نیسان پیکاپ دو کابین

کشور
ژاپن ژاپن
شرکت خدمات دهنده
سایپا یدک
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
نامشخص
قیمت بازار
نامشخص

مشخصات فنی نیسان پیکاپ دو کابین

155 KM/H
حداکثر سرعت
12 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
وانت
حجم موتور
2389 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی
11.29 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیل 6Pickup Trucks
وزن 81716 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 95
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 10215/65R15
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 11215/65R15
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها 1516
آرایش قرار گیری سیلندرها 16خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور 17موتور جلو
سیستم سوخت رسانی 18انژکتوری تزریق مستقیم
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 20133.3 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 21197 نیوتون متر در 2800 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 2255.4 اسب بخار بر لیتر
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو) 245
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده 25کنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) 26موتور جلو چهار چرخ محرک
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمز 27روغنی با بوستر خلائی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 28دیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 29کاسه ای
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیق 30مستقل برای هر چرخ
تعلیق جلو 31مک فرسون
تعلیق عقب 32محور صلب
کمک فنرهای جلو 33فنر پیچشی
کمک فنرهای عقب 34فنر تخت
نوع سیستم فرمان 35قدرت کمکی هیدرولیکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت 36155 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 3712 ثانیه
استاندارد آلایندگی 41یورو 4
امکانات رفاهی نیسان پیکاپ دو کابین
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم های پایداری و کمک رانندهدارای ترمز ضد قفل ABS
سیستم های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی ، سیستم ضد سرقت
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی هیدرولیکی
سیستمهای تهویه مطبوعکنترل دستی
سیستم صندلیهای جلوروکش پارچه ای
سیستم صندلیهای عقبروکش پارچه ای
سیستم آیینه هاتنظیم دستی
سیستم شیشه هاتنظیم برقی بالابر تمام دربها
سیستم روشنایی جلوتنظیم دستی ارتفاع نور چراغها

نیسان پیکاپ ( به انگلیسی: Nissan Pickup )‏ خودرویی وانت است که از سال ۱۹۹۷ تاکنون تولید شده‌است. نسل اول این ماشین که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴ تولید می‌شده، با کد D22 شناخته می‌شده و نسل دوم این خودرو که از سال ۲۰۰۴ تاکنون تلید شده است، با کد D40 شناخته می‌شود. اوایل دهه هشتاد شمسی و زمانیکه تنها وانت‌های بازار خودروهایی همچون مزدا 1600، پیکان وانت و نیسان وانت (نیسان جونیور) بودند، ناگهان پارس خودرو مدلی را راهی بازر کرد که با قیمت 16 میلیون تومانی خود، حدودا چهار برابر پیکان وانت و دو برار نیسان وانت می‌ارزید. صرف نظر از قیمت، نیسان پیکاپ یک تفاوت اساسی با رقیبانش داشت و آن شاسی بلند بودن این خودرو بود. به عبارت بهتر نیسان پیکاپ شاسی بلندی با قابلیت حمل بار بود؛ به همین دلیل بسیاری از مشتریان خودروهای باری که صرفا بدنبال یک وانت برای رفع نیازهای خود بودند، خرید چنین خودرویی که نسبت به رقیبانش نیمه لوکس نیز محسوب می‌شد را چندان منطقی نمی‌دانستند. اینجا بود که پیکاپ با از دست دادن طیف وسیعی از مشتریان، توان رقابتی خود را نیز از دست داد و رویای تصاحب بازار داخلی را کاملا به فراموشی سپرد. اما نیسان پیکاپ همچنان مشتریان خاص خود را داشت؛ مشتریانی که همه معایب آن را با جان و دل خریدند.

نظرات کاربران
خلیل رشید
خلیل رشید
6 آبان 1399
مشکل چراغ ترمز دستی دارم تو دشبل ڕوشن شدە خاموش نمیشە