ام وی ام X22 پرو دنده ای 1400-اکنون

پروپرو دنده ای
کشور
چین چین
شرکت خدمات دهنده
مدیران خودرو
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
965,435,000 (تومان)
قیمت بازار
1,020,000,000 (تومان)
مشخصات فنی ام وی ام X22 پرو دنده ای
KM/H
حداکثر سرعت
ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
کراس اور
حجم موتور
1500 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی
لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلB Segment
وزن کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو205/55R16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب205/55R16
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری با پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)116 اسب بخار
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)143 نیوتن متر
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)77.33 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزدارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیقمستقل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبسیستم تعلیق غیر مستقل با فنر پیچشی
نوع سیستم فرمانفرمان برقی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
امکانات رفاهی ام وی ام X22 پرو دنده ای
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )2 عدد راننده و سرنشین کناری
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی
سیستم های امنیتی و حفاظتیایموبلایزر،کمربندهای ایمنی 3 نقطه ای دارای پیش کشنده
سیستم فرمان و هدایت پذیریفرمان کمکی برقی حساس به سرعت
نوع غربیلکغربیلک فرمان دی کات دارای روکش چرمی و کلید های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع دستی با تنظیمات الکتریکی
سیستم صوتی و تصویریدارای 6 بلندگو - بلوتوث، سیستم پخش MP4 با خروجی USB ،BlueTooth ،AUX، و پشتیبانی از apple car play
سیستمهای مولتی مدیادارای صفحه نمایش لمسی 9 اینچی
سیستم صندلیهای جلوقابلیت تنظیم دستی صندلی راننده و سرنشین، روکش چرمی صندلی ها
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرمی، قابلیت نصب آسان صندلی کودک (ISOFIX)
سیستم آیینه هاتنظیم برقی با گرمکن ، تا شو
سیستم شیشه هاشیشه های جلو و عقب اتوماتیک برقی، دارای گرمکن شیشه عقب، دارای سنسور باران
سیستم های سقفدارای سانروف
سیستم روشنایی جلودارای سنسور نور، تنظیم ارتفاع چراغ از داخل خودرو، دارای چراغ های روشنایی روز
سیستم روشنایی عقبچراغ های عقب LED دارای مه شکن
سنسورهای پیش فعالدارای سنسور پارک دنده عقب، مجهز به سیستم هشدار دهنده فشار باد لاستیک ها(TPMS)
سیستم های کمک رانندگیدارای ترمز پارک برقی و اتوهلد

ام وی ام X22 پرو دنده ای، یکی از محصولات جدید شرکت مدیران خودرو است که در اوایل سال 1402 از آن رونمایی شد. مدیران خودرو قبلا با توقف تولید X22 اتوماتیک آن را با X22 پرو جایگزین کرد اما نسخه دنده ای X22 همچنان روی خط تولید باقی ماند.

در بهار سال 1402، مدیران خودرو با هدف بروز کردن سبد محصولات خود X22 دستی را نیز از چرخه تولید خارج کرد تا با معرفی X22 Pro دستی، سهم بیشتری از بازار کراس اور های کوچک و ارزان قیمت را در دست بگیرد.

 

11.webp

 

مشخصات فنی X22 پرو دنده ای

ام وی ام X22 پرو دنده ای از همان موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که پیشتر روی X22 نیز دیده بودیم. با این حال پیشرانه مذکور دچار تغییراتی شده و اکنون X22 پرو دستی حداکثر 116 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و نسبت به نسخه قبلی 11 اسب بخار و 8 نیوتن متر توان بیشتری دارد. این توان از طریق یک گیربکس 5 دنده دستی به چرخ های جلو منتقل می شود.

X22 پرو دنده ای در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BA نیز مجهزند.

 

10.webp

 

ایمنی X22 پرو دنده ای

ام وی ام X22 پرو دنده ای تنها 2 ایربگ برای سرنشینان جلو دارد و ایمنی این خودرو در حوادث رانندگی نیز مورد آزمایش قرار نگرفته است. از میان سیستم های کمک رانندگی نیز این خودرو تنها به سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کمک حرکت در سراشیبی HDC مجهز بوده و در مجموع باید این خودرو را از نظر ایمنی خودرویی متوسط ارزیابی کرد.

 

06.webp

 

امکانات رفاهی X22 پرو دنده ای

ام وی ام X22 Pro دستی از لحاظ امکانات رفاهی نیز خودرویی  متوسط است؛ مواردی نظیر شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی تاشونده برقی، سانروف 2 حالته برقی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی با تنظیم دستی، گرمکن صندلی های جلو، سنسور نور و سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش 9 اینچی لیست امکانات رفاهی کراس اور شهری مدیران خودرو را تشکیل می دهند. با این حال، نسخه دنده ای X22 پرو از لحاظ آپشن ها پیشرفت خوبی نسبت به X22 داشته است.

 

طراحی ظاهری X22 پرو دنده ای

ایکس 22 پرو دنده ای از لحاظ ظاهری تفاوت هیچ تفاوتی با نسخه اتوماتیک نداشته و تشخیص دادن این که خودروی مقابل ما دنده ای است یا اتوماتیک از روی ظاهر امکان پذیر نیست.

این ظاهری را می توان یکی از نقاط قوت این خودرو دانست زیرا علاوه بر به روز بودن، کاملا جسورانه و اسپرت است. ابعاد خودرو نیز برای رانندگی در شهر کاملا مناسب بوده و تسلط راننده به ابعاد خودرو قابل قبول است. البته در صورتی که مدیران خودرو سایز رینگ ها را یک سایز بزرگ تر می کرد یا از حالت خرگوشی عقب خودرو می کاهید، X22 پرو فرم شکیل تری به خود می گرفت.

 

04.webp

 

کابین و فضای داخلی X22 پرو دنده ای

به مانند ظاهر خودرو، در داخل کابین نیز به جز دسته دنده هیچ تفاوت دیگری میان X22 پرو اتوماتیک و دنده ای دیده نمی شود. در نمای روبرو راننده یک فرمان D کات قرار گرفته که میزبان کلید های کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی است. صفحه کیلومتر خودرو نیز از نوع آنالوگ بوده و یک مانیتور برای نمایش اطلاعات کامپیوتر سفری در وسط آن قرار دارد. در قسمت میانی داشبورد یک مانیتور 9 اینچی برای استفاده از سیستم مولتی مدیا قرار گرفته و پایین تر از آن پنل سیستم تهویه مطبوع قرار دارد. صندلی ها از روکش چرمی با رنگ های مشکی و نارنجی استفاده می کنند که بر خلاف محصولات گران تر این شرکت نظیر X55 پرو و تیگو 7 کیفیت چندان جالبی ندارد. فضای ردیف عقب خودرو نیز برای افراد قد بلند مناسب نیست و در واقع باید گفت که X22 پرو دنده ای بیشتر مناسب خانواده های کم جمعیت و مسافرت های کم وسیله است.

 

16.webp

 

X22 پرو دنده ای در بازار؛ قیمت و رقبا

در بازار فعلی، هیچ کراس اور دنده ای کوچک در حال تولیدی برای رقابت با X22 پرو دنده ای وجود ندارد و بالجبار باید این خودرو را در مقابل رقیبانی مانند رنو ساندرو استپ وی کارکرده و یا پژو 207 پانوراما دنده ای صفر کیلومتر قرار داد. X22 پرو دنده ای موتور قوی تری از رقبای خود داشته و  آپشن های بیشتری هم دارد. طراحی جدید و کراس اور بودن این خودرو نیز دلیلی دیگری است تا این خودرو را به 207 کیلومتر صفر کیلومتر ترجیح دهیم.

نظرات کاربران
جابر یاقوت
جابر یاقوت
4 مرداد 1402
چرا با وجود کاهش چشمگیر اغلب خودروهای مونتاژی x22پرو کاهش قیمت نداشته و کارخانه مقاومت میکند که ما مجبور به انصراف شویم