نیسان پیکاپ دو کابین 1380-1392

کشور
ژاپن ژاپن
شرکت خدمات دهنده
سایپا یدک
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
نامشخص
قیمت بازار
نامشخص
مشخصات فنی نیسان پیکاپ دو کابین
155 KM/H
حداکثر سرعت
12 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
وانت
حجم موتور
2389 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی
11.29 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلPickup Trucks
وزن1716 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو215/65R15
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب215/65R15
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری تزریق مستقیم
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)133.3 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)197 نیوتون متر در 2800 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)55.4 اسب بخار بر لیتر
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار چرخ محرک
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزروغنی با بوستر خلائی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبکاسه ای
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیقمستقل برای هر چرخ
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمحور صلب
کمک فنرهای جلوفنر پیچشی
کمک فنرهای عقبفنر تخت
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی هیدرولیکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت155 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)12 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 4
امکانات رفاهی نیسان پیکاپ دو کابین
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم های پایداری و کمک رانندهدارای ترمز ضد قفل ABS
سیستم های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی ، سیستم ضد سرقت
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی هیدرولیکی
سیستمهای تهویه مطبوعکنترل دستی
سیستم صندلیهای جلوروکش پارچه ای
سیستم صندلیهای عقبروکش پارچه ای
سیستم آیینه هاتنظیم دستی
سیستم شیشه هاتنظیم برقی بالابر تمام دربها
سیستم روشنایی جلوتنظیم دستی ارتفاع نور چراغها

نیسان پیکاپ ( به انگلیسی: Nissan Pickup )‏ خودرویی وانت است که از سال ۱۹۹۷ تاکنون تولید شده‌است. نسل اول این ماشین که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴ تولید می‌شده، با کد D22 شناخته می‌شده و نسل دوم این خودرو که از سال ۲۰۰۴ تاکنون تلید شده است، با کد D40 شناخته می‌شود. اوایل دهه هشتاد شمسی و زمانیکه تنها وانت‌های بازار خودروهایی همچون مزدا 1600، پیکان وانت و نیسان وانت (نیسان جونیور) بودند، ناگهان پارس خودرو مدلی را راهی بازر کرد که با قیمت 16 میلیون تومانی خود، حدودا چهار برابر پیکان وانت و دو برار نیسان وانت می‌ارزید. صرف نظر از قیمت، نیسان پیکاپ یک تفاوت اساسی با رقیبانش داشت و آن شاسی بلند بودن این خودرو بود. به عبارت بهتر نیسان پیکاپ شاسی بلندی با قابلیت حمل بار بود؛ به همین دلیل بسیاری از مشتریان خودروهای باری که صرفا بدنبال یک وانت برای رفع نیازهای خود بودند، خرید چنین خودرویی که نسبت به رقیبانش نیمه لوکس نیز محسوب می‌شد را چندان منطقی نمی‌دانستند. اینجا بود که پیکاپ با از دست دادن طیف وسیعی از مشتریان، توان رقابتی خود را نیز از دست داد و رویای تصاحب بازار داخلی را کاملا به فراموشی سپرد. اما نیسان پیکاپ همچنان مشتریان خاص خود را داشت؛ مشتریانی که همه معایب آن را با جان و دل خریدند.

نظرات کاربران
خلیل رشید
خلیل رشید
6 آبان 1399
مشکل چراغ ترمز دستی دارم تو دشبل ڕوشن شدە خاموش نمیشە