ام وی ام X33 دنده ای (فیس قدیم) 1389-1401

کشور
چین چین
شرکت خدمات دهنده
مدیران خودرو
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
نامشخص
قیمت بازار
نامشخص
مشخصات فنی ام وی ام X33 دنده ای (فیس قدیم)
170 KM/H
حداکثر سرعت
13 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
شاسی بلند
حجم موتور
1971 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی
9.5 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلJ Segment
وزن1375 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو215/65R16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب215/65R16
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)182 نیوتون متر در 4300 تا 4500 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)70 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک57 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزروغنی با بوستر خلائی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیقمستقل برای هر چرخ
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمستقل چند اتصالی
کمک فنرهای جلوفنر پیچشی
کمک فنرهای عقبفنر پیچشی
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی هیدرولیکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت170 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)13 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین)11.5 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین)7.5 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
امکانات رفاهی ام وی ام X33 دنده ای (فیس قدیم)
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS دارای 4 کاناله به همراه EBD
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم ضد سرقت الکترونیکیImmobilizer به ، قفل مرکزی با ریموت
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمک هیدرولیکی
نوع غربیلککنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان
سیستمهای تهویه مطبوعکنترل اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویریسیستم پخش MP3 با پورت USB، مجهز به 4 بلندگوی استریو
سیستمهای مولتی مدیاکامپیوتر سفری
سیستم صندلیهای جلوتنظیم صندلی راننده در 6 جهت ، دارای روکش چرمی ، گرمکن صندلی ، تنظیم صندلی جلو کنار راننده در 4 جهت
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرمی
سیستم آیینه هاتنظیم برقی
سیستم شیشه هاشیشه بالابر برقی برای 4 در
سیستم های سقفسان روف برقی
سیستم روشنایی جلودارای مه شکن
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن

ام وی ام X33 فیس قدیم دنده ای یکی از محصولات با سابقه شرکت مدیران خودرو از سال های قبل تاکنون بوده و می توان به آن لقب اولین کراس اوور چینی بازار ایران را داد. X33 در اصل همان چری تیگو 3 است که در دیگر بازار های جهانی با همین نام شناخته می شود اما مدیران خودرو که شریک تجاری چری در ایران است تصمیم گرفت این محصول را تحت نام تجاری خود یعنی ام وی ام به بازار عرضه کند.

ام وی ام x33 فیس قدیم.webp

این خودروی کراس اوور برای اولین بار در سال 1389 در ایران معرفی و فروش آن آغاز شد. MVM X33 دنده ای فیس قدیم توانست به واسطه شرایط فروش مناسب و همچنین قیمت رقابتی فروش بالایی را از آن خود کند چراکه در آن رنج قیمتی که این خودرو عرضه می شد خبری از یک شاسی بلند ژاپنی یا کره‌ای صفر کیلومتر نبود. از سال 1389 تا کنون نسخه های مختلفی از این خودرو به بازار عرضه شده که همگی آنها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

اولین نسخه‌ای که از ایکس 33 به بازار آمد با نام های ام وی ام X33 دنده‌ای یا ام وی ام X33 فیس قدیم شناخته می شد. این خودرو از نظر مشخصات فنی به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده بود که حداکثر می توانست 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این نیرو از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلوی خودرو منتقل می شد. مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی حدود 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر بود.

MVM X33 فیس قدیم از نظر ظاهری خودرویی بسیار ساده و بی آلایش بود. نمای جلو چراغ های اصلی فرم نسبتا گرد و بزرگی دارند که در کنار جلوپنجره نسبتا کوچک آن بیننده را سردرگم می کند. در نمای جانبی کمی شرایط عادی شده و یک ظاهر نسبتا ساده با کمی حجم پردازی مشخص است. همچنین نمای عقب ظاهری شبیه به نسل دوم تویوتا راو 4 دارد. شاید تنها جذابیت این نما وجود تایر زاپاس پشت درب صندوق باشد و دیگر هیچ قسمت جذابی وجود ندارد.

کابین این خودرو طراحی نسبتا ساده و ناهماهنگی دارد که با متریال بی کیفیت هم ساخته شده. داشبورد  نسبت به برخی رقبای همزمان خود نیز حرفی برای زدن ندارد. از این موارد که چشم پوشی کنیم فضای دید مناسبی درون کابین این خودرو وجود دارد و فضای پا و سر هم در هر دو ردیف قابل قبول ارزیابی می شود، از این رو این کراس اوور انتخابی مناسب برای خانواده هاست.

x33 facelift.webp

در سال 2010 این خودرو زیر تیغ جراحی رفت و یک فیس لیفت تقریبا اساسی را به خود دید. ام وی ام X33 فیس لیفت از نظر فنی تنها به جعبه دنده اتوماتیک CVT مجهز شده و جعبه دنده دستی از روی آن حذف شد. در دیگر بخش های فنی این خودرو تفاوتی با نسخه قدیمی ندارد. از نظر طراحی ظاهری در نسخه فیس لیفت نسبت به نسل قبلی برخی ایرادات بزرگ طراحی آن برطرف شده هرچند کماکان خودروی جذابی به نظر نمی رسید. چراغ های جلو اکنون میزبان چراغ های روز شده و فرم نسبتا کشیده و خشنی به خود گرفته‌اند و هماهنگی خوبی با جلوپنجره و سپر دارند. در نمای جانبی خوشبختانه سایز رینگ ها ارتقا پیدا کرده و در نمای عقب هم گرافیک داخلی چراغ های اصلی بروز شده‌اند. همچنین قاب تایر زاپاس بازطراحی شده و هماهنگی بیشتری با این نما پیدا کرده است. همچنین درون کابین نسخه فیس لیفت نیز داشبورد مجددا باز طراحی شده و قطعات دکوراتیو هم به رنگ تیره تبدیل شده‌اند. کیفیت متریال و مونتاژ تا حدود زیادی بهتر شده و همچنین فضای کابین کماکان مناسب و قابل قبول است.

از امکانات رفاهی این خودرو می توان به مواردی همچون سنسور دنده عقب - صندلی با روکش چرمی - سانروف برقی - کامپیوتر سفری - آینه های جانبی برقی - شیشه بالابر برقی برای 4 درب - سیستم پخش MP3 با پورت USB و مجهز به 4 بلندگوی استریو – دو کیسه هوا – سیستم ترمز ABS و EBD اشاره کرد.

نظرات کاربران
.....
.....
14 آذر 1403
سلام آیا ساندروف داره؟؟