1. خانه
  2. خودروها
  3. نیسان
  4. مورانو
  5. 3500 (2009-2014)

نیسان مورانو 3500 2009-2014

Nissan Murano 3.5L 2009-2014

مشخصات کلی

3500
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
شاسی بلند
3498 cc
بنزین سوز
6
انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
10.9 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

نیسان مورانو (Nissan Murano) خودرویی است که از سال ۲۰۰۲ تا کنون در ژاپن، تهران، ایران و پارس خودرو تولید شده است. نسل اول این خودرو بر روی پلت فرم نیسان 350Z ساخته شده است. توانایی حرکتی مناسب از ویژگی نیسان مورانو است.

مدیا گالری

نظرات کاربران
  • Saeed 14 دی 1397 ساعت 00:58

    آقا یکی بگه کایرون بهتره یا مورانو باتشکر

  • رضا 29 آذر 1397 ساعت 12:49

    سلام مورانو ۲۰۱۰ خریدم دوستانی که این ماشین رو دارن میتونید راهنمایی کنید که فلش میخوره یا نه

  • حسام 13 آذر 1397 ساعت 08:27

    با سلام و آرزوی سلامتی، من حدود ۱ سال پیش یک مورانوی خیلی کم کارکرد گرفتم از اقوام و متاسفانه از روزی که سوار شدم همه گفتند گیربکس این ماشین سرطان هست، با مراجعه به تعمیرگاه و عوض کردن روغن گیربکس این موضوع را از وکانیک هم شنیدم ،میخواستم خواهش کنم در این شرایط چه فاکتور هایی را باید چک کرد؟

اضافه کردن نظر

اطلاعات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ژاپن
  • نام خودرو نیسان مورانو 3500 2009-2014
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده سایپا یدک

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه شاسی بلند
  • کلاس اتومبیل J Segment
  • وزن 1835 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 235/65 R 18
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 235/65 R 18

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 3498 cc
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 6
  • تعداد سوپاپ ها 24
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خورجینی V شکل
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق مستقیم
  • ظرفیت باک 82 لیتر لیتر
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 256 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 336 نیوتون متر در 4400 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 73 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو چهار چرخ محرک

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب اتصال چندگانه ( مولتی لینک )
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان تقویت شونده هیدرولیکی ، حساس به سرعت

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 8 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری 14.9 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی 8.6 لیتر در 100 کیلومتر
  • سیکل ترکیبی مصرف سوخت 10.9 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 6 عدد : راننده ، سرنشین جلو ، جانبی
  • سیستم های پایداری و کمک راننده ABS , BAS , VDC , EBD , ESP
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل رادیویی ، سیستم ضد سرقت ، سیستم Key Less باز نمودن دربها بدون کلید
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت
  • نوع غربیلک کنترل کننده سیستم صوتی خودرو ، دارای سیستم حافظه برای تنظیم غربیلک فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک و سیستم دوگانه
  • سیستم صوتی و تصویری رادیو CD به همراه چنجر و ساب بوفر
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای نمایشگر 7 اینچی چند منظوره به همراه GPS ، دوربین دید عقب به همراه سیستم هدایت کننده و نمایش خط فرضی
  • سیستم صندلیهای جلو پشت سری فعال شونده ، دارای سیستم تنظیم برقی و گرمکن ، دارای سیستم حافظه برای تنظیم صندلی
  • سیستم آیینه ها برقی تا شونده خودکار به همراه گرمکن
  • سیستم شیشه ها بالابر تمام شیشه ها برقی
  • سیستم های سقف سقف تمام شیشه ای ، دارای سانروف
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای زنون به همراه روشن و خاموش شدن اتوماتیک و تنظیم ارتفاع خودکار به همراه سیستم شتشو ، دارای سیستم مه شکن
  • سیستم روشنایی عقب سیستم چراغ LED به همراه مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سنسور باران با کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها ، سنسور دنده عقب ( سنسور پارک )
  • سیستم های کمک رانندگی کروز کنترل ، روشن و خاموش شدن خودرو توسط دکمه استارت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • صدرا شکوهی صدرا شکوهی (30 اردیبهشت 98 ساعت 04:55)

    سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من میخوام یه مورانو ۲۰۰۹ یا اگه پولم رسید ۲۰۱۰ بگیرم ولی با هرکی مشورت کردم منو ترسوند!
    درسته که گیربکسش خراب میشه یا قطعاتش پیدا نمیشن یا خیلی گرونن؟
    آیا ایراده گیربکس تو مدل ۲۰۱۰ رفع شده؟
    موقع خرید به چه چیزاییش بیشتر توجه کنم؟
    یا اینکه بین ماشین هایی مثل اپیروس و آزرا و اپتیما شما خرید مورانورو صلاح میدونین؟

  • Saeed Saeed (14 دی 97 ساعت 00:58)

    آقا یکی بگه کایرون بهتره یا مورانو باتشکر

  • رضا رضا (29 آذر 97 ساعت 12:49)

    سلام مورانو ۲۰۱۰ خریدم
    دوستانی که این ماشین رو دارن میتونید راهنمایی کنید که فلش میخوره یا نه

  • حسام حسام (13 آذر 97 ساعت 08:27)

    با سلام و آرزوی سلامتی، من حدود ۱ سال پیش یک مورانوی خیلی کم کارکرد گرفتم از اقوام و متاسفانه از روزی که سوار شدم همه گفتند گیربکس این ماشین سرطان هست، با مراجعه به تعمیرگاه و عوض کردن روغن گیربکس این موضوع را از وکانیک هم شنیدم ،میخواستم خواهش کنم در این شرایط چه فاکتور هایی را باید چک کرد؟

  • رضاپور رضاپور (10 آبان 97 ساعت 09:23)

    سلام
    من موندم با مبلغ حدودی 280 میلیون تومان اسپورتیج 2012یا مورانوی 2009بگیرم نظرتون چیه ؟
    ممنون

  • سامان سامان (20 مهر 97 ساعت 14:24)

    سلام به همگی
    میشه لطفاراهنمایی کنین که ازجامیشه لوازم استوک(دست دوم)مناسب برای مورانو2009پیداکرد؟ممنون

    احمدکار احمدکار (14 آبان 97 ساعت 18:28)

    سلام و عرض ادب، دوست گرامی بنده تامین کننده های لوازم دست دوم و نو مورانو را میشناسم ولی به دلیل قوانین سایت نمیشه شماره آنها را در اینجا بنویسم، لطفا به من ایمیل بزنید. ایمیل بنده در پیغامهای قبلی من درج شده است

  • پویان جدی پویان جدی (12 مهر 97 ساعت 01:21)

    باسلام میخواستم بدونم چرا وقتی فرمان ماشینمو تا آخر میچرخونم هنگام دور زدن چرخ عقب صدا میده وتقه میخره ماشینم مدلش 2012 هست موران

    احمدکار احمدکار (14 آبان 97 ساعت 18:23)

    سلام و عرض ادب، دوست گرامی به احتمال قوی سیستم مغناطیس و بوبین دیفرانسیل مورانو شما مشکل داره. برای اطمینان به تعمیرکار خبره مراجعه نمایید. درصورت لزوم به بنده ایمیل بزنید

  • سامان سامان (29 شهریور 97 ساعت 01:51)

    سلام به همگی وقتتون بخیر.
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنین بگین آیا بین مورانوهای مدل۲۰۰۹ تا۲۰۱۲
    موجوددربازار ایران که اگه اشتباه نکنم همگیLEهستن تیپ فول و نیم فول هست؟یااینکه همگی درآپشن ها برابرند؟
    واینکه اگه ازدوستان کسی مورانوی۲۰۰۹یا ۲۰۱۰باقیمت واقعی والبته ازلحاظ فنی سالم (ترجیحان بدنه رنگ شدگی داشته باشه)سراغ داره لطفامعرفی کنن.ممنون
    نمیدونم میشه اینجاشماره گذاشت یانه؟(مصرف کننده هستم)

  • پیمان پیمان (22 شهریور 97 ساعت 03:57)

    سلام من یه مورانو ۲۰۰۸ دارم که ۲۴۰۰۰۰ کیلومتر کارکرده و موتور تعمیر اساسی کردم و موتور عالی کار میکنه اما وقتی هوا گرمه ماشین گاز میخوره اما راه نمیره و موتور شروع به ریپ زدن میکنه که از چند تا تعمیر کار خبره پرسیدم گفتند مشکل از گیر بکس هستو آیا واقعا گیر بکس تو عملکرد موتور به اینصورت تاثیر داره؟ و یک مورد دیگه اینکه وقتی جلوی رادیاتور روغن گیربکس یه فن گذاشتم این مورد خیلی کمتر شده. بنظر شما چی کارکنم که کامل درست شه ؟ میگن باید گیر بکس کامل عوض شه اگه شخص حرفه ای میشناسین لطفا معرفی کنین
    مرسی

    احمدکار احمدکار (9 مهر 97 ساعت 12:39)

    سلام و عرض ادب
    دوست گرامی ، این مورد به عوامل مختلفی میتونه مربوط بشه، مثلا دریچه گاز، چون فرمودید موتور ریپ میزنه احتمال اینکه مربوط به گیربکس باشه خیلی ضعیفه چون مشکل گیربکس به صورت ریپ زدن دیده نمیشه. برای بررسی دقیق باید توسط یه سرویسکار حرفه ای مورانو چک بشه، بنده همانطور که قبلا نوشتم یه سرویسکار حرفه ای میشناسم.

  • صالح صالح (21 شهریور 97 ساعت 18:25)

    با سلام و احترام
    بنده یه سانتافه 2012 فول 3500 دارم واقعا همه چیش عالیه قدرت سرعت و .. هیچیش هم تا حالا اذیتم نکرده فقط برای تنوع میخوام عوض کنم
    نظر شما در مورد مورانو 2010 چیه؟ کدومش بهتره به نظرتون
    ضمنا صاحبش میگفت گیربکس مدل 2009 به بالا اصلاح شده / واقعا همینطوره و مشکل گیربکس ندارن؟ ممنون میشم راهنمایی کاملی کنید/تیپ LE سفارش عمانه

    احمدکار احمدکار (9 مهر 97 ساعت 12:30)

    سلام و عرض ادب
    دوست گرامی تو اینکه مورانو خودرو خوبیه و با تمام پیشرفتای خودروهای کره ای ، هنوز خودروهای ژاپنی خصوصا از نظر فنی و کیفی بالاتر قرار دارن حرفی نیست ولی به نظر بنده وقتی یه خودرو خوب و سالم شاسی دارین ، تعویض اون با یه خودرو دست دوم که معلوم نیست چه مشکلاتی خواهد داشت در این اوضاع اصلا فکر خوبی نیست. حداقل تا ثابت شدن ا‌وضاع دست نگه دارید

  • احسان احسان (26 مرداد 97 ساعت 05:37)

    سلام. به نظر شما برای رفع ایراد گیربکس مورانو باید چیکار کنم؟ تعمیرگاه مرکزی هم بردم نتونستن کاری کنن. گفتن این ضعف مورانو هست باید باهاش مدارا کنید!

    احمدکار احمدکار (27 مرداد 97 ساعت 11:53)

    سلام و عرض ادب، دوست گرامی پاسخی که به شما برای مدارا کردن با مشکل گیربکس مورانو داده شده دقیقا بر اساس عدم تخصص و نا آگاهی بوده است. اگر به یه متخصص خبره موراو مراجعه نمایید حتما مشکلو رفع میکنه. بنده یه متخصص خبره میشناسم، اگر تمایل دارید به بنده ایمیل بزنید. در پیغامهای قبلی ایمیل بنده درج شده است.

  • کیوان کیوان (25 مرداد 97 ساعت 02:14)

    سلام کارشناس محترم جواب شما به کاربران ناقصه یعنی در کادر جا نمیگیره در ضمن سانتافه 2015دارم میخام مورانو بخرم لطفن نظر بدید مورانو۲۰۰۸

    احمدکار احمدکار (27 مرداد 97 ساعت 12:28)

    سلام و عرض ادب، دوست گرامی همانطور که قبلا هم نوشتم عدم رویت کامل کادر پاسخ، به دلیل استفاده از مرورگر گوشی هوشمند میباشد که این مورد مربوط به مشکل فنی سایت میاشد و توسط مدیر سایت باید رفع گردد. در مورد سانتافه 2015 یا مورانو 2008 هم باید عرض کنم این دو خودرو از خیلی جهات با هم قابل قیاس نیستند، اول از نظر قیمتی که سانتافه 2015 تقریبا دو برابر مورانو 2008 قیمت دارد. و از نظر مشخصات فنی هم تفاوتهای زیادی دارن مثلا در حجم، قدرت، گشتاور، .... موتور مورانو بالاتر می باشد. در نهایت اگر میخواهید یه ماشین ارزان تر از سانتافه داشته باشید ولی از نظر فنی نه تنها پایین تر نباشد بلکه بالاتر، مورانو انتخاب مناسبی میباشد. البته این مورد را در نظر بگیرید که مورانو 2008 حدود 10 سال کار کرده و باید برخی قطعات آنرا تعویض و یا تعمیر نمود. درصورتیکه سانتافه 2015 تازه 3 سال کار کرده است، هرچند بنده در هنگام مراجعت به تعمیرگاه جهت سرویس مورانو خودم با سانتافه 2015 برخورد نمودم که جهت تعمیر گیربکس مراجعه نموده بود و یه قطعه ساده و کوچک آن باید عوض میشد که قبل از افزایش نرخ ارز 7 میلیون تومان قیمت داشت. درصورتیکه شما با 7 میلیون میتوانید گیربکس مورانو 2008 را تعمیر اساسی نمایید و کل قطعات آنرا تعویض نمایید.

  • مسعود مسعود (10 مرداد 97 ساعت 00:54)

    سلام خدمت دوستان مورانو سوار مورانو ۲۰۰۹ دارم که تو سرابالای نچندان زیاد کشش نداره حتی در حد یه ماشین چینی امپر اب هم تا سرابالای بالا میره اما تو کفی این مشکل رو نداره .اگه روغن گیربکس و فیلترش رو تعویض کنم مشکل حل میشه روغنش ۳۰ هزار کارکرده ممنون میشم راهنایی کنید

    احمدکار احمدکار (16 مرداد 97 ساعت 12:58)

    سلام و عرض ادب، دوست گرامی این مورد احتمالا با تعویض روغن و فیلتر حل نشه چون به نظر مشکل از تسمه CVT باشه که در فشار بالاتر نمیتونه قدرت موتور را منتقل کنه. این مورد را با متخصص خبره مورانو و گیربکس CVT بررسی نمایید. البته این درصورتی که خودرو در سربالایی گاز بخوره ولی خوب راه نره، که در این حالت تسمه CVT به اصطلاح سر میخوره. ولی اگه خودرو در سر بالایی گاز نخوره مشکل از جای دیگه ای است. مثل دریچه گاز. در هرصورت خودرو باید هرچه زودتر توسط یه متخصص چک شود.

  • حمیدرضا حمیدرضا (27 تیر 97 ساعت 01:34)

    سلام ما یه مورانو وارداتی ۲۰۰۸ اماراتی داریم چند روز پیش یهو سیستم سوتیش یعنی پخشش از کار افتاد بردم چنتا اسپرتی گفتن نمیشه عوض کرد سیستم پخش خریدم فقط یک نمایندگی مطمئن در تهران معرفی کنید که بتونه سیستم پخش رو عوض کنه

    احمدکار احمدکار (16 مرداد 97 ساعت 16:46)

    سلام و عرض ادب، دوست گرامی برای این مورد 2 راه پیشنهاد میدم یکی عوض کردن کنسول و قاب سیستم صوتی می باشد که با این کار میتوانید یه سیستم صوتی تصویری به روز روی مورانو سوار کنید. راه دوم همانطور که شما نوشتید تعمیر یا تعویض پخش سیستم صوتی میباشد. البته هر دوی این موارد امکان پذیر میباشد و افرادی که گفتن نمیشه از عدم آگاهی بوده است. برای معرفی هم به بنده ایمیل بزنید.

  • احمدکار احمدکار (20 تیر 97 ساعت 10:51)

    سلام و عرض ادب، دوستان گرامی این روزا با افزایش ناگهانی نرخ ارز و وضع تعرفه های بالاتر به خودروهای خارجی قیمت خودروهای خارجی خیلی خیلی افزایش داشته است. در بسیاری از انواع خودروهای خارجی به دلیل واردات جدید و اعلام نرخ آن معیاری برای نرخ مدلهای قبلی بدست میاد. ولی در مورانو این مورد به دلیل عدم واردات جدید و نبود معیار قیمتی، نرخ خرید و فروش مورانو به نسبت خودروهای مشابه خیلی خیلی متفاوت مانده است. شما با یه مقایسه قیمتی مثلا با پرادو 2008 حتی 4 سیلندر که از نظر مشخصات و کیفیت مزیتی در مقایسه با مورانو 2008 ندارد، متوجه تفاوت خیلی زیاد قیمتی خواهید شد. این تفاوت قیمت به نظر به هیچ وجه توجیهی ندارد، و فقط باعث تردید در مورد کیفیت مورانو میشود. لذا از دوستان مورانو سوار درخواست میشود در نرخ گذاری به نرخهای خودروهای مشابه نیم نگاهی داشته باشند تا یه معیار نسبی به دست آورند.

    احمدکار احمدکار (22 مرداد 97 ساعت 12:30)

    سلام و عرض ادب به همه دوستان، نکته ای که در مورد قیمتها میخوام به مطالب بالا اضافه کنم اینه که، درحال حاضر نیسان ایکس تریل صفر تو بازار 550 میلیون قیمت داره و با توجه به تفاوت قیمت جهانی مورانو نسبت به ایکس تریل و به دلیل ضریب بالاتره گمرکی اگر مورانو صفر به ایران وارد میشد قیمتش کمتر از 750 تا 800 میلیون نبود. حالا با این قیمتا شما قیمت مورانو 2008 تا 2012 که تو ایران هستو مشخص کنید.

  • رضا رضا (3 تیر 97 ساعت 17:32)

    سلام. اطلاعاتی که در ادامه تقدیمتون میکنم حاصل تجربه خودم در ایران، دوستم در آمریکا، صحبت با تعمیرکاران و مالکان مورانو 2008 و مطالعه مقاله های فارسی و انگلیسی درباره این ماشین هست.
    گیربکس سی وی تی مورانو غیرقابل اعتماد هست و کسایی که به مشکل برنخوردن با گیربکسش واقعا خوش شانسن. اگر تحقیق کنید متوجه میشید که این مدل گیربکس هم در ایران و هم در آمریکا بد نام هست. مورانوی من 2008 بود و با این که خنک کن روغن گیربکس داشت و روغنش به موقع با روغن اصلی نیسان تعویض شده بود بعد از چند ماه خراب شد و همون مشکل معروف لرزش های شدید و گاز نخوردن براش پیش اومد. این مشکل برای کسایی که ماشینو صفر خریده بودن هم بعد سی چهل هزار کیلومتر یا حتی کمتر پیش اومده البته نه برای همه. تو این حالت ای سی یوی گیربکس برای جلوگیری از تخریب کامل گیربکس، نمیزاره دور موتور از حد آیدل بالاتر بره و نشون دهنده شروع خرابی گیربکس هست(نشانه بعدی پیدا شدن پلیسه های فلزی بسیار ریز در روغن گیربکس است). دوست من تو آمریکا هم مدل 2008 با گیربکس سی وی تی داشت و اون هم به مشکل بر خورده بود باهاش. من از این ماشین بیشتر در تهران و یا مسافرت به شمال استفاده میکردم و کششی که تو سربالایی از یه ماشین 240 اسبی انتظار داشتم رو نداشت مخصوصا تو جاده چالوس(ایراد از گیربکس هست نه موتور). البته ناگفته نمونه که شتابش تو کفی حرف نداره! از جمله مشکلات این گیربکس سی وی تی، حالت تیپ ترونیکش هست که اگر دقت کنید میبیند تو مدل 2009 کلا تیپ ترونیک رو حذف کردن، دمای روغنش بیش از حد بالا میره، فشار روغنش نامناسبه، سلونونیدهای ساعتش خراب میشه، فیلتر روغنش پیدا نمیشه، قطعات یدکی نو برای تعمیر گیربکسش نایاب یا کمیابه. ضمنا نظر شخصی بنده هست که چون تو این مدل گیربکس ها خبری از چرخ دنده و اینا نیست(به جاش فولی و تسمه داره) دور موتور یکنواخت بالا و پایین میره و از این نظر صدای گیربکس سی وی تی کلا رو اعصابه !! و عمرا دیگه ماشین با گیربکس سی وی تی بخرم!
    از گیربکس که بگزریم:
    - ضبط ماشین فقط فرمت آدیو رو ساپروت میکنه که خیلی رو مغزه ولی صدای سیستمش که مارک بوز هست عالیه و ساب ووفر داره. یو اس بی نمیخوره، دی وی دی نمیخونه، ام پی تری نمیخونه!
    - اگه بخواین شمع هاشو عوض کنید باید منیفولد باز بشه و دنگ و فنگ داره و هزینش یه مقدار بالاست.
    - چرخدنده و ریل تنظیم صندلی های برقی جلوش پلاستیکیه و خراب شدنشون محتمله.
    - صندلیای جلوش به نظر من راحت نیست و در مسافت طولانی خسته کنندست.(نسبت به ماشینای دیگه خودم و خانوادم)
    - از جمله مشکلات دیگه ای که برای این ماشین ممکن پیش بیاد مشکلات برقی و سنسوراش هست که اینو از قول چند تا تعمیرکارای این ماشین عرض میکنم.
    - همچنین روغن ریزی از سوراخ سمبه هاش هم خیلی دور از انتظار نیست مخصوصا از جعبه فرمان.
    - از نظر من داشبوردش طراحی زیبایی نداره و اصول ارگونومی در طراحیش اونقدر مد نظر نبوده. داشبورد یک تکه نیست و از قسمت های متعدد با کیفیت معمولی ساخته شده
    - نقطه کور در عقب و جلوی خودرو زیاد هست.
    - مصرف سوخت مورانو در کمترین حالت در شهر 13 لیتر در صد کیلومتر تا حدود 20 لیتر یا حتی بیشتر بسته به نوع رانندگی و تنظیم بودن موتور متغیر است.
    - مانیتور وسط داشبورد تک رنگ هست(خیلی بد رنگه!) و برای نمایش اطلاعات فنی مثل مصرف سوخت و زمان تعویض روغن و وضعیت سیستم صوتی و تهویه مطبوع کاربرد داره.(دقت داشته باشید که طراحی این ماشین مربوط به سال 2002 هست)
    - مزایا: شتاب عالی در کفی، آپشن های مناسب در مدل های فول، صدای رسای سیستم صوتی، طراحی بیرونی، جادار بودن و فضای پای عالی مخصوصا برای سرنشینان عقب، پایداری و هندلینگ خوب(چپ کردن این ماشین واقعا مشکل هست!)،وفور نسبی قطعات یدکی اورجینال.
    در انتها به نظر من مشکل اصلی این ماشین گیربکسش هست و این که به تجربه دریافتم که ضرب المثل - تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها- در مورد این ماشین صدق میکنه و باید آدم حواسش جمع باشه! مراقب تعمیرکارها باشید و ماشینتون رو فقط و فقط به تعمیرکار قابل اعتماد بسپرید که هم ماهر باشه و هم دستش کج نباشه!!

    احمدکار احمدکار (16 تیر 97 ساعت 19:13)

    سلام و عرض ادب دوست گرامی، در ارتباط با مواردی ذکر نمودید مطالبی به عرض می رسانم، گویا شما هم بدون مشورت با کارشناسان خبره، مورانو خرید کرده و بعد برای رفع مشکلات خودرو گرفتار تعمیرکاران غیر حرفه ای و البته بی انصاف شده اید که حسابی شما را عصبانی و نا امید کرده اند. خراب شدن قطعات خودرو از جمله گیربکس دلیل به غیر قابل اعتماد بودن قطعه نمیباشد. مثلا بنده میتونم چندین خودروی لوکس و گرانقیمت مانند لکسوس و BMW و ... را که در کیلومترهای خاصی مشکل گیربکس برایشان پش می آید و نیاز به تعمیر اساسی و یا تعویض دارند را که به عین مشاهد نمودم معرفی نمایم، حال آیا میشود گفت که این قطعات غیرقابل اعتماد هستند؟ سازندگان خودرو، قطعات را برای کار به مدت مشخصی که همان عمر مفید خودروها در دنیای صنعتی می باشد طراحی مینمایند. در کشور ما چون قیمت و نحوه خرید خودرو خیلی خیلی متفاوت و البته گران میباشد، از خودرو و لوازم یدکی خیلی بیشتر از عمر مفید آن استفاده میشود لذا باید در استفاده و نگهداری آن خیلی خیلی دقت نمود. مثلا همین مواردی که شما در مورد مشکلات گیربکس CVT گفتید به این صورت رخ میدهد. به دلیل عدم تعویض سر وقت روغن CVT و یا نوع رانندگی نامناسب و یا عدم استفاده از روغن مخصوص CVT و یا روغن نا مرغوب (این مورد حتی اگر یکبار هم اتفاق بیفتد مخرب است و مثلا ریخن روغن CVT اصل نیسان در دفعه بعدی فقط کمی زمان تخریب را عقب میبرد)، باعث خردگی در قطعات گیربکس میشود در نتیجه براده های بسیار ریز در گیربکس ایجاد میشود سپس این براده ها در داخل فیلتر و برخی مجاری گیربکس جمع و باعث کم شدن فشار روغن داخل گیربکس و در نتیجه داغ شدن و افت کارایی و صدمه گیربکس میشود که به خاطر عدم رسیدگی به این مورد سرعت تخریب افزایش یافته و گیربکس در زمان کوتاهی نابود میشود. اینکه شما میفرمایید این مورد برای مورانوهای صفر پیش اومده، اگه منظورتان در ایران میباشد، شاید به همان دلایل بالا اینطور باشد آنهم بدلیل نبود و یا بسته شدن نمایندگیهای رسمی در ایران، ولی مورانو خودروی فروخته شده در بازار جهانی میباشد و در بازارهایی مثل اروپا و آمریکا که انفاقا مورانو در آنجا بسیار بیشتر از ایران فروخته شده، اگر چنین مشکلی باشد نه تنها مورانو بلکه کارخانه نیسان نابود میشوند، چراکه حتما شنیده اید که فلان خودروساز برای یه ایراد کوچیک در یه قطعه ساده یه مدل از خودروهای خودرا جمع آوری میکند. ولی حتما شنیده اید که نه تنها مورانو 2008 هنوز تو اروپا و آمریکا کار میکنه بلکه مدلهای جدیدش تولید و به فروش زیاد رسیده است. حالا از گیربکس مورانو خودم میگم، مورانو من بیش 145 هزار کیلومتر کار کرده، تو ترافیکای تهران بوده و همینطور جاده هایی مثل گردنه حیران، چالوس، اسلام به خلخال، دیزین به شمشک، دریاچه نئور اردبیل، قلعه الموت و ... و خرداد 97 مسیر حدود 4000 کیلومتری تهران به ایروان با جاده و گردنه های وحشتناک ارمنستان، اولا بنده با رعایت موارد لازم برای نگهداری گیربکس مورانو و کنترل دوره ای توسط تعمیرکار خبره تاکنون گیربکس مورانو خودمو تعمیر نکردم، دوما مورانو سالم تو سربالاییها نه تنها کم نمیاره بلکه به نظرم میتونه خیلی از خودروهای پر مدعارو خاک بده، بنده معمولا تو سربالاییها خیلی از خودروهای ژاپنی و اروپایی و آمریکایی رو شرمنده میکنم و بعد تو سرازیری آروم میرم تا با جلو زدن از مورانو کمی از شرمندگیشون کم بشه. در مورد استفاده از حالت تیپ تیرونیک هم بنده توضیحات لازم را در متنهای قبلی نوشتم. درمورد قطعات مورانو و گیربکسش، هم قطعات نوش موجود هست و هم کارکرده فقط کافی منابعشو تو ایران بشناسید. درمورد صدای گیربکس هم نمیدونم دقیقا چه صدایی مد نظرتونه ولی اگه صدای نعره مانند که با گاز دادن شنیده میشه باشه از نظر بنده صدای دلنشین قدرت مورانو میباشد. در مورد سیستم صوتی همانطور که اشاره نمودید از نظر کیفیت و برند وافعا عالیه ولی به دلیل اینکه در زمان تولید این خودرو آپشنهای امروزی روی سیستم پخش مربوط به سیستم صوتی موجود نبوده، آپشنهای امروزی به صورت پیش فرض روی مورانو وجود ندارد، بدین منظور کافیه فقط سیستم پخش مورانو را عوض نمایید تا با کیفیت عالی سیستم صوتی مورانو بهترین خروجی را دریافت نمایید. بنده الان رو مورانوی 2008 خودم یه تاچ عالی به انواع قابلیتهای صوتی و تصویری امروزی دارم. با توجه به قابلیتهای تنظیمی مختلف صندلیهای مورانو شما میتونید بهترین حالت نشستنو برای خودتون تنظیم کنید و بدون خستگی کیلومترها برانید. در مورد سنسورها و خروج روغن، خیلی طبیعیه بعداز بیش از 10 سال و کیلومترها کارکرد برخی سنسورها و قطعات که با حرارت و فشار زیاد کار میکنند. احتمالا به مشکلاتی بر بخورند، این مورد برای همه خودروها حتی خودروهای لوکس هم رخ میدهد. و خوشبختانه در مورانو با هزینه خیلی مناسب درست میشود. در مورد داشبورد مورانو 2008 طراحی متوسطی دارد. در جلو با تنظیم صندلی راننده نقطه کوری نیست ولی در عقب این مورد مانند بسیاری از SUV های دیگه کمی وجود دارد. برای مصرف سوخت هم اعداد اعلامی شما ناشی از عدم عملکرد مناسب موتور خودرو میباشد میزان مصرف سوخت مورانو خودم و چند دوست مورانو سوار که مورانو را به طور منظم سرویس نموده بودند در تهران حدود 12 تا 14 میباشد و در جاده 9 تا 10 در مورد طراحی مورانو باید عرض کنم سال 2002 اولین سری مورانو طراحی و سال 2003 به بازار وارد شده این به معنای این نیست که مورانو 2008 در اون سال طراحی شده. مورانو مثل خیلی از خودروهای دیگه معتبر دنیا در هر سری تولید تغییراتی دارند که با سری قبل خیلی متفاوت میشن. در انتها مانند قبل به همه دوستان توصیه میکنم در خرید مورانو حتما با مشاور خبره مشورت شود، در نگهداری از گیربکس مورانو دقت نمایید تا مصداق ضرب المثل دوست عزیزمون نشید. درضمن به عرض میرسانم هنوز هستن تعمیرکارای خبره و با دانش که خیلی خیلی منصف و با معرفتن.

  • مهتا مهتا (15 اردیبهشت 97 ساعت 23:56)

    سلام لطفا بنده راهنمایی کنید از بین ماشین های تویاتا راو۴ونیسان مورانو و هیوندا سانتافه کدوم ماشین بهتر بصرفه ممنون میشم

    احمدکار احمدکار (30 اردیبهشت 97 ساعت 09:57)

    سلام و عرض ادب، دوست گرامی خودروهای دکر شده یه تفاوت عمده تو ایران دارن، راو4 و سانتافه تو ایران صفر کیلومتر دارن ولی مورانو خیر، اگه قیمت برای شما مهم نیست یه راو4 صفر کیلومتر بین این سه خودرو به نظرم بهترین انتخابه، چون مورانو که صفر نداره و محصولات کره ای هم از نظر فنی و کیفی هنوز با ژاپنیها فاصله دارن. البته اگه مورانو صفر کیلومتر به ایران وارد میشد از نظر بنده بهترین گزینه مورانو بود چون هم از نظر مشخصات فنی و هم کیفیت از دو خودرو دیگه بالاتره. ولی اگر گزینه قیمت برای انتخاب شما مهمه و قراره یکی از این خودروهارو در وضعیت یکسان انتخاب کنید اگه یه خودرو قدرتمند و با کیفیت دوست دارید مورانو انتخاب مناسبیه و اگه یه خودرو کم مصرفتر بخواهید راو4 انتخاب خوبیه چون موتورش حدود 1000 سی سی از مورانو کوچکتره و البته کم نوان تر میباشد.

  • حمیدرضا حمیدرضا (15 اردیبهشت 97 ساعت 23:04)

    با سلام و احترام خدمت استاد گرامی .من یک مورانو مدل ۲۰۰۹ سفارش امریکا دارم .عید که مسافرت رفتم مصرف سوختش را کنترل کردم توی جاده صدی ده بود فقط در سربالایی و زمانی که دور موتور بالاتر نمی رود صدای ماشین بیشتر می شود یعنی مثلا در دور موتور ۲۰۰۰ در جاده کفی ماشین خیلی نرم و کم صدا و با همان دور موتور در سربالایی البته نه خیلی شدید ماشین سنگین و پرصدا می شود .ضمنا در دنده عقب وقتی سربالایی هست باید گاز زیادی به ماشین بدم تا سربالایی را با دنده عقب بده .ممنون می شم اگر راهنمایی کنید .

    احمدکار احمدکار (30 اردیبهشت 97 ساعت 09:33)

    سلام و عرض ادب، دوست گرامی مورانو با استفاده از ابزارهای کنترلی خود، عواملی مانند دما شیب مسیر و دیگر موارد را به طور مدام چک میکند و بهترین تنظیمات را برای حرکت خودرو انجام میدهد. مورانو در سر بالاییها و برخی حالتهای دیگه کمی صدای بلندتر یا بهتره بگم نعره دلنشین قدرت میکشد. که از نظر بنده بسیار زیباست. البته برای اطمینان از اینکه صدای مورد نظر شما طبیعی است یا نه بهتره یه مکانیک خبره خودرو را چک کند.

  • پدرام پدرام (4 اردیبهشت 97 ساعت 15:09)

    با سلام بنده تصمیم به خرید یک مورانو ۲۰۰۹ که حدود ۷۰ هزار کار کرد را ۱۷۰ میلیون قیمت گزاری شده خریداری دارم،لطفا بفرمایید ارزنده میباشد یا خیر
    شماره تماس یه کارشناس خبره را هم میخاستم
    سپاس فراوان

    احمدکار احمدکار (30 اردیبهشت 97 ساعت 08:24)

    سلام و عرض ادب، دوست گرامی با این اوضاع نرخ ارز الان قیمت خودروهای خارجی خیلی بالا رفته، به نظرم اگه ماشین سالم باشه می ارزه.

  • احسان احسان (4 فروردین 97 ساعت 12:27)

    با سلام
    خدمت شما آقای احمد عزیز با این وبلاگ خوب و ارزنده تون و ضمن تبریک سال نو (1397)
    راستش با صبر و حوصله نشستم و همه مکاتبات دو صفحه رو خوندم. ولی از اونجایی که ماشین رو باید همیشه به روز در موردش تحقیق کرد گفتم که مکاتبه ای باهاتون داشته باشم ، امید است که همچنان انلاین و به روز بوده و پاسخ بدهید.
    عارضم که قصد خرید مورانو 2008 دارم و بجای خرید چینی های جنجالی که انصافا بعضیاش مثل جک اس 5 و جیلی امگرند ایکس 7 ویا هایما اس 5 که از کیفیت نسبتا خوبی برخورداره و تونستن نظر مثبت کثیری از دارنده های اونها رو جلب کنن ، با اینحال بنده ترجیح دادم با صرف همین مبلغ و یا حتی اندکی بیشتر یک اس یو وی 10 ساله با اصالت تر و با کیفیت تر مثل مورانو رو تهیه کنم. آیا با این انتخاب بنده موافقید؟ آیا این کار ریسک توی خرج افتادن و ضرر اقتصادی چه از بابت تعمیرات احتمالی خودروی ناشناس با سابقه ای ناشناس زیر پای افراد ناشناس رو در بر نخواهد داشت؟ و یا حتی ضرر از لحاظ بد فروخته شدنش در آینده؟ ... و سوال دوم اینکه قانونی مبنی بر ممنوعیت پلاک کردن خودروهای با حجم بالای 2500 سی سی رو در کشور داشتیم که گویا این قانون فعلا ملغی هست، صحت دارد؟ و ایا با توجه به اینکه هیچ تضمینی نیست که این قانون مجددا احیا بشه ، خرید این ماشین ریسک محسوب نمیشه؟؟
    ممنون میشم از پاسخگویی تون و براتون سال خوبی رو آرزومندم.
    در ضمن ممنون میشم اگر علاوه بر پاسخگویی در این صفحه یک ایمیل هم بدهید و شماره خودتون و اون مکانیکتون رو هم برام بگذارید. با سپاس فراوان. ارادتمند احسان

    احمدکار احمدکار (21 فروردین 97 ساعت 15:12)

    سلام و عرض ادب، دوست گرامی سال نو شما هم مبارک باشه، پاسخ سوال شما در مورد انتخاب بین خودروی صفر چینی و یا مورانو کارکرده، اگر در نظر دارید خودرو را حدود یکسال نگهدارید و بعد بفروشید و افت قیمیتی زیاد هم براتون مشکلی نداره خودروهای چینی صفر میتونه انتخاب مناسبی باشه. که البته بنده همون انتخاب شما یعنی مورانو را تایید میکنم. خودروهای چینی با تمام پیشرفتی که داشتن هنوز هم از نظر کیفیت و موارد فنی خیلی خیلی با خودروهای ژاپنی نفاوت دارند. اگر توجه نمایید قطعات خودروهای چینی اگر در همان اول کار مشکل نداشته باشن به سرعت و با طول عمر کوتاه مستهلک میشن و باید آنها را درصورت پیدا شدن عوض نمود، اگر شما یه بررسی کوتاه هم در بخش لوازم یدکی خودروهای چینی انجام بدهید از قیمت آنها واقعا متعجب میشوید. درضمن هنگام خرید قطعه چینی حتما باید قطعه نو خرید کرد چون هم قطعه کار کرده موجود نیست و هم اگه باشه آدم جرات خریدنشو نداره چون به قطعات نو هم اعتمادی نیست چه برسد به کارکرده. تازه با این کیفیت و قیمتهای عجیب خیلی از قطعات را باید چند روز تو صف انتظار باشید تا قطعه مهیا بشه. حالا این مطالبو با مواردی که قبلا برای قطعات مورانو نوشتم مقایسه نمایید. در مورد سلامت بودن خودرو هم که بنده همیشه توصیه نموده ام که قبل از خرید حتما با یه مشاور خبره مشورت نمایید تا مورانوی خریداری شده خیلی خرج نداشته باشه. در مورد قیمت فروش هم که شما اگه یه چینی صفر خرید نمایید بعداز حتی یکسال با افت قیمت زیاد باید خودرو را بفروشید درصورتیکه مورانو اگه به خاطر بالا رفتن نرخ ارز بالاتر نره پایین نمیاد. بنده مورانوی خودمو 4 سال قبل 89 میلیون خریدم الان 110 میلیون خریدار داره. در مورد خودروهای 2500 سی سی به بالا وارداتشون ممنوع شده ولی پلاک کردنشون خیر،. بسیاری از مردم و قانون گذاران و دیگر تصمیم گیران این مملکت از خودروهای با حجم موتور بالای 2500 استفاده مینمایند پس پلاک نکردن این خودروها غیر ممکن میباشد. برای شماره تماس هم به دلیل قوانین سایت نمیتوانم شماره را در سایت درج نماییم. لطفا در چند پیغام پایین تر ایمیل بنده را بردارید و به من ایمیل بزنید تا اطلاعات لازم را برایتان ارسال نمایم.