1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. ام وی ام
  4. X22
  5. دنده ای (1395-1400)

ام وی ام X22 دنده ای 1395-1400

MVM X22 Manual 1395-1400

تیپ ها
  • توقف تولید
  • ناموجود
نمودار قیمت
دنده ای
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
شاسی بلند
1495 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
5.9 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروام وی ام X22 دنده ای 1395-1400

ام وی ام X22 دنده ای یا همان چری تیگو 2، یک خودروی کراس اور کامپکت شهری است که بر روی شاسی ام وی ام 315 ساخته شده. مونتاژ ام وی ام ایکس 22 دنده ای از سال 96 توسط مدیران خودرو آغاز شد و ام وی ام x22 در 3 تیپ ساده، لاکچری و اسپرت اکسلنت به بازار ایران وارد شد که تفاوت هایی در ظاهر و آپشن ها دارند. در این صفحه به بررسی کامل X22 دنده ای پرداخته و در هر بخش تفاوت میان تیپ های مختلف را بیان می کنیم.

 

 

طراحی ظاهری

ایکس X22 دنده ای یک طراحی نسبتا اسپرت و جذاب دارد که یکی از دلایل محبوبیت آن در بازار است.

در نمای جلو چراغ های بزرگ و جلو پنجره کرومی به همراه خطوط روی کاپوت یک نمای عضلانی و تهاجمی را برای این خودرو خلق کرده اند. سپر با طراحی اسپرت که در قسمت پایینی آن یک دیفیوزر به چشم می خورد نیز به تکمیل این چهره کمک کرده اند.

 

م وی ام x22 نده ای.webp

 

نمای کناری ام وی ام X22 دنده ای نیز به خوبی با استفاده از خطوط بدنه و گلگیر های پهن حجم گرفته و ارتفاع نسبتا زیاد از سطح زمین موجب شده تا برعکس خودرو هایی مانند برلیانس کراس و رنو ساندرو استپ وی، این خودرو استایلی شبیه به یک کراس اور واقعی داشته باشد نه یک هاچ بک قد بلند!

 

نمای کناری ام وی ام ایکس 22 دنده ای.webp

 

در نمای عقب اما بر خلاف نمای جلو خبری از چهره اسپرت و جذاب نیست و چری طراحی محافظه کارانه تری برای آن در نظر گرفته. چراغ های عقب ابعاد کوچکی دارند و توسط یک زه کرومی به یکدیگر متصل شده اند. در قسمت پایین سپر نیز یک دیفیوزر متناظر با جلو نصب شده که یک خروجی اگزوز نیز در گوشه آن قرار گرفته.

قابل ذکر است که در تیپ های اسپرت، اسپرت اکسلنت و لاکچری سقف خودرو به رنگ مشکی بوده و همچنین تیپ اسپرت اکسلنت و اسپرت از گارد جلو و عقب بهره می برد.

 

نمای عقب ایکس 22 دنده ای.webp

 

کابین و فضای داخلی

کابین ام وی ام ایکس 22 دنده ای طراحی اسپرتی دارد که با ظاهر خودرو هماهنگ است. در کابین این خودرو متریال از جنس پلاستیک خشک با کیفیت متوسط بوده و در فرمان، رودری و صندلی ها از چرم دوزی استفاده شده است. چری تلاش کرده تا با ترکیب کردن چرم مشکی و نارنجی حس جوان پسندانه ای به داخل کابین آن بدهد و باید گفت که در این امر نیز موفق بوده. فرمان خودرو 3 شاخه است و در پشت آن یک صفحه کیلومتر آنالوگ وجود دارد که عقربه های آن در جهت مخالف یکدیگر حرکت می کنند و حس چندان جالبی به راننده منتقل نمی کنند. در کنسول میانی نیز یک مانیتور 8 اینچی لمسی قرار گرفته و پایین تر از آن پنل تهویه مطبوع و کلید فلاشر به چشم می خورد. نقطه ضعف بزرگ کابین این خودرو، نبود زیر آرنجی در کنسول میانی برای سرنشینان جلو است.

صندلی های این خودرو فرمی معمولی داشته و در دراز مدت کاملا خسته کننده اند. اما می توان گفت که در ردیف عقب فضای پای مناسبی برای سرنشینان وجود دارد.

 

کابین ام وی ام x22 دنده ای.webp

 

مشخصات فنی ام وی ام x22 دنده ای

 X22 دنده ای از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که توانایی تولید حداکثر 105 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 135 نیوتون متر گشتاور در 2750 دور در دقیقه را دارد. این نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس 5 دنده دستی به چرخ های جلو منتقل می شود.

 

مشخصات فنی ام وی ام x22 دنده ای.webp

 

این خودرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل میله پیچشی و ترمز های دیسکی استفاده می کند. این سیستم تعلیق سواری متوسط و هندلینگ ضعیفی را برای آن به ارمغان آورده که این موضوع در ترکیب با مرکز ثقل نسبتا بالای خودرو، این خودرو را به یکی از نا مناسب ترین های بازار برای رانندگی اسپرت تبدیل کرده است، موردی که به وضوع در نمونه های فاقد سیستم کنترل پابداری به چشم می آمد و سرنشینان این خودروها همواره خطر چپ شدن را حس می کردند!

 سیستم ترمز ام وی ام X22 دنده ای مجهز به سیستم های کمکی نظیر ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) می باشد.

مصرف سوخت این کراس اور 1245 کیلوگرمی اما 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر رانندگی سیکل ترکیبی برآورد شده که رقم کاملا قابل قبولی است.

 

امکانات ایمنی و رفاهی ام وی ام ایکس 22 دنده ای

این کراس اوور چینی به دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو مجهز است، اما از سوی دیگر هیچ تست تصادف معتبری از این خودرو وجود ندارد و بنابراین نمی توان با اطمینان درباره ایمنی آن صحبت کرد. همچنین این خودرو در مدل های پایه فاقد سیستم کنترل پایداری (ESP) بوده و مدیران خودرو تنها در تولیدات مدل 1397 به بعد از این سیستم استفاده کرده است.

ایکس 22 دنده ای در فول ترین نسخه خود یعنی اسپرت اکسلنت از امکاناتی نظیر شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی برقی، سانروف دو حالته، سیستم مولتی مدیا با مانیتور 8 اینچی و کلید های کنترل از روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع دستی، صندلی های دستی با روکش چرمی، کامپیوتر سفری و سنسور TPMS مجهز است.

 

ام وی ام X22 دنده ای در بازار

رقیب اصلی ام وی ام X22 دنده ای در بازار امروز، ساندرو استپ وی محصول رنو داچیا است که توسط پارس خودرو مونتاژ می شود. در مقام مقایسه، رنو ساندرو کیفیت ساخت بالاتر، شتاب بهتر، استهلاک کمتر و بازار خرید و فروش بهتری دارد. اما از سوی دیگر مواردی مانند چهره جذاب، کابین اسپرت، آپشن های بیشتر و ترمز های 4 چرخ دیسکی مواردی هستند که برگ برنده را به دست این خودرو می دهند.

در مجموع برای انتخاب از بین این دو خودرو باید توجه نمود که نیاز های ما به کدام سمت میل می کند و بر اساس آن اقدام به خرید کنیم زیرا که این دو خودرو به طور خاص دو گروه کاملا متفاوت از مشتریان را هدف گرفته اند که سلیقه متفاوتی از یکدیگر دارند.

گالری ام وی ام X22 دنده ای 1395-1400

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو ام وی ام X22 دنده ای 1395-1400
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده مدیران خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه شاسی بلند
  • وزن 1225 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 205/55R16
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 205/55R16

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1495 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتور پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 105 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 135 نیوتن‌متر در 2750 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 70 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 50 لیتر بنزین

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون با فنر پیچشی و میله
  • تعلیق عقب میله سیستم تعلیق کشنده چندگانه با فنر پیچشی برای هر چرخ
  • نوع سیستم فرمان فرمان هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت ترکیبی 5.9 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) دو عدد راننده و سرنشین جانبی
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، دارای قفل مرکزی با ریموت
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری تنظیم تلسکوپی غربیلک فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع دارای سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری JBL با مانیتور 8.0 اینچی لمسی
  • سیستمهای مولتی مدیا NAVIGATION-BLUETOOTH-USB-AUX
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش چرمی و تنظیم دستی صندلی ها
  • سیستم صندلیهای عقب روکش چرمی و قابلیت تا شدن صندلی ها
  • سیستم آیینه ها آینه های جانبی تاشو برقی و آینه وسط الکتروکرومیک
  • سیستم شیشه ها شیشه های جلو و عقب برقی، دارای گرمکن شیشه عقب
  • سیستم های سقف دارای سانروف
  • سیستم روشنایی جلو دارای سنسور نور برای روشنایی خودکار چراغ ها، دارای چراغ روشنایی در روز (Day Light)، چراغ های جلو هالوژن، دارای مه شکن، دارای موتور تنظیم ارتفاع چراغ های جلو
  • سیستم روشنایی عقب چراغ های عقب LED دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال دارای سنسور پارک عقب
  • سیستم های کمک رانندگی دوربین دید عقب، کروز کنترل
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه