ام جی ۵۵۰ MG550 اولین خودروی مدیاموتور است که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ به بازار ایران وارد شد. پیش از ورود ۵۵۰ به بازار ایران نیز، در سالهای دور شاهد واردات محدود مدلهای کلاسیک این خودروساز مانند MG B و.... به کشور بودیم. MG در اصل یک کمپانی انگلیسی است که بیشتر به ساخت خودروهای دونفره مشهور شد، اما به دلایل اقتصادی نتوانست استقلال خود را حفظ کند و با شرکت روور ادغام شد، بعدها نیز سهام اتحاد ام جی روور بین شرکت های بسیاری از جمله BMW دست به دست شد. در نهایت اما، در سال ۲۰۰۵، برند روور، ورشکست و منحل شده و مالکیت ام جی نیز در دستان سایک موتور چین افتاد.
پس از مالکیت سایک بر گروه ام جی روور، سایک موتور ضمن حفظ کردن برند ام جی و دفتر طراحی آن شرکت در بیرمنگام، اقدام به تاسیس برندی تازه به نام رووی Roewe کرد.
رووی در واقع برند چینی روور بود که پس از تعطیلی آن اقدام به تولید خودروهایی با مهندسی و زبان طراحی روور کرد. ام جی 550 وارد شده در ایران، در واقع رووی 550 بود که به دلیل پیشینه روشن تر و نام آشنای ام جی در ایران، تحت این نام تجاری به بازار ایران آمد. اتفاقی که در عرضه محصولاتی مانند داچیا لوگان، داستر و ساندرو نیز تکرار شد.
با وجود نام تجاری متفاوت اما، ام جی ۵۵۰ در باطن کاملا با سدان جدید ام جی اشتراک داشت، ام جی ۶ و MG550، هردو بر روی پلتفرم روور ۷۵ ساخته شده و از قوای فنی مشترکی هم بهره مند شدند، استفاده از پلتفرم روور ۷۵ موجب شده ام جی ۵۵۰ از فاصله محوری بیشتری نسبت به اکثر رقبای کلاس خود بهره مند باشد، سایک موتور ۵۵۰ را تنها در فرم بدنه سدان تولید کرد، این خودرو از سال ۲۰۰۸ و با پیشرانه توربو شارژ و تنفس طبیعی به بازار آمد، همانند ام جی ۶، مراحل توسعه و طراحی ام جی ۵۵۰ هم در زمانی که ب ام و مالکیت ام جی-روور را بر عهده داشت طی شد، اما معرفی این خودرو پس از منحل شدن روور و خریداری ام جی توسط سایک موتور انجام شد.
MG550 نخستین خودروی اقتصادی بازار ایران با موتور توربوشارژ بود، پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوی سری K روور با نام کاواچی، قلب تپنده این خودرواست که در کنار گیربکس ۵ سرعته آیسین، وظیفه به حرکت دراوردن این سدان 1550 کیلویی را بر عهده دارد. این پیشرانه توربوشارژنخستین بار در اواخر دهه نود توسط ام جی و روور طراحی شد و تا سال ۲۰۱۵، بر روی طیف وسیعی از خودروهای گروه امجی روور، سایک و حتی لندرور و لوتوس نیز نصب شد، با وجود این پیشرانه، ام جی ۵۵۰ با وجود اضافه وزن قابل توجه نسبت به اکثر رقبا، به راحتی می توانست در شتاب گیری از پس همه آنها بربیاید و حتی عملکردی بهتر از برخی سدان های ۶ سیلندر بازار از خود نشان داد.
ام جی ۵۵۰ در دو تیپ نیم فول(دولوکس) و فول(گرند دولوکس) عرضه شد،که مدل های فول دارای سیستم مولتی مدیای متفاوت، دوربین دنده عقب و صندلی شاگرد برقی بودند، امکاناتی مانند شیفترهای تعویض دنده، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچ، تریم داخلی چرمی، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم مدیریت پایداری خودرو، تهویه مطبوع دوکاناله، شیشه های سولار و...نیز در تمامی MG550 های وارد شده به کشور موجود بودند.
از نقات قوت ام جی 550 می توان به ارزش بالای خودرو نسبت به مبلغ پرداختی، کابین جادار، سواری قابل قبول و پایداری فوق العاده آن اشاره کرد، همچنین قیمت برخی لوازم مصرفی این خودروها نیز در مقایسه با خودروهای هم کلاس مناسب تر است، در مقابل اما می توان خدمات پس از فروش محدود نمایندگی و بازار دست دوم ضعیف را از مهمترین نقاط ضعف MG550 دانست.
همانند دیگر خودروهای مجهز به توربو شارژ، MG550 نیز حساسیت زیادی به کیفیت و عدد اکتان سوخت مصرفی، و همچنین انجام به موقع و اصولی سرویس های دوره ای دارد و استفاده از بنزین سوپر برای این خودرو مخصوصا در فصول گرم سال توصیه میگردد.
اگه مپ سنسو. هوا کش ام جی ۵۵۰ شما خراب بود قبل تعویص اول سوکت پشت ان را برسی کنید و پلاتین های داخل سوکت تنگ کنید و بعد مپ سنسور را در اورده با الکل تمیز کنید فقط الکل و سرکه سفید و حتما حتما لوله که سوکت روی ان سوار میشود را در اورده با ریکا و سرکه بشورید به طوری که هیچ چربی در ان نباشد اگر لوله را نشورید بعد از مدتی یا به سرعت ایراد ریپ زدن ماشین تکرار میشه پس حتما لوله تی که سوکت سوارش میشه رو بشورید با ریکا و سرکه سفید از سواری ماشین لذت ببرید
سلام دوستان.من ۲ تا ۲۰۶ دارم.در حال فروشش هستم.میخوام ام جی بخرم.مدل ۵۵۰ خوشم اومده ۲۰۱۲ بی ضربه و رنگ میگه ۱۹۰ میلیون.به نظرتون مناسبه؟ دوستان بابت قیمت و فنی ماشین راهنماییم کنید.پایدار باشید
سلام من ام جی دارم حرف نداره نرمی که این داره اوپتیما هم نداره فول آپشن وراحت عالئیییییییییییی