هایما S7 پلاس 1396-1400

کشور
چین چین
شرکت خدمات دهنده
ایران خودرو
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
توقف تولید
قیمت بازار
ناموجود
مشخصات فنی هایما S7 پلاس
170 KM/H
حداکثر سرعت
0 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
شاسی بلند
حجم موتور
1795 سی سی
نوع موتور
بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک تیپ ترونیک
مصرف سوخت ترکیبی
8.6 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلJ Segment
وزن1545 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو235/65R17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب235/65R17
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)170 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)230 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)94.7 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک61 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو10w40 SL
روغن مناسب برای خودرو 210w40 SM
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزسیستم ترمز ضدقفل ABS، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمزEBD، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA و سیستم کنترل کشش TCS
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلوسیستم مستقل مک فرسون
تعلیق عقبسیستم مالتی لینک مستقل
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی الکتریکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت170 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)0 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
امکانات رفاهی هایما S7 پلاس
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )راننده، سرنشین جلو و جانبی (مجموعاً 4 عدد)
سیستم های پایداری و کمک رانندهسامانه پایداری الکترونیکی (ESP)، ترمز ضدقفل (ABS+ EBD)، سامانه کمک ترمز (BAS) ، سیستم کنترل کشش (TCS)
سیستم های امنیتی و حفاظتیسنسور دنده عقب،دوربین دیده عقب ، قفل خودکار حساس به سرعت، قفل کودک درب های عقب، بازشدن خودکار درب ها در هنگام تصادف، ایموبلایزر، سامانه کنترل بادلاستیک ، چراغ ترمز سوم بالا / سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، سیستم استاپ / استارت موتور
سیستم فرمان و هدایت پذیریبرقی با امکان تنظیم ستون فرمان در 2 جهت
سیستمهای تهویه مطبوعاتوماتیک قابلیت تنظیم در سیستم تهویه مطبوع
سیستمهای مولتی مدیانمایشگرلمسی 8 اینچی با GPS و پورت USB/AUX/SD
سیستم صندلیهای جلوصندلی راننده 8 حرکته برقی گرمکن دار و صندلی شاگرد 4 حرکته دستی، دارای روکش چرم و پارچه با دوخت قرمز
سیستم صندلیهای عقبدارای استراحتگاه دست، قابلیت تا شوندگی 60/40 و اضافه کردن فضای صندوق
سیستم آیینه هاآینه وسط ضد نور با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع - آیینه های جانبی برقی تاشونده راهنمادارگرمکن دار
سیستم شیشه هاشیشه بالابر برقی جلو وعقب
سیستم روشنایی جلوچراغ های جلو هالوژن، چراغ مه شکن جلو، چراغ روز
سنسورهای پیش فعالTPMS (سامانه کنترل باد لاستیک)
سیستم های کمک رانندگیکروز کنترل

همزمان با انتشار خبر تولید مجدد محصولات هایما در ایران خودرو، تصاویری از فیس لیفت هایما S7 در محوطه ایران خودرو منتشر شد؛ اما این اتفاق رخ نداد تا اینکه هایما s7 پلاس، با ظاهر مشابه مدل قبلی و تنها با طراحی داخلی بروزتر و داشبورد جدید تحویل داده شد.

درب صندوق هایما اس 7 پلاس

 

از روی عکس نیز مشخص است که هایما اس 7 پلاس از نظر ظاهری تغییر چندانی نداشته و تنها رینگ‌ها و آیینه های جانبی تغییر کرده اند، البته ذکر این نکته که به نظر نگارنده، ظاهر رینگ های قبلی تطابق بیشتری با بدنه این خودرو داشت خالی از لطف نیست.

در خصوص موارد ایمنی تنها تغییر مدل پلاس نسبت به نمونه قبلی این است که ایران خودرو مجددا تعداد ایربگ های این خودرو را از 2 عدد به 4 عدد افزایش داده است.
هایما اس 7 در ابتدای ورود به خط تولید ایران خودرو با 4 ایربگ تولید می شد و بعد از مدتی تعداد ایربگ های این شاسی بلند به 2 عدد کاهش یافته بود.

 

ظاهر هایما اس7 پلاس

 

تریم داخلی و داشبرد بیشترین تغییرات را در نسخه پلاس این خودرو داشته اند.
نکته ای که در ابتدای ورود به کابین خودرو توجه بیننده را به خود جلب می کند وجود مانیتور بزرگ خودرو است که البته با روشن شدن خودرو متوجه خواهید شد نیمه پایینی این مانیتور، در واقع صفحه نمایش نیست و تنها صفحه ای لمسی است که کلید های سیستم صوتی و تهویه مطبوع را در خود جای داده است و در عمل اندازه صفحه نمایش خودرو از 7 اینچ به 8 اینچ رسیده است.

 

داشبرد هایما اس7 پلاس

 

 حذف دکمه ها و غربیلک های تنظیم سیستم تهویه مطبوع این خودرو و جایگذاری آنها  در مانیتور جدید این خورو از بارزترین تغییرات به وجود آمده در داشبرد است. نکته دیگر در داشبورد این خودرو حذف محل ورود سی دی در سیستم صوتی است در حالی که مدل قبلی، قابلیت استفاده از DVD را نیز برای سرنشینان فراهم میکرد.

اضافه شدن چند ویژگی جدید دیگر نظیر چراغ داشبورد، باز و بسته شدن کامل آینه های جانبی به صورت اتوماتیک و اضافه شدن نشانگر سرویس دوره ای و گل پخش کن برای چرخ های جلو نیز دیگر تفاوت های هایما s7 و s7 پلاس هستند.

تریم داخلی هایما اس 7 پلاس هم تغییراتی را در خود دارد که مهمترین آن خذف چرم های دو رنگ در داخل کابین و جایگذاری تریم تمام مشکی از جنس پارچه و چرم با دوخت های قرمز با نمای جذاب تر است.

 

موتور هایما اس7 پلاس

 

در بخش فنی، شاهد هیچ تفاوتی در موتور و گیربکس مدل جدید هایما S7 پلاس نسبت به نمونه های قبلی نیستیم و مشخصات قنی هایما S7 پلاس مشابه قبل است، اما نکته عجیب، ادعای ایران خودرو در مورد کاهش 1 لیتری مصرف سوخت خودرو در سیکل ترکیبی است!

هایما اس7 پلاس ایران خودرو همچنان به طور محدود بر روی خط تولید ایران خودرو خراسان قرار دارد و طبق اخبار واصله، ایران خودرو اوایل آذر ماه 1400 یکبار دیگر شرایط فروش فوق العاده این خودرو را منتشر خواهد کرد. اما نکته قابل ذکر در مورد این خودرو، نزدیک شدن قیمت آن به کراس اور های چینی جدیدتر بازار است که از جذابیت آن می کاهد، در حال حاضر کرمان خودرو جک اس 5 را با قوای فنی جدید عرضه میکند و با اندکی افزایش بودجه نیز بسیاری کراس اور های صفر کیلومتر دیگر در دسترس خواهند بود، در صورتی که ایران خودرو هایما اس7 پلاس را با تغییرات بیشتری عرضه کرده بود، این خودرو شانس بیشتر برای محبوب شدن در بازار پیدا میکرد.