1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. سایپا
  4. پراید وانت 151
  5. اس ای (1390-1400)

پراید 151 SE 1390-1399

Saipa Pride 151 SE 1390-1400

تیپ ها

اطلاعات کلی

  • 105,143,000 (تومان)
  • 147,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
اس ای
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
وانت
1323 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
6.9 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

همانطور که میدانید سایپا 151 ( سایپا کارا – پراید وانت ) – Saipa 151 ( Saipa Kara – Pride pickup ) بر روی پلتفرم پراید ساخته شده است. نیمه ی جلویی 151 کاملا مشابه سایپا 131 است. این وانت سبک وزن تنها 900 کیلوگرم وزن دارد و به جهت تغییر کاربری آن ( نسبت به سایر پراید ها ) شامل تغییراتی در سیستم فنربندی عقب و سیستم انتقال قدرت شده است. جدی ترین رقیب سایپا 151 را می توان باردو ( پیکان وانت ) دانست. پس از توقف تولید باردو، حالا آریسان در مقابل 151 قرار می گیرد. 151 ظرفیت حمل بار تا 500 کیلوگرم را داراست.

مدیا گالری

نظرات کاربران
  • محسن آقایی 7 فروردین 1400 ساعت 14:10

    با سلام دوستان عزیزم من چند سالی پیکان وانت داشتم و توی پارک کردن ها از بابت فرمون اذیت میشدم و هر سال جعبه فرمون عوض میکردم چون خیلی خلاصی پیدا میکرد در ضمن توی تابستون نبود کولر خودش عذاب بود برا من عید ۱۴۰۰ مبلغ واریز کردم قرار خرداد تحویل بدن درسته میگن ماشین ضعیفیه ولی باز بودن کولر فرمپن هیدرولیک و دو تا ایربگ فکر کنم خوب باشه در ضمن بگم پیکان وانت مرد هستش برا زیر ۱ تن بار وانت خوبه و من ۱ ساعت با سرعت ۱۴۰ تا رفتم ماشین یاتاقن زد ایشالله پراید بارم سوار میشم میگم چند چندیم و

  • مینا 5 بهمن 1399 ساعت 18:01

    شماره شاسی این ماشین کجا نوشته شده؟؟؟

  • احمد جان طاهر 13 خرداد 1399 ساعت 20:54

    من هنوز نخریدم شکلش بهتر از سواری پراید است یه جورایی خودشو کشیده

اضافه کردن نظر

مشخصات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو پراید 151 SE 1390-1399
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده سایپا یدک

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه وانت
  • کلاس اتومبیل Pickup Trucks
  • وزن 880 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 2
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 165/R
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 165/70R13

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1323 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 8
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 70 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 110 نیوتون متر در 2750 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 53.8 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 37 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SL

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده با هوا
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب نیمه مستقل
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 14.5 ثانیه
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 5.6 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 1 عدد ، کیسه هوای راننده
  • سیستم های پایداری و کمک راننده ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی بدنه تقویت شده ، قفل مرکزی ، سیستم ضد سرقت ، Leveling Switch ، کمربند جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمک هدیرولیکی
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم زاویه و طراحی جدید
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع جدید با کنترل دستی
  • سیستم صوتی و تصویری CD Player به همراه پورت USB و پخش MP3 و رادیو
  • سیستمهای مولتی مدیا ساعت دیجیتال
  • سیستم صندلیهای جلو طراحی ارگونومی جدید با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی تا شونده با قابلیت تنظیم از داخل
  • سیستم شیشه ها شیشه های با تنظیم برقی ، برف پاک کن جلو به همراه دور قابل تنظیم
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور
  • سنسورهای پیش فعال چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • محسن آقایی محسن آقایی (7 فروردین 1400 ساعت 14:10)

    با سلام دوستان عزیزم
    من چند سالی پیکان وانت داشتم و توی پارک کردن ها از بابت فرمون اذیت میشدم و هر سال جعبه فرمون عوض میکردم چون خیلی خلاصی پیدا میکرد در ضمن توی تابستون نبود کولر خودش عذاب بود برا من
    عید ۱۴۰۰ مبلغ واریز کردم قرار خرداد تحویل بدن

    درسته میگن ماشین ضعیفیه ولی باز بودن کولر فرمپن هیدرولیک و دو تا ایربگ فکر کنم خوب باشه
    در ضمن بگم پیکان وانت مرد هستش برا زیر ۱ تن بار وانت خوبه و من ۱ ساعت با سرعت ۱۴۰ تا رفتم ماشین یاتاقن زد
    ایشالله پراید بارم سوار میشم میگم چند چندیم و

  • مینا مینا (5 بهمن 1399 ساعت 18:01)

    شماره شاسی این ماشین کجا نوشته شده؟؟؟

  • احمد جان طاهر احمد جان طاهر (13 خرداد 1399 ساعت 20:54)

    من هنوز نخریدم شکلش بهتر از سواری پراید است یه جورایی خودشو کشیده

  • سید سید (20 دی 1398 ساعت 22:02)

    هفته پیش تحویل گرفتم از لحاظ فنی و بدنه عالیه، شتابشم عالیه، در کل خریدشو پیشنهاد میکنم، فقط هزینه کفی عقبش یکم بالاس ولی چاره نیس اگه گرفتید حتما جنس فایبرگلاسشو بگیرید.

  • علی علی (6 دی 1397 ساعت 16:53)

    سلام دوستان تو خریدش شک نکنید بسیار پر شتاب و راحته رانندگی باهاش من صفر ۹۷ خریدم عالیه فضای بار متوسطه ۵۰۰ کیلو بار زدم با یه سرنشین رفتیم کو و جاده خاکی راحت می‌رفت البته ماشین فابریکه فنرا رو تغییر ندادم با ۵۰۰ کیلو باربازم شتاب گیری میشد انجام داد . کولر عالی فرمون هیدرولیک رانندگی راحت چیزی که تو پیکانبار باید خوابش رو دید.مشکلاتش صدای موتور تو کابینه که با نمد کاپوت حل میشه شمشا عقب اگه تو بارون بری بعد خشک شدن صدا میده که حتما باید بینشونو چرب کنی با روغن یا گریس مصرف هم با رانندگی پر شتاب تو شهر کمتر از صدی ۱۰ هست در کل من راضیم به عنوان یه وانت کوچک شهری و راحت با تقویت فنرا یه تن رو میشه زد توش تو سربالاییا هم با خیال راحت کشش خوبی داره خالی هیچ ماشین ایرانی ای نمیتونه بگیرتش

  • علیرضا علیرضا (9 آذر 1397 ساعت 22:18)

    سلام خدمت دوستانی که میخوان پراید۱۵۱بخرن،
    بنده از آذر۹۵این ماشین رو دارم.اول ایرادات رو میگم،واشر درسوپاپ روغن میده،استپر خراب بود و گازمیخورد ماشین،فنش بشدت صدا میداد،کمک هاشم جیرجیر میکرد،وقت نمایندگی بردن نداشتم همشو با۳۵۰درست کردم.حالا محاسنش،برای شهر شلوغ تهران همچین سایز از ماشین باری لازمه،من کارم کولرگازی هست حداقل ۱۰۰کیلو ابزار دارم از کپسول ازت و اکسیژن و پروفیل برو...واقعا ابعادش برای کارمن عالیه،خوب راه میره هندلینگشم بدنیس با وزن خودم و شاگرد و ابزارا،بیشترین وزنی که بار زدم سرجمع حدود ۷۲۰کیلو بوده با لاستیکای ۱۶۵فابریک کارخونه راحت میره کم آوردن تو مرامش نیست طفلکی،
    در آخر میگم بدرد آدمای قدبلند نمیخوره و برای کارای فنی اگه پارکینگ دارید یه کارگاه متحرکه،یاعلی

  • Ali Ali (25 تیر 1397 ساعت 03:15)

    ایهاااااااالناس ما این قشر مردم رو داریم که از پراید وانت راضی ان ومیخرررررن که دارن یه عده خودرو ساز (حیفه اسم اینارو خودرو ساز بخونی با خودرو سازی شرکت بنز واقعا ظلمه اینا فرغون سازن) @ به شعور یک ایرانی توهین میشه@ با اینا جوان هامون به کشت داده میشن@ فردی که این ماشینو خردیدی اگه با یه دوچرخه تصادف کنی فک کنم شانس مردن هردو طرف مساویه @نخریننننننننن

  • سام عبادی سام عبادی (14 اردیبهشت 1397 ساعت 11:39)

    ماشین دارین شماها؟ من همین پراید حتی ١تن زدم و بترین گردنه ها ایران رفتم بالا چی دارین یه ریز فقط نظر کارشناسانه میدین ،دوتا یخچال ساید بای ساید من بار میزنم ١٣٠٠کیلومتر یه کله میرونمش ماشین با کولر اخ نمیگه تو سر بالایی از سواریم سبقت میگیرم راننده باشین با هرماشینی میتونین کار کنین با ٢٢ملیون روزی ٥٠٠ حداقل درآمدم شده با همین پراید وانت خونه خریدم با همین پراید چرا وقتی ندارین نظر میدین

  • رامین رامین (12 اسفند 1395 ساعت 01:20)

    با سلام به تمام مردم خوب و اعضای محترم گروه من این ماشینو ندارم و نمیتونم درمورد توان بارکشی نظر خواصی بدم ولی خوب هرچه پول بیشتری بدین اش بیشتری میخورید
    دوستان عزیز تا زمانی که سلیقه من مصرف کننده ایرانی در این حد باشه مطمن باشید تولید کننده محترم بیشتر از این توان ندلره و نمیزاره اگه من نوعی درخواست منطقی تر داشته باشم سازندگان محترم مجبور خواهند شد بر اساس نیاز جامعه تولید کنند
    از قدیم گفتند خلایق هر چه لایق
    راستی کسب خبر نداره وانت مازراتی یا پروشه کی قراره دربیاد
    در اخر سال نو بر همه مبارک پایدار باشید با حق

  • محمد امین محمد امین (12 بهمن 1395 ساعت 11:03)

    من نمیدونم چرا داریم ماشین هامون رو با آمریکا مقایسه میکنیم . ببینید توی این کشور خیلی ها با سواری پراید کلی بار میزنن که خیلی خطرناک هم هست . حالا اینا اومدن تغیرش دادن و شکل وانت درست کردن . با این قیمت شما نباید توقع شورلت داشته باشی ! پول داری همین رو بخری که داری حرف از شورلت میزنی ؟!!

  • علی ش علی ش (17 دی 1394 ساعت 10:06)

    وانت.اونم دیفرانسیل جلو.خنده داره والا

  • ابیرامننننننننبب ابیرامننننننننبب (2 خرداد 1394 ساعت 18:21)

    قفط به درد نعش کشی میخوره....

  • وانتی وانتی (9 اسفند 1393 ساعت 20:21)

    اقا شبیه این دمپایی قدیمی جلو بسته ها نیست؟

  • هیتلر ایران هیتلر ایران (1 آذر 1393 ساعت 22:39)

    با سلام به همه من نمی خوام کسی را مسخره کنم ولی متاسفم برای کسانی که حتی اسم این ماشین را به زبان می آورند ما تو شمال پیکان که داشتیم صندوق عقب ـ صندلی پشت ـزیر پایی شاگرد از کیسه برنج پر میکردیم تازه تو جاده های دست انداز دار می رفتیم با سرعت 90 تا حدی که اگه بیشتر میرفتی سر ماشین جلو میامد ولی حالا شاید باورتون نشه 6 نفر کارگر سوار کردیم با بیل و لوازمشان تو دست انداز بسیار کوچک می رفتی زیرش می خورد به زمین تازه باید پر گاز میرفتی اول تو آمریکا یارو وانت داره شرولت بعدش تو امریکا بیش از 90 درصد ماشین ها حجم موتورشان بیش از2500 سی سی است بعد یارو 2تا کنده درخت می اندازد بالاش بعد با اون ماشین میره بالای کوه بعدشم کلی ناسزا میگه چرا سریع تر نمیره؟؟؟؟ هر دو اسم وانت دارند
    ولی این کجا و آن کجا

    زیرو ام ار جی زیرو ام ار جی (3 مهر 1394 ساعت 17:50)

    آره والا

  • بی ام دبیلو بی ام دبیلو (7 آبان 1393 ساعت 11:33)

    باسلام با این پیشرفت در اینده شاید دو کابین هم بشه

  • مکانیکا مکانیکا (28 مهر 1393 ساعت 15:47)

    وقتی میبینمش خندم میگیره

  • کیوان سوپر وایزر کیوان سوپر وایزر (13 مهر 1393 ساعت 14:40)

    از سرعت کاسته شده و به قدرت افزوده شده .............
    کسایی که ننشستن پشت فرمونش قضاوت نکن !

    غمگسار غمگسار (14 مهر 1393 ساعت 23:24)

    دوست عزیز برای قضاوت در مورد یک چنین طراحی ابکی با موتور ابکی تر و قدرت کذایی که شما فقط تشخیص دادید جای هیچ دفاعی رو برای این کاریکاتور باقی نمیذاره.شما یکبار سوار یه وانت تویوتا بشین و با درک قدرت واقعی قضاوت کن که به چی میشه گفت قدرت.با تشکر از شما

  • جوانلو جوانلو (12 مهر 1393 ساعت 14:51)

    هی می خوام هیچی نگم، نمی زارن که، به این ماشین می گن اوج نبوغ، خلاقیت، اوج ابتکار، واقعاً که......

  • جوانلو جوانلو (12 مهر 1393 ساعت 14:49)

    از اونجایی که مدیر محترم سایت، گفتند که هیچ کسی (کمپانی هم شاملش می شه) رو توهین و مسخره نکنیم ، ما هم به احترام نظر ایشون، هیچی نمی گیم، وگرنه خودتون می دونین که آدم وقتی این ماشین رو می بینه چه ها باید بر سر زبان بیاره.

  • غمگسار غمگسار (1 مهر 1393 ساعت 23:00)

    فقط تاسف و شرمساری.واقعا ما 3500 سال تمدن داریم ؟و امریکا200 سال.چه جوری حساب کردن تاریخ رو اخه؟دوج رم فورد اف150 و جی ام سی و شورولت سیلورادو اگه وانت هستن یا تویوتا هایلوکس پس به این چی میگن؟خدایا صبرمون بده.

    شاپ من شاپ من (2 اسفند 1393 ساعت 13:49)

    ارابـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه ی مــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرگ.