1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. سایپا
  4. 141
  5. اس ایکس (1382-1394)

سایپا 141 اس ایکس 1382-1394

Saipa 141 SX 1382-1394

اطلاعات کلی

اس ایکس
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
هاچ بک
1323 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
7 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

سایپا 141 SX ( پراید 141 ) – ( Saipa 141 ( Pride 141 اولین فیس لیفت از پراید صبا ( صندوقدار – سایپا 131 ) است که از سال 1382 به بازار عرضه شده است. این خودرو در واقع نمونه ی لیفت بک سایپا 131 ( صبا ) می باشد. به دلیل طراحی نا متوازن و مشکلات ناشی از این طراحی، 141 همواره قیمت پایین تری نسبت به سایر مدل های پراید داشته و همیشه فروش آن کمتر از بقیه مدل های پراید بوده است. 141 از لحاظ فنی مشابه دیگر پراید ها می باشد و از همان موتور 1.3 لیتری در کنار یک جعبه دنده 5 سرعته دستی استفاده می کند. طراحی داخلی سایپا 141 نیز شامل تغییرات و بازنگری هایی شده و می توان را زیبا تر و به روز تر از طراحی داخلی سایپا صبا دانست.

مدیا گالری

نظرات کاربران
  • بهروز 24 آذر 1398 ساعت 09:50

    به جرات میگم ۱۴۱از همه مدل های پراید که تولید شده بهتره. هم شتاب هم داخلی هم صندوق بهترین فرمون باید سوار بشی که بدونی.خدا شاهده من دارم خیلی ازش راضیم

  • محمد 8 آبان 1398 ساعت 05:42

    با سلام. پراید 141، مدل 86 فرمونش هیدرولیکه؟

  • Mahdi 19 مرداد 1398 ساعت 03:09

    سلام هرکی میگه پراید ۱۴۱ خوب نیست این نشون میده که ۱۴۱ سوار نبوده و چیزی ازش نمیدونم واقعا تو مدل پراید ها از همشون بینظیره من یدونه مدل ۹۰ دارم واقعا ازش خیلی راضیم و همه ایناییم که میگن خوب نیست اینا قیمتش پایینه اینا همش شایع هس من که هیچ وقت قست فروشش رو نداشتم قیمت پایین بدم تازه بیشترم خواستن چرا اخه اینقدر چرت میکین

اضافه کردن نظر

مشخصات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو سایپا 141 اس ایکس 1382-1394
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده سایپا یدک

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه هاچ بک
  • کلاس اتومبیل B Segment
  • وزن 850 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 165/65R13
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 165/65R13

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1323 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 8
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 63 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 103 نیوتون متر در 2500 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 48 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 37 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 20w50 SJ
  • روغن مناسب برای خودرو 2 20w50 SL
  • روغن مناسب برای خودرو 3 10w40 SL

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب نیمه مستقل
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 14.5 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 8.8 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 5.6 لیتر در 100 کیلومتر
  • سیکل ترکیبی مصرف سوخت(بنزین) 7 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 2

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 12 ماه

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 1 عدد ، کیسه هوای راننده ، در برخی مدل ها 2 کیسه هوا
  • سیستم های پایداری و کمک راننده دارای ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی بدنه تقویت شده ، قفل مرکزی ، سیستم ضد سرقت ، Leveling Switch ، کمربند جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمک هدیرولیکی
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم زاویه و طراحی جدید
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع جدید با کنترل دستی
  • سیستم صوتی و تصویری CD Player به همراه پورت USB و پخش MP3 و رادیو ، خروجی 4 باند
  • سیستمهای مولتی مدیا ساعت دیجیتال
  • سیستم صندلیهای جلو طراحی ارگونومی جدید با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سیستم صندلیهای عقب طراحی جدید با قابلیت تا شدن
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی تا شونده با قابلیت تنظیم دستی از داخل
  • سیستم شیشه ها شیشه های جلو با تنظیم برقی
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور
  • سیستم روشنایی عقب چراغ مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز
  • سنسورهای پیش فعال چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • بهروز بهروز (24 آذر 98 ساعت 09:50)

    به جرات میگم ۱۴۱از همه مدل های پراید که تولید شده بهتره. هم شتاب هم داخلی هم صندوق بهترین فرمون باید سوار بشی که بدونی.خدا شاهده من دارم خیلی ازش راضیم

  • محمد محمد (8 آبان 98 ساعت 05:42)

    با سلام. پراید 141، مدل 86 فرمونش هیدرولیکه؟

  • Mahdi Mahdi (19 مرداد 98 ساعت 03:09)

    سلام هرکی میگه پراید ۱۴۱ خوب نیست این نشون میده که ۱۴۱ سوار نبوده و چیزی ازش نمیدونم واقعا تو مدل پراید ها از همشون بینظیره من یدونه مدل ۹۰ دارم واقعا ازش خیلی راضیم و همه ایناییم که میگن خوب نیست اینا قیمتش پایینه اینا همش شایع هس من که هیچ وقت قست فروشش رو نداشتم قیمت پایین بدم تازه بیشترم خواستن چرا اخه اینقدر چرت میکین

  • عمو کسریٰ عمو کسریٰ (26 بهمن 97 ساعت 14:02)

    این خودرو به سفارش "سایـپا" و بطور کامل توسط کمپانی "پارس خودرو" تولید شده ، و یک خودروی کاملاً ایرانیه که در نمونهء صفرکیلومتر از پرایدهای کره‌ای هم کیفیتش بیشتر بود.
    در دههء ۱۳۸۰ پیش از ارائهء محصولات به اصـطلاح "چینی"، "پارس خودرو" تنـها واحد تولیدکنندهء خودرو در داخل کشـور بـود که به معـنای واقـعیِ کلمه ، فیـس‌لیفـت و تغییر کاربری خودروها رو إعـمال می‌کـرد. مثل همین پراید ۱۴۱ ، پی‌کی ، سـرانـزا و ...

  • رضـــــــــــــــا رضـــــــــــــــا (21 شهریور 97 ساعت 14:55)

    من هر دو مدل صندوقدار و 141 را داشته ام که در مقام مقایسه ، 141 بسیار بهتر بوده و حدود10 سال است که آنرا دارم ، مصرف آن هم در جاده با کولر روشن و با اثاثیه و سرنشین ، بین 5/5 تا 5/8 لیتر بوده و بسیار کم خرج بوده است. سرو صدای داخلی آن هم مثل سایر مدلها و ختی کمتر میباشد.
    آنرا به همه توصیه میکنم.

  • الماس الماس (17 تیر 96 ساعت 22:35)

    اخه اینجاش واقعا جای سواله که کسایی که میگن 141 ماشین خوبی نیست هیچکدومشون این ماشینو نداشتن وفقط شنیدن وحرف بی منطق میزنن.هرماشینی یه معایبی داره یه مزایایی.اینم همینطور.یکی نیست و۱۴۱ داشته وبگه بدبوده.والسلام.ماشین سلیقه ایه.یکی دوس داره یکی چی دیگه ایرومیپسنده.

  • ام اچ بی ام اچ بی (29 شهریور 93 ساعت 18:14)

    به نظر من با این وضعه خیابان ها همین برای داخل شهر خوبه.

  • نیماکورکی نیماکورکی (28 شهریور 93 ساعت 15:39)

    زشت ترین و کم طرفدارترین مدل پراید...

  • عیسوند عیسوند (24 شهریور 93 ساعت 11:13)

    سلام
    من اگر تو تنگنا نباشم، یا به قولی مجبور نباشم، هرگز پراید نمیخرم.ولی چه کنیم که قدرت خریدو از مردم گرفتن.ولی پیشنهادم برای افرادی که مسافرت زیاد میکنن، سمند هستش.

  • نامو نامو (26 دی 92 ساعت 07:03)

    در مقایسه با سایر پرایدها واقعا ماشین خیلی خوبیه
    هم شتاب فوق العاده ای داره هم سرعتش خوبه
    فقط اشکال بزرگش اینه که بعد از مدتی بدنه صدا میده و از روز اول سینی پشت اصلا توی جاش محکم نمیشه و هر موقع درب صندوق رو باز میکنی (سینی) از جاش درمیاد.
    در کل من یه مدل 90 رو دارم که الان اصلا دلم نمیاد بفروشمش و با وجود اینکه تازه مگان خریدم هنوز 141 رو رد نکردم.