1. خانه
  2. خودروها
  3. رنو
  4. کپچر
  5. 1200 توربو (2013-2019)

رنو کپچر 1200 توربو 2013-2019

Renault Capture 1.2T 2013-2019

مشخصات کلی

حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
شاسی بلند
1200 cc
بنزینی دارای توربو
4
اتوماتیک دو کلاچه
5.9
بیشتر

معرفی خودرو

رنو کپچر ( renault capture )، کراس اور کوچک رنو هست که از سال  سال 2013 به بازار عرضه شده است. ویژگی های فنی، و ظاهری کپچر از همان زمان ابتدای عرضه این خودرو را داخل لیست پر فروش های اروپا جای دادند. رنو کپچر در ایران رقبایی مانند سانگ یانگ تیوولی و پژو 2008 را در مقابل خود دارد..

نظرات کاربران
  • Hesam 23 خرداد 1398 ساعت 06:12

    میشه لطف کنید قیمت این خودرو رو در خرداد ماه 98 بگید!!!

  • behraad 3 بهمن 1397 ساعت 08:43

    تجربه خودم از 2سال استفاده:سرعت غيرمجاز،توصيه نميشه و بسيار اشتباهه.اكثراً با سرعت مجاز رانندگي ميكنم.ولي چندبار خواستم رنو كپچر رو محك بزنم.در كفي،براحتي تا سرعت 205كيلومتر(بدون خطا)گاز ميخوره و دور ميگيره و ميتونه طولاني مدت با همون سرعت ادامه مسير بده و حتي سرعتش كم نشه.چندين بار هم كه بيشتر پدال گاز رو نگه داشتم،با سرعتهاي 207 و 208 رفتم.يكبار هم سرعت را به210 رسوندم. سيستم مولتي مدياي رنو كپچر،مجهز به نويگيشن ماهواره ايه و نقشه كاليبره شده ست.نقشه تمام خيابانها و كوچه هاي كلانشهرها رو داره.حتي نقشه خيابانها و كوچه هاي اصلي شهرهاي كوچك هم دارد.ولي به پاي گوگل مپ نميرسه.از زبان فارسي پشتيباني ميكنه.تمام منوهاي سيستم و نقشه و نويگيشن،به زبان دلخواه قابل استفاده هستن.ميشه از سايت رنو،نقشه كشورهاي ديگه رو بصورت پولي دانلود و استفاده كرد.مطابق دفترچه راهنما و دگمه روي فرمان،قابليت اتصال به آيپاد هم داره.

  • مايكل 1 بهمن 1397 ساعت 12:10

    طراحي ضربگير پلاستيكي پايين دربهاي رنو كپچر به همراه نوار كرومي آن،علاوه بر افزودن زيبايي خاص و دلنشين و متناسب با طراحي فرم كلي خودرو،بسيار مستحكم و كاربردي است.طوريكه هنگام باز كردن دربهاي خودرو و برخورد قسمت زيرين آن با لبه جدول،بدنه و رنگ آن آسيب نمي بيند. رينگهاي رنو كپچر،با طراحي خاص و چشم نواز،استحكام بسيار بالايي در سرعتهاي زياد و ناپايداري سطوح لغزنده در جاده دارد و بغير از تصادف شديد،براحتي تاب بر نميدارد و بسادگي از بالانس خارج نميشود و بخاطر استفاده از آلياژ با كيفيت،كمترين ميزان خطا را در هنگام بالانس نمودن لاستيكها دارد. طراحي اصولي و مهندسي مجموعه اكسل و كمك فنرهاي عقب رنو كپچر،باعث استحكام بالا،دوام زياد و استهلاك بسيار كم آن شده است و در كنار تعليق خوب و نرم(نسبت به ساير كراس اوورها)،هندلينگ و پايداري تحسين برانگيز فراهم كرده است.همين امر باعث ميشود برخلاف خيلي از كراس اوورها و شاسي بلندها،عليرغم استفاده طولاني مدت و پرفشار از خودرو(در جاده،خيابان،كوه،جنگل،جاده هاي خاكي و سنگلاخ و ...)طي سه سال گذشته با كاركرد 140.000 كيلومتر،زاويه چرخهاي عقب تغيير نكند و بوشهاي اكسل،كوچكترين خرابي نداشته باشند و هيچگونه اثري از لاستيك سابي نامتعارف و نامتوازن در محور عقب به چشم نيايد.

اضافه کردن نظر

اطلاعات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده فرانسه
  • نام خودرو رنو کپچر 1200 توربو 2013-2019
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایران خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه شاسی بلند
  • وزن 1180
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو /
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب /

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1200 cc
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتور پاشش مستقیم
  • ظرفیت باک 45 لیتر
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 120 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 190 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 10

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز سیستم ترمز ضدقفل ABS، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمزEBD، سیستم ترمز کمکی در موارد اضطراریEBA، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA .
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی الکتریکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 192 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 10.9 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری 6.6
  • مصرف سوخت جاده ایی 4.7
  • سیکل ترکیبی مصرف سوخت 5.9
  • استاندارد آلایندگی یورو 5
  • ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 5

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) راننده، سرنشین جلو و جانبی (مجموعاً 4 عدد)
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA .
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم استارت دکمه ای هوشمند، کروز کنترل و سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter)، سیستم مصرف بهینه موتور(ECO-MODE) ، قابلیت تلسکوپی تنظیم فرمان و تنظیم ارتفاع، کارت قفل و استارت هوشمند رنو، 3 عدد پشت سری عقب قابل تنظیم، گرم کن صندلی های جلو،کنسول میانی صندلی های جلو و شیشه های کوچک عقب و شیشه عقب تیره
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری برقی
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری مولتی مدیابا صفحه 7 اینچی
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی برقی و تاشونده با دید گسترده و مجهز به گرمکن
  • سیستم شیشه ها شیشه بالابر برقی جلو و عقب،برف پاککن اتوماتیک
  • سیستم روشنایی جلو چراغ های LED روز روشن ، سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو ، سنسور اتوماتیک نور چراغ ها
  • سیستم های کمک رانندگی سیستم استارت دکمه ای هوشمند، کروز کنترل و سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter)، سیستم مصرف بهینه موتور(ECO-MODE) ، قابلیت تلسکوپی تنظیم فرمان و تنظیم ارتفاع، کارت قفل و استارت هوشمند رنو، 3 عدد پشت سری عقب قابل تنظیم، گرم کن صندلی های جلو،کنسول میانی صندلی های جلو و شیشه های کوچک عقب و شیشه عقب تیره
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • Hesam Hesam (23 خرداد 98 ساعت 06:12)

    میشه لطف کنید قیمت این خودرو رو در خرداد ماه 98 بگید!!!

  • behraad behraad (3 بهمن 97 ساعت 08:43)

    تجربه خودم از 2سال استفاده:سرعت غيرمجاز،توصيه نميشه و بسيار اشتباهه.اكثراً با سرعت مجاز رانندگي ميكنم.ولي چندبار خواستم رنو كپچر رو محك بزنم.در كفي،براحتي تا سرعت 205كيلومتر(بدون خطا)گاز ميخوره و دور ميگيره و ميتونه طولاني مدت با همون سرعت ادامه مسير بده و حتي سرعتش كم نشه.چندين بار هم كه بيشتر پدال گاز رو نگه داشتم،با سرعتهاي 207 و 208 رفتم.يكبار هم سرعت را به210 رسوندم.
    سيستم مولتي مدياي رنو كپچر،مجهز به نويگيشن ماهواره ايه و نقشه كاليبره شده ست.نقشه تمام خيابانها و كوچه هاي كلانشهرها رو داره.حتي نقشه خيابانها و كوچه هاي اصلي شهرهاي كوچك هم دارد.ولي به پاي گوگل مپ نميرسه.از زبان فارسي پشتيباني ميكنه.تمام منوهاي سيستم و نقشه و نويگيشن،به زبان دلخواه قابل استفاده هستن.ميشه از سايت رنو،نقشه كشورهاي ديگه رو بصورت پولي دانلود و استفاده كرد.مطابق دفترچه راهنما و دگمه روي فرمان،قابليت اتصال به آيپاد هم داره.

  • مايكل مايكل (1 بهمن 97 ساعت 12:10)

    طراحي ضربگير پلاستيكي پايين دربهاي رنو كپچر به همراه نوار كرومي آن،علاوه بر افزودن زيبايي خاص و دلنشين و متناسب با طراحي فرم كلي خودرو،بسيار مستحكم و كاربردي است.طوريكه هنگام باز كردن دربهاي خودرو و برخورد قسمت زيرين آن با لبه جدول،بدنه و رنگ آن آسيب نمي بيند.
    رينگهاي رنو كپچر،با طراحي خاص و چشم نواز،استحكام بسيار بالايي در سرعتهاي زياد و ناپايداري سطوح لغزنده در جاده دارد و بغير از تصادف شديد،براحتي تاب بر نميدارد و بسادگي از بالانس خارج نميشود و بخاطر استفاده از آلياژ با كيفيت،كمترين ميزان خطا را در هنگام بالانس نمودن لاستيكها دارد.
    طراحي اصولي و مهندسي مجموعه اكسل و كمك فنرهاي عقب رنو كپچر،باعث استحكام بالا،دوام زياد و استهلاك بسيار كم آن شده است و در كنار تعليق خوب و نرم(نسبت به ساير كراس اوورها)،هندلينگ و پايداري تحسين برانگيز فراهم كرده است.همين امر باعث ميشود برخلاف خيلي از كراس اوورها و شاسي بلندها،عليرغم استفاده طولاني مدت و پرفشار از خودرو(در جاده،خيابان،كوه،جنگل،جاده هاي خاكي و سنگلاخ و ...)طي سه سال گذشته با كاركرد 140.000 كيلومتر،زاويه چرخهاي عقب تغيير نكند و بوشهاي اكسل،كوچكترين خرابي نداشته باشند و هيچگونه اثري از لاستيك سابي نامتعارف و نامتوازن در محور عقب به چشم نيايد.

  • مرتضي بلد مرتضي بلد (30 دی 97 ساعت 08:59)

    نظرات خودمو در مورد تجربه استفاده ازين خودرو بيان ميكنم.بدنه رنو كپچر،كيفيت رنگ بسيار خوبي داره.مثل خودروهاي مونتاژي داخل يا حتي بعضي از وارداتيها نيست،كه زبري رنگ معلوم باشه يا رنگ بصورت دانه دانه،زيرش ديده بشه و دست بكشي كاملاً به دست حس بشه.بلكه يه لايه شفاف داره،مثل اينكه سراميك كرده باشي.كثيفي و حشرات و چربي و آلودگيها به عمق رنگ نفوذ نميكنه و بصورت لكه هاي روغن روي بدنه ميمونه كه باعث ميشه با يه دستمال ساده و نمدار تميز كني و تميزي بدنه و شفافيت رنگ خودشو نشون بده.اندازه بسيار مناسب شاسي رنو كپچر،باعث ميشه موقع سوار شدن و پياده شدن،به زانو،كمر،گردن،كتف و ستون فقرات فشار نياد.سر و گردن لازم نيست خم بشه.خيلي هم بالا نيست كه مجبور باشيم پاهارو يعالمه بلند كنيم و مثل پله از ماشين بالا بريم.زاويه ورود و خروج به رنو كپچر،دقيقاً هم عرض و هم ارتفاع قد يك انسان متوسط و نرماله.فلاپ جلوي رادياتور رنو كپچر،در سرماهاي شديد،بسيار كاربرديه.من ساكن اردبيل هستم.زمستانهاي بسيار سرد و سوزناكي داره.زمستان سال 95،از اردبيل به خرم آباد ميرفتيم.در حاليكه در دماي 30- الي 40- درجه سانتيگراد،گازوئيل تريلي ها و كاميونها،يخ زده بود،ما بصورت پيوسته،12 ساعت در همين مسير بوديم و به جرأت ميگم گرمايش بخاري،بسيار عاليه و به هيچ وجه افت نداره و سرنشينان،كوچكترين احساس سرما نمي كنند.تهويه مطبوع اتوماتيك رنو كپچر مجهز به سيستم AQM ميباشد.يعني فيلتر هواي كابين رنو كپچر از نوع فيلتر كربن فعاله و سنسور تشخيص آلايندگي داره.وقتي وارد تونلها ميشيم و يا پشت ترافيك و كاميونها هستيم يا محيط،آلوده به گرد و خاك باشه،سيستم AQM از ورود گرد و خاك،دود و ذرات مضر جلوگيري ميكنه.

  • ارسلان ارسلان (29 دی 97 ساعت 01:14)

    پین کد مونیتور کپچر ،لطفا راهنمایی کنید

    امیر امیر (23 اردیبهشت 98 ساعت 19:07)

    باید از نمایندگی بگیری

  • مهندس عزيزي مهندس عزيزي (25 دی 97 ساعت 13:30)

    ممنونم از سايت پرمحتواي شما و ازينكه تجربه منم به اشتراك بذاريد.كپچر،پايداري خوبي در بارون داره.وقتي يهو به سطوح ليز روي جاده ميرسي،تمام سيستمهاي ضدلغزش،هرزگردي و ايمني،اتوماتيك بكار ميفته.گردنه اسدآباد،موقع بارون يخورده تند ميرفتم.هم كشش خيلي خوبي داره.هم سر پيچهاي تند،روي زمين خيس،پشت ماشين در نميره.
    يه كليپ آموزشي به زبان اصلي در يوتيوب ميديدم كه در مورد رنو كپچر توضيح ميداد.نكته جالبش مربوط به مجموعه توربو بود.سيستم توربوي رنو كپچر،مهندسي و دور انديشي فوق العاده اي داره.مثلاً اگه سيستم توربوي خودرو دچار مشكل بشه،راننده ميتونه بصورت موقت،با دور موتور كمتر از 2000 (قبل از فعال شدن توربو) با دنده هاي 1 الي 6 ، خودشو به مركز خدمات برسونه.حداكثر سرعت رنو كپچر با دنده 6 در دور موتور 2000 ، 93كيلومتر بر ساعت ميباشد.
    روی سپر عقب سنسور داره و نکته جالب اینجاست که سنسورهای وسط به لحاظ ارتفاع پایین تر از کناری ها و با شیب رو به پایین نصب شده تا موانعی که در سطوح مختلف هستن شناسایی و هشدار داده بشه.به نظر من خیلی ساده و در عین حال هوشمندانه نصب شدن..دید بیرون و کنترل روی ابعاد خودرو عالی است ولی دید عقب کم است و نیاز به دوربین واقعا احساس میشه.کاپوت و صندوق عقب ماشین دارای جک است و نیازی به زور بازو نیست.فضای کابین برای 4بزرگسال درشت با قد حدود 180-190 بسیار مناسب است ولی ردیف عقب به لحاظ عرضی جای نفر سومی با این جثه را ندارد.فضای سر کافی است و در قسمت عقب سر به سقف گیر نمیکنه.صندلی ها راحت هستند و احساس خستگی در 11 ساعت رانندگی نکردیم.لذت سواری و راحتی رنو کپچر،بهتر و نرمتر از اکثر کراس اوورها و SUVهای کره ای و حتی ژاپنیه.حتی در مقام مقایسه با خیلی از سدانهای کامپکت برندهای معروف،نرمی و هندلینگش اگه بهتر نباشه،کمتر یا پایینتر نیست.جاده چالوس به تهران،سربالاییهای تند و پیچهای زیادی داره.با 5نفر سرنشین و صندوق عقب پر و حتی کولر روشن،گازخور خیلی خوبی داره.کشش عالی و بدون افت توان داره.اکثر شاسی بلندای 2400 سی سی رو رد میکنم.سر پیچهای تند،خیلی راحت رو ترمز میزنم بدون اینکه خطر تهدیدم کنه.چون سیستم ایمنی پایداری و ضدلغزش و ... به کمک میاد و از بیش فرمانی و یا کم فرمانی جلوگیری میکنه.

  • مسعود بهمني مسعود بهمني (17 دی 97 ساعت 09:01)

    کپچر،ماشین فوق العاده ایه.به این سادگیاخراب بشو نیست.خود من باهاش هر جاده ای بگید رفتم.گردنه،کوهستان،سنگلاخ و... قابلیت نیمه آفرود هم داره.کشش خوبی تو گردنه و شیب داره.فرمان نرم و راحت.ترمزهای خوب که مشخصه بارز رنو و علی الخصوص کپچره.خود من خیلی ازش کار میکشم ولی مثل روز اول سرحاله.کارکرد داره به 100 هزارتا نزدیک میشه.سر و صدای اضافی نداره.اولین نکته در مورد رانندگی که در موردش کنجکاو خواهید بود بحث شتاب ماشین هست . بر خلاف انتظارم که فکر می کردم با ماشین بسیار کندی مواجه باشم باید بگم که شتاب ماشین نه تنها برای رانندگی داخل شهر قابل قبوله،بلکه برای بیرون شهر و جاده و مسافرتهای طولانی هم عالیه.صندلی های ماشین پارچه ای هستن اما با توجه به نوع خاص طراحی و کیفیتش اصلا توی ذوق نمیزنه و چه بسا بعضی ها به چرم ترجیحش بدن.فرمان ماشین بسیار بسیار نرمه که حس خوبیو منتقل می کنه . ترمز های ماشین مناسب ، مصرف سوخت پایین هست و دید ماشین نسبت به روبرو خیلی خوبه.فکر می کنم سواری ماشین نسبت به بعضی از کراس اوورهای کره ای نرم تره.موتور کم صدایی داره و فضای کابین نسبتا کم صداست اما به طور کل اتاق ماشین و گاهی در های ماشین در خیابان های ناهموار صدا تولید می کنند که البته این مسئله در خیلی از ماشین ها وجود داره.سرنشینان عقب نسبت به کلاس ماشین، فضای پا کافی دارند ( برخلاف مزدا 3 ) اما عرض ماشین کمه و برای نشستن 3 آدم بالغ ممکنه مشکل بوجود بیاد. در مجموع فضای داخلی ماشین نسبت به کلاسش مناسبه .اگر دنبال یک ماشین ساده و با کیفیت که قیمت کمتری نسبت به رقبا داره گزینه مناسبی هست به هر حال کپچر جزء پرفروش ترین ماشین های اروپاست.

  • صادق صادق (15 دی 97 ساعت 09:11)

    طراحی حرفه ای مجموعه توربو،گیربکس و موتور خودرو در رنو کپچر به بهترین شکل انجام شده است.موتور خودرو علیرغم حجم 1200 سی سی قدرت و توان خوبی داره و بکمک گشتاور بالای گیربکس از پس هرجور سربالایی و گردنه و شیب برمیاد.صندوق عقب بزرگ و جاداری داره.سرنشینان کپچر احساس راحتی زیادی دارن.هرچقدر هم با سرعت برید و گاز بدید بخاطر عایق بندی خوب ماشین ، سر و صدای محیط و برخورد لاستیک با آسفالت و صدای گیربکس و موتور بندرت به داخل نفوذ میکنه.برای استفاده خانوادگی تا 4نفر،بسیار مناسب و کاربردیه.تمام قطعات فنی،برقی و تزییناتیش،کیفیت بسیار بالایی داره و به این سادگیا خراب بشو نیست.عایق بندی خوبی در برابر صداهای مزاحم محیطی داره.بخاطر تکنولوژی بالای موتور و گیربکس و استفاده از توربوی پیشرفته،صدای ورودی موتور و گیربکس به داخل کابین بسیار کمه.رنو کپچر،برای مسافرت بسیار خودروی خوبیه.صندوق عقب جاداری داره.سرنشینان راحتی مناسبی دارن.ساعتها میشه باهاش رانندگی کرد و مسافرت رفت بدون اینکه خستگی سراغمون بیاد.برای خرید و استفاده بلندمدت بسیار گزینه ایده آلیه.ترمز خوب و هندلینگ عالی رنو کپچر،زبانزد عام و خاصه.مثلاً یهو یه نفر بپره جلوی ماشین،بصورت خیلی خوب میشه هم ترمز محکمی گرفت و هم مانور خوبی داد که به اون شخص یا مانع برخورد نکنیم.نتایج تست گوزن هم که اخیراً منتشر شده،بخوبی مؤید این مطلبه."واکنشهای رنو کپچر در آزمایشات تست گوزن موسسه اروپایی km77،برای تداخل بسیار وسیعی از کمک های الکترونیکی،که در هنگام چرخیدن به حد مجاز چسبندگی رخ می دهد،قابل توجه است.حداکثر سرعتی که موسسه km77 موفق به ایجاد مانور ناگهانی شد،با موفقیت 77 کیلومتر بر ساعت بود،که ارزش قابل توجهی دارد". با انجام تست فوق و گذراندن مسیر تست با سرعت 77 کیلومتر بر ساعت،در رتبه بندی نزد مؤسسه معتبر km77،رنو کپچر در جایگاهی بسیار بهتر و بالاتر از خودروهای همکلاس،قرار می گیرد.
    كسي كه رنو كپچر ميخره دنبال لوكس گرايي نيست.چون رنو كپچر يك ماشين اقتصادي و بسيار كاربرديه.ماشين كم استهلاك و بي دردسريه كه اتفاقاً بخاطر دور بودن از انواع و اقسام آپشنهاي غير ضروري كه خيلي مورد نياز نيست،از پيچيدگي زياد و خرابيهاي دوره اي و تعميرات و هزينه هاي مصرفي در اين بخش جلوگيري كرده.

  • ايمان معتمدي ايمان معتمدي (11 دی 97 ساعت 11:51)

    - خنك كنندگي كولر رنو كپچر،خيلي مناسبه.من ساكن بوشهر هستم و گرماي 50درجه را تجربه ميكنيم.مجبورم هر ماه دو بار مسير700 كيلومتري بوشهر به دهلران رو برم و برگردم.عادت دارم يكسره رانندگي كنم و اين مسير 8 ساعته،كولر پيوسته روشن باشه.با اينكه سقف مشكي رنگ،باعث جذب حرارت و گرماي آفتاب ميشه،ولي كولر كپچر،پس از چند دقيقه روشن بودن،ميتونه كابين رو بصورت بسيار خوب خنك كنه.سرمادهي كولرش در مدت زمان 8ساعت استفاده مداوم در گرماي شديد،اصلاً كم نميشه.روشن كردن كولر رنو كپچر، حتي بصورت پيوسته،اصلاً هيچ فشاري به موتور نمياره و باعث افت قدرت و كشش موتور نميشه.اصلاً متوجه نميشي كه كولر روشنه.باعث سكته موتور نميشه.مثلاً در سمند يا ال90 كه داشتم،با اينكه موتور حجيم تر داشتند،ولي خاموش و روشن شدن كمپرسور كولر،كاملاً محسوس بود.در كپچر به هيچ وجه حتي در سربالاييهاي شديد متوجه خاموش و روشن شدن كمپرسور نميشويد.با سرنشين كامل و بار صندوق عقب،سربالاييهاي بندرعباس به حاجي آباد و يا عسلويه به شيراز،بدون كوچكترين مشكل و يا افت قدرت و كشش،با شتاب و سرعت بالا رانندگي ميكنم.موقع شتابگيري،هيچ ضعفي نداره.اينم اضافه كنم كه دماي باد كولر در نقطه خروجي دريچه ها، 2درجه سانتيگراده.
    - از كشش و قدرت خوب رنو كپچر،خيلي راضي هستم.4نفري به مسافرت رفتيم.باربند كاسه اي هم گذاشتم.صندوق عقب هم بطور كامل پر بود.گردنه هاي جاده چالوس واقعاً كم نمياورد.كولر هم استفاده ميكردم بازم هيچ تأثيري در افت توان و كشش خودرو نداشت.
    - ترمز خوب و هندلينگ عالي رنو كپچر،زبانزد عام و خاصه.مثلاً يهو يه نفر بپره جلوي ماشين،بصورت خيلي خوب ميشه هم ترمز محكمي گرفت و هم مانور خوبي داد كه به اون شخص يا مانع برخورد نكنيم.نتايج تست گوزن هم كه اخيراً منتشر شده،بخوبي مؤيد اين مطلبه.
    - شكل طراحي فوق العاده با ضريب آيروديناميك مناسبي كه داره،باعث ميشه خودرو در مقابل باد،مقاومت زياد نداشته باشه و تقريباً شكننده باد باشه و ميتونه با سرعت به مسير خودش ادامه بده.
    - فاصله ركاب رنو كپچر از سطح زمين،بسيار مناسب و برابر با رنو داستره.(20 سانتي متر).همين باعث ميشود هنگام گذر از دست اندازها،سرعتگيرها و يا رمپ ورودي پاركينگ،در دشت و صحرا،بيابانها و همچنين مسافرت به كيش و قشم(هنگام سوار شدن روي كشتي)،سپر جلو و عقب و همچنين زير ماشين به جايي برخورد نكند.عليرغم سوار شدن 4نفر سرنشين به همراه بار كامل صندوق عقب،پشت ماشين نميخوابد و كف ماشين به هيچ جا گير نميكند.
    - رنو كپچر،ايمني خوبي داره.جهت بالا بردن ايمني،گلگيرهاي جلو از كامپوزيت بسيار قوي ساخته شده كه هنگام تصادف شديد،ميشكنه و همين موضوع باعث ميشه ضربه ناشي از تصادف به درب راننده و سرنشين انتقال پيدا نكنه و باعث محبوس شدن اونا در كابين خودرو نشه.همچنين شايد به نظر ما سپر جلوي خودرو،جنس سبكي داشته باشه و يا بر اثر ضربات خفيف،از كناره ها بيرون بزنه كه اين موضوع بخاطر بالا بردن ايمني حفاظت از عابر پياده در هنگام تصادف،در نظر گرفته شده.سپر جلو در برابر تصادف با عابر پياده،مقاومت زيادي از خودش نشون نميده و سريعاً از كناره ها به بيرون باز ميشه تا احتمال زنده ماندن عابرپياده،بالا بره و آسيب كمتري بهش وارد بشه.
    - صندوق عقب بزرگي داره.ابتدا فكر ميكنيم كوچيكه.بعد با برداشتن طاقچه مياني و جستجو و تحقيق در حجم صندوق عقب همكلاسهاش،متوجه ميشيم كه اتفاقاً بزرگترين،مفيدترين و كاراترين حجم مؤثر را بين رقبا دارد.مزيت خوب صندوق عقب كپچر،طبقه بندي طاقچه اي و ريلي بودن صندليهاي عقبشه.مثلاً وقتي سرنشين عقب نداشته باشيد و يا سرنشينان،جثه كوچيكي داشته باشند،صندليهاي عقب رو تا انتها به جلو ميديم و فضاي صندوق عقب بسيار زيادتر از حالت استاندارد ميشه كه بسيار مفيد و مؤثر واقع ميشه.

  • amin_abbasi amin_abbasi (10 دی 97 ساعت 09:36)

    الف)من بخاطر تحصيل و تدريس،بصورت هفتگي،مسير سنندج به اروميه،ميرم و برميگردم.در سرماي زمستان دو سال اخير كه به جاده ديواندره به سقز ميرسيدم،برودت دماي هوا به 34 درجه سانتيگراد زير صفر ميرسيد.بخاري رنو كپچر،با درجه فن 4 ، كاملاً گرماي مطبوع و بسيار داغ را به ارمغان مي آورد.خوبيش اينه كه گرما(يا سرما)از زير صندليهاي جلو،توسط كانال فلزي كه تعبيه شده،به قسمت عقب خودرو جهت استفاده سرنشينان عقب،انتقال پيدا ميكنه.
    ب)رنو كپچر،طراحي موتور جالبي داره.همين بس كه برخلاف خيلي از خودروهاي توربوي مونتاژ داخل و يا كره اي و چيني،مجموعه توربو بجاي اينكه در قسمت جلوي كاپوت باشه،در رنو كپچر،در قسمت انتهايي كاپوت خودرو و نزديك به اتاق قرار گرفته و باعث ميشه در تصادفات سبك،هيچوقت مجموعه حساس توربو،به زودي و سادگي،آسيب نبيند.در صورتيكه در ديگر خودروهاي مذكور،با كوچكترين تصادفات،حتي اگه شديد نباشه،بلافاصله متعلقات توربو اعم از توربين و ... ، در معرض آسيب جدي قرار ميگيره.حتي با احتمال ضعيفتر،هنگام رانندگي پرسرعت در باران و شستشوي خودرو با آب فشار قوي،مجموعه توربو در رنو كپچر،در نقطه ايمن تري تعبيه شده است.
    ج)در مدت زمان 3سالي كه استفاده ميكنم و 130.000 كيلومتر كاركرد دارم،هنوز موردي پيش نيومده كه بخوام از گارانتي استفاده كنم.گارانتي 5 ساله و يا 150.000 كيلومتري رنو كپچر،واقعاً عاليه.
    د)رانندگي با رنو كپچر،خيلي لذتبخشه.نوع طراحيش جوريه كه حس سوار شدن به شاسي بلند ميده.راننده و سرنشينان در جايگاه بالاتري نسبت به خودروهاي سواري قرار ميگيرن.همين باعث ميشه موقع رانندگي،احساس تسلط خوبي به محيط داشته باشيد.
    ه)رنو كپچر،در قسمت بدنه،داخل و خارج كابين،موتور و گيربكس،مونتاژ بسيار خوب و بي نقصي داره.رنگ آميزي بدنه،بسيار كيفيت رنگ خوبي داره.
    و)قطعات برقي رنو كپچر،بسيار خوب و با كيفيته.در عالي بودن كپچر،همين بس كه يكي از پرفروشترين خودروها در اروپا و دنياست.پرفروشترين كراس اوور شهري در اروپا و فرانسه ست.بخاطر رنو بودنش خريدم.بخاطر ماشينهاي قبليم كه رنو بودن و منو راضي نگهداشتن،خريدم.رنو به عدم خرابي معروفه.
    ز)از كيفيت صندليهاي چرم رنو كپچر بسيار راضيم.برخلاف ماشينهاي قبليم،چرم صندلي كپچر،پوسته پوسته نشده،ترك نزده و پاره نشده.جنس داشبوردش خوبه.زير گرماي شديد آفتاب و يا سرماي شديد زمستان،پوسته پوسته نميشه و نميشكنه.
    ح)براي من ايمني خودرو خيلي مهمه كه ازين بابت رنو كپچر،كاملاً برآورده ميكنه.ايمني جانبي،با بكارگيري ميله هاي فولادي قوي و طراحي مهندسي شده اتاق،ضربه هاي شديد تصادف را دفع ميكند.
    ط)گيربكس دوكلاچه رنو كپچر،تكنولوژي بالايي داره.كمترين تأخير را در تعويض دنده داره.به اين راحتيا اصلاً خراب نميشه.سيستم امتيازدهي اقتصادي و مصرف سوخت داره.اينكه چطوري گاز دادي و يا اينكه چطوري ترمز گرفتي.چقدر تونستي خوب و اقتصادي رانندگي كني.
    ي)رنو كپچر،ارتفاع بسيار مناسبي از سطح زمين داره.مزيتش،بغير از موارد خارج از جاده،موقع سوار شدن روي عرشه كشتي و يا رمپ پاركينگ و سرعتگيرهاي خيابانيه كه اصلاً سطح زير خودرو ، به جايي گير نميكنه.
    ك)مجموعه توربو،موتور و سيستم سوخت رساني رنو كپچرهاي وارداتي به ايران،توسط رنو،كاملاً با كيفيت بنزينهاي موجود در ايران هماهنگ شده.اصلاً و ابداً استفاده از بنزينهاي معمولي در رنو كپچر،مشكلي پيش نمياره.خود من توصيه ميكنم هميشه بنزين سوپر استفاده بشه.ولي بارها و بدفعات هم اگه معمولي بزنيم مشكلي پيش نمياد و فقط شايد نياز به تعويض زودتر شمع ها پيش بيايد.

  • مجيد ثنايي مجيد ثنايي (9 دی 97 ساعت 09:32)

    تجربه مالكيت و رانندگي بلندمدت خودم با رنو كپچر را محضر خوانندگان محترم عرض ميكنم:
    1- كيفيت سيستم صوتي رنو كپچر،نميگم عالي،ولي خوب و قابل قبوله.دوربين دنده عقب،كيفيت نمايش و دقت خوبي داره.مالتي مديا،قابليت ورودي فلش،AUX و بلوتوث،داره.قابليت اتصال به انواع تلفن همراه با هر سيستم عامل و هندزفري داره.نويگيشن اورجينال رنو به همراه نقشه رايگان تمام شهرها و جاده هاي ايران،كه با قدرت سيگنال بسيار بالا،همزمان به تعداد بسيار زيادي ماهواره متصل ميشه.مالتي مدياي كپچر،بصورت دقيق و كامل،نشاندهنده تمام جزئيات و اطلاعات كامپيوتر سفري خودرو مي باشد.
    2- اوايل خريد،ظرفيت باك 45 ليتري رنو كپچر،خيلي تو ذوقم ميزد و برام عجيب بود كه باك كوچكتر از پژو206 و ال90 داره.ولي اواسط فروردين هنگام عزيمت به مشهد مقدس،در بلوار خاوران(ابتداي بزرگراه تهران-مشهد)،باك رو تا انتها با بنزين سوپر،پر كردم.(فول كردن باك توصيه نمي شود)و بطرف مشهد حركت كردم.تمام مسير890 كيلومتري،توسط كروز كنترل با سرعت ثابت 90 كيلومتر در ساعت حركت ميكردم.100 كيلومتري مشهد،چراغ بنزين روشن شد و نهايتاً به پمپ بنزين ورودي مشهد رسيدم.وقتي مجدداً نسبت به فول كردن باك اقدام كردم،42 ليتر بنزين جا گرفت و حدوداً همين ميزان بنزين روي صفحه نمايش كپچر،بعنوان بنزين مصرف شده،نمايش داده ميشد.و كم مصرف بودن واقعي رنو كپچر برام محرز شد.البته من وضعيت اقتصادي( ECO )رو فعال نكرده بودم.قطعاً در صورت استفاده از سيستم اقتصادي ECO، شاهد مصرف سوخت كمتر هم خواهيم بود.
    3- سيستم تهويه مطبوع رنو كپچر،اگه عالي نگيم،ولي بسيار خوبه.من ساكن ماهشهر هستم و در تابستان،دماي 52 درجه اي و گرماي احساسي 61 درجه اي هم تجربه ميكنيم.پارسال سراتوي منطقه آزاد داشتم.الآن هم مزداي منطقه آزاد گرفتم.تفاوت محسوس در سرمادهي و خنك كنندگي كولر،بين كپچر و اون دوتا ماشين نميبينم.البته دوستان ميگفتن مزداهاي مونتاژ ايران،سرمادهي زيادتري داره.در اين بخش برتري عمده كه كپچر نسبت به اون دوتا داره،سنسور تشخيص آلودگي و فيلترهاي كربن فعاله.كه تو اين هواي آلوده و پر از خاك،ريزگردها و آلودگيهاي صنعتي،پتروشيمي و نفتي،از تهويه مطبوع كپچر به داخل نميان.
    4- يكي از مزاياي خوب رنو كپچر،داشبورد بزرگ و جاداره.انواع و اقسام وسايل(لپ تاپ و دوربين عكاسي و تبلت و كلاسور و ...)رو ميشه گذاشت.خوبيش اينه كه بصورت ريلي باز و بسته ميشه و تمام وسايلي كه داخل داشبورد ميذاريم،هنگام باز و بسته كردن،از داشبورد به بيرون نميريزه و يا مانع بسته شدن درب داشبورد نميشن.
    5- كروز كنترل و ليميتر رنو كپچر،خيلي بكار من مياد.باعث ميشه ناخواسته جريمه نشم.دقت خوب و خطاي بسيار كمي داره.عملكرد كروز كنترل در همه حال،حتي سربالاييهاي شديد،قابل تحسينه و سريعاً ، سرعت خودرو را به سرعت تنظيم شده ميرسونه.ولي اسپيدليميتر در سراشيبي هاي بسيار شديد،نميتونه سرعت خودرو را،روي همون سرعت تنظيم شده،ثابت نگه داره و سرعت خودرو افزايش پيدا ميكنه.البته در جاده كفي و حتي سرازيريهاي ملايم،دقت و عملكرد خيلي خوبي داره.
    6- تا چندسال پيش اصلاً رنو كپچر جزو گزينه هاي خريد من نبود.بخصوص با حجم موتور بسيار كم 1200 سي سي.بعد از اينكه يكي از فاميلهامون خريد و چندبار قسمت شد پشت فرمونش نشستم و 500 الي 600 كيلومتر رانندگي كردم،نظرم كاملاً عوض شد.گشتاور خوب گيربكسش عاليه.قدرت خروجي موتورش بسيار خوبه.اينكه حتي با كولر روشن و صندوق عقب پر و سرنشين كامل،بدون نياز به دنده معكوس،با دنده هاي سبك، تو سربالايي و گردنه ها،كم نمياره،خيلي لذتبخشه.ضرايب دنده خيلي خوبي داره.با دور موتور پايين و دنده هاي سبك،سرعتهاي بالا ميره.بطوريكه در دنده 6 ، "سرعت 120كيلومتر رو با دور موتور 2500" و "سرعت 95كيلومتر رو با دور موتور 2000" ميره.همين باعث ميشه موقع رانندگي پر سرعت با كپچر،رانندگي بسيار كم صدا و كم لرزش داشته باشيد.

  • حامد حامد (8 دی 97 ساعت 09:19)

    با تشكر از مسئول محترم وبسايت،تجربه خودمو در خصوص كپچر به اشتراك ميذارم..هنوز هم تفاوت رنگ بدنه و سقف رنو كپچر،برام جالبه و باعث جذابيت هر چه بيشتر اين خودرو براي خودم و خانواده شده است.جلوبندي رنو كپچر(طبق،پلوسها،موجگيرها )،استقامت خوبي داره...منكه مدل 2015 دارم.عليرغم وضعيت نامناسب آسفالت خيابانها و جاده ها،كه بر اثر گرما،ورم كرده و همه جا پر از چاله چوله و دست انداز و سرعتگيره،ولي مجموعه جلوبندي و اكسل عقب تاكنون به كوچكترين مشكل برنخورده.رنو كپچر،آلايندگي بسيار كمي داره.براي طرح ترافيك،معاينه فني برده بوديم.جالبه بگم با اينكه بنزين معمولي زده بوديم آلايندگي كپچر،مثل خودروهاي هيبريد بود.همچنين برخلاف خيلي از خودروهاي صفر مونتاژي،عملكرد متوازن كمك فنرهاي جلو و عقب از محسنات خودرو بود.عدم انحراف خودرو نيز در معاينه فني تأييد شد كه به مكانيزم خوب ترمزها و سيستم پايداري خودرو مربوط ميشه.قدرت ترمزگيري در چرخهاي جلو و عقب،با توجه به پارامترهاي معاينه فني،بسيار عالي ارزيابي شد.من از امكانات تهويه مطبوع رنو كپچر خيلي راضيم.در هواي باروني شمال،بلافاصله بعد از بكارگيري سيستم ضدبخار،در كمتر از 20ثانيه،تمام بخارهاي شيشه پاك ميشه.از مزاياي رنو كپچر،عايق بندي خوب در مقابل(باد و صداي لاستيكها با آسفالت)،بعلاوه صداي كم موتور و گيربكسشه.نكته مثبت رنو كپچر از نظر من،ترمزهاي خوب و ايمن(عليرغم كاسه اي بودن)،پايداري عالي،تعليق خوب در اين كلاس خودرويي بعلاوه هندلينگ فوق العادشه.كراس اورهاي زيادي تست كردم.برخلاف مطالب مغرضانه و هدفداري كه در بعضي سايتها،انتشار پيدا كرده و بصورت فرمايشي بخاطر كسب درآمد و پربازديد كردن كانالها و صفحات مجازي،درگ هاي كودكانه و نمايشي برگزار ميكنند،رنو كپچر اينتركولر اختصاصي داره.كه استفاده از اينتركولر اختصاصي براي توربوي كپچر باعث ميشه ساعتها باهاش رانندگي پرفشار داشته باشيد و بدفعات نسبت به درگ انداختن اقدام كنيد،بدون اينكه قابليت و راندمان توربو،تغيير پيدا كنه و يا قدرت توربو و موتور كم بشه.رنو كپچر،تعليق بسيار خوبي داره.در مقايسه با اكثر شاسي بلندها و كراس اورهاي موجود و حتي بعضي خودروهاي سواري،كمك فنرهاي مناسبتري داره كه باعث مهار كوبش و تكانه هاي خودرو ميشه.گرچه نسبت به اغلب خودروهاي سواري،اين كوبش و تكانه ها خيلي محسوس تره.خودروهاي قبلي كه داشتم،همگي سواري بودند.اكثر اوقات كه به مسافرتهاي خانوادگي ميرفتيم،بابت فضاي داخلي يخورده معذب ميشديم.انتخاب رنو كپچر توسط من و خانواده،بخاطر فضاي خوب داخليشه.هم فضاي عالي براي راننده و سرنشين جلو داره.در همين حال،فضاي خوب و مناسبي براي سرنشينان عقب داره.هم بلحاظ فضاي جلوي زانو و هم بلحاظ فضاي بالاي سر.حدوداً سه ساله كه رنو كپچر دارم.تو رنج قيمتي خودش نسبت به همكلاسهاش،خودروي مناسب و خوبيه.چرم صندليهاش از جنس خوبي درست شده و نسبت به خودروهاي آسيايي گرانقيمت تر،كيفيت بالاتري داره.از بوي صندليها ميشه راحت اينو فهميد.تو اين مدت برخلاف چرم خودروهاي كره اي و چيني،اصلا پوسته پوسته نشده.اگه ساعتها زير آفتاب بمونه،بوي نامطبوع نميده.گرمكن صندلي،كار خودشو خيلي خوب انجام ميده.بخصوص براي مناطق سردسير و زمستانهاي سوزناك خيلي ارزشمنده.ارگونومي صندلي هاي كپچر،بخصوص براي راننده و سرنشين جلو،فوق العاده خوبه.خيلي خوب اندام تحتاني و فوقاني رو در بر ميگيره.تقريباً احساس نشستن روي صندليهاي طبي به سرنشين منتقل ميشه.اگه ويدئوي تست ايمني تصادف رنو كپچر رو ببينيد،متوجه ميشيد حتي براي صندليهاي جلوي رنو كپچر،مستقلاً تست ايمني در تصادف،بصورت جامع انجام شده و نتايج تست پس از ارزيابي دقيق،در سايت يوروانكپ بارگذاري شده كه نشاندهنده موفقيت كامل در اين بخش نيز ميباشد.

    امید امید (8 دی 97 ساعت 10:35)

    داداش راجب کپچر صحبت کردی یا بوگاتی؟؟؟

  • mehran nazari mehran nazari (6 دی 97 ساعت 12:44)

    از تجارب خودم در مورد كپچر بگم كه : من رنو كپچر رو بخاطر كم استهلاك بودن و پايينتر بودن هزينه هاي سرويسهاي دوره اي نسبت به خودروهاي همكلاسش خريدم.برخلاف ديگر خودروهاي توربو،روغن موتور كپچر هر 8000 كيلومتر عوض ميشه.شمع و فيلتر بنزين،استهلاك بسيار كمي دارن.لنتهاي ترمز جلو و عقب،كيفيت عالي و دوام خوبي داره.بخاطر گيربكس دوكلاچه(برخلاف گيربكسهاي اتومات معمولي)،شيرهاي برقي و روغن گيربكس اصلاً تحت فشار نيست و زود مستهلك نميشه.موقع خريد،نسبت به كاسه اي بودن ترمزهاي عقب كپچر ترديد داشتم.ولي با تحقيق و جستجو و همچنين استفاده عملي و تجربي،متوجه شدم رنو با استفاده از جنس مخصوص كاسه ترمز كه از آلياژ خاصي استفاده كرده،باعث ميشه حرارت ايجاد شده در محفظه ترمز بلافاصله تخليه بشه و همچنين با پره هاي خنك كننده،گرماي ناشي از ترمزگيري ، سريعاً تبادل ميشه و در ترمزگيريهاي پي در پي،ترمز به اصطلاح چوب نميشه و يا ترمز ، زير پا خالي نميكنه.تعويض چراغهاي جلو اعم از نور پايين،نور بالا و چراغ پارك(چراغ كوچك) در رنو كپچر،بسيار جاي دست خوبي داره.حتي ساده تر از پرايد.محل تعويض لامپ پروژكتورها هم بسادگي قابل دسترسي است.فلاپ جلوي رادياتور رنو كپچر،خيلي كاربرد خوبي داره.در زمستان كه ماشين تازه روشن ميشه،فلاپ بسته ميشه و هواي بسيار سرد وارد محفظه رادياتور ماشين نميشه و باعث ميشه در دقايق ابتدايي،بخاري سريع گرم بشه.همچنين موقع استفاده از كولر و يا حركت با سرعت بسيار بالا،دريچه جلو باز ميشه و باعث خنك كردن بهتر رادياتور ميشه.عايق بندي(حرارتي و صوتي)خوبي در سينه موتور تا انتهاي خروجي اگزوز رنو كپچر،بكار گرفته شده،كه باعث ميشه صدا و گرماي ايجاد شده در موتور و اگزوز(قسمت سينه موتور و زيرين خودرو)،به داخل كابين انتقال پيدا نكنه.بكارگيري فرمون با قابليت تنظيم تلسكوپي در اين رنج قيمت خودرويي در رنو كپچر،برام جالب بود.خيلي از خودروهاي اين سگمنت ندارند.و معمولاً در خودروهاي لوكس استفاده ميكنند.همچنين استفاده از فرمان برقي در كپچر،كه غالباً در خودروهاي لوكس مورد استفاده قرار ميگيره،خيلي كاربردي تر از فرمان 3حالته و ... هستش.چون در فرمانهاي 3حالته،اكثراً روي حالت نرمال ميذارن و عملاً از حالتهاي ديگه استفاده نميشه.ولي كپچر،خودش با توجه به سرعت رانندگي و نحوه رانندگي در پيچها و متناسب با نياز،نسبت به تغيير نرمي يا سفتي فرمان اقدام ميكنه.چراغ كرنرينگ رنو كپچر،سر پيچها،فضاي جانبي خوبي رو روشن ميكنه.يا در پاركينگ و فضاهاي تاريك،موقع دنده عقب رفتن باعث بهبود روشنايي محيط ميشه.كيلس استارتر كارتي رنو كپچر،با سيگنال قوي،بدون اينكه از جيب در بيارم،هميشه همراهمه و باعث ايمني فوق العاده اي در جلوگيري از سرقت اتومبيل ميشه.و اينكه با نزديك شدن به خودرو و فشار دگمه روي درب،دربها باز ميشن و هنگام دور شدن،تمام دربها بصورت اتوماتيك قفل ميشه. طراحي ريموت كپچر به گونه ايست كه بتوان آنرا در كيف مدارك و كارتهاي بانكي جايگذاري كرد و يا حتي در جيب پيراهن و يا جيب كوچك شلوار گذاشت.بدون اينكه قلمبه وايسته يا مزاحمتي ايجاد كنه.فضاي جادار داخل خودرو،براي من و خانواده رضايتبخش بود.4نفر با قد و وزن متوسط،براحتي مسيرهاي طولاني 1500 كيلومتري مسافرت ميكرديم.

  • احسان احسان (3 دی 97 ساعت 12:56)

    براي من كه اهل سرعت هستم،هدف من از خريد كپچر ، بخاطر دارا بودن سيستمهاي ايمني كامل و جامعي كه داره.مثل 4 ايربگ با كارآيي خوب و مؤثر و مجهز بودن به سيستم ضدلغزشASR و سيستم كنترل كششTCS و EBDوABSوRMF
    رنو كپچر،شيشه هاي دودي فابريك كه داره خيلي عاليه.همچنين تمامي شيشه هاش،نور آفتاب رو عبور نميده.تقريباً مانند سولار عمل ميكنه.موقع رانندگي طولاني مدت با كپچر،اگر در مناطق جنوبي كشور يا كويري باشيد،هنگام آفتاب شديد ظهر،آستين كوتاه كه ميپوشيم و رانندگي ميكنم برخلاف خودروهاي ديگه كه داشتم ، بازو و دست،سياه نميشه.
    برام جالبه كه رنو كپچر،استهلاك خيلي كمي به لاستيكهاش منتقل ميكنه.رشته خودم ارشد مكانيكه و از سر علاقه،خيلي در اين مورد مطالعه كردم.كپچر،بخاطر نوع تعليق و طراحي تعليق،توزيع مناسب و مهندسي شده وزن خودرو در عقب و جلو باعث ميشه حداقل الان كه كاركرد خودروي من 97000كيلومتر رسيده،لاستيكهاي فابريكي هنوز 20% آج دارن و هنوز به خط نشان تعويض لاستيك نرسيده.يعني حدوداً ميشه تا 20هزار كيلومتر ديگه هم باهاش رانندگي كنم.به اين معني كه با يكبار تعويض لاستيك روي كپچر،حداقل تا 120هزار كيلومتر خيالتون از بابت سلامت لاستيك راحته.

  • مهدی مهدی (14 مهر 97 ساعت 12:17)

    سلام. من مهدیم . مریم خانوم پیام بعدی رو فرستادن . موتور ماشین من 1600 اسکالا هست. و توربو نیست.رنگ ماشین هم جزء رنگ های سفارشی هست. تقریبا خاکستری متمایل به بژه . با سقف نارنجی. اون ماشینی که شما دارید اگه از ایران خودرو گرفتید مطمئنا 1200 توربو هست. ولی من از امارات وارد کردم و پلاک منطقه آزاد انزلی هست.

  • Mehran Mehran (14 شهریور 97 ساعت 23:05)

    ببخشید مریم خانوم شما کپچر با حجم موتور ۱۶۰۰ از کجا آوردین؟
    والا این ماشینو منم دارم اما ۱۲۰۰ نه ۱۶۰۰ مگه اینکه شما تلیسمان داشته باشید.

  • Maryam Maryam (30 مرداد 97 ساعت 18:55)

    سلام ببخشید ایا رنوکپچر در نمایندگیهای فروش موجود عست برای خرید؟

  • مهدی مهدی (21 تیر 97 ساعت 11:43)

    من کپچر با موتور 1600 و گیربکس 6 دنده اتومات دارم.جی پی اس برای شرکت تام تام هستش که کلا" برای ایران نقشه تولید نکرده. برای همین چی پس اسش نقشه ایران نداره .اگه جایی میتونه به روز رسانی کنه آدرسشو بفرمایید .متشکرم.میتونید به ایمیل یاهو برام آدرسشو بفرستید.MET237404

  • مهدی مهدی (28 اسفند 96 ساعت 22:39)

    عالیه عالیه شتابش فوق العاده است من که خیلی راضیم

  • reza reza (5 دی 96 ساعت 12:45)

    سلام
    در مورد فضا ‍پشت ماشین هم توضیح میدین؟؟
    فضای کافی برای ۲-۳ چمدون هست؟؟؟

    مهدی مهدی (5 آبان 97 ساعت 09:52)

    صندوق عقب کپچر دو طبقه هست.اگر کفی طبقه را بردارید به اندازه صندوق رانا فضا داره.رانا بصورت طولی فضا داره.کپچر ارتفاعش بیشتره.رانا یه کمی فضا بیشتر داره.