ام وی ام X33 فیس قدیم دنده ای یکی از محصولات با سابقه شرکت مدیران خودرو از سال های قبل تاکنون بوده و می توان به آن لقب اولین کراس اوور چینی بازار ایران را داد. X33 در اصل همان چری تیگو 3 است که در دیگر بازار های جهانی با همین نام شناخته می شود اما مدیران خودرو که شریک تجاری چری در ایران است تصمیم گرفت این محصول را تحت نام تجاری خود یعنی ام وی ام به بازار عرضه کند.
این خودروی کراس اوور برای اولین بار در سال 1389 در ایران معرفی و فروش آن آغاز شد. MVM X33 دنده ای فیس قدیم توانست به واسطه شرایط فروش مناسب و همچنین قیمت رقابتی فروش بالایی را از آن خود کند چراکه در آن رنج قیمتی که این خودرو عرضه می شد خبری از یک شاسی بلند ژاپنی یا کرهای صفر کیلومتر نبود. از سال 1389 تا کنون نسخه های مختلفی از این خودرو به بازار عرضه شده که همگی آنها طرفداران زیادی پیدا کردهاند.
اولین نسخهای که از ایکس 33 به بازار آمد با نام های ام وی ام X33 دندهای یا ام وی ام X33 فیس قدیم شناخته می شد. این خودرو از نظر مشخصات فنی به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده بود که حداکثر می توانست 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این نیرو از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلوی خودرو منتقل می شد. مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی حدود 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر بود.
MVM X33 فیس قدیم از نظر ظاهری خودرویی بسیار ساده و بی آلایش بود. نمای جلو چراغ های اصلی فرم نسبتا گرد و بزرگی دارند که در کنار جلوپنجره نسبتا کوچک آن بیننده را سردرگم می کند. در نمای جانبی کمی شرایط عادی شده و یک ظاهر نسبتا ساده با کمی حجم پردازی مشخص است. همچنین نمای عقب ظاهری شبیه به نسل دوم تویوتا راو 4 دارد. شاید تنها جذابیت این نما وجود تایر زاپاس پشت درب صندوق باشد و دیگر هیچ قسمت جذابی وجود ندارد.
کابین این خودرو طراحی نسبتا ساده و ناهماهنگی دارد که با متریال بی کیفیت هم ساخته شده. داشبورد نسبت به برخی رقبای همزمان خود نیز حرفی برای زدن ندارد. از این موارد که چشم پوشی کنیم فضای دید مناسبی درون کابین این خودرو وجود دارد و فضای پا و سر هم در هر دو ردیف قابل قبول ارزیابی می شود، از این رو این کراس اوور انتخابی مناسب برای خانواده هاست.
در سال 2010 این خودرو زیر تیغ جراحی رفت و یک فیس لیفت تقریبا اساسی را به خود دید. ام وی ام X33 فیس لیفت از نظر فنی تنها به جعبه دنده اتوماتیک CVT مجهز شده و جعبه دنده دستی از روی آن حذف شد. در دیگر بخش های فنی این خودرو تفاوتی با نسخه قدیمی ندارد. از نظر طراحی ظاهری در نسخه فیس لیفت نسبت به نسل قبلی برخی ایرادات بزرگ طراحی آن برطرف شده هرچند کماکان خودروی جذابی به نظر نمی رسید. چراغ های جلو اکنون میزبان چراغ های روز شده و فرم نسبتا کشیده و خشنی به خود گرفتهاند و هماهنگی خوبی با جلوپنجره و سپر دارند. در نمای جانبی خوشبختانه سایز رینگ ها ارتقا پیدا کرده و در نمای عقب هم گرافیک داخلی چراغ های اصلی بروز شدهاند. همچنین قاب تایر زاپاس بازطراحی شده و هماهنگی بیشتری با این نما پیدا کرده است. همچنین درون کابین نسخه فیس لیفت نیز داشبورد مجددا باز طراحی شده و قطعات دکوراتیو هم به رنگ تیره تبدیل شدهاند. کیفیت متریال و مونتاژ تا حدود زیادی بهتر شده و همچنین فضای کابین کماکان مناسب و قابل قبول است.
از امکانات رفاهی این خودرو می توان به مواردی همچون سنسور دنده عقب - صندلی با روکش چرمی - سانروف برقی - کامپیوتر سفری - آینه های جانبی برقی - شیشه بالابر برقی برای 4 درب - سیستم پخش MP3 با پورت USB و مجهز به 4 بلندگوی استریو – دو کیسه هوا – سیستم ترمز ABS و EBD اشاره کرد.
سلام خدمت دوستان عزیز میخواستم بپرسمx33دنده ای چه تفاوتی با اتوماتیک داره آخ میگن دنده ای ۴سیلندره ولی اتومات۳سیلندره
سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز من مشتری یه لیفانx60مدل93ویهmvmx33 هستم مدل92 هردوتاشون هم تو یه رنج قیمت هستن به نظر شما کدومشون بهتر و کم استهلاکتر وکم مصرفترهستش؟ دوستانی که تجربه این خودروها رو دارن لطفا راهنمایی کنید خرید کدومشون به صرفه تره؟
سلام ایاکاتالیزورخراب رابایدتعویض کنیم باتوجه به قیمت بالا؟یابه توصیه خیلی.ازمکانیک.هاانرادربیاریم؟ مضرات بودن.یانبودنشووتوضیح بدیدممنونم