمزها

 

ترمز های آلفارومئو جولیتا.webp


یکی از مزایای آلفارومئو جولیتا سیستم ترمز آن است که با استفاده از دیسک‌های خنک‌شونده در چرخ‌های جلو، دیسک‌های ساده چرخ‌های عقب و سیستم هایی مثل ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA) و کنترل ترمز در پیچ‌ها (CBC)، به‌خوبی از پس وزن 1290 کیلوگرمی این خودرو برمی‌آید و در شرایط اضطراری راننده را یاری می‌کند. برخی از نسخه‌های آلفارومئو جولیتا نیز مجهز به کیت ترمز برمبو هستند.

 

4- رانندگی لذت‌بخش

آلفارومئو جولیتا واسطه سیستم های پیشرفته ازجمله تزریق مستقیم سوخت، کنترل الکتروهیدرولیکی سوپاپ‌ها (Multi Air) و توربوشارژر در موتور و همچنین جعبه دنده دوکلاچه سریع خود، قوای محرکه بسیار سرحالی دارد و در هیچ شرایطی راننده خود را ناامید نمی‌کند. به‌طوری که اگر برای اولین بار پشت فرمان آلفارومئو جولیتا بنشینید، باور نخواهید کرد که موتور این خودرو تنها 1.4 لیتر حجم دارد.

 

معایب آلفارومئو جولیتا


1- استهلاک بالا و گرانی قطعات
آلفارومئو جولیتا در کنار رانندگی لذت بخش و پیشرانه مدرن خود هزینه های نگهداری بالایی دارد. اگر مالک این هاچبک تند و تیز هستید باید از ان در برابر خطراتی همچون بنزین بی کیفیت داخلی، روغن موتورهای تقلبی و قطعات بی کیفیت مراقبت کنید. با توجه به گیربکس دوکلاچه خشک و حساس این خودرو در صورتی نکاتی مثل عدم شروع حرکت بدون فشال پدال گاز را رعایت نکنید، محکوم به پرداخت هزینه های سنگین تعمیر آن خواهید شد.
2- خدمات پس از فروش محدود
شرکت آلفا موتور عاملیت فروش و خدمات پس فروش جولیتا در ایران می‌باشد که نمایندگی های زیادی در کشور ندارد و با توجه به عدم واردات این خودرو به کشور عاملیت های این شرکت محدودتر شده است. با توجه به این که آلفارومپو جولیتا خودرویی با پیچیدگی فنی بالاست اکثر تعمیرکاران متفرقه توانایی تعمیر این خودرو را ندارند. از این رو محدودیت خدمات پس از فروش را می‌توان یکی از معایب این خودرو به شمار آورد.

3- دید ناکافی به عقب
به واسطه وجود تجهیزاتی مانند دوربین دنده عقب شاید این مورد را نتوان عیب بزرگی برای این خودرو دانست. اما باید پذیرفت که محدودیت دید عقب برای راننده های کم تجربه و تازه کار میتواند استرس زا و دردسر ساز باشد.

 

قیمت آلفارومئو جولیتا.webp

 

قیمت آلفارومئو جولیتا

قیمت آلفا رومئو جولیتا در بازه قیمتی کمتر از 600 میلیون تومان برای نمونه های 2012 تا نزدیک به 1 میلیارد و 200 میلیون تومان برای نمونه های کم کارکرد 2017 مقدور است. اما با توجه به ذات حساس این خودرو، حساسیت بسیار بالای آن به نوع بنزین بواسطه افزایش توان چشمگیر پیشرانه با سیستم توربو شارژ و سرویس های دوره ای و نگهداری پر هزینه آن بواسطه، خرید یک نمونه ی مستهلک و پرکارکرد می تواند داستان شیرین خرید آلفارومئو جولیتا را به تجربه ای ناخوشایند برای مالک آن تبدیل کند؛ چراکه لوازم یدکی آلفا رومئو جولیتا نسبتا کمیاب و البته بسیار گران قیمت هستند. برای مشاهده عکس های آلفارومئو جولیتا میتوانید به قسمت مدیاگالری در انتهای همین صفحه مراجعه نمایید.

جمع بندی

اگر بدنبال آن هستید که که با مبلغ یک خودروی کره ای کارکرده یا حتی چینی صفر کیلومتر، تجربه پرهیجان رانندگی با خودرویی جذاب را داشته باشید، در یافتن یک نمونه ی سالم و سرحال از صرفه جویی در زمان اجتناب کنید و با حوصله و تحقیق و پرداخت مبلغ بیشتر به سمت خرید این خودرو قدم بردارید. همچنان آگاه باشید که فروش آلفارومئو جولیتا شاید بیش از یک خودروی مرسوم بازار، به زمان نیاز داشته باشد.

در صورتی که مالک آلفارومئو جولیتا هستید و یا تجربه رانندگی با این هاچبک ایتالیایی جذاب را دارید، نظرات خود را در مورد این خودرو با ما به اشتراک بگذارید.

گالری آلفارومئو جولیتا 2010-2017

مدیا گالری آلفارومئو جولیتا 2010-2017

سوالات متداول

با توجه به حساسیت بالای پیشرانه جولیتا، نوع سوخت و روغن مورد استفاده حائز اهمیت بالایی برای این خودروست و هزینه سرویس دوره ای آن را در رده قیمتی بالایی قرار می دهد. همچنین قطعات یدکی جولیتا، با توجه به کیفیت بالا و ساختار نسبتا پیچیده قیمت نسبتا بالایی دارند.
به طور کلی خودروهای اسپرت و فانتزی با توجه مخاطب کمتری که نسبت به خودرو های خانوادگی دارند، زمان بیشتری باید برای فروش آنها صرف کرد. همچنین در خرید خودروهای اسپرت، با توجه به کاربری آن ها باید توجه ویژه ای به سابقه سرویس های دوره ای و نگهداریشان داشت. آلفارومئو جولیتا نیز به عنوان یک خودروی اسپرت و فانتزی، نیاز به زمان بیشتری برای خرید یا فروش نسبت به خودرو های عرف بازار دارد
نظرات کاربران
  • امید 18 اردیبهشت 1401 ساعت 14:39

    دوست عزیز به نظرم حالت DNA در واقع Dynamic ، Natrual , Advanced Efficiency است نه all weather. معادل eco در ماشین های دیگه است.

  • علیرضا 18 آذر 1400 ساعت 02:37

    تریم Sportiva با QV لاین چه تفاوتی دارد؟ آیا تفاوت قیمتی دارند؟

  • رضا کنعانی 17 آذر 1400 ساعت 23:03

    سلام اونایی که این ماشینو دارن با بنزین معمولی و کم کیفیت که موجوده آیا مشکلی پیش نمیاد؟ با توجه به اینکه بنزین سوپر گیر نمیاد. لطفا پاسخ بدین

اضافه کردن نظر

مشخصات فنی آلفارومئو جولیتا 2010-2017

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایتالیا
  • نام خودرو آلفارومئو جولیتا 2010-2017
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده آلفاموتور

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه هاچ بک
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1310 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 225/40R18
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 225/40R18

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1368 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق مستقیم
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 170 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 250 نیوتون متر در 2500 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 121 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 60 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 0w30 Fiat 9.55535-GS1
  • روغن مناسب برای خودرو 2 0w30 C2
  • روغن مناسب برای خودرو 3 5w40 C2

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم مدیریت پایداری خودرو
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده با هوا
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی خنک شونده با هوا

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق سیستم تعلیق پیشرفته مستقل
  • تعلیق جلو جناغی دوبل
  • تعلیق عقب اتصال چندگانه ( مولتی لینک )
  • کمک فنرهای جلو کمک فنرهای گازی
  • کمک فنرهای عقب کمک فنر گازی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 218 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 8 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 6.7 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 4.3 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 5.2 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5
  • ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 5

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 60 ماه یا 150 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی که شامل :جلو ، جانبی ، پرده ای محافظ سر ، کلید غیر فعال سازی کیسه هوای ایمنی جهت نصب صندلی کودک
  • سیستم های پایداری و کمک راننده ABS , EBD , EBA , VDC , ASR , Hill Holder , MSR , CBC , Q2E , DST ، سیستم DNA آلفا برای انتخاب رانندگی در شرایط مختلف
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم کلید ضد سرقت ، دارای قفل مرکزی در اختیار راننده ، دارای ریموت کنترل رادیویی ، دارای دزدگیر
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت
  • نوع غربیلک قابلیت تنظیم در جهت عمودی ، دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، دارای سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق
  • سیستم صوتی و تصویری سیستم صوتی مجهز به 8 بلندگو قابلیت پخش CD ، دارای پورت USB ، AUX , SD Card ، iPod Cable ، سیستم صوتی مارک BOSS سفارشی
  • سیستمهای مولتی مدیا مانیتور لمسی چند کاره و سیستم ناوبری سفارشی ، نمایشگر میزان باد تایرها ، نمایشگر اطلاعات سفر و نمایشگر اطلاعات راننده
  • سیستم صندلیهای جلو دارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، دارای روکش پارچه ای با تنوع رنگی ، صندلی راننده دارای تنظیم برقی ، دارای سیستم گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر ، روکش چرم در تنوع رنگی و طرحی سفارشی
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش پارچه ای با تنوع رنگی ، دارای پشت سری فعال و هوشمند ، دارای سیستم گرمکن ، روکش چرم در تنوع رنگی و طرحی سفارشی
  • سیستم آیینه ها آینه الکترو کرومیک جهت سهولت دید راننده در شب ، آینه های خارجی با حالت الکترو کرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن ، دارای چراغهای روشنایی بر روی آینه ها ، قابلیت تاشوندگی
  • سیستم شیشه ها تنظیم برقی تمام پنجره ها ، بخار زدای اتوماتیک شیشه ها ، شیشه های سولار
  • سیستم های سقف سانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب ، سقف پانوراما سفارشی
  • سیستم روشنایی جلو دارای سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغها ، دارای سیستم تنظیم ارتفاع نور دستی ، دارای مه شکن ، لامپ زنون سفارشی
  • سیستم روشنایی عقب چراغهای LED طیفی به همراه مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال مجهز به سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها
  • سیستم های کمک رانندگی مجهز به سنسور پارک، سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران آلفارومئو جولیتا 2010-2017

نظر خود را بیان کنید
  • امید امید (18 اردیبهشت 1401 ساعت 14:39)

    دوست عزیز
    به نظرم
    حالت DNA در واقع Dynamic ، Natrual , Advanced Efficiency است نه all weather.
    معادل eco در ماشین های دیگه است.

    امیرعطا فکری امیرعطا فکری (18 اردیبهشت 1401 ساعت 14:54)

    دوست عزیز
    بنظرم یکم اشتباه میکنید:
    این تعریف خود آلفارومئو از DNA هست که میتونید مطالعه بفرمایید https://www.alfaromeolouisville.net/alfa-romeo-dna-system-explained/

  • علیرضا علیرضا (18 آذر 1400 ساعت 02:37)

    تریم Sportiva با QV لاین چه تفاوتی دارد؟ آیا تفاوت قیمتی دارند؟

    علی خیرخواه علی خیرخواه (20 آذر 1400 ساعت 10:57)

    با سلام
    توضیحات مربوطه در متن معرفی خودرو اضافه شد.

  • رضا کنعانی رضا کنعانی (17 آذر 1400 ساعت 23:03)

    سلام اونایی که این ماشینو دارن با بنزین معمولی و کم کیفیت که موجوده آیا مشکلی پیش نمیاد؟ با توجه به اینکه بنزین سوپر گیر نمیاد. لطفا پاسخ بدین

  • وحید زالی ۰۹۱۲۵۹۰۴۷۳۳ وحید زالی ۰۹۱۲۵۹۰۴۷۳۳ (15 شهریور 1399 ساعت 02:18)

    سلام دوستان من حدود ۴ سال آلفارومئو میتو داشتم
    بعد از فروختن چند وقت ماشین کره ای خریدم اما چون لذت رانندگی با آلفارو تجربه کرده بودم فروختم و مجدد جولیتا مدل ۲۰۱۲ البته فوق العاده سالم و ۸۰ هزار کارکرد خریدم که عالیه❤

  • مهدی مهدی (9 مرداد 1399 ساعت 15:51)

    سلام.من حدود ۴ساله مدل۲۰۱۵این ماشینو دارم.qvline و تجربه سواری تقریبا همه ماشینهای کره ای و حتی ۳۲۰و سی ۲۰۰،به همه لحاظ از همشون هم با کیفیت تره،هم اپشناش بالاتره،هم حالت خوبه وقتی توش میشینی.الا۷۰۰۰۰تا کار کرده و جز خرجهای مصرفی هیچ خرجی نداشته برام.و فقط سرویسهاش حدود ۱۰تا۲۰٪گرون تر از کره ای هاست،و بنزین سوپر که بعضی وقتها مشهد ندارن.
    و به لحاظ قیمتی هم قیمته سراتو یا النترا ۲۰۱۴ که واقعا خنده داره،که بعضیها ها هم حق دارن ماشینو میخرن برای سرمایه گذاری نه لذت

  • من من (21 فروردین 1397 ساعت 16:06)

    مطمئنین که قیمتو درست نوشتین؟
    بیست و یک میلیون؟!

  • Rmita Rmita (28 آبان 1396 ساعت 17:03)

    این ماشین فوق العاده است، من خودم یه ٢٠١٥ اش رو دارم، و به همه کسایی که عاشق سرعت هستن پیشنهاد میکنم، رانندگی باهاش از قیافه اش هم جذاب تره، به نظرمن حتی از ماشین های گرون تر از خودش سر تره، حتماا رانندگی باهاش رو امتحان کنید

  • هادی هادی (13 مرداد 1396 ساعت 18:24)

    ضمن سلام باتوجه به اینکه این ماشینو ندیدم واصلا فکر خریدش هم نیستم چون پولش ندارم ولی از اسمش خیلی خوشم میاد امیدوارم هرکی میخره وسوارمیشه باسلامتی وشادی همیشگی سواری کنه ولی تالیسمان یه چیزدیگست

  • هادی هادی (13 مرداد 1396 ساعت 18:17)

    ضمن سلام باتوجه به اینکه این ماشینو ندیدم واصلا فکر خریدش هم نیستم چون پولش ندارم ولی از اسمش خیلی خوشم میاد امیدوارم هرکی میخره وسوارمیشه باسلامتی وشادی همیشگی سواری کنه ولی تالیسمان یه چیزدیگست

  • کامیار کامیار (16 اردیبهشت 1396 ساعت 14:04)

    همین امروز با یه الفا رومئو کورس گذاشیتم و جا موند ،کلیپشم تو پیج اینستام هست واسه کسایی که میخوان ببینن
    Kamyar_nikghadam

    عبدول عبدول (23 اردیبهشت 1396 ساعت 23:58)

    ماشینت چی بود؟

    امیر امیر (19 خرداد 1399 ساعت 10:58)

    راننده اش راننده نبوده یا نخواسته افسرده و دلسرد باشی !
    آلفا رومئو در کلاس جهانی برتره و همه کارخانه ها برای تولید ماشین اسپرت از اون تقلید میکنند

  • Reza.nad Reza.nad (7 بهمن 1395 ساعت 15:12)

    سلام خدمت تمام دوستان ،، سوالی داشتم که ایا تو ایران هم جولیتا ۱.۸ لیتری هم میشه خریداری کرد ؟؟ یا فقط ۱.۴ لیتری باید خرید ؟؟
    مرسی از جواب شما

    Vahid Vahid (17 مهر 1396 ساعت 15:49)

    داداش نسخه ۱.۷۵ لیتری ولوچه هستش که ۳۴۹۰۰ دلار پولشه که با اخذ مالیات و گمرکات و ... این وضعیت ارز ۲۵۰ تومن در میاد که دست دلالای بازار تا ۲۸۰ میره بالا.اگه پولشو داری خوبه داداش.خیلیم عالیه.اگرم منطقه آزاد باشی یچیز دیگه

  • Reza.nad Reza.nad (7 بهمن 1395 ساعت 15:11)

    سلام خدمت تمام دوستان ،، سوالی داشتم که ایا تو ایران هم جولیتا ۱.۸ لیتری هم میشه خریداری کرد ؟؟ یا فقط ۱.۴ لیتری باید خرید ؟؟
    مرسی از جواب شما

  • سجاد زلاتان سجاد زلاتان (7 دی 1395 ساعت 02:58)

    واقعا دوس داشتنی و بینظیره
    من که عاشقش شدم انشاالله تا یک سال دیگه حتما یکیش رو میخرم

  • جواد جواد (12 آذر 1395 ساعت 21:53)

    بیشتر مشخصاتش خوبه اما از نظر فضای سرنشین و قیمت و محل پلاک خودرو نکات منفیش هست و با این قیمت خودرو های بهتری در بازار هست

    Sina Sina (16 مرداد 1399 ساعت 02:20)

    شما الان گیرت واس جای پلاکشه ؟ جای پلاک پراید مد نظرته؟!!

  • وهاب وهاب (28 آبان 1395 ساعت 15:19)

    آرزومه اینو داشته باشم ولی پراید هم نمیتونم بخرم

  • الیاس الیاس (7 آبان 1395 ساعت 01:17)

    سلام. تفاوت تیپ
    Gi105 با Gi106 چیه؟

  • حامد حامد (25 مهر 1395 ساعت 00:59)

    ماشین عالیه ولی تنها نقطه ضعفش اینه که تو سر بالایی اگه ایست کامل کنین و بعد بخاین دوباره حرکت کنین خیلی جون میکنه تا حرکت کنه. علتشم اینه که توربو این ماشین از دور ٢٥٠٠ وارده مدار میشه. ولی در کل ماشین خوبیه

    محسن محسن (2 مهر 1396 ساعت 23:50)

    با سلام
    اینکه تو سر بالایی بعد از توقف جون میکنه راه بیوفته ربطی به توربو نداره سیستم دوال کلاچ این مشکل و داره عزیز

    محمدعلی محمدعلی (27 مرداد 1397 ساعت 00:27)

    سلام یه سوال میگن خرج ماشین و قطعاتش خیلی سنگین راسته؟در ماه چقدر خرج میکنی میگن از سی دیویست خرجش بیشتره؟

  • مهدی مهدی (1 مهر 1395 ساعت 17:58)

    تنها عیبش جای پلاک جلو ماشینه که ابدا تو دل برو نیست وگرنه بار اول که دیدمش حال کردم

  • Mazyar Mazyar (14 شهریور 1395 ساعت 15:17)

    سلام کسی می دونی Gi 106 با Gi105 چه فرقی داره؟ گویی در تو تیپ فوق عرضه میشه ماشین.

    اکبر قزلباش اکبر قزلباش (22 مهر 1395 ساعت 10:11)

    106 صندلی دستی کنترل میشه 105 برقی
    رینگ های 106 با 105 فرق داره ، ساده تره
    سیستم صوتی 106 فوق حرفه ایه

  • احمد احمد (1 شهریور 1395 ساعت 11:22)

    یکی از ارزوهام این که یکیش بخرم بهترین ماشین اسپرت ایران درحال حاضر هم گشتاورخوبی داره هم زیبا درکل عالی

خودروهای هم رده آلفارومئو جولیتا 2010-2017