1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. ایران خودرو
  4. دنا
  5. ای اف 7 1700 (1393-1399)

ایران خودرو دنا ای اف 7 1700 1393-1399

Iran Khodro Dena EF7 1.7 1393-1399

اطلاعات کلی

  • توقف فروش
  • ---
نمودار قیمت
ای اف 7 1700
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1648 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
7.8 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

ایرانخودرو دنا – IKCO Dena که قرار بود در سال 1391 به بازار عرضه شود، سرانجام در سال 1393 فروشش آغاز شد. علیرغم آنکه ایران خودرو، دنا را یک خودرویی کامل جدید میداند به نظر می رسد دنا بر روی پلتفرم سمند ساخته شده است که فرم ستون ها و ویژگی های بدنه بر تایید این موضوع تاکید دارند. بر سر طراحی بدنه ی دنا نظر های متفاوتی وجود دارد اما نکته ای که مشخص است، طراحی به روز تر این خودرو نسبت به سمند و تیبا، که اولین محصولات ملی محسوب میشوند، می باشد. هرچند همین طراحی نیز قابل مقایسه با خودرو های کمپانی هیوندای که قدمتی کمتر از ایران خودرو دارد نیست. دنا که با موتور EF7 عرضه می شود، قرار بود به عنوان جایگزینی برای سمند در سبد محصلات ایران خودرو قرار بگیرد که این اتفاق نیفتاد و دنا در کنار خانواده سمند و پژو برای فروش عرضه شد. همچنین دنا پلاس نیز به عنوان نسخه ی به روز شده ی دنا به سبد محصولات اضافه شد و عرضه ی دنا ی نسخه اول همچنان به قوت خود باقیست.

نظرات کاربران
  • زهرا 10 مهر 1399 ساعت 23:17

    سلام خسته نباشید.....من یک خودروی دنا معمولی دارم...در کل ماشین خوبی هست اما یه سوال داشتم...وقتی که استارت میزنی (موتور سرده) یک صدای تق تق از موتور بیرون می آید.آیا این مشکلی هست؟

  • آرسام رضوانی 18 مرداد 1399 ساعت 09:20

    واقعا ماشین عالی ولی فقط یک اشکال دار رقن ریز داره ولی دنای ما شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰ سانیه است حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت و موتورهای ۱۷۰۰ واقعن قوی

  • محمد 3 خرداد 1399 ساعت 18:38

    بنظرم بزرگترین مشکل دنا شتاب گیریه ضعیفشه که خوب اونم بیشتر بخاطر بنزین آشغالیه که به خوردش میره

اضافه کردن نظر

مشخصات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو ایران خودرو دنا ای اف 7 1700 1393-1399
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایساکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1258 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 185/65R15
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 185/65R15

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1648 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 114 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 155 نیوتون متر در 5000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 67 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 70 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SL
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SM

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده با هوا
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب مستقل
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 12.3 ثانیه
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 6 لیتر در 100 کیلومتر
  • سیکل ترکیبی مصرف سوخت(بنزین) 7.8 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی با ریموت رادیویی ، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک 4 شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری رادیو پخش دیجیتال , موبایل هندزفری, بلندگوی جلو و عقب, تیوتر، آنتن اکتیو , دکمه های کنترل سیستم صوتی روی فرمان
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای مانیتور تصویری با قابلیت پخش فایل های تصویری, تلویزیون ، رهیاب (GPS)
  • سیستم صندلیهای جلو صندلی 8 حرکته برقی راننده (در چهارمحور افقی، عمودی، زاویه نشیمنگاه و پشتی صندلی), صندلی 6 حرکته برقی سرنشین جلو (در سه محور افقی، زاویه نشیمنگاه و پشتی صندلی)
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک
  • سیستم شیشه ها شیشه بالابر درهای جلو و عقب برقی و مجهز به آنتی ترپ و پاور ویندوز
  • سیستم روشنایی جلو جلو هالوژنی و LED به همراه مه شکن
  • سیستم روشنایی عقب عقب LED , چراغ مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سنسور دنده عقب
  • سیستم های کمک رانندگی کروز کنترل( آپشنال )
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • زهرا زهرا (10 مهر 99 ساعت 23:17)

    سلام خسته نباشید.....من یک خودروی دنا معمولی دارم...در کل ماشین خوبی هست اما یه سوال داشتم...وقتی که استارت میزنی (موتور سرده) یک صدای تق تق از موتور بیرون می آید.آیا این مشکلی هست؟

  • آرسام رضوانی آرسام رضوانی (18 مرداد 99 ساعت 09:20)

    واقعا ماشین عالی ولی فقط یک اشکال دار رقن ریز داره ولی دنای ما شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰ سانیه است حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت و موتورهای ۱۷۰۰ واقعن قوی

  • محمد محمد (3 خرداد 99 ساعت 18:38)

    بنظرم بزرگترین مشکل دنا شتاب گیریه ضعیفشه که خوب اونم بیشتر بخاطر بنزین آشغالیه که به خوردش میره

  • احسان جباری احسان جباری (27 اردیبهشت 99 ساعت 23:20)

    سلام من دنا دارم گیربکس خوب عمل نمیکنه نرم نیست خودروی بی جهت بزرگی هست

  • Xyz Xyz (20 بهمن 98 ساعت 18:12)

    آقا یه سوال دارم خدا وکیل با منطق جواب بدید. پژو پارس با موتور tu5 بگیرم یا دنا. اول کیفیت مهمه بعد آپشن

    حامد محزونی حامد محزونی (12 شهریور 99 ساعت 18:10)

    دنا بهتره. ایرانی هم هست

  • علی علی (4 بهمن 98 ساعت 21:14)

    با سلام
    من یه دنا مدل ۹۶ دارم صدای موتور روی دور ۳۵۰۰ کلافم کرده آیا راه حلی هست؟؟دسته موتور های بالا و پایین رو تعویض کردم فایده نداشت لطفا راهنمایی کنین

    حسین حسین (5 بهمن 98 ساعت 13:10)

    سلام بیا با ال90 من معاوضه کن خیلی عالیه,من دنبال دنا هستم

  • محمدحشمتی محمدحشمتی (1 بهمن 98 ساعت 17:53)

    باسلام . من ماشین دنا معمولی گرفتم ازش خیلی راضی هستم مصرف سوختشم پایین هست . قبلش ۲۰۶ داشتم خیلی مصرف سوخت نسبت به دنا بالا بود . درضمن نه صدای موتور داره نه صدای اتاق . و برای استفاده تو ایران ماشین ایده الی هست . ظاهرشم که قشنگه دوست دارم . کسی می خواد بخره زود بخره چون قیمتش هر چند ماه میره بالا .

  • سعید سعید (22 آذر 98 ساعت 19:50)

    واقعا ماشین مزخرفیه..من داشتم خدا رو شکر ردش کردم...به خدا سورن از این سرتره
    به چند دلیل محکم
    ۱.صدای موتور تو دور بالای ۳۰۰۰ وحشتناک و غیر قابل تحمله
    ۲.هر کی صندلی عقب بشینه دمار از روزگارش در میاد هم خیلی خشکه و هم دید جلو نداره و احساس خفگی به آدم دس میده
    ۳.ایرادات برقی زیادی داره که من مجبور شدم تمام سیمکشی داخل رو عوض کنم
    ۴.کمبود قطعات توی بازار و حتی نمایندگی
    ۵.فاصله دنده ۴ با ۵ خیلی کمه
    ۶.توی سرعتهای بالای ۱۲۰ احساس ناامنی به سرنشینا وارد میشه
    ۷.صدای باد داخل خودرو و بعد از یه مدت سر و صدای رو دری ها و داشبورد کلافه ات میکنه
    این تجربه من از ۵۰ هزار رانندگی با دنا بود

  • پویا پویا (13 شهریور 98 ساعت 11:52)

    با سلام
    یه سوال داشتم و اون اینکه وقتی میخام یه دفعه شتاب بگیرم از 1 به 2، ماشین گاز خالی میخوره، انگار که گاز دیر بر میگرده، از یکی از دوستان شنیدم گفت چون پیستون بزرگ هست طول میکشه گاز برگرده
    میخام بدونم این ایراد هست یا نه؟
    اما در کل ماشین خوبیه توی ایرانی ها
    ممنون

  • Amir Amir (31 تیر 98 ساعت 10:37)

    سلام اولا درمورد جی پی اس خوبش تارگت هست بعد سوال بعدی درمورد دنده که حداکثرش4000هست شما تا 3500 عوض کنین ممنون بعد یه چیز دیگر درمورد سر هواگیری رادیاتور که در سمت راست است این محصول پلاستیکی و ممکن در معرض آب داغ بشکنه ممنون از توجه شما

  • محمدی محمدی (16 تیر 98 ساعت 02:12)

    ماشین من دنا 97هست در تمام دنده ها روی دور موتور 3000روز میزنه و میره

  • ایده آل ایده آل (7 خرداد 98 ساعت 11:50)

    سلام و خسته نباشید.من از این خودرو بسیار راضی بودم
    بهترین جی پی اس خودرو
    بهترین ردیاب خودرو

  • Vahid Vahid (13 فروردین 98 ساعت 15:45)

    سلام وخسته نباشید به شما یه سوالی داشتم در مورد دنده 2و3و4 در دور موتور چند باید دنده رو عوض کنیم

    محمد محمد (28 تیر 98 ساعت 02:16)

    باسلام
    نظر کارشناسان اهل فن اینه که بهترین زمان تعویض دنده بین ۲/۵ تا ۳ هست اما با توجه به اینکه شرایط رانندگی در موارد مختلف فرق داره مثلا خودرو خالی باشه یا با سرنشین کامل باشه یا اینکه کولر زده باشین با دور تند و .... باید براساس صدای موتور دنده کشی بکنید .
    بعضی اوقات واقعا هرچی موتور زور بزنه راه نمیره اما مواردی هست که همون خودرو بادور موتور ۵ هم توان رفتن داره ، ضمنامن سمند Ef7 دوگانه مدل ۹۷ دارم همه حالتها رو امتحان کردم.
    التماس دعای خیر

  • مهدی مهدی (9 فروردین 98 ساعت 22:00)

    بستگی داره قبلا چه ماشینی سوار شده باشید
    من قبلا پراید و بعد ۲۰۶ صندوقدار و ۴۰۵ داشتم
    الآن یه دنا مدل ۹۵ و یک جک جی۵ دنده معمولی مدل ۹۳ دارم. هر دو به نظرم عالین و چشمشون نزنم جز بنزین و روغن خرج دیگه ای هم نداشتن. هم خودم هم خانمم هر روز باهاشون میریم سر کار اهل مسافرت و گردش هم هستیم.
    به نظرم دنا از تمام خودروهای وطنی بهتره.
    هر چند این قیمتها دیگه واقعا زور داره!

  • Hamid Hamid (26 اسفند 97 ساعت 21:23)

    من اکثر ماشینهای ایران خودرو ، رو داشتم پژو 405 ، ۲۰۶ صندوقدار، سمندمدل85 که ازلحاظ فنی وموتوری خیلی سرتر از دنا مدل ۹۷ بود دنا یه ماشین لش وتوخالیه فقط داخل وبیرونش رو ایران خودرو شیک کرده اصلا ارزش خرید ومصرف برای خونواده نداره.

    محسن محسن (28 اسفند 97 ساعت 13:30)

    من تازه دنای مدل 97 مدل معمولی خریدم. من جزو معدود افراد خوش شانسی بودم که تونستن خودروشون رو به قیمت قبلی یعنی 47 میلیون تحویل بگیرن البته ایارن خودرو جریمه دیرکرد هم داد و با سود مشارکت در کل فقط 42.5 میلیون پرداخت کردم. شما اکثر ماشین های ایران خودرو رو داشتین ولی قطعا دنا نداشتین و نروندین که دارین اینطوری در موردش نظر می دین. لطفا تا وقتی یک ماشین رو نروندین در موردش اظهار نظر نکنید تا بقیه به اشتباه نیافتن. آشنای ما فقط ماشین های خارجی و گرون قیمت و اکثرا شاسی بلند می رونه و البته اکثر مدل های خودروی ایرانی رو که شما اسم بردین قبلا داشته چون زود به زود ماشین عوض می کنه و وقتی سوار دنای من شد و باهاش چند دور زد گفت ماشین خیلی خوب و با امکاناتیه قدرش رو بدون. جی پی اس پیشرفته دنا می ارزه به صد تا ماشین چینی بدون جی پی اس و خیلی به دردبخوره. دکمه های کنترل صوتی روی فرمان و بلوتوث هم همینطور که می شه راحت بدون دست زدن به گوشی و پرت شدن حواس به تماس ها پاسخ داد که این امنیت خودرو رو می بره بالا چون بیشتر تصادفات در اثر حواس پرتی راننده و صحبت با گوشی اتفاق می افته. پدال گاز و کلاچش هم فوق العاده نرمه و کاملا با ماشین های همرده خودش تفاوتش رو می شه احساس کرد. ماشینی که چه از بیرون نگاش می کنی و چه وقتی می شینی داخلش حس نشستن تو یه ماشین مدل بالا بهت دست می ده روندنش لذت بخشه. ماشین باید حس خوب به راننده منتقل کنه وگرنه ارزش نداره. داشبوردی که باهاش طرف هستید داشبورد سوناتاست و بسیار شیکه. به جرات می گم طراحی داخلی دنا با اون چوب کاری زیباش و چراغ های جلو و عقبش از خیلی از ماشین های حتی با قیمت های کمی بالاتر سرتر و خاص تره. دیگه فرمان پذیری و ترمزهای قوی دنا هم که زبان زده. دوربین عقب هم که چیز خاصی نیست اگه ببینم واقعا نیازه می دم روش نصب کنن. تنها ایراد جدی که می تونم از دنا بگیرم فنربندی خشکش هست که برای خیابون های ناصاف ایران مناسب نیست و همون بار اولی که از نمایندگی تحویل گرفتم انتقال ناهمواری های کف خیابون به صورت لرزش به کابین تو ذوقم زد. البته از چند نفر از دوستان پرس و جو کردم و گفتن می شه با صرف هزینه ای در حدود یک میلیون تومان کمک فنرهای نرم روش نصب کرد. اگه کسی اطلاعات دقیق در این خصوص داره و اینکه آیا واقعا می شه با عوض کردن کمک فنرهای خشک دنا ازش سواری نرم گرفت لطفا به من هم بگه.

    محسن محسن (4 فروردین 98 ساعت 09:55)

    دوستان گفته قبلیم رو تصحیح می کنم. اینکه گفتم کمک فنرهای دنا خشکه به خاطر تصور اشتباهی بود که از خوندن نقدهای اشتباه اینترنت به دست آورده بودم و با یه پیش فرض اشتباه سوار ماشین شده بودم. (شاید هم این ایراد و نقدها مال مدل های قبلی دنا باشه) ماشین رو بردیم تو انواع زمین های ناهموار تست کردیم و فوق العاده نرم و راحت هست. این هم که تو اینترنت نوشتن فضای کافی برای سرنشین های عقب نداره درست نیست. از 206 فضای بیشتری داره. چند سرنشین با جثه بزرگ برای امتحان سوار ماشینم شدن و همگی از راحتی ماشین ابراز رضایت می کردن. این در حالیه که چون قدم نسبتا بلنده صندلی رو تا آخر داده بودم عقب. چون پشت صندلی های ردیف جلو کاملا نرمه پاهای مسافرهای عقب توشون فرو می رن و احساس راحتی می کنن. وقتی ماشین رو به اندازه کافی روندم همینجا براش یه نقد کامل می نویسم.

    علی علی (19 مهر 98 ساعت 00:00)

    شاید اونایی را که گفتی سوار شده باشی ولی تا حالا دنا سوار نشدی یعنی نداشتی

  • امین امین (21 اسفند 97 ساعت 05:44)

    کسی اطلاع داره بوق هشدار کمربند ایمنی چطوری باید قطعش کنم؟
    و کسی از دوستان اطلاع داره که دزدگیر دنا رو چجوری میشه فعال کرد؟

    مومنی مومنی (25 شهریور 98 ساعت 11:05)

    باسلام
    قطع نمودن صداری هشدار کمربند ایمنی توسط باطری ساز ویا نمایندگی قابل انجام خواهد بود.

  • متین متین (10 اسفند 97 ساعت 21:15)

    من یکساله خریدم واقعا ماشین خدبی و دست مزیزاد به مهندسان عزیز کشورمان ولی خداییش این ماشین قیمتش ۱۱۲ میلیون نیسن و در حد ۶۰ میلیون ارزش داره صمنا ظاهر ماشین بزرگه ولی داخل در حد همون ۲۰۶ میمونه و جنس متریال داشبورد با اینکه بسیار زیبا است ولی خشکه و در کل بهتزین محصول ایرانه

  • غلام حسن جعفری غلام حسن جعفری (25 بهمن 97 ساعت 18:54)

    باسلام
    سال 95 دنا خریدم و تا الان دارم
    گرفته بودم تقریبا" 45 میلیون تومان .
    دراین 2 سال با اینکه فقط با هاش به محل کار میرم کاری به من نداشته !
    اگر میانگین سرعت شما 100 کیلومتر باشه 7-8 مصرف میکنه و این یعنی عالی!
    هر ماشینی یکسری ازش راضین و بعضی ناراضی!
    به نظر من رضایت یه چیز نسبی هست!
    خلاصه کنم عیب بزرگ این ماشین اینه که اتومات نیست و بس!
    بالاخره من یه ماشین خریدم قیمتش بالا رفت امروز دیدم شده 100 میلیون !
    حالادیگه یه ماشین 100میلیونی سوارم!
    ( منی که در کودکی آرزوی داشتن دوچرخه داشتم)

  • سجاد سجاد (11 بهمن 97 ساعت 01:03)

    هییییییییچ جای جهان بازار خودروش اینجور نیست.نابود نابود.

  • مهدی مهدی (2 بهمن 97 ساعت 17:02)

    علت اعلام نکردن قیمت جدید سمند سورن ای ال ایکس جدید(یا توقف فروش سورن )درقیمت جدید ایران خودرو چیست

  • ...

خودروهای هم رده