1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. سایپا
  4. پراید 131
  5. اس ایکس (1390-1399)

پراید 131 SX 1390-1399

Saipa Pride 131 SX 1390-1399

اطلاعات کلی

  • توقف تولید
  • توقف تولید
نمودار قیمت
اس ایکس
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1323 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
7 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

سایپا 131 SX ( پراید 131 ) – ( Saipa 131 ( Pride 131  به عنوان مدل فیس لیفت شده ی پراید صبا ( صندوقدار ) در سال 1389 به بازار عرضه شد. 131 بر روی پلتفرم X100 ساخته شده است. 131 نیز مانند بقیه پراید ها از همان موتور 4 سیلندر 1323 سی سی استفاده می کند که بعد از بهینه سازی های انجام شده بر روی آن در سال 1393 و یورو 4 شدن آن، قادر است 69 اسب بخار تولید کند. از امکانات برتر 131 نسبت به پراید صبا می توان به 2 کیسه هوا، ترمز ضد قفل، فرمان هیدرولیک، تنظیم ارتفاع چراغ جلو و کریستالی شدن چراغ ها اشاره کرد. سایپا 131 را می توان ارزان ترین خودرو بازار نام برد. ارزان سازی هایی که بر روی این خودرو انجام شده است ( حذف سیستم صوتی، حذف زه های روی در، حذف لچکی روی ستون های عقب ) کمی عجیب به نظر می رسد و موج اعتراض مشتریان و رسانه ها را در پی داشته است.

مدیا گالری

نظرات کاربران
  • علی 18 مهر 1399 ساعت 08:49

    پراید خیلی ماشین خوبیه هر کی میگه بده و ارابه مرگ و از این حرفها بیسواده.... پراید یک خودرو در کلاس خودرو های کوچک شهریه همین الان هم تو همین کلاس در دنیا خودرو تولید میشه چرخهای کوچک اتاق کوچک شاسی و بدنه ضعیفتر و البته تیز و فرز که با سرعت استاندارد خودش باید با اون رانندگی کرد از مشخصات این کلاسه و کاربری خودشو داره ما از اون انتظارات یه خودرو استاندارد خانوادگی رو نباید داشته باشیم این از بی سیاستی مسئولان بود که اون رو به نوعی خودرو عامه جامعه کردند. ملت هم بخاطر قیمت مناسبش و لوازم یدکی ارزان و ... ازش استقبال کردند که در نهایت تبدیل شد به جایگزین پیکان که تو یه کلاس دیگه قرار داشت و خودرو عامه مردم بود ولی اصلا قابل مقایسه نیستند سرعت و شتاب پراید رو نداشت تو ۱۲۰ انگار داشت جر میخورد ولی اتاق و چرخهای بزرگتری داشت بخاطر همین تصادفاتش کمتر بود البته اونم زمان خودش آچار فرانسه ملت بود. زنده باد پراید که همه ما (حتی اونایی که مسخرت میکنند) ازت خاطره داریم و فراموشت نمی‌کنیم سالار البته هنوزم همتا نداره و جاش خالیه

  • امیر گل 11 مرداد 1399 ساعت 23:39

    این را میگم برای آیندگان(۱۴۰۰ رو به بالا) ... قیمت پراید الان ۹۰ میلیونه ولی من میگم صد در صد گرون تر میشه ... افسوس آن روزی که فقط ۵ میلیون بود

  • امیر گل 11 مرداد 1399 ساعت 23:37

    خودرو فقط پراید...کم مصرف و کم هزینه...ولی حیف که شده ۹۰ میلیون...دیگه ارزش خرید نداره

اضافه کردن نظر

مشخصات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو پراید 131 SX 1390-1399
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده سایپا یدک

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل B Segment
  • وزن 915 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 165/65R
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 165/65R13

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1323 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 8
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 63 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 103 نیوتون متر در 2800 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 48 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 37 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SL

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون فنر لول
  • تعلیق عقب نیمه مستقل
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 14.5 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 9.5 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 5.3 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 7 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 12 ماه

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) فاقد کیسه ی هوا
  • سیستم های پایداری و کمک راننده دارای ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی بدنه تقویت شده ، قفل مرکزی ، سیستم ضد سرقت ، Leveling Switch ، کمربند جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمک هدیرولیکی
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم زاویه و طراحی جدید
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع جدید با کنترل دستی
  • سیستم صوتی و تصویری CD Player به همراه پورت USB و پخش MP3 و رادیو ، خروجی 4 باند
  • سیستمهای مولتی مدیا ساعت دیجیتال
  • سیستم صندلیهای جلو طراحی ارگونومی جدید با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سیستم صندلیهای عقب طراحی جدید
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی تا شونده با قابلیت تنظیم دستی از داخل
  • سیستم شیشه ها شیشه های جلو با تنظیم برقی ، برف پاک کن جلو به همراه دور قابل تنظیم
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور
  • سیستم روشنایی عقب چراغ مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز
  • سنسورهای پیش فعال چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • علی علی (18 مهر 99 ساعت 08:49)

    پراید خیلی ماشین خوبیه هر کی میگه بده و ارابه مرگ و از این حرفها بیسواده....
    پراید یک خودرو در کلاس خودرو های کوچک شهریه همین الان هم تو همین کلاس در دنیا خودرو تولید میشه چرخهای کوچک اتاق کوچک شاسی و بدنه ضعیفتر و البته تیز و فرز که با سرعت استاندارد خودش باید با اون رانندگی کرد از مشخصات این کلاسه و کاربری خودشو داره ما از اون انتظارات یه خودرو استاندارد خانوادگی رو نباید داشته باشیم این از بی سیاستی مسئولان بود که اون رو به نوعی خودرو عامه جامعه کردند.
    ملت هم بخاطر قیمت مناسبش و لوازم یدکی ارزان و ... ازش استقبال کردند که در نهایت تبدیل شد به جایگزین پیکان که تو یه کلاس دیگه قرار داشت و خودرو عامه مردم بود ولی اصلا قابل مقایسه نیستند سرعت و شتاب پراید رو نداشت تو ۱۲۰ انگار داشت جر میخورد ولی اتاق و چرخهای بزرگتری داشت بخاطر همین تصادفاتش کمتر بود البته اونم زمان خودش آچار فرانسه ملت بود.
    زنده باد پراید که همه ما (حتی اونایی که مسخرت میکنند) ازت خاطره داریم و فراموشت نمی‌کنیم سالار
    البته هنوزم همتا نداره و جاش خالیه

  • امیر گل امیر گل (11 مرداد 99 ساعت 23:39)

    این را میگم برای آیندگان(۱۴۰۰ رو به بالا)
    ...
    قیمت پراید الان ۹۰ میلیونه
    ولی من میگم صد در صد گرون تر میشه
    ...
    افسوس آن روزی که فقط ۵ میلیون بود

  • امیر گل امیر گل (11 مرداد 99 ساعت 23:37)

    خودرو فقط پراید...کم مصرف و کم هزینه...ولی حیف که شده ۹۰ میلیون...دیگه ارزش خرید نداره

  • عباس عباس (19 آبان 98 ساعت 12:01)

    پراید یعنی زندگی بدون ترس از مرگ .


    هیچ وقت کسی که زیر تناب دار هس از مرگ نمیترسه

  • سجاد سجاد (8 شهریور 98 ساعت 12:11)

    جلوبندی صفر و پر خرج
    امنیت صفر
    رینگ ها ور کوچکترین دست انداز کج میشه
    ارابه مرگ

  • حسین حسین (1 تیر 98 ساعت 19:54)

    خداییش سگ جون تر از پراید نیست
    ازش توی کارای کشاورزی استفاده کردم
    مثله وانت بارش میکنم توی خاکی انگار نه انگار
    اصلا خم به ابرو نمیاره

    م.ا م.ا (20 شهریور 99 ساعت 11:50)

    پراید اسب بخار نداشته
    خره بخار داشته

  • حسن حسن (9 اسفند 97 ساعت 11:55)

    باسلام اگر نسبت به مشخصاتش ازش انتظار داشته باشی حرف ندارد من مدل 88 دارم از صفر دست خودم است کم استهلاک،بی آزار،کم مصرف و در تعمیرات احتمالی با قیمت لوازم و دستمزد کم نسبت به سایر ماشین های ایرانی

  • محسن محسن (26 دی 97 ساعت 01:33)

    سگ جانتر از پراید نیست.عاشقشم

  • جواد جواد (9 آذر 97 ساعت 01:48)

    باسلام من پراید دارم8ساله وخیلی ازش راضییم بسیار کم استهلاک هرچقدرهم میخایی توسربالایی مخصوصا بگاز هیچیش نمیشه همه ماشینهای ایران ازنظرایمنی پایین هستن پس باید خودمون مراعات کنیم چه پژو باشه چه سمند وپراید سرعت بالا همه سرنشینها کشته میشن متاسفانه همونجور که خودتون تواخبارها میخونین پس پراید بهانست کل ماشینهای ایران غیراستاندارده پفکرهودتوخودتون وخانوادتون باشین ومراعات کنید تا مشگلی براتون پیش نیاد انشالله

  • اشکان اشکان (3 آذر 97 ساعت 21:41)

    یه چرخ پراید به فرغون های
    چینی نمیدم. الان ۴ ساله که دارم
    فقط بنزین زدن.و روغن . من که
    خیلی راضیم.

  • امین امین (19 آبان 97 ساعت 14:13)

    سلام دوستان عزیز،خلاصه در مورد پراید باید بگم با توجه به اوضاع اقتصادی و گرانی قطعات و تحریم ها و نگهداری طولانی مدت مالکان از خودروها بنظرم پراید گزینه خوبیه،کم مصرف کم استحلاک کم هزینه تراز برخی خودروهاس،برا تو شهر عالیه،توجاده هم آدم مراعات کنه مشکلی نداره ،خلاصه با این شرایط سخت پراید بهتر با ادم کنار میاد،سری های جدیدم با موتور m13تغییرانی دارن تو قسمت موتور،گیربکس،و برخی اجزای بدنه که تقویت شده.ان شا الله هر کس داره بخوبی و خوشی استفاده کنه و آرزو دارم روزی مردم ایران بهترین انتخاب هارو داشته باشن
    اما...

  • امیر امیر (18 آبان 97 ساعت 00:46)

    امروز یه سر به لوازم یدکی دوستم زدم. قیمت لوازم یدکی سر به فلک کشیده و خریدن ماشین دست دوم مثل پژو, سمند،پارس و.. اصلأ به صرفه نیست. با این گرانی و وضعیت اقتصادی بهترین گزینه خریدن یه پراید صفره. و خوبیش به اینه اگه ایرادی هم پیدا کنه تا ۴۰هزار ویا تا دو سال . گارانتی داره و نمایندگی رایگان درستش می‌کنه.

  • فرهاد فرهاد (13 آبان 97 ساعت 19:49)

    من که پراید دارم واقعا ازش راضیم. قبلاً ال۹۰ داشتم .برای خونه فروختم. خدایش تزیینات داخلی از ال۹۰ قشنگ تر می باشه. ال ۹۰ اصلأ زیبایی نداشت. (شبیه فرغون بود)فقط به خاطر موتورش خوشم می‌آمد.و یه مشکلی هم داشت بردم نمایندگی سریع درستش کردند و هزینه ای هم نگرفتند. هر ایرادی داشته باشه نمایندگی درستش می‌کنه. مجانی

  • مجتبی مجتبی (12 آبان 97 ساعت 00:01)

    سلام خدمت دوستان گرامی من برج 8پراید 131صفر خریدم که متاسفانه کار اشتباهی کردم تورو خدا پراید نخرید این بلا سرمن اومده سرشما نیاد مشکلاتش موتورش صدای یاتاقان میده کمک جلوش دوتاش خرابه گیربکس صدا میده داخل ماشین کلا صدای عجیبی میده هنوزم مدارکش نیومده به نظر شما من الان باید چیکار کنم

    احمد احمد (13 آبان 97 ساعت 19:53)

    آخه چرا دروغ میگی؟!!!
    توی این یه هفته همه مشکلاتش
    را فهمیدی؟ اگه هر ایرادی داشته
    باشه نمایندگی رفع اش می‌کنه!
    نگو که جز مافیا واردات خودرو نیستی

    کاوه کاوه (3 آذر 97 ساعت 23:51)

    ای بابا من مدل ٨٩ الان ٧ ساله ازش کار میکشم تازه این صداهارو که تو گفتی با هم نطاره

  • شایگان شایگان (6 آبان 97 ساعت 20:05)

    پراید فوق العاده است . یه چرخ اش میرارزه به خودرو های چینی بی کیفیت و آشغالی. شاید بگید پس چرا این خودرو های آشغالی چینی اینقدر گرونه. به دلیل اینکه مردم فکر می‌کنند. هر چیز گرونی خیلی خوبه !

  • سعید سعید (4 آبان 97 ساعت 22:03)

    بزرگترین مانع برای رسیدن به اهداف مافیای واردات خودرو در ایران وجود پراید است . این خودرو با قیمت پایین خود نسبت به دیگر خودرو ها و کارایی بالایی که دارد . اصطلاک کم. هزینه تعمیر و نگهداری پایین نسبت به دیگر خودرو ها . افت کم موقع فروش . فروش راحت (مثل پول نقد ) و .... کار را برای واردات مافیای خودرو سخت کرده و مردم رغبتی به خریدن خودروهای چینی بی کیفیت با قیمت بالا ندارند.که موقع فروش با التماس و افت زیاد خودرو را بفروشند .

  • احسان احسان (27 مهر 97 ساعت 13:51)

    پراید های جدید فوق العاده شدن . فرمان نرم ودنبه. ترمز Abs و صندلی ها ریویی شدن و شاسی و ستون فوق العاده قوی و همین طور طراحی کولرشون تغییر کرده و پرتاب باد و خنکیش چند برابر شده ، من سال ۸۵ پراید داشتم و بعد رفتم سراغ ماشین های دیگه. تا اینکه مجبور به فروش شاسیم شدم و مجبورا پراید خریدم . واقعا ازش راضی ام. نسبت به قبلی ها خیلی بهتر شده . اصلاً فکر نمی کردم که به این خوبی سواری بده. اینقدر بدشو گفته بودن ولی الان که دارم از سمند و پژو و ماشین های چینی حداقل داخل شهر خیلی سره. یعنی در کل خوبه

    حیدر حیدر (30 مهر 97 ساعت 09:43)

    لیاقتت پراید بودن . والا این جند سال که ماشینای دیگه سوار شده بودی اشتباه بوده.

  • غلوم غلوم (17 مهر 97 ساعت 18:26)

    پراید از بوگاتی هم بهتره

  • امید امید (15 مهر 97 ساعت 07:49)

    متاسفانه ما ایرانی ها قدر چیزی که داریم را نمی دونیم . تا زمانی که اونو از دست بدهیم. پراید صدتای خودرو های چینی میارزه . در فروش راحت. درفروش افت جزیی. کم استهلاک کم مصرف. تعمیرات راحت. و ارزان و ..... وبا توجه به شرایط اقتصادی حال کشور بهترین گزینه از لحاظ اقتصادی برای عموم مردم است. و این جدیداش را از لحاظ ستون و شاسی تقویت شده و بسیار محکم و قوی تر از پژو می باشد.

  • محمد محمد (12 مهر 97 ساعت 18:26)

    ماشین های زیادی داشتم . ولی خدا وکیلی پراید کم هزینه ترین از هر لحاظ که فکرش را بکنی هست. از سال ۹۰ به بعد که ترمز abd و فرمون هیدرولیک هم گذاشتند .و صندلی هاشراهم تغییر دادند فوق‌العاده شده است. برای داخل شهر بهترین و برای خارج شهر هم خوبه . این جدیداش را از لحاظ ستون وشاسی تقویت کردند و از پژو محکم‌تر شده است

خودروهای هم رده